![]() 11.12.2015 10:39:14 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Robinhan on aivan huikea mies. http://i701.photobucket.com/albums/ … UTV%204.10.%20Robin_zpsjeu4uitp.jpg Face palm Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 11.12.2015 10:55:49 | |
Jännä. Halpiskitarat meni ensimmäisille kysyjille alle tuntiin, ja kalliimmasta ja halutummasta tavarasta puhelin pirisee jatkuvasti, mutta ostopäätökset jää muhimaan. Kamoon, nyt on joulu. Saa tuhlata! http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. | |
![]() 11.12.2015 12:49:55 | |
Gary the pine: http://i701.photobucket.com/albums/ … UTV%204.10.%20Robin_zpsjeu4uitp.jpg Face palm Kävipä meikällä nolo freudilainen lipsahdus... :D They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 18.12.2015 19:34:13 | |
Ei menny ostajan roolissa putkeen. Myyjä tarjosi haluamaani tavaraa. Kysyin hintaa. Sain vastauksen "500 e sisältäen postit, jos et pääse hakemaan". Muutaman viestin jälkeen kerroin, että tehdään kaupat. Ilmoitin, että matkahuolto olis parempi, mutta postikin käy. Joka tapauksessa halusin pakettiin "saa tarkastaa paketin sisällön ennen maksua" -merkinnän. Muuten hyvä, mutta myyjä aikoi lähettää paketin postitse ja halusi lähetyskulut ja postiennakon 500 e päälle. Kun lainasin viestiä, jossa kertoi itse ehdottaneen hinnaksi 500 e sis. lähetys, tuli vastauksena ettei ole ennen näin epäluuloisen ostajan kanssa tehnyt kauppoja (koska halusin tarkistusmerkinnän pakettiin). Hintakin oli noussut 550e ilmeisesti siksi koska halusin nähdä paketin sisälle ennen maksua. Että sellasta. Tyypillä rojua kaupan enemmänki. Esim. yks mielenkiintoinen vahvari, josta olin googlaillut tietoa ja ajattelin tehdä joulun jälkeen tarjouksen jos olis vielä myynnissä. Enpä taidakaan. | |
![]() 18.12.2015 20:25:04 | |
Mielenkiintoinen keissi Klobasalla. :D Mutta mites tällanen? Marshall JCM800 -85 2203 hintaan 850 euroa? Onkos tämä nyt halpa vai ei? Jotenkin kiinnostaisi kokeilla sitä aitoa ja ihmeellistä Marshallia, mutta tiedä sitten, kun kohta sitä kuitenkin pitäisi olla taas myymässä.... https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1077373 They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 18.12.2015 21:05:24 | |
Laulava Kylätohtori: Mutta mites tällanen? Marshall JCM800 -85 2203 hintaan 850 euroa? Onkos tämä nyt halpa vai ei? Jotenkin kiinnostaisi kokeilla sitä aitoa ja ihmeellistä Marshallia, mutta tiedä sitten, kun kohta sitä kuitenkin pitäisi olla taas myymässä.... https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1077373 Ei kait tuo mitenkään erityisen halpa ole, lähinnä vissiin sillä alueella että kauppa voi toteutua jos oikeesti tuommoisen haluaa. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 18.12.2015 21:07:45 | |
Hyvä tavara tuntuis menevän kun hinnoittelee edes likipitäen oikein, ostamisen kanssa se hankaluus on ja pysyy. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 18.12.2015 21:29:54 | |
Gary the pine: Ei kait tuo mitenkään erityisen halpa ole, lähinnä vissiin sillä alueella että kauppa voi toteutua jos oikeesti tuommoisen haluaa. Oolrait. Jos olisi ollut tosi halpa, niin ehkä olisi voinut hetken miettiä. Enpä tiedä haluanko sittenkään viedä Dustya treenikselle makaamaan - varsinkin nyt, kun treenejäkin on niin harvakseltaan. Ehkä treeniksellä menisi joku vähän halvempi vehjas. Toisaalta eipä sitä oikein bändin soundistakaan viitsisi tinkiä. Nyt on mennyt tavaraa hyvin ostoilmojen kautta ja torin ohi. Tänään pläjäytin ylimääräistä kampeta torille, katsotaan, miten kauppa käy... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 19.12.2015 12:38:57 | |
