Aihe: Päättömät hintapyynnöt laitteista vol 4
1 2 3 4 5120 121 122 123 124 125 126
bluebook
08.03.2010 13:40:13
fox: Päättömistä hintapyynnöistä vaahterakansien rakentamiseen - no, mikä ettei. =)
http://en.wikipedia.org/wiki/Flame_maple
Tosin ei ihan 5 mm vaahterakantta riitä, paitsi tapauksissa, joissa pistetään "vaahteran päälle vaahteraa" eli laminoidun kuviokannen teossa käyttämällä pintaviilua. Kyllä se täyspuinen vaahterakansi vaatii sen puol tuumaa, eli tuuman "billet"'istä lähdetään halkaisemaan ja käännetään tosiaan kuin kirjan sivut auki. Näin siis bookmatched-kannessa, mutta vallan hyvin voidaan käyttää myös metodia nimeltä "flitch matched" ettei tuu hukkapuuta, tällöin kansi tehdään kahesta erillisestä kappaleesta, jotka totta kai voidaan hieman mahdollisuuksien rajoissa yhteensovittaa..
Ja nyt kun aihetta tässä ruoditaan, niin voihan tällekin puolelle laittaa kaikki mahdollinen info..
Tuosta hieman (jaa HIEMAN) oon eri mieltä, ei eurooppalainen vaahtera ihan samaan loimukkuuteen pysty kuin tuo leveälehti (tai isolehti-)vaahtera. Oli sitte rautaa tai ei. =)
Loimut jää monesti luokitukseltaan tuolle pinstripe- tai fiddleback- asteelle, ei tule komiaa ribbon curlia eikä quilted maplea. Taitaa eurooppalaisista puista komein "kasvuhäiriökuvio" tulla loimukoivusta (arctic birch) jos ei visaa oteta lukuun. Visasta vaan on perin tuskallista väkästää soittimia - toki se onnistuu, mutta ei teollisessa mittakaavassa. Ja työvälineitä joutuu tuonne käsityökalujen suuntaan painottamaan.

asiaa,tämä SOUND TRADEN Petri Kallio osti aikoinaan Noson jäämistön ,kitaroiden piirustukset ja vanhat työkalut jne.. kaiken eli jos haluat uuden Noson niin Petri tekee sen sinulle.
käväse hänen sivuilla www.soundtrade.fi
fox
08.03.2010 13:46:54

bluebook: asiaa,tämä SOUND TRADEN Petri Kallio osti aikoinaan Noson jäämistön ,kitaroiden piirustukset ja vanhat työkalut jne.. kaiken eli jos haluat uuden Noson niin Petri tekee sen sinulle.
käväse hänen sivuilla www.soundtrade.fi

Ei sinällään kiinnosta Noso, uus eikä vanha. Oon niin kovin "rajoittunut" noissa jutuissa. 8) Lähinnä ihan jotain tiedän vähän vanhemmista (pre- Juszkiewicz & co.) Giboista, ja ehdottomasti "sydäntä lähellä" on nuo Japanin kultakauden (78-85) Ibby Artistit. Josta kiitos sille 2618-12 Artistille, jonka "jouduin" 80-luvulla ostamaan..
Kallion Petri on toki ihajjees. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
bluebook
08.03.2010 13:52:29
Harrastelija: Vuosien saatossa kertynyt -09 ja -10 malleja ikäänkuin valmiiksi ?

Harrastelija

vaihtelen ja ostelen kitaroita,nuokin on vaihdettu musaliikkessä.
onko siinä jotain pahaa?
niissä oli minun käteen paremmat kaulat siksi tämä vaihto.
-Juice-
08.03.2010 13:54:10
Vladi: Mitäs tämä toiminta sitten on?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=400123
http://www.mikko.fi/announcements/d … tails.action?announcementId=1148854
http://www.ostamyy.com/phpBB2/viewt … 820a91bffa12b760354&with_meta=1
http://www.google.fi/search?q=FENDE … la:fi:official&client=firefox-a

Sitä en ymmärrä, miksi ylläpito ei tähän puutu. Säännöt kuitenkin ovat nämä:

Muusikoiden.net pitää itsellään oikeuden poistaa asiattomat viestit.

