Aihe: Päättömät hintapyynnöt laitteista vol 4
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Volle
09.03.2010 12:05:40
McNulty: Just. Kaupan tehtävä valvoa varkauksia ja näpistyksiä. Mitä se virkavallalle kuuluu kun se on kaupan ja sen käyttäjien probleema. Ihan yhtä hyvä analogia ja "reasoning".

Hehheh. Mun "reasoning" meni enempi silleen, että nettiyhteisön a käyttäjien velvollisuus ei ole valvoa, ettei joku nettiyhteisön b käyttäjä riko nettiyhteisön b sääntöjä. Mutta ei siitä sen enempää. Nyt löysin tuolta torin ohjeistakin samanaikaisen huutokauppaamisen ja tori-ilmoituksen kiellon.
tuquoque
09.03.2010 13:41:46
Vladi: Tykkäisitkö vaikkapa itse tämmöisestä tilanteesta:

Löydät torilta vaikkapa hyvän vahvistimen. Myyjällä on sama tuote myös huutonetissä myynnissä. Myyjällä on huutonetissä käytössä sekä hintavaraus että osta heti-hinta. Kumpikaan ei ole ylittynyt, joten sovitte m.netin kautta kaupat halvemmalla kuin myyjän hintavaraus. Siirrä myyjälle rahat jolloin myyjä ilmoittaa, että tuote ostettiin huuto.netistä osta heti-hinnalla jolloin myyjä on velvollinen myymään tuotteen sille toiselle ostajalle. Sinä taas saat odotella pari päivää rahojasi takaisin ja aloittaa vahvistimen etsinnän uudestaan.

Tuossa esimerkissäsi on useita vaihtoehtoisia tapoja hoitaa tilanne toisin kuin minkä vaihtoehdon itse valitsit. Ehkäpä myyjä vaikkapa sulkee kaupan ensiksi ja sitten vasta pyytää laittamaan rahat tilille? Ehkäpä myyjä ei myykään vahvistinta huutajalle vaan ensin ostaneelle ja nöyrtyy saamaan negatiivisen palautteen?
m.
Vladi
09.03.2010 13:49:00
tuquoque: Tuossa esimerkissäsi on useita vaihtoehtoisia tapoja hoitaa tilanne toisin kuin minkä vaihtoehdon itse valitsit. Ehkäpä myyjä vaikkapa sulkee kaupan ensiksi ja sitten vasta pyytää laittamaan rahat tilille? Ehkäpä myyjä ei myykään vahvistinta huutajalle vaan ensin ostaneelle ja nöyrtyy saamaan negatiivisen palautteen?

Tuommoisessa tilanteessa sulkisin käyttäjältä kummatkin tunnukset. Sitäpaitsi huutokauppa on käsittääkseni ihan lakipykälässä merkitty ainakin velvoittavaksi ja huudon voittajalla on oikeus vaatia tuotetta itselleen.

Ja mitää tää kertoo sun henkisestä iästä? Uskomattoman lapsellista vinkua säännöistä vaikka porukka ihan selvästi perustelee sulle ne. Ei niitä vain huvikseen laiteta vaan niillä on selvä tarkoitus. Ja ilmeisesti vielä ihan tietoisesti rikot kummankin palvelun sääntöjä? Ylläpito varmasti arvostaa sitä informaatiota...

Huoh mitä porukkaa täältä löytyy...
Kyllä se siitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)