Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5119 120 121 122 123347 348 349 350 351
illu45
05.10.2015 10:18:48
FensonGibder: Kerropa miten homma Petralla etenee.

Jep
Laittelin viestiä kun ei pahimmoilleen tuota puh. nro ollut ilmossa
Eikun.........
illu45
05.10.2015 16:27:45
illu45: Jep
Laittelin viestiä kun ei pahimmoilleen tuota puh. nro ollut ilmossa

Englannissa tuntuisi olevan gibson :(
Eikun.........
FensonGibder
05.10.2015 19:54:09
illu45: Englannissa tuntuisi olevan gibson :(

Lainassa Sunny Car Centterin kaverilla.. Vai olikos se Floritassa?
Riffi, nyt.
klobasa
09.10.2015 19:40:48
Aika hiton monta vuotta siinä kesti ennen kuin tulin nettikaupoissa huijatuksi. Ostin toisalla netissä kirjan josta en tarvinnut isoa kuvakollaasia, mutta varmistaakseni etten osta ilmaa pyysin myyjää näyttämään kuvan jossa on kirjan lisäksi erillisellä paperilapulla myyjän nimi. Google ei löytänyt mitään myyjän nimen, mailin, puhelinnumeron tai tilinumeron perusteella, eli kaikki vaikutti olevan OK. Sain pyytämäni kuvan, joten tehtiin kaupat. Rahat kelpasi, mutta tavara ei saapunut ja yhteydenpitokaan ei enää kiinnosta.

Viikkoa myöhemmin googleen on ilmestynyt tietoa huijauksista ja kun tarkkaan katsoin saamaani kuvaa voi siitä päätellä, että kuva oli otettu kirjastossa. Aika ovela kaveri. On huijaamansa pari kymppiä ansainnut. Rikosilmoituksen arvoista toimintaa tosin.

Tota kuvahommaa vois tosi helposti soveltaa musakamoihinkin esim. musaliikkeessä tai missä tahansa muualla missä vois nopsaan napata soittimista kuvia. Eli olkaahan tarkkana.
klobasa
09.10.2015 19:51:38
Koittakaa ihmiset muuten muistaa laittaa kauppatovereillenne mnetissä profiiliin palautetta hyvin sujuneista kaupoista. Itse olen päättänyt etten maksa kenellekään penniäkään ennakkoon jos profiilissa ei ole merkintöjä sujuvasta kaupanteosta.
freakingenius
09.10.2015 19:53:44
klobasa: Koittakaa ihmiset muuten muistaa laittaa kauppatovereillenne mnetissä profiiliin palautetta hyvin sujuneista kaupoista. Itse olen päättänyt etten maksa kenellekään penniäkään ennakkoon jos profiilissa ei ole merkintöjä sujuvasta kaupanteosta.

Kaikilla ei tosin kommentointi ole käytössä. Itsellänikin oli pitkään automaattisesti pois tiedostamatta asiaa.
TTV
09.10.2015 20:09:57 (muokattu 09.10.2015 20:19:34)
klobasa: Koittakaa ihmiset muuten muistaa laittaa kauppatovereillenne mnetissä profiiliin palautetta hyvin sujuneista kaupoista. Itse olen päättänyt etten maksa kenellekään penniäkään ennakkoon jos profiilissa ei ole merkintöjä sujuvasta kaupanteosta.

Kommenteilla ei sinänsä ole merkitystä, jos sieltä ei löydy "tunnettuja kauppakumppaneita", jotka kaikki tuntee M.netissä. Itellänikään ei ole kommentointi käytössä ja kohta oon kymmenen vuotta onnistuneesti tällälkin foorumilla kauppaa tehnyt. Sitä ennen saman verran MAtkapuhelinfoorumilla :-)

Ite pyrin myyjänä ja ostajana aina keskustelemaan kumppanin kanssa puhelimitse, siinä kyllä kuulee jo jonkin verran toisesta. Pelkkä pikaviestittely ilman nimeä ei yleensä johda mun kanssa kauppaan :-) Kertaakaan ei ole omalle kohdalle kusetus osunu, taidan pitää kiinni hyväksi havaituista periaatteista.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Serenity
09.10.2015 20:12:36

freakingenius: Kaikilla ei tosin kommentointi ole käytössä. Itsellänikin oli pitkään automaattisesti pois tiedostamatta asiaa.