Miu runput ei liiku. Halvempi tavara ei ehdi edes torille kun jo liikkuu, mutta kalliimmat kamat ei tahdo liikkua. | |
![]() 19.12.2015 15:13:13 | |
Mun mielestä jos laite tulee käyttöön, niin se voi olla halpa vaikka maksaisi enemmänkin. En tiedä missä hinnoissa nuo Marshalla JCM 800 oikeasti pyörii nykyään, mutta ei ne minusta soundiltaan ole kovinkaan monipuolisia. Itse pitäisin niitä sellaisenä vahvarina jotka toimii jonkun kaksikelaisen Gibson tyylisen kitaran kanssa parhaiten. Eivät ole dynamiikalta maailman parhaita eikä niistä myöskään, minusta, saa mitään älyttömän hyviä pieniä rosoisia säröjä. Toki jollainen boosterilla tai vastaavalla purkilla siinä kitaran ja vahvarin välissä voi vaikuttaa siihen soundiiin jonkun verran. Aika monella JCM 800 soittajalla joku purkki siinä välissä onkin, jos ei sitten enemmänkin. Kuka tykkää mistäkin ja ainakin kannattaa kokeilla jokaisen itse, että on omakohtainen kokemus siitä laitteesta. Olipa kyse sitten jostain Marshall vahvarista tai jostain muustakin soittimesta tai laitteesta. Ei tunnu torilla menevän mikään kaupaksi. Muutamaankin osto ilmoitukseen olen laittanut viestiä, niin ei ole aina tullut edes mitään vastausta. Kun itsellä on tilanne, että soittimia on liikaa. Niin olen yrittänyt vaihtaa paria soitinta johonkin yhteen ja välirahat kyllä kävisi jos vain tavaran määrä itselläni vähenisi. Sama ongelma tuntuu vaivaavan monia muitakin ja suoralla rahalla ei kauppa käy(ei ilmeisesti monella muullakaan). Myöskään vaihdossa ei tunnu porukkaa kiinnostavan kuin joku todella tietynoloinen laite. Eli vaikka ilmoituksissa on, että myös vaihto-->Niin käytännössä se tarkoittaa jotain yhtä tai kahta kitaraa ja nekin olisi oltava jollain tietyllä värillä ja mielellään niihin olisi vielä vaihdettu jotkut mikitkin tietynlaisiksi. Yksi joka voisi ainakin helpottaa monen myyjän ja muidenkin hommaa, olisi se-->Että jos siihen tavaraan ei otetta mitään vaihdossa, niin ilmoituksessa olisi siitä myös maininta. Pelkkä myynti, ei tuntuisi olevan kova homma laittaa siihen ilmoon. Vai jätetäänkö se sen takia pois, että odotetaan että joku tarjoaisi siihen omaan myynnissä olevaan soittimeen jotain todella arvokasta laitetta?!? | |
![]() 19.12.2015 15:37:52 | |
Laulava Kylätohtori: Mielenkiintoinen keissi Klobasalla. :D Joo eka kerta ikinä kun myyjä onkin nostanut hintaa sen jälkeen kun ilmoitin ostavani. Ja eka kerta sille kun paketinavaamisoikeuskin koitui ongelmaksi. En kyllä ymmärrä lainkaan mikä se ongelma sen suhteen on ja miten moinen "erikoissuvijuhlaliike" (kuten myyjä asian ilmaisi) maagisesti korjaantuisi hintaa nostamalla. Ei se "saa tarkastaa paketin sisällön" merkintä/palvelu maksa mitään. Tosin meneehän siinä 5-10 sekuntia aikaa hukkaan kun joutuu sen osoitelappuun kirjoittamaan... | |
![]() 19.12.2015 17:38:42 | |