Palsta on tarkoitettu ainoastaan yksityisten ilmoituksille, yritysten ilmoitukset poistetaan.

Huuto.netissä tai muussa huutokauppa-sivustossa listattuna olevat tuotteet poistetaan!

Muusikoiden.net ei vastaa ilmoituksien seurauksista.

Olettaisin tapauksen kuitenkin olevan ylläpidon tiedossa.
Sä et vaan ymmärrä, kuinka vähän sulla on viinaa, ennen kuin se loppuu.
Eemil
08.03.2010 14:03:09
bluebook: no,eikö löytynyt yhtään ylihintaita kitaraa?

En ota kantaa ylihintaisuuteen, vaan siihen että myyt tuotteet kalliimmalla kuin mitä niistä itse maksat. Lähinnä naurattaa nämä selittelysi ja siihen otin kantaa kun yrität kääntää keskustelun johonkin muuhun kuin siihen, että olet yksinkertaisesti trokari.

kuule eemeli olen alan harrastaja ja vuosien saatossa jokunen kitara on kertynyt.
en todellakaan ole mikään trokari, että mietippä vähän mitä kirjoittelet.

Tässä näyte tuosta aiemmin mainitusta selittelystä. Ja jos sulta kysyy miten sulla on aina maksimimäärä myynti-ilmoituksia torilla niin sama bullshitti vaan jatkuu. Kyllä kuule jokainen osaa laskea yhteen 1+1. Jos sulla on koko ajan maksimimäärät uutta tavaraa myytävänä ja silti on vaihtuvuutta niin selkeästi teet sillä bisnestä. Edelleen en lähde sitä tuomitsemaan, mutta sen sanon että munaton mies olet kun et kehtaa edes toimintasi takana seisoa.

Hyvää päivän jatkoa!
bluebook
08.03.2010 14:09:53 (muokattu 08.03.2010 14:39:08)
fox: Ei sinällään kiinnosta Noso, uus eikä vanha. Oon niin kovin "rajoittunut" noissa jutuissa. 8) Lähinnä ihan jotain tiedän vähän vanhemmista (pre- Juszkiewicz & co.) Giboista, ja ehdottomasti "sydäntä lähellä" on nuo Japanin kultakauden (78-85) Ibby Artistit. Josta kiitos sille 2618-12 Artistille, jonka "jouduin" 80-luvulla ostamaan..
Kallion Petri on toki ihajjees. =)

jep,tuo ajan Japsit ovat hyvälaatuisia ja haluttuja.
itse olen seonnut noihin Stratoihin.
hyvät jatkot sinulle.

Ihan tuosta kirjoittelusta näille palstoille, Matti sanoi mulle,että älä kirjoita mitään sinne saat heti tuhat eri mielipidettä ja siellä istuu kaikki työttömät joilla on aikaa kirjoitella mielipiteitään.

No tuohon pitää kyllä senverran kyllä kommentoida,että Suomessa on nyt laman poikasta ja kaikilla ei valitetavasti ole töitä,mikä sääli.
mutta tsemppiä vaan kaikille ja hyvää kevään jatkoa.
Harrastelija
08.03.2010 14:12:29 (muokattu 08.03.2010 14:16:07)
bluebook: vaihtelen ja ostelen kitaroita,nuokin on vaihdettu musaliikkessä.
onko siinä jotain pahaa?
niissä oli minun käteen paremmat kaulat siksi tämä vaihto.

Ei, siinähän ei ole mitään pahaa. Saahan sitä nyt ihminen vaihdella ja ostella kitaroita mielinmäärin. Etenkin jos metsästää ultimaatisen loistavaa kaulaa tai sitä super Fenderiä itselleen sillä tavalla.

Eihän nyt olekaan kysymys siitä, kysymys on aivan muusta.

Vain yhtenä esimerkkinä se, että rikot jatkuvasti Muusikoiden.netin sääntöjä.
Oletkos huomannut?

Ai et. Varmaan kiität nyt minua ja otat muilta huutokauppa paikoilta ja nettimyymälöistä myynnistä ne artikkelit jotka sinulla on samaan aikaan Torilla. Tai vaihtoehtoisesti poistat ne Torilta?