Hyvä kun sanoit! Milloinkohan olisin tuon ite älynnyt laittaa päälle, nyt on;)
Åboensis
09.10.2015 20:40:49

klobasa: Viikkoa myöhemmin googleen on ilmestynyt tietoa huijauksista ja kun tarkkaan katsoin saamaani kuvaa voi siitä päätellä, että kuva oli otettu kirjastossa. Aika ovela kaveri. On huijaamansa pari kymppiä ansainnut. Rikosilmoituksen arvoista toimintaa tosin.

Siis lusmu oli nähnyt oikein vaivaa huijaamisessasi? Käynyt ihan sitä varten erikseen kirjastossa ja kaikkea? Kuka enää kehtaa väittää nettihuijareita laiskoiksi? Läpimätä mulkerohan toki on kyseessä, ihmiskunnan kengänpohjista kaavittua kuonaa, mutta ahkeraa sellaista. Toivottavasti pas****nen jää kiinni ja saat rahasi takaisin.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
janpeko
09.10.2015 21:18:27
Itsekin jätin rikosilmoituksen kesällä Espoon poliisiin eräästä vahvistin kauppiaasta. Poliisi etsii kundia edelleen, on kuulemma ketjuttuneita huijauksia. Vaikka jäisi joskus kiinni, niin rahoja en tule poliisin mukaan koskaan saamaan takaisin. No, se oli eka ja vika kerta, kun maksan etukäteen tuntemattomalle jolla ei suosituksia.
Laulava Kylätohtori
09.10.2015 22:10:06
Åboensis: Siis lusmu oli nähnyt oikein vaivaa huijaamisessasi? Käynyt ihan sitä varten erikseen kirjastossa ja kaikkea? Kuka enää kehtaa väittää nettihuijareita laiskoiksi? Läpimätä mulkerohan toki on kyseessä, ihmiskunnan kengänpohjista kaavittua kuonaa, mutta ahkeraa sellaista. Toivottavasti pas****nen jää kiinni ja saat rahasi takaisin.

Joo, siis wtf? :D Tuollainen työ, vaiva ja ajanmeno parin kympin huijauksen takia...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
the-Antero
10.10.2015 08:16:50

Åboensis: Siis lusmu oli nähnyt oikein vaivaa huijaamisessasi? Käynyt ihan sitä varten erikseen kirjastossa ja kaikkea? Kuka enää kehtaa väittää nettihuijareita laiskoiksi? Läpimätä mulkerohan toki on kyseessä, ihmiskunnan kengänpohjista kaavittua kuonaa, mutta ahkeraa sellaista. Toivottavasti pas****nen jää kiinni ja saat rahasi takaisin.

Eipä välttämättä ole erikseen menny kirjastoon kuvaa varten. Kirjastohan on oiva paikka käyttää nettiä huijaukseen. Ei jää oma ip osoite mihkään.
(((MORE FUZZ)))
klobasa
10.10.2015 08:59:32
the-Antero: Eipä välttämättä ole erikseen menny kirjastoon kuvaa varten. Kirjastohan on oiva paikka käyttää nettiä huijaukseen. Ei jää oma ip osoite mihkään.

Veikkaan, että oli kirjaston netissä selaillut ostoilmoituksia tori.fi yms. kautta ja vastaillut niihin sen mukaan mitä kirjaa sattui kirjaston hyllystä löytymään. Muistaakseni sain sen valokuvan suht nopeasti.
Åboensis
10.10.2015 10:14:43

klobasa: Veikkaan, että oli kirjaston netissä selaillut ostoilmoituksia tori.fi yms. kautta ja vastaillut niihin sen mukaan mitä kirjaa sattui kirjaston hyllystä löytymään. Muistaakseni sain sen valokuvan suht nopeasti.

Pahus, mulqvist on siis vielä lisäksi yhteiskunnan siivellä elävä parasiitti ja loinenkin - käyttää kirjaston konetta ja nettiyhteyttä huijaustensa välikappaleena sen sijaan että hankkisi omat. Saagura että on mennyt surkeaksi maailma. Eli ei sitten ollut koijarissa kumminkaan kauheasti rotia, eikä ollut nähnyt paljoa vaivaakaan... M****u mikä m****u.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
kojones
10.10.2015 10:58:23
klobasa: Veikkaan, että oli kirjaston netissä selaillut ostoilmoituksia tori.fi yms. kautta ja vastaillut niihin sen mukaan mitä kirjaa sattui kirjaston hyllystä löytymään. Muistaakseni sain sen valokuvan suht nopeasti.

