Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5119 120 121 122 123419 420 421 422 423
sustain65
19.11.2016 11:57:11
Onnea hallulle! Hetki Mesalla soittoa päivässä pitää lääkärin loitolla.
Krice
19.11.2016 16:25:56

Palaan Randall RD1:seen sen verran, että kokeilin sen XLR-lähtöä, joka onkin todella kätevä keksintö. Ei tarvitse heilua mikrofonien kanssa ja Randallin kiinteä 4x12 kaiutinsimulaatio on vähintäänkin kohtalaisen hyvä. Vahvistimesta voi samalla myös ottaa kaiuttimen johdon irti, koska siinä on kuorma sitä varten. Tuosta seuraa sellainen erikoinen tilanne, että vahvistinta voi siten käyttää myös bassokitaralla. Heavy metal -vahvistimena RD1 toistaa myös matalia taajuuksia vaivatta, koska se on suunniteltu 10-kielisiä kitaroita ja matalia vireitä varten. Bassokitaralla soundi on pedanttinen, mutta kotoisa.
Gabe
21.11.2016 18:50:51
hallu: Nyt tuli isistä mesamies :-) tänään se tapahtui ja päätin repäistä ja ostaa Mesan kun sitä niin kauan olen haikaillut ja sopiva (sopivan hintainen) rakkine osui kohdalle. En ole tässä ketjussa kehdannut noita kaikki kitarakamahankintoja raportoida (keväällä ostin Kochin ja kaikenlaista pientä tässä ostanut ja myynyt).

Tämä Mesaboogie on vaan semmoinen kulttuurivallankumous meikäläiselle, että pakko vähän käydä hehkuttamassa tässä ketujussa kun olen niin innoissani.

Onnea! :) Se on hyväsoundinen kone. Ja pärjää oikean kaapin kanssa kyllä vaikka missä.

Mulla on pikkumesa (recto) ollut jo monta vuotta enkä ole kertaakaan edes miettinyt luopumista.. muita on mennyt ja tullut.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
TTV
21.11.2016 18:55:04
Thomannilta lähti pikkujoululahjat tulemaan: Line6 Helix ja SD:n Pegasus ja Black Winter tallamikit seiskalle :-) Mitähän sitä jouluksi laittaisi ...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
ÄrGee
21.11.2016 21:29:28
Tänään oli ostohousut jalassa:

Bugera 333 XL
Framus FR212
Mooer Green Mile
Mooer Noise Killer
Parit välipiuhat pedaaleille
DR 10-52 Dimebag kielisetti
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
antnis
22.11.2016 09:55:40
hallu:

TA:han on aika nuori malli ja koska se on ollut tuotannossa vain muutaman vuoden ja sai sitten väistyä, niin se varmaan on vain jonkinlainen kokeilu tai ehkä se oli Mesan vastaus näihin pikkuriikkisten vahvistinten sarjaan, joka tuossa taannoin oli muoti-ilmiö ja vähän joka valmistajalta tuli jotakin pikkuriikkisiä vahvareita. Onhan mesalla nyt minimarkV juurikin 25w eli varmaan fyysisesti jokseenkin tämän TA:n kokoinen ja rectostakin on minimalli. No aika näyttä äkuinka käyttöä kestäviä nämä on, mutta onhan tämäkin laite palvellut jo kuusi vuotta jotakuta, niin miksipä ei myös minua. Ja jos ongelmia tulee, niin ainakin huolto on lähellä kun MH-projekti on tuossa naapurissa ogelissa.

Muistan kyllä kun tuo Transatlanticci juolkaistiin ja siitä oli Guitaristissa juttu. Hyvän kuuloinen peli oli, kuolasin sitä aika lailla.
sustain65
22.11.2016 20:50:15
Godin Summit Classic Convertible tuli hommattua melkein kaikkeen menoon. Ollut nyt minulla muutaman viikon ja ensihuuman jälkeenkin voi todeta, että on loistopeli. Varsin kelvokkaat sinkku-, P90- ja humpparisoundit samassa hyvin soivassa kitarassa, jonka kaula on minulle juuri sopiva. Väri on kyllä mielestäni luonnossa jotenkin hieman kivempi kuin tuolla sivulla.

http://www.godinguitars.com/godinsummitconv_41176.html

Ja treenaamisen ja omien ideoiden kehittelyn avuksi EZDrummer 2, EZKeys ja EZMix 2 sekä joitakin soundipaketteja niille. Asennuksessa oli nikottelua ensialkuun, mutta kun asentuivat Toontrackilta saamani tuen avulla, niin voin todeta että ovatpas helppoja aivan aloittelijankin käyttää.
Shredator
23.11.2016 15:38:28

Engl Savage 120...Huh kun on rankka peli!
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
TTV
23.11.2016 16:27:40
Shredator: Engl Savage 120...Huh kun on rankka peli!