Näinhän reilu ja rehellinen kauppamies tekee kun huomaa vahingossa tehneensä virheen.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Ziggy Bubba
08.03.2010 14:14:46

bluebook: Ihan tuosta kirjoittelusta näille palstoille,Nevalaisen Matti sanoi mulle,että älä kirjoita mitään sinne saat heti tuhat eri mielipidettä ja siellä istuu kaikki työttömät joilla on aikaa kirjoitella mielipiteitään.

Mikäs sen ikävämpää, kuin jakaa mielipiteitä - totuudet pysyis pienessä piirissä totuuksina paljon helpommin.

Mutta myönnä nyt ihmeessä, bisnestähän sä noilla jatkuvilla ja lukuisilla kitarakaupoilla teet.

En minäkään tuota kaiketi kehtaa tuomita, mutta enpä myisi sulle kitaraa, se on saletti.
This Is Sonar Transistor...
fox
08.03.2010 14:18:10

bluebook: jep,tuo ajan Japsit ovat hyvälaatuisia ja haluttuja.
hyvät jatkot sinulle.

Kiitos kiitos. =) Itse asiassa nuo on nykyään niin kovin haluttuja, että saa jo ihan perus Artistista maksaa melko paljon..
Onneksi ei oo sillee "ajankohtaista". En ajatellu haastaa Olaffia, kun en näe siihen järjellistä syytä.. Enkä sen puoleen ketään muutakaan die-hard Ibanezkeräilijää.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Seba
08.03.2010 14:19:20

bluebook: jep,tuo ajan Japsit ovat hyvälaatuisia ja haluttuja.
hyvät jatkot sinulle.

Ihan tuosta kirjoittelusta näille palstoille,Nevalaisen Matti sanoi mulle,että älä kirjoita mitään sinne saat heti tuhat eri mielipidettä ja siellä istuu kaikki työttömät joilla on aikaa kirjoitella mielipiteitään.

No tuohon pitää kyllä senverran kyllä kommentoida,että Suomessa on nyt laman poikasta ja kaikilla ei valitetavasti ole töitä,mikä sääli.

ihan vaan mielenkiinnosta, jotta mitä teet päivätöiksesi muuta kun trokaat kitaroita?

Kun tuollaista työttömyysläppää tulee, niin ajattelin vaan kysäistä.
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
Harrastelija
08.03.2010 14:28:45
bluebook:

Ihan tuosta kirjoittelusta näille palstoille,Nevalaisen Matti sanoi mulle,että älä kirjoita mitään sinne saat heti tuhat eri mielipidettä ja siellä istuu kaikki työttömät joilla on aikaa kirjoitella mielipiteitään.

Ihan tuosta kirjoittelusta näille palstoille.

Älä laita toisten suuhun selityksiä omaksi puolustukseksesi täällä vaan leiki ihan aikuista ja esitä omat mielipiteesi ihan itse. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä joku jossain sanoi, oli hänellä tunnetumpi tai vähemmän tunnetumpi nimi.

Kovasti ratsastat näillä tunnetuilla liikkeillä ja rakentajilla. Mikähän mahtaisi olla totuus niittenkin lauseitten takana? Eivät ne kuitenkaan asiaa miksikään muuta, naputtelet sitten tukijoukoiksesi vaikka Obaman.

Aivan yhtä hyvin voisin todeta tässä että jo äitini muinoin kehoitti välttelemään kaiken maailman kieroja trokareita ja levittämään tietoakin heistä jos sellaista on ihan vaan siksi, että muutkin osaisivat varoa, sen kummemmin tässä kohdistamatta tuota luonnehdintaa kehenkään yksittäiseen yksilöön.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Eemil
08.03.2010 14:28:46 (muokattu 08.03.2010 14:30:37)
Seba: ihan vaan mielenkiinnosta, jotta mitä teet päivätöiksesi muuta kun trokaat kitaroita?

Eihän bluebook, vaan nuo Nevalaiset ja muut ammattimiehet jotka on varmaan aivan innoissaan kun bluebook vetää heidät omilla nimillään mukaan tähän sirkukseen.