klobasa: Joo eka kerta ikinä kun myyjä onkin nostanut hintaa sen jälkeen kun ilmoitin ostavani. Onhan näitä ollut ennenkin ;D. Tässä samassa säikeessä sivulla 123 kerrottiin mm. tällaista tarinaa: Soitin myyjälle ja sanoin maksavani pelistä pyydetyn hinnan. Sanoi, että haluaa enemmän ja että tuolla hinnalla kannattaa etsiä jotain muuta... Wut? Silloin(kin) jäivät kaupat tekemättä. Liekö ollut sama myyjä kyseessä...? Edelleenkään en osaa päättää, onko tuo nerokasta vai törkeää... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - | |
![]() 19.12.2015 22:43:33 | |
Åboensis: Onhan näitä ollut ennenkin ;D. Tässä samassa säikeessä sivulla 123 kerrottiin mm. tällaista tarinaa: Silloin(kin) jäivät kaupat tekemättä. Liekö ollut sama myyjä kyseessä...? Edelleenkään en osaa päättää, onko tuo nerokasta vai törkeää... Erittäin törkeää minun mielestäni jos vakavasti puhutaan ja tuollaiset kannattaa unohtaa heti. Tukka päässä, järki jäässä. | |
![]() 20.12.2015 15:22:19 | |
Metalkallo: Erittäin törkeää minun mielestäni jos vakavasti puhutaan ja tuollaiset kannattaa unohtaa heti. No juu, tähän keskustelussa viimeksikin päädytiin, että nerous ei asunut em. myyjän luona. Jokainen toki taaplaa tyylillään mutta ei mulla ainakaan olisi pokkaa mennä nostamaan hintaa enää sen jälkeen, kun joku on luvannut maksaa pyynnin. En sitten tiedä, millainen kaupallinen syvätiede moiseen ajatteluun mahdollisesti kätkeytyy... ;D "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - | |
![]() 20.12.2015 15:33:31 | |
On niitä ostajissakin ihme porukkaa. Kun muutin vajaa pari vuotta sitten Oulusta pois piti myydä romua vähemmäksi että mahtui muuttoautoon. Muut kaupat meni näppärästi mutta yksi idiootti halus ostaa miulta basson. Hinta sovittiin ja ostaja ilmoitti että ajelee seuraavana päivänä reilut parisataa kilometriä Ouluun ja noutaa basson. No viikkoon ei ensin kuulunut mitään ja muuttoauton pakkaamisen aikana sit ukko paukkasi paikalle ja rupes tinkaamaan vielä melkein puolia hinnasta pois sillä verukkeella että noutomatka tuli niin kalliiksi. Kun toivotin herran ystävällisesti kotimatkalle ilman bassoa alkoi rahaa löytyä mutta en viittinyt enää kyseisen herran kanssa kauppaa tehdä joten basso pääsi muuttokuormaan ja ostaja v*ttuuntuneena kotimatkalle. | |
![]() 20.12.2015 16:36:40 (muokattu 20.12.2015 17:12:51) | |
Åboensis: No juu, tähän keskustelussa viimeksikin päädytiin, että nerous ei asunut em. myyjän luona. Jokainen toki taaplaa tyylillään mutta ei mulla ainakaan olisi pokkaa mennä nostamaan hintaa enää sen jälkeen, kun joku on luvannut maksaa pyynnin. En sitten tiedä, millainen kaupallinen syvätiede moiseen ajatteluun mahdollisesti kätkeytyy... ;D Kerran piti jättää kaupat tekemättä kun jouduin nostamaan soittimen hintaa :) Tämä johtui siitä, että asun Jyväskylässä ja kerroin ostajalle, että olisin tulossa Helsinkiin. Saisin junaliput yhteensä 10 eurolla, joten voisin myydä sen soittimen edullisesti. Kerroin vielä mihin asti tuo tarjous on voimassa ja sitten olisikin hinta suuntaansa noin 50 euroa. Taisi olla yhdestä kitarasta 120 tai 130 euroa se pyynti(sen kitaran ovh. oli jo silloin 300 euron paikkeilla ja on nykyäänkin), että olisin sen tuonut sinne pääkaupunkiseudulle kun olisin hoitanut muitakin asioita. Kerroin kuitenkin jo aluksi, etten lähde hoitamaan niitä muita asioita jos ei ole jotain muutakin asiaa sinne suuntaan. Eli jos kitarakaupat syntyy samalla, niin tulen. Kerroin kuitenkin että vain tuolla aikaa jolloin nuo liput saa halvemmalla kaupat onnistuu ja vielä senkin että ne liput pitää ostaa kaksi