Todellakin! Jos oot luopumassa, niin ota muhun yhteyttä, mulla on aina sympatiat Savagelle :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Shredator
23.11.2016 17:13:27

TTV: Todellakin! Jos oot luopumassa, niin ota muhun yhteyttä, mulla on aina sympatiat Savagelle :-)

Pitää vielä makustella, onhan tää jo niin brutaali vehje että hirvittää :D Verrattuna muihin Engleihin/6505 tai vast. tuo särön määrä ei ole överi vaan käyttökelpoinen suuremmalla säteellä ja tiukkuus säilyy ihmeellisesti. Tämä murisee todellakin pedon lailla.
hallu
23.11.2016 19:39:58
Heh, kiitos kun jaksatte fiilistellä kanssani. Tekaisin hätäisesti pienen klipin jossa vertasin Koch twintone 2 ja Mesa TA15 säröä. Klipin alkuosa on Koch ja loppuosa mesaa. Yritin ruuvata molemmista niin samanlaisen soundin kun osasin (siis että vahvistimet kuulostaisivat mahdollisimman samalta) jotta vertailu olisi helpompaa ja särön luonteen ero olisi helpompi huomata. soitin molempia vahvistimia samaan Kochin kombon kajariin jonka edestä äänitin Olympuksen sanelukoneella ja tietokoneella vaan leikkasin klipin ja vakioin äänen voimakkuuden suunnilleen samaan tasoon.

http://maihinnousu.net/s/26703

Mun mielestä Mesan särö on vähän tiukempi ja rapsakampi ja vähän ärhäkkäämmän kuuloinen. Koch on tuuheampi pehmeämpi, mutta sekin ihan hyvä. Kochissa on lähtökohtaisesti hemmetisti botnea ja jouduin pakittamaan sen bassoa aika paljon päästäkseni samalle tontille Mesan kanssa. Molemmat vahvistimet ovat tosi monipuolisia moderneja vehkeitä ja molemmista löytyy tämän kevyehkön rokkisärön lisäksi koko joukko erilaisia soundeja ja säröjä. Kochista vielä se mättösärö (od+) mesassa vain kaksi vähän erilaista rokkisäröä ja tweed jonka saa ajettua kevyelle rosolle sekä brittipuolelta sitä voxin tyyppistä jonka saa ajettua myös kevyesti rosolle. Mesasta löytyy vielä kaksi muuta päätetehoasetusta ja tämä klippi oli se 5w. Mesan soundi näyttäisi muuttuvan eri tehoasetuksilla ja näppituntuma on, että soundi muuttuu merkittävästi paremmaksi kun pääsee vähän avaamaan vahvistinta isommalla tehoasetuksella, mutta sitä en ole vielä päässyt tekemään.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Lunnu
23.11.2016 20:22:21
hallu: Heh, kiitos kun jaksatte fiilistellä kanssani. Tekaisin hätäisesti pienen klipin jossa vertasin Koch twintone 2 ja Mesa TA15 säröä. Klipin alkuosa on Koch ja loppuosa mesaa. Yritin ruuvata molemmista niin samanlaisen soundin kun osasin (siis että vahvistimet kuulostaisivat mahdollisimman samalta) jotta vertailu olisi helpompaa ja särön luonteen ero olisi helpompi huomata. soitin molempia vahvistimia samaan Kochin kombon kajariin jonka edestä äänitin Olympuksen sanelukoneella ja tietokoneella vaan leikkasin klipin ja vakioin äänen voimakkuuden suunnilleen samaan tasoon.

http://maihinnousu.net/s/26703

Mun mielestä Mesan särö on vähän tiukempi ja rapsakampi ja vähän ärhäkkäämmän kuuloinen. Koch on tuuheampi pehmeämpi, mutta sekin ihan hyvä. Kochissa on lähtökohtaisesti hemmetisti botnea ja jouduin pakittamaan sen bassoa aika paljon päästäkseni samalle tontille Mesan kanssa. Molemmat vahvistimet ovat tosi monipuolisia moderneja vehkeitä ja molemmista löytyy tämän kevyehkön rokkisärön lisäksi koko joukko erilaisia soundeja ja säröjä. Kochista vielä se mättösärö (od+) mesassa vain kaksi vähän erilaista rokkisäröä ja tweed jonka saa ajettua kevyelle rosolle sekä brittipuolelta sitä voxin tyyppistä jonka saa ajettua myös kevyesti rosolle. Mesasta löytyy vielä kaksi muuta päätetehoasetusta ja tämä klippi oli se 5w. Mesan soundi näyttäisi muuttuvan eri tehoasetuksilla ja näppituntuma on, että soundi muuttuu merkittävästi paremmaksi kun pääsee vähän avaamaan vahvistinta isommalla tehoasetuksella, mutta sitä en ole vielä päässyt tekemään.