Mikäli en nyt ihan väärässä ole, niin täältä Mnetistä ne vaan sattuu löytymään ne kotimaiset asiakkaat Ruokankaille ja muille, vaikka työttömiä ollaankin.

E: Laitetaan vielä selvennykseksi: kunnioitan kotimaisia soitinrakentajia ja muita alan osaajia ja olen pahoillani jos joudutte oikeasti olemaan tekemisissä tuon yhden trokarin kanssa.
bluebook
08.03.2010 14:47:43
Seba: ihan vaan mielenkiinnosta, jotta mitä teet päivätöiksesi muuta kun trokaat kitaroita?

teen eri firmoille konsultointia pääsääntöisesti etätyönä,
2-3 päivää viikosta menee noissa firmoissa loput sitten etätyönä.
ja en edelleenkään trokaa kitaroita vaan se on yksi mukava harrastus vaihdella
kitaroita yksityisten sekä liikkeiden kanssa.
jussi1976
08.03.2010 15:00:51 (muokattu 08.03.2010 15:13:18)
Tuota, asiahan ei mulle kuulu, mutta eiköhän tuo ole ihan tavallista toimintaa, että kitaroita voidaan myydä ja ostaa mielin määrin, ja yleensähän ne myydään myös kalliimmalla kuin mitä itse niistä on maksettu. Olisi aika kummaa hommaa, jos olisi päinvastoin? Tietysti sitten oltaisiin niin mielinkielin kun ilmaiseksi saataisiin, annetaan ihmisarvo toiselle samalla...
Useammassa paikassa myymiseen jne. en ota kantaa, mutta se, että joku haluaa tehdä rahaa myymällä ja ostamalla, on pelkästään arvostettavaa. Milloin yritteliäisyydestä on tullut rikos? Tietysti ne tyyliseikat on aina kivoja, kun niihin voidaan tarttua, ja erityisen veemäistä olisi se, että toinen hyötyisi vielä taloudellisesti. Vai onko tämä muka joku yleinen hyväntekeväisyyssaitti? Ei tasan ole.
Itse olen ostanut ja myynyt kitaroita aika montakin.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Coe
08.03.2010 15:12:20
jussi1976: Tuota, asiahan ei mulle kuulu, mutta eiköhän tuo ole ihan tavallista toimintaa, että kitaroita voidaan myydä ja ostaa mielin määrin, ja yleensähän ne myydään myös kalliimmalla kuin mitä itse niistä on maksettu. Olisi aika kummaa hommaa, jos olisi päinvastoin?

Itse henkilökohtaisesti olen kyllä tainnut otta rahallisesti takkiin kaikista myymistäni kitaroista... Ehkä en vaan osaa.

Tarkoitus ei tosin olekaan tehdä rahaa, vaan tuo GAS ajaa aina ostamaan uusia vermeitä ja pakko on välillä laittaa kamaa kiertoonkin.
Miesflunssa. Sikaflunssan vakavampi muoto.
ReBeat
08.03.2010 15:13:08

Vladi
08.03.2010 15:13:25 (muokattu 08.03.2010 15:14:54)
jussi1976: Tuota, asiahan ei mulle kuulu, mutta eiköhän tuo ole ihan tavallista toimintaa, että kitaroita voidaan myydä ja ostaa mielin määrin, ja yleensähän ne myydään myös kalliimmalla kuin mitä itse niistä on maksettu. Olisi aika kummaa hommaa, jos olisi päinvastoin? Tietysti sitten oltaisiin niin mielinkielin... Useammassa paikassa myymiseen jne. en ota kantaa, mutta se, että joku haluaa tehdä rahaa myymällä ja ostamalla, on pelkästään arvostettavaa. Milloin yritteliäisyydestä on tullut rikos? Tietysti ne tyyliseikat on aina kivoja, kun niihin voidaan tarttua...
Itse olen ostanut ja myynyt kitaroita aika montakin.