vuorokautta etukäteen. Kaupat oltaisiin tehty muuten naamatusten. Sitten tämä samainen kaveri ei pidä mitään kiirettä ja kyselee ihan typeriä kysymyksiä siitä soittimesta. Sellaisia joita saa selville ihan kuvastakin katsomalla ja netistä muutenkin. Kuviakin kun olin jo sitäpaitsi laittanut monta kymmentä, joista katsomalla kyllä selvisi monikin asia...Kerroin kuitenkin kaikki nämä kysytyt asiat, mutta mainitsin ettei tuo hinta jolla myyn ole kuin tietyyn päivään asti voimassa. Koska se asia mitä olisin muuten käynyt hoitamassa ei ole niin tärkeä, että maksaisin siitä niin paljoa erikseen. Julkisilla kulkupeleillä kun mennään. Toki nykyään on välillä busseillakin mahdollista päästä muutamilla euroilla, mutta aikataulut olisivat menneet silloin sellaisiksi ettei käynyt. Olisi pitänyt jäädä yöksi vielä hotelliinkin tai jonnekkin. Se olisi taas nostanut kitaran hintaa luonnollisesti kun itsellä ei olisi ollut tarvetta jäädä sinne koisimaan ja omat asiani olisin saanut hoidettua päivällä. Loppujen lopuksi kaveri sai kuin saikin venytettyä tuon lipun myynnin ylitse ja alkoi sitten kyselemään milloin tuon sen soittimen... Useiden viikkojen taukoja oli välillä viesteissä ja sitten saattoi tulla pyyntöä, että saisiko siitä ja siitä valokuvia vielä jne. Kerroin hänelle, että nyt siihen tulisi aika reilusti lisää hintaa jos sen sinne tuon, kun ei saa enää tuota tarjousta. Kerroin jo aikaisemmin, mitä täältä suuntaansa maksaa niin linkillä kuin junallakin ja silloin ei ollut vielä linkeissä noita tarjousia. Onnibusseissa ei saanut ainakaan silloin viedä kitaraa... Mutta koska olin sen hänelle luvannut ja kuviakin laittanut useita kymmeniä ja vaikka mistä kulmasta, niin lupasin sen soittimen siihen reiluun sataseen jos tulee sen itse hakemaan Jyväskylästä. Ei vastannut enää viestiin, eikä tullut hakemaan. Ja olisi saanut tosiaan kokeilla täälläkin ennen ostopäätöstä, mutta mitään ei enää kuulunut. Näinkin voi siis käydä... E: Tällä kaverilla oli ostoilmoitus alkujaan, johon vastasin. | |
![]() 20.12.2015 17:21:39 | |
mpekkanen: Mun mielestä jos laite tulee käyttöön, niin se voi olla halpa vaikka maksaisi enemmänkin. En tiedä missä hinnoissa nuo Marshalla JCM 800 oikeasti pyörii nykyään, mutta ei ne minusta soundiltaan ole kovinkaan monipuolisia. Itse pitäisin niitä sellaisenä vahvarina jotka toimii jonkun kaksikelaisen Gibson tyylisen kitaran kanssa parhaiten. Eivät ole dynamiikalta maailman parhaita eikä niistä myöskään, minusta, saa mitään älyttömän hyviä pieniä rosoisia säröjä. Toki jollainen boosterilla tai vastaavalla purkilla siinä kitaran ja vahvarin välissä voi vaikuttaa siihen soundiiin jonkun verran. Aika monella JCM 800 soittajalla joku purkki siinä välissä onkin, jos ei sitten enemmänkin. Kuka tykkää mistäkin ja ainakin kannattaa kokeilla jokaisen itse, että on omakohtainen kokemus siitä laitteesta. Olipa kyse sitten jostain Marshall vahvarista tai jostain muustakin soittimesta tai laitteesta. Joo, varmaan näin. Itsellä on Bluetonen näkemys JCM800:sta ja siinä on kyllä dynamiikkaa ja huikeat pienemmät rosot. Siksipä olisi hauska testata aitoa, mutta kaikesta päätellen, kuten kirjoituksesikin kertoo, niin ovat aika lailla eri pelejä. Ja itselleni tuntuisi toimivan paremmin Bluetone, koska se on oman maun mukaan räätälöity. Mutta silti olisi hauska testata Marshallia, mutta toisaalta en viitsi sen asian eteen pahemmin vaivaa nähdä, enkä varsinkaan alkaa omiksi vaivoiksi ostamaan, jos ei nyt puoli-ilmaiseksi jostain saa. Ja makuasioita ilman muuta. Jollekin Bluetone on kauhistus ja JCM800 just se juttu. Mutta hyvä niin ja niillä mennään. :) They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 20.12.2015 20:14:52 (muokattu 20.12.2015 20:18:41) | |