Melko innovatiivinen nilkki, täytyy myöntää.
elwood66
10.10.2015 11:09:44 (muokattu 10.10.2015 11:19:22)

Åboensis: Pahus, mulqvist on siis vielä lisäksi yhteiskunnan siivellä elävä parasiitti ja loinenkin - käyttää kirjaston konetta ja nettiyhteyttä huijaustensa välikappaleena sen sijaan että hankkisi omat. Saagura että on mennyt surkeaksi maailma. Eli ei sitten ollut koijarissa kumminkaan kauheasti rotia, eikä ollut nähnyt paljoa vaivaakaan... M****u mikä m****u.

Älä turhaan kuluta poliittisen korrektiutesi latausta turhiin sensuuritähtiin... yritin omaani myydä loppuun ajettuna Tori.fi:ssä 5 eurolla, ei kauppoja... J ; )
"Kohta mä kyllä sanon - enkä sano - sanon kuitenkin .... kikuli! Uffaffaa, uffaffaa..." no, jos siitä sais ees virtuaaliverkonpainon tai jotain...

Ostetaan uusi, mielellään p-to-p ja "bullshit"-klippauksella oleva, max. 30W poliittinen korrektius. Nuppi tai combo, ei sen niin väliä.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kyllähän nämä max. kolme päivää sitten avatut uudet profiilit, vailla mitään luonnehdintoja, kuvia tahi yhteystietoja, ovat useimmiten avattu joko muuten vaan tai sitten koijauksen valmistelumielessä. Evoluutiota näemmä tapahtuu kuitenkin täälläkin.

Tuo rehellisten kauppamiesten oma käytäntö "positiivisen luottorekisterin" ylläpitoon kommenteissa on yksinkertaisuudessaan loistava. Koijauksen perusjuttuja on tuo pitäytyminen muutaman kympin summissa. Jatkettunakaan niistä yleensä ei tipu "ehtoollista" enempää, jollei sitten siinä sivussa tuu tehtyä jotain pahempaa...
Let that boy boogie woogie
mpekkanen
10.10.2015 11:49:46 (muokattu 10.10.2015 12:21:17)
Olen varmaan tästä ennenkin kirjottanut.

Kannattaa harkita aina tarkkaan jos tekee tilisiirtoja tuntemattomalle tyypeille. On varmaan helpompi huijata useilta ihmisiltä 20 euroa kuin yhdeltä 200, että aina ei tuo summakaan kerro mitään.
Myöskin jos joku on liian "halpa" ollakseen totta, niin silloin varsinkin vain naamatusten kauppaa.
Hyvä olisi myös hieman kysellä soittimesta, koska mahdollisesti varastettua ei myöskään kannata hankkia. Jos myyjä ei selkeästi tiedä mitään soittimesta, soittamisesta tai musiikista muutenkaan, niin kyllä sen huomaa kun muutaman sanan vaihtaa. Jos on siis sellainen tyyppi, ettei se ole tuttu entuudestaan tai ei ole muuten osallistunut täällä keskusteluihin.

Itse olen joutunut huijatuksi myös sellaisen kanssa jolla oli huuto.netissä yli 200 positiivistä palautetta, eikä yhtään negatiivista.

Nykyään ostan kaiken naamatusten ja jos tällainen ei käy, niin sitten ei käy myös kaupatkaan minun kanssa.
Minä en myöskään laita mitään osia enää postissa kirjeenä(olipa tuttu kaveri tai ei), koska postin toiminta on mitä on. Pakettina kun laittaa tulee ne lähetyskoodit, mutta kirjeistä ei niitä saa ja kukaan ei ole vastuussa jos ne johonkin häviävät.

Joskus saattoi tehdä tuntemattomien kanssa jopa niinkin kauppaa, että molemmat lähetti kitarat toisilleen ja maksoivat sitten välirahoja soittimia kokeiltuaan. Näin toimi hommat vielä 90-luvulla, eikä tullut mitään huijauksia.
Nykyään jos kitaran jollekkin tuntemattomalle noin laittaisi, voisi olla aivan varma ettei mitään kuulu enää kaverista.

Varovainen saa olla ja itse voi omalla toiminnallaan vaikuttaa paljonkin siihen, ettei menetä rahojaan.

