![]() 09.07.2019 19:04:03 | |
---|---|
ÄrGee: Gibson voisi aloittaa siitä että tekisi modernimpia sekä ergonomisempia kitaroita. Mä ehdin innostua, kun julkistivat sen Modern Collection mallistonsa, mutta eihän siinä ollut kuin tasan yksi modernisoitu LP ja oikea termi oli "täällä on ne vähän halvemmat kitarat". Mä näkisin, että se modernisointi ei tarkoita robottivirittimiä ym. vaan soitettavuutta ja käytettävyyttä parantavia ominaisuuksia. Lukkovirittimet, talla suuremmalla intonaatioalueella, kestävämpi lapadesign, mikkien puolitus ja paremman ulottuvuuden ylänauhoille tarjoava kaulan liitoksen muotoilu olisivat sellaisia ominaisuuksia. Kaikki näistä ovat vanhoja keksintöjä, mutta mielestäni kuuluisivat moderniin soittimeen. Myydään/vaihdetaan: Bogner Goldfinger 45 Superlead combo https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1467759 | |
![]() 09.07.2019 19:16:01 | |
Laulava Kylätohtori: Tuskin. Lespaakin saa ohennettuna tai viisteillä tai molemmilla, ym.. Ehkäpä sun pitäisi oikeasti tutustua siihen valikoimaan, eikä poimia "faktoja" (krhm! vahvistusharha) nettifoorumeilta. Missä ne kunnon viisteet on kun sellaisia ei koskaan näy... yhtään missään. Vaikka kaulaliitoksia, rungon paksuuksia, kaulaprofiileja jne. on ollut vuosikymmenien varrella lukemattomia erilaisia, niin ei se ole vielä tarpeeksi. Itselle ongelmana Gibsonissa on liian lyhyt sointipituus, tune-o-matic tallat, huono rungon muotoilu, kaulaprofiilit, sekä ylänauhoille pääsy kaulaliitoksen osalta, nyt ainakin mitä tässä nopeasti pystyy keksimään. Tarpeettoman suuri kielten kulma yläsatulan jälkeen on myös huonoa suunnittelua. Olisi mielenkiintoista kokeilla Gibsonia missä nuo kaikki on korjattu, mutta sellaista on tuskin tulossa. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero | |
![]() 09.07.2019 19:31:27 | |
Jaa että Gibson ei ole tehnyt tarpeeksi (moderneja) malleja kitaramarkkinoille? Kaikenlaista sittiä sitä on Gibsonista saanut lukea mutta tämähän menee jo rienaamisen puolelle :D Gibsonia ja Fenderiä on kiittäminen karkeasti puolesta KAIKISTA sähkökitaramalleista. Jos LP on liian könkkö ja painava niin vaikka Nighthawk handyyn niin avot. Hevimiehille veetä tai Exploreria. On lavan vahvistusta, on mikin puolitusta, on floikkaa, on robottia on bopottia. on 2 kaulaa on reverseä... Mä en vaan millään näe että kukaan ostaisi tyyliin Gibson universea. Vähän ku Ferrari alkaisi tekemään katumaastureita. | |
![]() 09.07.2019 19:34:21 | |
ÄrGee: Missä ne kunnon viisteet on kun sellaisia ei koskaan näy... yhtään missään. Vaikka kaulaliitoksia, rungon paksuuksia, kaulaprofiileja jne. on ollut vuosikymmenien varrella lukemattomia erilaisia, niin ei se ole vielä tarpeeksi. Itselle ongelmana Gibsonissa on liian lyhyt sointipituus, tune-o-matic tallat, huono rungon muotoilu, kaulaprofiilit, sekä ylänauhoille pääsy kaulaliitoksen osalta, nyt ainakin mitä tässä nopeasti pystyy keksimään. Tarpeettoman suuri kielten kulma yläsatulan jälkeen on myös huonoa suunnittelua. Olisi mielenkiintoista kokeilla Gibsonia missä nuo kaikki on korjattu, mutta sellaista on tuskin tulossa. No voi jeesus sentään. Että Gibson on paska, koska hyllyltä ei löydy suoraan sun spekseillä tehtyä customia. Ja sitten sä itket sitä täällä. Vähän kuin sun toiveet ovat absoluuttinen totuus ja toisenlaiset väärässä ja paskaa laatua. Jos Gibson ei sovi sulle, niin anna olla. Osta jotain muuta. Mitä sitä täytyy joka säikeessä olla asiaa itkemässä. Ei mulla ainakaan tulisi mielenkään mennä jokaiseen Ibanez-ketjuun itkemään, miten Ibanez on läpipaska, kun Jemin speksit ei sovi mulle. Mä annan Ibojen olla ja niiden ostaa, jotka niistä tykkää. Mä ostan sitten jotain muuta. Sitä varten kai eri merkit tekee niitä erilaisilla ominaisuuksilla, että jokainen voi valita ne, mistä tykkää. Ja antaa muiden olla... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 09.07.2019 19:54:46 | |