Reeniksellä on noita JCM800:sia kolmekkin kappaletta. Ne on "One Trick Pony":jä. Tekevät sen yhden asian hyvin ja sitten eivät juuri muuta teekkään, esim. puhtoiset eivät ole kauhean hyvät. Sitten siellä on Jubilee myös, ehkä vielä enemmän yhden tempun ihme. Omaa myynnissä olevaa Maken bassovahvainta en vielä saanut kaupaks. Tosin ei se nyt kyllä kovin kauaa ole ollut myynnissä. Nyt ehkä kuitenkin tuntuis olevan ostajan markkinat. | |
![]() 20.12.2015 22:25:23 | |
Vaihtoilmoitukseen vastasi heppu hyvin asiallisella tarjouksella. Kommunikaatio tapahtui tässä vaiheessa pikaviestein enkä huomannut vielä kysyä puhelinnumeroa. Kiinnostuin ja ilmoitin että muutaman päivän päästä saisin välirahat kasaan ja vaihto onnistuisi, kysyin samalla että onko vaihdon kanssa kiire. Kuulemma ei ollut. Rahat haalittuani laitoin viestiä matkaan, että nyt olis mahikset kauppa suorittaa. Ei vastausta. Tällä päivämäärällä vastapeluri viimeksi kirjautunut 50vrk sitten. Ei vissiin tosiaan ollut kiire. :D | |
![]() 21.12.2015 06:56:34 (muokattu 21.12.2015 07:07:23) | |
Laulava Kylätohtori: Joo, varmaan näin. Itsellä on Bluetonen näkemys JCM800:sta ja siinä on kyllä dynamiikkaa ja huikeat pienemmät rosot. Siksipä olisi hauska testata aitoa, mutta kaikesta päätellen, kuten kirjoituksesikin kertoo, niin ovat aika lailla eri pelejä. Ja itselleni tuntuisi toimivan paremmin Bluetone, koska se on oman maun mukaan räätälöity. Mutta silti olisi hauska testata Marshallia, mutta toisaalta en viitsi sen asian eteen pahemmin vaivaa nähdä, enkä varsinkaan alkaa omiksi vaivoiksi ostamaan, jos ei nyt puoli-ilmaiseksi jostain saa. Ja makuasioita ilman muuta. Jollekin Bluetone on kauhistus ja JCM800 just se juttu. Mutta hyvä niin ja niillä mennään. :) Itse en ole yhtään Bluetone vahvaria kokeillut. Tuo JCM Marshall on minusta aika yhden soundin juttu ja jos siitä tykkää, niin sittenhän se on tosiaan hyvä. Ei tule kyllä minulle siitä ainakaan ensimmäisenä mieleen sanat monipuolinen ja dynaaminen taikka hyvät pienemmät säröt tai hyvät puhtaat soundit. Jotenkin kyllä kun olen noita sinun juttujasi vuosien varrella seurannut ja sounditoiveitasi, niin luulisin että tuo Bluetone on varmasti enemmän sinulle mieleen. Voin olla tietysti ihan kuutamallokin, mutta minusta tuollaista Marshallia ei kannata hommata ihan testi mielessä. Ei niistä ole oikein sijoitukseksi ja tuskin on soundiltaan Bluetonea parempi, jos olen yhtään kärryillä minkälaista soundia haet. Varmasti olisi mielenkiintoista testata jos Bluetone perustuu joiltain osin tuohon JCM kytkentään, mutta eihän se käsittääkseni ihan identtinen ole. Minustakin olisi mukava kokeilla Bluetonen vahvareita ja moniakin malleja sieltä :) E: Ja vaikka moniakin vahvareita ja muitakin soittimia olisi mukava testailla. Ei nyt ainakaan minulla ole ihan akuuttia tarvetta oikeastaan millekkään. Tosin hyvien laitteiden testailussa on aina omat riskinsä :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)