J-P L 05.01.2017 00:47:54 | |
---|
Ostin torilta Electro Harmonix Electric Mistress -flangerin vuodelta 1976. Loistava kapistus. Kuulostaa paljon paremmalta puhtailla kuin MXR Flanger. |
Shredator 05.01.2017 09:07:06 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kerropas sitten kokemuksia. Itse mietin juuri korvaajaa Bossin TU-3:lle ja molemmat ovat varteenotettavia ehdokkaita. Polytunen kohdalla vielä mietityttää olisko se Mini vai Normi. Tosin en tiedä vielä, haluanko vaihtaa Bossia ollenkaan. Tbp kiinnostaisi, koska en tykkää siitä, mitä bufferi tekee soundille. Ja toisaalta, mulla on Soron pirun hyvä jfet bufferi, jos bufferille on tarvetta... Mulla on ollut tuo mini vuosia. Paras viritin IMO. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Rämppy 05.01.2017 12:35:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kerropas sitten kokemuksia. Itse mietin juuri korvaajaa Bossin TU-3:lle ja molemmat ovat varteenotettavia ehdokkaita. Polytunen kohdalla vielä mietityttää olisko se Mini vai Normi. Tosin en tiedä vielä, haluanko vaihtaa Bossia ollenkaan. Tbp kiinnostaisi, koska en tykkää siitä, mitä bufferi tekee soundille. Ja toisaalta, mulla on Soron pirun hyvä jfet bufferi, jos bufferille on tarvetta... Mun mielestä Boss TU-3, Polytyne ja Korg Pitchblack ovat niin tasavahvoja vehkeitä, että eipä viritysmittari juuri näiden kesken vaihtamalla parane. Tietysti Polytune mini on kätevän pieni. Ainoana erona isompaan versioon on, että ministä ei voi jakaa virtaa muille pedaaleille. Minin näyttökin on riittävän iso ja selkeä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
steelduck 05.01.2017 12:56:07 | |
---|
BOSS:ssa on bufferi ja Pichblack ja Polytunet ovat true by pass speduja. Minulla on Pitchblacj ja molemmat Polytunet. Kaikki ovat hyviä, mutta käytän Polytuneja mieluiten, kun niiden stobo-mode on todella tarkka. Pienellä ja isolla ei tosiaan ole muuta eroa käytössä, kun että pienempi mahtuu pienempään tilaan ja siinä ei ole virranläpisyöttöä toiselle spedulle. Virittämisessä molemmat ovat aivan yhtä hyviä. |
jii.haanpaa 05.01.2017 16:30:39 (muokattu 05.01.2017 16:31:11) | |
---|
No enpäs ostanut kitarakamaa, mutta liki! Sain aikaiseksi aloittaa ikuisuusprojektin, maMcaven akustoinnin. 4-senttistä ecophonia seiniin sentin parin ilmaraoilla ja samaa tavaraa kattoon riippuvalla asennuksella. Hemmetinmoinen parannus pienellä vaivalla ja rahalla, suosittelen. Money well spent. Äänittelyhommiin ostin Focusrite Scralett 18i8:n. Ihan jeespoks. Ei wanhassa Fireboxissakaan muuta vikaa ollut kuin se, että markkinat ovat ajaneet firewirestä ohi. Ei ihme, että fw-kortteja saa torilta puoli-ilmaiseksi. |
Töynävä 06.01.2017 19:33:24 | |
---|
https://muusikoiden.net/dyn/users/150443.jpg Paras skeba EVH -sektorilla, mitä mun kohdille on osunut. Läpikahlattuna on musarit (Axis ja EVH), sekä Peavey Wolfgangit custom shopia myöden. Uusista Fenkuista ei kokemusta ole, mutta voin todeta, ettei myöskään tule. Järkyttävän laadukas ja monipuolinen kitara (D-Tuna tällä haavaa asentamatta, mutta sekin löytää tiensä tallaan). Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni... |
klobasa 06.01.2017 19:55:20 | |
---|
jii.haanpaa: No enpäs ostanut kitarakamaa, mutta liki! Sain aikaiseksi aloittaa ikuisuusprojektin, maMcaven akustoinnin. Ai että oikein mamcame, eli rouvan versio mancavesta? :D |
heviäijä 06.01.2017 19:56:23 | |
---|
klobasa: Ai että oikein mamcame, eli rouvan versio mancavesta? :D Tais olla maailman aikuisin mancave, taisi myös olla niin etten huomannut sarkasmia. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
klobasa 06.01.2017 20:04:29 (muokattu 06.01.2017 20:07:19) | |
---|
heviäijä: Tais olla maailman aikuisin mancave, taisi myös olla niin etten huomannut sarkasmia. Nyt meni ohi. EDIT: "...we often see people using Mam for every woman. Actually it is supposed to be used for woman who is married". Eli maMcave = rouvan versio miesluolasta. Kyllä, tiedän, kyseessä lienee kirjoitusvirhe. Tai sitten minä olen ihan pihalla. |
