korvaoo 23.09.2024 20:40:11 | |
---|
tackleberry: No nyt on tehty unelmasta totta! Nighthawk kotiutui maanantaina. NIghthawk ois kyllä yks jota pidempään jo haaveillut, toinen taas joka ihan inan alkoi kisuttaa, olisi tuo juurikin torilla oleva ibanezin 2387CT ja ainahan se aito Lucille himoittaa... onneksi on köyhä niin ei tarvi alkaa kaupantekoon :D kaikki paitsi on turhaa. |
LaXu 24.09.2024 12:43:10 | |
---|
V-malliset kitarat ovat alkaneet kiinnostaa. Varmaan eniten kiinnostaisi joku perinteinen Jackson Rhoads tai King V tyylinen malli - ärhäkät sakarat ja veitsenterälapa. Muita merkkejä, joita olen katsellut ovat olleet Dean, Solar, ESP/LTD. Gibsonin ja Epin perinteiset eivät kolahda. Onko muiden merkkien V-malleja joita kannattaisi väijyä? |
Jaketsu 24.09.2024 14:11:44 (muokattu 24.09.2024 14:14:32) | |
---|
LaXu: V-malliset kitarat ovat alkaneet kiinnostaa. Varmaan eniten kiinnostaisi joku perinteinen Jackson Rhoads tai King V tyylinen malli - ärhäkät sakarat ja veitsenterälapa. Muita merkkejä, joita olen katsellut ovat olleet Dean, Solar, ESP/LTD. Gibsonin ja Epin perinteiset eivät kolahda. Onko muiden merkkien V-malleja joita kannattaisi väijyä? Ittellä on LTD:n Arctic Metal Arrow (jäsenkuvauksessa kuva) ja on ihana peli kaikessa simppeliydessään. Kaulaprofiili on ittelleni täydellinen, rosterinauhat, killswitch, lukkovirittimet. Suosittelen näitä ainakin käytettynä kytistelemään (maksoin omastani 530e). Mitään muuta huonoa en keksi kuin tuo EMG:n puolitus on itselleni aika turha, mutta eipä sitä tarvitse toisaalta käyttää. edit: ja unohdin mainita, että jakki on just oikeassa paikassa pois tieltä ja tuo sakaroiden välissä oleva puolipyöreä lovi tekee jopa istueltaan soittamisesta siedettävää. |
Krice 24.09.2024 15:30:49 | |
---|
Ibanez PM3C Pat Metheny, mutta hintaa tuolla on aika napakasti (1600€) eli jää varmaankin kaasuksi. |
Larzes 25.09.2024 17:43:31 | |
---|
Hevikeppi TOMilla, archtop, neck-thru. Mitä vaihtoehtoja löytyy 1-2k€ hintaluokassa? Paskaa soittoa jo syksystä 2008. |
opel99 26.09.2024 14:48:36 | |
---|
vähän olen taas alkanut kaivata kasari Ibanezia mm.pro line sarjalaista niitä vaan ei taas ole torilla näkynyt ja nykyhintataso on kysymysmerkki,silloin kun niitä viimeksi näki myynnissä oli hinnat vielä siedettävät 500-600e ei se ikä vaan asenne |
dajackal 29.09.2024 10:55:11 | |
---|
Larzes: Hevikeppi TOMilla, archtop, neck-thru. Mitä vaihtoehtoja löytyy 1-2k€ hintaluokassa? Vähässä taitavat olla tuon kolminaisuuden kitarat melkein missä tahansa hintaluokassa. ESP/E-II Eclipseissäkään ei taida olla puhdasoppinen neck-thru vaan jokin set neck? Solarilta voisi löytyä jotain, ainakin jos tuosta neck-thru-vaatimuksesta on valmis hieman tinkimään. "Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol
"Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä |
ÄrGee 29.09.2024 15:02:54 | |
---|
Larzes: Hevikeppi TOMilla, archtop, neck-thru. Mitä vaihtoehtoja löytyy 1-2k€ hintaluokassa? ESP E-II Horizon tai vanhan ESP Standard -sarjan Horizon käytettynä. 470 tracks of just orchestrations & synths.