ÄrGee: Missä ne kunnon viisteet on kun sellaisia ei koskaan näy... yhtään missään. Vaikka kaulaliitoksia, rungon paksuuksia, kaulaprofiileja jne. on ollut vuosikymmenien varrella lukemattomia erilaisia, niin ei se ole vielä tarpeeksi. Itselle ongelmana Gibsonissa on liian lyhyt sointipituus, tune-o-matic tallat, huono rungon muotoilu, kaulaprofiilit, sekä ylänauhoille pääsy kaulaliitoksen osalta, nyt ainakin mitä tässä nopeasti pystyy keksimään. Tarpeettoman suuri kielten kulma yläsatulan jälkeen on myös huonoa suunnittelua. Olisi mielenkiintoista kokeilla Gibsonia missä nuo kaikki on korjattu, mutta sellaista on tuskin tulossa. Kokeile Nighthawkia. Scale length 25 1/2, ei tune o matic tallaa, ei "huonoa rungon muotoilua", ylänauhoille pääsee kivuttomasti. Ei kestä kiittää. | |
![]() 09.07.2019 20:55:33 | |
Laulava Kylätohtori: ............. Ei mulla ainakaan tulisi mielenkään mennä jokaiseen Ibanez-ketjuun itkemään, miten Ibanez on läpipaska, kun Jemin speksit ei sovi mulle. ............. No Gibson kuitenkin tekee ihan itse kitaransa :-D, mikä on nykyisin kylläkin tooooodellla vanhanaikaista :-). Se voittaa, kenellä on lopussa eniten | |
![]() 09.07.2019 20:56:55 | |
Laulava Kylätohtori: No voi jeesus sentään. Että Gibson on paska, koska hyllyltä ei löydy suoraan sun spekseillä tehtyä customia. Ja sitten sä itket sitä täällä. Vähän kuin sun toiveet ovat absoluuttinen totuus ja toisenlaiset väärässä ja paskaa laatua. Jos Gibson ei sovi sulle, niin anna olla. Osta jotain muuta. Mitä sitä täytyy joka säikeessä olla asiaa itkemässä. Ei mulla ainakaan tulisi mielenkään mennä jokaiseen Ibanez-ketjuun itkemään, miten Ibanez on läpipaska, kun Jemin speksit ei sovi mulle. Mä annan Ibojen olla ja niiden ostaa, jotka niistä tykkää. Mä ostan sitten jotain muuta. Sitä varten kai eri merkit tekee niitä erilaisilla ominaisuuksilla, että jokainen voi valita ne, mistä tykkää. Ja antaa muiden olla... Jopas meni tunteisiin. Gibson voi silti noillakin muutoksilla näyttää sekä tuntua ihan itseltään, eikä miltään muulta, vain hieman erilaiselta. Muutenkin ihan rakentavaa kritiikkiä huonoista puolista mitkä liittyvät kyseiseen merkkiin, ja moni noista on aivan yleisesti tunnustettu. Itse firmahan pitää instrumenttejaan sekä kaikkia tekemiään päätöksiä täydellisenä, samalla tavalla kuin merkin fanipojatkin. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero | |
![]() 09.07.2019 22:14:31 | |
ÄrGee: Jopas meni tunteisiin. Gibson voi silti noillakin muutoksilla näyttää sekä tuntua ihan itseltään, eikä miltään muulta, vain hieman erilaiselta. Muutenkin ihan rakentavaa kritiikkiä huonoista puolista mitkä liittyvät kyseiseen merkkiin, ja moni noista on aivan yleisesti tunnustettu. Itse firmahan pitää instrumenttejaan sekä kaikkia tekemiään päätöksiä täydellisenä, samalla tavalla kuin merkin fanipojatkin. Eikö tuo "fanipojitteleminen" ole tunteiden provosoimista jos mikä? onko kyseisen sanan käytölle mitään muuta syytä kuin kertoa, että " te olette väärässä ja minä oikeassa"? Tässä jotenkin unohtuu ehkä puolin ja toisin, että hyvälle kitaralle ei ole olemassa yhtä ja samaa määritelmää. hyvyys riippuu