Onksulla kochista nuppi vai kombo? Mulla oli aikoinaan twintone2 kombo enkä voi kyllä yhtyä tohon 'hemmetisti botnea' juttuun...
Nostalgy is not what it used to be
hallu
23.11.2016 20:55:25
qal: Onksulla kochista nuppi vai kombo? Mulla oli aikoinaan twintone2 kombo enkä voi kyllä yhtyä tohon 'hemmetisti botnea' juttuun...

Se on kombo ja kai se botne on makuasia, mutta mun tuntuma on että liikutataan aikalailla bassman/bluesdeville maisemassa, eli aika middlekuoppainen fiilis ja alapää potkii en mä vaan voi sille mitään(totta kai sitä voi säätää merkittävästi koska kochin tonestäkki on mun mielestä ihan poikkeuksellisen puraiseva). Se juttu hämmästyttää mua itseänikin kun tää on 1x 12 kombo ja mun edellinen 1 x 12 kombo ei todellakaan ollut tällainen jyrä. Ajattelin ensin, että kyse on kaiuttimen ominaisuudesta, mutta tuo mesa samaan kajariin on ihan eri laite kuten tuosta klipistäkin käy ilmi.

Toisaalta erilaisen fiiliksen botnessa voi selittää se, että ajan mesaa sillä 5w asetuksella ja Koch on 50W asetuksella. Lienee aika selvää, että juurikin alapään toistossa teho vaikuttaa, vaikka vahvistimia ajetaankin jokseenkin samalla äänen paineella.

Toinen juttu mikä voi vaikuttaa mun botnekäsitykseen on pyrkimys keskialueella honottavaan soundiin ja mun käytössä melkein kaikissa vahvistimissa on liikaa botnea :-) ja bassot pitää melkein aina pakittaa säätöalueen alkupäähän toisinaan nollille saakka..... siis paitsi tuo Session, joka ei ole botnekas, vaikka se on 1 x12 niin se rähisee hienosti keskialueella ja nyt mulla on toiveet korkealla, että pääsisin tämän mesan kanssa samaan soundilmaailmaan, mutta vasta ensiviikolla pääsen ajamaan mesaa treenikämppävolalla pariin erilaiseen kaappiin jolloin saan lisätuntumaa siitä missä mennään.

Tarkoitan, että mun arviointireferenssinä ei todellakaan ole mikään 4 x 12 umpikaappi :-). Voin siis tarkoittaa botnella jotain aivan muuta kuin mitä kasalla tai puolikasalla soittava tarkoittaa. Kasa olisi mulle varmaan aika toivoton tapaus, mutta nyt kylläkin katsastan pikkuruisia kaappivaihtoehtoja joita on jo parikin jonossa. Katsotaan nyt mihin tässä vielä päädytään. Alkaa vahvareita olemaan sen verran, että jotain päätyy kohta varmaan myyntiin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
sustain65
23.11.2016 21:27:04
Hyvä simppeli vahvareiden särösoundin eron esiintuova klippi hallulta.

Vaikkei itsellä olekaan kuin lyhyen testailun kokemus Mesan TA-15:sta, niin onhan se vallan mainio peli. Hyvin kotisoitteluun sopiva laitos putkivahvistimien joukosta (ainakin jos ei ihan hissutella tarvitse siellä kotona).

Vastaavanlainen kokemus Mark V:n kanssa kuin hallulla siitä mitä soitteluun pienellä tehoasetuksella vs. isommalla tehoasetuksella tulee. Kunnon potkua saa vain kun on tehoja.

