Aihe: Päättömät hintapyynnöt laitteista vol 4
1 2 3 4 5121 122 123 124 125 126
Eemil
08.03.2010 15:19:38
jussi1976: Onko teillä mitään hajua siitä, kuinka ÄLYTTÖMÄN monet torin vermeistä ovat mm. Huuto.netissä, ja siis ihan muiden käyttäjien kuin BB:n? Jos siis rupeatte vääntämään tästä, niin olkaa sitten johdonmukaisia ja tasapuolisia.

Okei, te kaikki muutkin joilla on tavaraa myynnissä torilla ja kaupittelette niitä muualla: se on vastoin sääntöjä, soosoo!
Vladi
08.03.2010 15:19:55
jussi1976: Onko teillä mitään hajua siitä, kuinka ÄLYTTÖMÄN monet torin vermeistä ovat mm. Huuto.netissä, ja siis ihan muiden käyttäjien kuin BB:n? Jos siis rupeatte vääntämään tästä, niin olkaa sitten johdonmukaisia ja tasapuolisia.

Vaikka tää pitäis paikkansa niin sekö tekee BB:n toiminnasta yhtään hyväksyttävämpää?
Kyllä se siitä.
Numb
08.03.2010 15:20:14

Eemil: Okei, te kaikki muutkin joilla on tavaraa myynnissä torilla ja kaupittelette niitä muualla: se on vastoin sääntöjä, soosoo!

Ei ole. Vain huutokauppasivustot yhtäaikaisena ovat vastoin sääntöjä =)
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Eemil
08.03.2010 15:22:18
Numb: Ei ole. Vain huutokauppasivustot yhtäaikaisena ovat vastoin sääntöjä =)

Äh, sori kaikille trokariapinoille, mun moka.
jussi1976
08.03.2010 15:24:09 (muokattu 08.03.2010 15:29:18)
Just niin. Valitetaan kuin naiset. Valivalivalivali....
"Kauheaa! Naapurin kissa paskantaa mun pihalle!"

Ja kyllä pitää paikkansa. Olen itse ostanut M:netistä toistakymmentä vermettä, jotka kaikki on olleet samaan aikaan mm. Huuto.netissä ja myös muualla.

Ei tee BB:n toiminnasta hyväksyttävämpää, mutta ei ole hyväksyttävää sekään, että kiikutte kaverissa kiinni. Turha väittää, että se on jotenkin oikeudenmukaista - toiminnan takana kun on vain se, ettette pidä hänestä ihmisenä. Jos pitäisitte ja hän möisi teille halvalla tavaraa, ilman voittoa, paskat nakkaisitte saitin säännöistä. Onhan tää nyt nähty!
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
ReBeat
08.03.2010 15:25:23

Kai sen huutokaupan voi rakentaa vähän niinkuin itsekin, ulkoisesti, jos laittaa saman kitaran myyntiin eri hinnoilla eri sivustoille. Sitäkin on näkynyt...
viny
08.03.2010 15:27:03 (muokattu 08.03.2010 15:27:35)
jussi1976: Just niin. Kuin naiset. Valivalivalivali....

Voitte tekin laittaa vaikka stratokopsunne myyntiin viidellä tonnilla ettei tarvii täällä valittaa. Mulle on ihan sama millä hinnalla se myy jos tuote ei "muutu" kalliimmaksi malliksi.

EDIT Ja lainaus väärin:)
Eemil
08.03.2010 15:27:03

Melkosta argumentointia jälleen. Mutta onhan se vaikea tietysti mitään järkevää sanoa puolustaakseen sääntöjen vastaista toimintaa.
Shredator
08.03.2010 15:27:09

Ja tämähän kuittaakin kaikki nämä väärinkäytökset Bb:n ja monen muun osalta. Nerokasta.
Shred!
aristoteles666
08.03.2010 15:28:14

ostakaa itselle niin hyvä kitara ettei teidän tarvitse myydä niitä.
ja itselle tarkoittaa juuri sinulle sopiva, ihan sama mitä muut siitä pitää.
Mr. Speed
08.03.2010 15:29:47
aristoteles666: ostakaa itselle niin hyvä kitara ettei teidän tarvitse myydä niitä.
ja itselle tarkoittaa juuri sinulle sopiva, ihan sama mitä muut siitä pitää.

Mitäs jos maku muuttuu?
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Mr. Speed
08.03.2010 15:30:20
Numb: Ei ole. Vain huutokauppasivustot yhtäaikaisena ovat vastoin sääntöjä =)

Ja itseasiassa muun muassa Huuto.netissähän lukee, ettei esine saa olla myynnissä muualla samaan aikaan, ettei ns. "ohimyyntejä" tulisi.
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
LesPaul70
08.03.2010 15:30:23 (muokattu 08.03.2010 15:32:09)
jussi1976: Tuota, asiahan ei mulle kuulu, mutta eiköhän tuo ole ihan tavallista toimintaa, että kitaroita voidaan myydä ja ostaa mielin määrin, ja yleensähän ne myydään myös kalliimmalla kuin mitä itse niistä on maksettu.