-Jari Mäenpää |
Guitarfreak 30.09.2024 20:09:31 | |
---|
Joku ralliauto ois kova :D Pitäs Captor 8ohm tai Captor X laittaa NOOT NOOT - Pingu |
Krice 18.10.2024 23:21:29 | |
---|
Friedman IR-J, onhan tuolla aika tuuhea hinta, mutta tavallaan ehkä silti hintansa arvoinen. |
peezzi 11.11.2024 15:30:50 | |
---|
Puoliakkarit on alkaneet kiihottelemaan viime aikoina. Olin jo vähää vaille tilaamassa ES-335:n, mutta mitäpä jos sittenkin laittais Duesenbergin....vai pitäiskö sittenkin repäistä kunnolla ja laittaa Gretschin musta G6636 Falconi... |
korvaoo 12.11.2024 15:13:09 (muokattu 12.11.2024 15:13:27) | |
---|
peezzi: Puoliakkarit on alkaneet kiihottelemaan viime aikoina. Olin jo vähää vaille tilaamassa ES-335:n, mutta mitäpä jos sittenkin laittais Duesenbergin....vai pitäiskö sittenkin repäistä kunnolla ja laittaa Gretschin musta G6636 Falconi... Duesenbergin tv startplayerin omistaneena pitää sanoa että soundit ja soitettavuus oli kyllä timangia. Ehkä ihan inan jotain laatuongelmia olin huomaavinani muttei todellakaan mitään mikä estäisi uudelleenomistamisen vielä jossain vaiheessa... kaikki paitsi on turhaa. |
Krice 20.11.2024 11:13:40 | |
---|
Laneyn uusi Foundry-sarja on huvittava, varsinkin 2x12 pystymallinen combo on aika törkeä. |
dropD 22.11.2024 09:47:35 (muokattu 22.11.2024 09:49:03) | |
---|
Krice: Laneyn uusi Foundry-sarja on huvittava, varsinkin 2x12 pystymallinen combo on aika törkeä. En nyt äkkiseltään keksinyt miten nuo on huvittavia. Pystymallinen combo kyllä omaa selkeitä etuja käytön kannalta. Itselle pisti silmään tuon uuden sarjan "Everything you need, nothing you don't" slogani, jossa eittämättä on jotain samaa ajatusta kuin omassa "All you need, nothing more" sloganissa. Sattumaakin voi olla Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Krice 22.11.2024 11:31:54 | |
---|
Harmi ettei ole nuppia. Pitää varmaan hankkia IRF Dual Top, koska minulla on 1x12 kaappi jo valmiina. Dual Topissa on vähän sama idea eli sehän ei myöskään ole putkivahvistin. |
McNulty 22.11.2024 17:52:01 | |
---|
Olen saanut omalta kaasulistalta hoidettua kaikki muut, paitsi ne halvimmat hankinnat eli pari pedaalia. Mulla on nyt ollut varmaan 3 kuukautta "ostoskorissa" Peterson StroboStomp Mini ja Source Audio Spectrum env.filtteri. Sillä aikaa olen ostanut Fenkun 60-luvun lopun nupin, ES-henkisen soittimen, pari Stratoa, GigRig QMX-8:n, Lollar WR-mikit ja pari hassua pedaalia (joita ei pitänyt ostaa, mutta kun tuli sopivasti vastaan). Tällä hetkellä kaasuttaa noiden parin pedaalin lisäksi D'Angelicon jazzloota. Joko Premier EXL-1 tai Excel EXL-1. https://www.thomann.de/fi/dangelico_excel_exl1_amber.htmhttps://www.thomann.de/fi/dangelico_premier_exl1_satin_honey_blond.htmmoving in stereo |
PIM 22.11.2024 19:25:38 | |
---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
McNulty 22.11.2024 19:54:20 | |
---|