jii.haanpaa 07.01.2017 00:00:00 | |
---|
klobasa: Nyt meni ohi. EDIT: "...we often see people using Mam for every woman. Actually it is supposed to be used for woman who is married". Eli maMcave = rouvan versio miesluolasta. Kyllä, tiedän, kyseessä lienee kirjoitusvirhe. Tai sitten minä olen ihan pihalla. NHR:n mielestä MANcaven tulisi olla keittiössä. https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=24&t=233486 |
heviäijä 07.01.2017 00:15:49 | |
---|
klobasa: Nyt meni ohi. EDIT: "...we often see people using Mam for every woman. Actually it is supposed to be used for woman who is married". Eli maMcave = rouvan versio miesluolasta. Kyllä, tiedän, kyseessä lienee kirjoitusvirhe. Tai sitten minä olen ihan pihalla. Niinmuttakun M.netissä MAM on maailman aikuisin mies. Tuttu tuolta muu yleinen keskustelu -alueelta, jos et lue niin et kyllä hirveästi menetäkkään. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
klobasa 07.01.2017 07:38:22 | |
---|
heviäijä: Niinmuttakun M.netissä MAM on maailman aikuisin mies. Tuttu tuolta muu yleinen keskustelu -alueelta, jos et lue niin et kyllä hirveästi menetäkkään. Jaa, olin siis pihalla. "Yleinen keskustelu" -osasto ei kuulu alueeseen jossa kävisin vapaaehtoisesti... |
Shredator 09.01.2017 18:13:03 | |
---|
Source Audio Nemesis. Kyllä tämä Timelinelle pärjää ja ehkä enemmänkin. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Laulava Kylätohtori 09.01.2017 19:34:41 | |
---|
http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4434.jpg Vaihtokaupoissa tuli tällainen. Olikos tämä nyt '74 ja sisällä saman ikäiset Celestionin G12H30-75:t - oliskos nämä olleet muistaakseni Rolat... Pienellä riskillä, koska vähän tuo kirkkaus pisti empimään, mutta turhaan. Pirun hyvän kuuloinen kaappi. Runttasin Bluetonen Plexi-mukaelmalla ja ai että, mutta oli makia soundi. Kyllä nämä paremmat on kuin 2061:ssä olevat vastaavat kiinalaiset. En tiedä, johtuuko siitä, että näitä oli soitettu 40 vuotta siinä kohtaa, kun kiinalaiset olivat uusia, vai mistä, mutta paremmat ovat... 55 hz -versioitakin voisi ehkä joskus kokeilla "vintagena", jos kohtuuhintaan saisi... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Y3J 10.01.2017 22:42:32 | |
---|
|
Antti90 10.01.2017 23:33:49 | |
---|
Levytukusta kävin tänään poistamassa 2kpl Mesa Boogien SPAX7 etuasteputkia ADAn MP-1:een. Vähän gainikkaammat pitäisi olla kuin heinäkuussa laitetut 12at7:t. "Never give up." |
Jucciz 10.01.2017 23:55:38 | |
---|
Antti90: Levytukusta kävin tänään poistamassa 2kpl Mesa Boogien SPAX7 etuasteputkia ADAn MP-1:een. Vähän gainikkaammat pitäisi olla kuin heinäkuussa laitetut 12at7:t. Onhan 12AX7:ssa keskimäärin 30 prosenttiyksikköä enemmän gainia. |
Antti90 11.01.2017 00:03:35 | |
---|
Jucciz: Onhan 12AX7:ssa keskimäärin 30 prosenttiyksikköä enemmän gainia. Yeah, en tiennytkään että jopa noin paljon. Se on jo vähän enemmän kuin vähän. Nuo Mesat hankin ensisijaisesti kokeilun vuoksi, kun jotkut olivat tykänneet Adassa noista spaxeista ja luulin edellisten putkien kulahtaneen. "Never give up." |
Jucciz 11.01.2017 00:04:55 | |
---|
Antti90: Yeah, en tiennytkään että jopa noin paljon. Se on jo vähän enemmän kuin vähän. Nuo Mesat hankin ensisijaisesti kokeilun vuoksi, kun jotkut olivat tykänneet Adassa noista spaxeista ja luulin edellisten putkien kulahtaneen. Noin 100 vs. 70 on noiden gain-suhde datalehden mukaan. Toki merkkikohtaisia eroja voi olla. |
kuunsuru 11.01.2017 13:48:14 | |
---|
Thomannilta on tulossa sekalainen kasa soitintarvikkeita ynnä muuta paskaa, mutta kotiutettua tuli eilen TC Electronicin Trinity 2 kaiku. Pienellä testailulla kyllä pientä ihmistä hymyilytti nuo presettien vaihdoehdot, mitä ambient-mahdollisuuksia niillä tehdä. Suurempaa testailua pääsee tekemään vasta sunnuntaina tosin. |