E: On muutan ikävää, ettei kaikki anna palautetta vaikka kauppa olisi hyvin sujunutkin molempien kannalta. Eivät anna positiivista palautetta eivätkä mitään, vaikka olisi rahalla ostanut ja maksanut pyydetyn summan.
Myöskään kaikille ei voi sitä antaa ja olen joskus tuosta kirjoittanut, että laitan palautetta jos muuttaa asetuksia niin että se onnistuu.
Åboensis
10.10.2015 12:53:03 (muokattu 10.10.2015 12:56:14)

elwood66: Älä turhaan kuluta poliittisen korrektiutesi latausta turhiin sensuuritähtiin... yritin omaani myydä loppuun ajettuna Tori.fi:ssä 5 eurolla, ei kauppoja... J ; )
"Kohta mä kyllä sanon - enkä sano - sanon kuitenkin .... kikuli! Uffaffaa, uffaffaa..." no, jos siitä sais ees virtuaaliverkonpainon tai jotain...

Ostetaan uusi, mielellään p-to-p ja "bullshit"-klippauksella oleva, max. 30W poliittinen korrektius. Nuppi tai combo, ei sen niin väliä.

Totta turiset. Ja niin oli hauskasti kirjoittettu, että vielä plussalla nasautin XD.

E: On muutan ikävää, ettei kaikki anna palautetta vaikka kauppa olisi hyvin sujunutkin molempien kannalta. Eivät anna positiivista palautetta eivätkä mitään, vaikka olisi rahalla ostanut ja maksanut pyydetyn summan. Myöskään kaikille ei voi sitä antaa ja olen joskus tuosta kirjoittanut, että laitan palautetta jos muuttaa asetuksia niin että se onnistuu.

Tämäkin on täysin totta. Itsekin on mukava saada palautetta (omasta mielestä onnistuneista) kaupoista, mutta erityisesti harmittaa, jos sitä ei voi antaa.
elwood66
10.10.2015 13:02:18

klobasa: Aika hiton monta vuotta siinä kesti ennen kuin tulin nettikaupoissa huijatuksi. Ostin toisalla netissä kirjan josta en tarvinnut isoa kuvakollaasia, mutta varmistaakseni etten osta ilmaa pyysin myyjää näyttämään kuvan jossa on kirjan lisäksi erillisellä paperilapulla myyjän nimi. Google ei löytänyt mitään myyjän nimen, mailin, puhelinnumeron tai tilinumeron perusteella, eli kaikki vaikutti olevan OK. Sain pyytämäni kuvan, joten tehtiin kaupat. Rahat kelpasi, mutta tavara ei saapunut ja yhteydenpitokaan ei enää kiinnosta.

Viikkoa myöhemmin googleen on ilmestynyt tietoa huijauksista ja kun tarkkaan katsoin saamaani kuvaa voi siitä päätellä, että kuva oli otettu kirjastossa. Aika ovela kaveri. On huijaamansa pari kymppiä ansainnut. Rikosilmoituksen arvoista toimintaa tosin.

Tota kuvahommaa vois tosi helposti soveltaa musakamoihinkin esim. musaliikkeessä tai missä tahansa muualla missä vois nopsaan napata soittimista kuvia. Eli olkaahan tarkkana.

Tässä tapauksessa kyllä on koijarilla ns. pokka ollut kunnossa. Varotoimi oli hyvä, mutta sittenkin onnistui. Ammattilainen...
---------------------------------------------------------------------------------------------
Soittokamoista sopivia kuvia on netti väärällään jo valmiiksi, useimmiten luonnollisen näköisissä ympäristöissä.

On niitä kuvia täältäkin lainattu ja käytetty huuto.netissä tai Tori.fi:ssä "omina" kuvina...

Tänne ladattaviin myynti- yms. kuviin olisi hyvä liittää joku "leima" (niinkuin jollain saiteilla tapahtuu). Jos niitä jaetaan/esitellään jossain muualla, niin alkuperän häivyttämiseen joutuu edes vaivaa näkemään...
elwood66
10.10.2015 13:30:27 (muokattu 10.10.2015 13:34:21)

Åboensis: Totta turiset. Ja niin oli hauskasti kirjoittettu, että vielä plussalla nasautin XD.

E:

Tämäkin on täysin totta. Itsekin on mukava saada palautetta (omasta mielestä onnistuneista) kaupoista, mutta erityisesti harmittaa, jos sitä ei voi antaa.

Thank you, sir!

Vien poliittisen korrektiuteni WWF:n lumppuastiaan, kun siitä vihdoin loppui lataus. Ei sytyttele siellä enää mitään tulipaloja tai lietso levottomuuksia tms. Kivasti päätyy kierrätykseen sitten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)