Ja sitä botnea kyllä täytyy minunkin pakitella bassosäätimestä jonkin verran alaspäin, taitaa olla klo 10:ssä yleensä.
Lunnu
24.11.2016 08:49:33
hallu: Se on kombo ja kai se botne on makuasia, mutta mun tuntuma on että liikutataan aikalailla bassman/bluesdeville maisemassa, eli aika middlekuoppainen fiilis ja alapää potkii en mä vaan voi sille mitään(totta kai sitä voi säätää merkittävästi koska kochin tonestäkki on mun mielestä ihan poikkeuksellisen puraiseva). Se juttu hämmästyttää mua itseänikin kun tää on 1x 12 kombo ja mun edellinen 1 x 12 kombo ei todellakaan ollut tällainen jyrä. Ajattelin ensin, että kyse on kaiuttimen ominaisuudesta, mutta tuo mesa samaan kajariin on ihan eri laite kuten tuosta klipistäkin käy ilmi.

Toisaalta erilaisen fiiliksen botnessa voi selittää se, että ajan mesaa sillä 5w asetuksella ja Koch on 50W asetuksella. Lienee aika selvää, että juurikin alapään toistossa teho vaikuttaa, vaikka vahvistimia ajetaankin jokseenkin samalla äänen paineella.

Toinen juttu mikä voi vaikuttaa mun botnekäsitykseen on pyrkimys keskialueella honottavaan soundiin ja mun käytössä melkein kaikissa vahvistimissa on liikaa botnea :-) ja bassot pitää melkein aina pakittaa säätöalueen alkupäähän toisinaan nollille saakka..... siis paitsi tuo Session, joka ei ole botnekas, vaikka se on 1 x12 niin se rähisee hienosti keskialueella ja nyt mulla on toiveet korkealla, että pääsisin tämän mesan kanssa samaan soundilmaailmaan, mutta vasta ensiviikolla pääsen ajamaan mesaa treenikämppävolalla pariin erilaiseen kaappiin jolloin saan lisätuntumaa siitä missä mennään.

Tarkoitan, että mun arviointireferenssinä ei todellakaan ole mikään 4 x 12 umpikaappi :-). Voin siis tarkoittaa botnella jotain aivan muuta kuin mitä kasalla tai puolikasalla soittava tarkoittaa. Kasa olisi mulle varmaan aika toivoton tapaus, mutta nyt kylläkin katsastan pikkuruisia kaappivaihtoehtoja joita on jo parikin jonossa. Katsotaan nyt mihin tässä vielä päädytään. Alkaa vahvareita olemaan sen verran, että jotain päätyy kohta varmaan myyntiin.

Joo - nyt kun kuuntelin ton klipin niin onhan se koch aika botnekkaan kuuloinen. Omat muistikuvat on vähän erilaisia...kuinka paljon tossa klipissä oli volsaa avattu? Omat kokemukset on bändiolosuhteista - vähän sellanen riipivä soundikuva on mieleen jäänyt - saattaa kyllä hyvinkin johtua myös säätäjästä ja kitarasta.
Nostalgy is not what it used to be
pappasfin
24.11.2016 11:41:40
Tuosta halukkaalle Ibanezin 7-kielinen niin pääsee kertomaan tänne sitten uudesta perheenjäsenestään ;D

Tompalla on yksi myynnissä https://www.thomann.de/fi/ibanez_rg752mqfxs_tab_prestige.htm

Itellä on tuo ja ah...on se vaan kiva ;D
PappaSFin
Shredator
24.11.2016 12:01:28

Mad Professorin Simble tuli uusintakierrokselle. Viime aikoina on ruvennut kaipaamaan enemmän tuollaista Dumble-tyylistä soundia, joten tämä tuli tarpeeseen. En osaa tosin vielä päättää kumpi on parempi, Zendrive vai tämä...Molemmissa on oma siisti juttunsa.
Juzpe
24.11.2016 12:21:54

Shredator: Mad Professorin Simble tuli uusintakierrokselle. Viime aikoina on ruvennut kaipaamaan enemmän tuollaista Dumble-tyylistä soundia, joten tämä tuli tarpeeseen. En osaa tosin vielä päättää kumpi on parempi, Zendrive vai tämä...Molemmissa on oma siisti juttunsa.

Golden Cello on tohon kostea od/fuzz-sektoriin myös asianmukainen, omasta mielestäni paras mainituista.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Shredator
24.11.2016 12:26:29

Juzpe: Golden Cello on tohon kostea od/fuzz-sektoriin myös asianmukainen, omasta mielestäni paras mainituista.

Joo se on seuraavana ostoslistalla. Vaikka ihan keräilyn vuoksi :)
Jii-Gee
24.11.2016 12:44:55

Tollanen n 30 wuotias 5210 saapui eilen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4742478/Marski%205210.jpg

Kokeiluhommaa.. jos sille vaikka löytyisi jtn käyttöä (??!)
70s Rokkenroll.. !! VIDEO
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)