Sä sivutat nyt monta seikkaa. Ihan ensimmäiseks, kyseinen heppu rikkoo M.netin ja monen muun osto/-myyntipalvelun sääntöjä. Niissä kun kieletään muualla samaan aikaan kauppaaminen. Toiseksi, kyseinen henkilö on laittanut juuri ostamiaan tuotteita välittömästi myyntiin, onpa ollut tapauksia missä on käytetty edellisen myyjän kuvaakin. Ja hinta noussut tottakai. Kyse ei siis todellakaan ole mistään harrastustoiminnasta vaan puhtaasti trokaamisesta. Kolmanneksi, tuo touhu alkaa olla sen verta isossa mittakaavassa olevaa bisnestä, että sitä voidaan pitää yritystoimintana. Yrityksen on maksettava saaduista voitoista veroa. Arvaa maksaako kyseinen heppu? Lisäksi ilmoituksissa on ollut mm. virheellisiä tietoja soittimista ja kyseisen tyypin taholta on käsittääkseni tullut yksityisenä uhkailujakin.

Tässä ei oo millään lailla kyse harrastuksesta tai mistään ihailtavasta yrittäjyydestä. Jos haluaa tehdä rahaa ostamalla ja myymällä, perustetaan firma, ei kaupata huutokaupoissa ja m.netin torilla. Se on yksinkertaisesti laitonta. En vieläkään tajua miksei ylläpito puutu asiaan.

Mitähän muuten, Bluebook, sun konsultoimat firmat ajattelis jos tietäisivät sun harrastavan varsin kyseenalaista toimintaa internetin myyntipalstoilla?
Kyllä se siitä.
Numb
08.03.2010 15:14:01 (muokattu 08.03.2010 15:18:23)

jussi1976: ...eiköhän tuo ole ihan tavallista toimintaa, että kitaroita voidaan myydä ja ostaa mielin määrin, ja yleensähän ne myydään myös kalliimmalla kuin mitä itse niistä on maksettu...

Tätä mieltä minäkin, että kyllä omastaan saa pyytää ihan mitä tykkää.

kyseinen heppu rikkoo M.netin ja monen muun osto/-myyntipalvelun sääntöjä. Niissä kun kieletään muualla samaan aikaan kauppaaminen.

Jos tarkkoja ollaan, niin siellä kielletään huutokauppasivustot, ei muualla kauppaamista. Eli jos tavaraa ei ole myytävänä nimenomaan huutokauppasivuistoilla, niin sääntöjä ei ole rikottu.

tuo touhu alkaa olla sen verta isossa mittakaavassa olevaa bisnestä, että sitä voidaan pitää yritystoimintana.

Turha siitä on täällä nillittää, tai tehdä tulkintoja siitä onko kyse yritystoiminnasta vai ei. Kysely verottajalle menemään, jos epäilyttää.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
jussi1976
08.03.2010 15:16:27 (muokattu 08.03.2010 15:22:44)
Onko teillä mitään hajua siitä, kuinka ÄLYTTÖMÄN monet torin vermeistä ovat mm. Huuto.netissä, ja siis ihan muiden käyttäjien kuin BB:n? Jos siis rupeatte vääntämään tästä, niin olkaa sitten johdonmukaisia ja tasapuolisia.

Se, että rikkoo saitin sääntöjä, on oma juttunsa, mutta kyllä omistaan saa pyytää ihan mitä haluaa ja myydä, miten tahtoo. Ja mitä ihmeen väliä sillä on, mitä joku konsultointiyhtiö tuumaa? Antaa kaverin painaa, jos haluaa, turha yrittää rivien välistä kiristää/uhkailla.

Mä ainakin toivotan BB:lle pelkkää hyvää ja PALJON onnistuneita kauppoja. Ei mun minäkuvani ja itsetuntoni kärsi siitä, että joku onnistuu.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Dunga
08.03.2010 15:17:47 (muokattu 08.03.2010 15:18:09)
jussi1976: Onko teillä mitään hajua siitä, kuinka ÄLYTTÖMÄN monet torin vermeistä ovat mm. Huuto.netissä, ja siis ihan muiden käyttäjien kuin BB:n? Jos siis rupeatte vääntämään tästä, niin olkaa sitten johdonmukaisia ja tasapuolisia.

Ei ole vielä, valotas vähän asiaa ja anna muutamia esimerkkejä niin voidaan sitten valittaa niistäkin.
War... war never changes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)