McNulty: Just. Kaupan tehtävä valvoa varkauksia ja näpistyksiä. Mitä se virkavallalle kuuluu kun se on kaupan ja sen käyttäjien probleema. Ihan yhtä hyvä analogia ja "reasoning". Hehheh. Mun "reasoning" meni enempi silleen, että nettiyhteisön a käyttäjien velvollisuus ei ole valvoa, ettei joku nettiyhteisön b käyttäjä riko nettiyhteisön b sääntöjä. Mutta ei siitä sen enempää. Nyt löysin tuolta torin ohjeistakin samanaikaisen huutokauppaamisen ja tori-ilmoituksen kiellon. |
Vladi: Tykkäisitkö vaikkapa itse tämmöisestä tilanteesta: Löydät torilta vaikkapa hyvän vahvistimen. Myyjällä on sama tuote myös huutonetissä myynnissä. Myyjällä on huutonetissä käytössä sekä hintavaraus että osta heti-hinta. Kumpikaan ei ole ylittynyt, joten sovitte m.netin kautta kaupat halvemmalla kuin myyjän hintavaraus. Siirrä myyjälle rahat jolloin myyjä ilmoittaa, että tuote ostettiin huuto.netistä osta heti-hinnalla jolloin myyjä on velvollinen myymään tuotteen sille toiselle ostajalle. Sinä taas saat odotella pari päivää rahojasi takaisin ja aloittaa vahvistimen etsinnän uudestaan. Tuossa esimerkissäsi on useita vaihtoehtoisia tapoja hoitaa tilanne toisin kuin minkä vaihtoehdon itse valitsit. Ehkäpä myyjä vaikkapa sulkee kaupan ensiksi ja sitten vasta pyytää laittamaan rahat tilille? Ehkäpä myyjä ei myykään vahvistinta huutajalle vaan ensin ostaneelle ja nöyrtyy saamaan negatiivisen palautteen? m. |