PIM: En ostais ite välttämättä kumpaakaan. Ihan perus kaukoidän tuotteita. Toi DAngelico on mielenkiintoinen tapaus, sillä onkohan minkään muun merkin alla tuotettu yhtä montaa erilaista , yleensä lyhytikäistä, mallia. Mulla on valkoinen f-aukoton 335 tyylinen Premier sarjan puoliakustinen, josta ei löydy edes kuvaa netista. https://dangelicoguitars.com/guitars/legacy-guitars/ Joo, pitää vähän shoppailla. Tuossa 1500€ hintaluokassa on muutama muukin vaihtoehto kyllä, mutta itse halajan jazzlaatikolta muutaman täsmäspeksin, joten ihan mikä tahansa ei miellytä silmää (ja sielua). Näissä nykyisissä EXL-1 -malleissa on kyllä ulkoisesti meininki kohdallaan ja kovasti ovat keränneet arvosteluissa kehujakin. Mallien lyhytikäisyys ei sinänsä haittaa, kunhan löytyy omaan räpylään sopiva onttokoppa, johon voi installoida hiotut kielet ja harjoitella jazz-komppaamista ja otelautaa. moving in stereo |
tackleberry 19.12.2024 19:21:05 | |
---|
Nyt on armoton stratokuume! En ole sietänyt vibrakitaroita, enkä stratoja omassa käytössä ainakaan vuosikymmeneen, mutta nyt on jotain muuttunut: on yksi CS strato lainassa ja sen kanssa olen soitellut tunteja pääasiassa kuvitellen olevani Jeff Beck. Tarvitsen vibrallisen kitaran myös elämääni, NYT HETI! Onko Jeff Beck streatoja tai vanhoja Plus sarjan stratoja pyörinyt viime aikoina torilla? Entä American Originaaleja, AVRI tms. perinteisempää ja uudempaa reissueta? En ole seurannut torin kitaroita todella pitkään aikaan. Diudiu |
mpekkanen 19.12.2024 19:37:04 | |
---|
tackleberry: Nyt on armoton stratokuume! En ole sietänyt vibrakitaroita, enkä stratoja omassa käytössä ainakaan vuosikymmeneen, mutta nyt on jotain muuttunut: on yksi CS strato lainassa ja sen kanssa olen soitellut tunteja pääasiassa kuvitellen olevani Jeff Beck. Tarvitsen vibrallisen kitaran myös elämääni, NYT HETI! Onko Jeff Beck streatoja tai vanhoja Plus sarjan stratoja pyörinyt viime aikoina torilla? Entä American Originaaleja, AVRI tms. perinteisempää ja uudempaa reissueta? En ole seurannut torin kitaroita todella pitkään aikaan. Mä kyllä suosittelen Japanin Tokaita, mikä on tonnin uutena ja niitä pyörii myös käytettynä. Mulla oli joskus Fenderin strat plus jossa satula oli rullamalli niinkuin Jeff Beck stratossa. Ne kielet liikkui sivusuunnassa siinä satulassa ja en tykännyt siitä. Oikeast Japanin Tokain body on tehty kahdesta palasta ja siinä on Gotoh metalliosat ja luusatula. Samalla hinnalla Fenderin meksikolaiset on useammasta palasta ja en tiedä löytyykö edes luusatulaa. Vahva suositus Tokaille joka on hyvä valinta jos ei sitten puhuta jostain custon shop Fendereistä ja niitä ei taida saada alle 3500€, vai mitä ne cs nykyään maksaa... Japanin Tokai on niin edullinen, että siihen voi melkein itse customoida ja vaihtaa mikit jos niin haluaa. Ne originaalit kyllä ajaa ihan asiansa, ettei niitä välttämättä ole pakko vaihtaa. Mulle kävi viime vuonna niin, että ostin ensin uuden Tokain Telen, TTE-55 ja tykkäsin siitä niin paljon, että tilasin saman tien myös straton ja en ole katunut kumpaakaan kauppaa. |