...

Useammassa paikassa myymiseen jne. en ota kantaa, mutta se, että joku haluaa tehdä rahaa myymällä ja ostamalla, on pelkästään arvostettavaa. Milloin yritteliäisyydestä on tullut rikos?

Ei ole mitään rikollista. Kannattaa kuitenkin lukaista tämä:
http://www.vero.fi/default.asp?path … p;article=4195&domain=VERO_MAIN

Vaikka artikkeli koskeekin talkootyön verotusta, sieltä löytyy tällainen mielenkiintoinen määritelmä, jota verottaja on soveltanut muuhunkin kuin talkootyöhön:
"Elinkeinotuloa saadaan elinkeinotoiminnasta. Elinkeinotoiminnalla tarkoitetaan liike- ja ammattitoimintaa. Elinkeinotoiminnan tunnusmerkkejä ovat voiton tavoittelu, itsenäisyys, palkatun henkilökunnan käyttö, suunnitelmallisuus, jatkuvuus, taloudellisen riskin olemassaolo, ulospäin suuntautuneisuus ja kilpailu yleisillä markkinoilla. Kaikkien tunnusmerkkien ei välttämättä tarvitse täyttyä, jotta toimintaa pidetään elinkeinotoimintana. Myös toiminnan harjoittamisen muodolla, toiminnan laajuudella ja liikevaihdon suuruudella on vaikutusta tehtävään arviointiin."

Eli jos ostaa ja myy (vaikka ihan yksityishenkilönä) tavaroita jatkuvasti ja suunnitelmallisesti ansiomielessä, verottaja voi katsoa homman elinkeinotoiminnaksi ja siinä vaiheessa myyntivoitosta pitää alkaa maksaa veroja elinkeinoverotuksen mukaan tai syyllistyy veronkiertoon. Ja veronkierto kai katsotaan jossain määrin lainvastaiseksi.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Eemil
08.03.2010 15:30:35
Mr. Speed: Mitäs jos maku muuttuu?

Vaikka tunti sen jälkeen kun on ostanut sen? :D

No pistää joka paikkaan sen myyntiin kalliimmalla, hölömö!
aristoteles666
08.03.2010 15:30:42

Mr. Speed: Mitäs jos maku muuttuu?
outoa. kannattaa ostaa se hyvän maun mukaan.
nannne
08.03.2010 15:31:15

jussi1976: Just niin. Valitetaan kuin naiset. Valivalivalivali....
"Kauheaa! Naapurin kissa paskantaa mun pihalle!"

Ja kyllä pitää paikkansa. Olen itse ostanut M:netistä toistakymmentä vermettä, jotka kaikki on olleet samaan aikaan mm. Huuto.netissä ja myös muualla.

Ei tee BB:n toiminnasta hyväksyttävämpää, mutta ei ole hyväksyttävää sekään, että kiikutte kaverissa kiinni. Turha väittää, että se on jotenkin oikeudenmukaista - toiminnan takana kun on vain se, ettette pidä hänestä ihmisenä. Jos pitäisitte ja hän möisi teille halvalla tavaraa, ilman voittoa, paskat nakkaisitte saitin säännöistä. Onhan tää nyt nähty!

Ja kun hitlerkin...!
viny
08.03.2010 15:32:36
LesPaul70:Eli jos ostaa ja myy (vaikka ihan yksityishenkilönä) tavaroita jatkuvasti ja suunnitelmallisesti ansiomielessä, verottaja voi katsoa homman elinkeinotoiminnaksi ja siinä vaiheessa myyntivoitosta pitää alkaa veroja elinkeinoverotuksen mukaan tai syyllistyy veronkiertoon. Ja se kai katsotaan jossain määrin lainvastaiseksi.

Tuskinpa se NIIN paljon sillä ansaitsee.
jussi1976
08.03.2010 15:33:47
Void: Ei ole vielä, valotas vähän asiaa ja anna muutamia esimerkkejä niin voidaan sitten valittaa niistäkin.

"Onpas taas argumentointia..."

Eemil; Vai että "Argumentointia?" Osaatkos lukea ton Voidin lauseen? Sujuuko aakkoset? Siinä on sulle jääkylmää faktaa ja "argumentointia" valittamisesta ja siitä hengestä, jota vedetään!

Valivalivali - vai väitätkö vastaan?
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Eemil
08.03.2010 15:34:19
toiminnan takana kun on vain se, ettette pidä hänestä ihmisenä.

Me ei taideta tietää minkälainen bluebook on ihmisenä, joten tuskin tiedät sinäkään mikä meidän toiminnan takana on.
Eemil
08.03.2010 15:36:59
viny: Tuskinpa se NIIN paljon sillä ansaitsee.

Missähän se raja mahtaa mennä sitten? Mä kun joudun maksamaan veroja toiminimelläni jokaisesta sentistä mitä sillä teen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)