soittajan mieltymyksistä ja siitä musiikista jota hän tekee. Sellainen kitara, joka palvelee soittajansa tarpeita on hyvä. Koska soittajan tarpeet vaihtelee ja on monessa mielessä yksilöllisiä, vaikka ovatkin usein suhteessa musiikkigenremieltymyksiin, pelkästään tietynlaiset soittimet eivät mitenkään voi palvella kaikkien soittajien tarpeita ja toiveita. Vaikka onkin ihan ymmärrettävää pitää omia tarpeitaan ja mieltymyksiään tärkeämpinä kuin muiden, niin se on silti aika kapeakatseista. Mitä tulee Gibsonin valintoihin ja päätöksiin kitaroidensa suhteen, niin eikö ole ihan järkevää kuunnella enemmän asiakkaitaan, kuin heitä jotka eivät ole sen asiakkaita (eivätkä tulisikaan sen asiakkaiksi koska heidän esikuvat eivät soita julkisesti Gibsonilla)? Siitäkin huolimatta, että vaalit mielessäsi kielteistä Gibsonkuvaa ja pidät Gibsonilla soittavia tyytyväisiä kitaristeja "fanipoikina" ja ilmeisen typerinä otuksina, niin aika monenlaisille (eri tyylilajienkin edustajielle) soittajille Gibson on työkaluksi kelvannut. Ja mitä tulee mnetin keskustelukulttuuriin, niin jos huomaat että kaverilla menee "tunteisiin" kuten asian ilmaiset, niin onko mielestäsi silloin oikea aika ruveta fanipojittelemaan ja vittuilemaan lisää? voitko silloin rehellisesti sanoa, että itselläsi ei olisi mennyt tunteisiin? vai uskotko oikeasti edustavasi tolkullista järjen ääntä ? Se voittaa, kenellä on lopussa eniten | |
![]() 09.07.2019 22:33:52 | |
ÄrGee: Jopas meni tunteisiin. Gibson voi silti noillakin muutoksilla näyttää sekä tuntua ihan itseltään, eikä miltään muulta, vain hieman erilaiselta. Muutenkin ihan rakentavaa kritiikkiä huonoista puolista mitkä liittyvät kyseiseen merkkiin, ja moni noista on aivan yleisesti tunnustettu. Itse firmahan pitää instrumenttejaan sekä kaikkia tekemiään päätöksiä täydellisenä, samalla tavalla kuin merkin fanipojatkin. Tunteisiin meno on väärä termi. Mutta näin netissäkin sitä aina yllättyy, minkälaisia kommentteja jotkut tänne kirjoittelevat. Yleisesti tunnustettu? Siis wtf? Ihan kuin jotkut speksit olisivat yleisesti tunnustettu oikeiksi ja toiset vääriksi. Eikä kitaravalmistaja saisi tehdä kitaraa haluamillaan spekseillä, vaan ne pitäisi aina tehdä yleisesti oikeiksi tunnustetuilla spekseillä.. Voi tsiisus nyt taas.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 09.07.2019 22:35:00 | |
Kyllä minusta pitäisi mennä kirjoittamaan Fenderin, PRS:n ja muiden isompien valmistajien ketjuun miten ne on paskoja vehkeitä joilla ei tee mitään ja ei sovi mikään mulle. Säilyy joku tasapaino tässä, muuten kun tätä saa lukea ainoastaan tästä merkistä. Gibson on btw huono valmistaja. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 09.07.2019 22:36:04 | |
hallu: Eikö tuo "fanipojitteleminen" ole tunteiden provosoimista jos mikä? onko kyseisen sanan käytölle mitään muuta syytä kuin kertoa, että " te olette väärässä ja minä oikeassa"? Tässä jotenkin unohtuu ehkä puolin ja toisin, että hyvälle kitaralle ei ole olemassa yhtä ja samaa määritelmää. hyvyys riippuu soittajan mieltymyksistä ja siitä musiikista jota hän tekee. Sellainen kitara, joka palvelee soittajansa tarpeita on hyvä. Koska soittajan tarpeet vaihtelee ja on monessa mielessä yksilöllisiä, vaikka ovatkin usein suhteessa musiikkigenremieltymyksiin, pelkästään tietynlaiset soittimet eivät mitenkään voi palvella kaikkien soittajien tarpeita ja toiveita. Vaikka onkin ihan ymmärrettävää pitää omia tarpeitaan ja mieltymyksiään tärkeämpinä kuin muiden, niin se on silti aika kapeakatseista. Mitä tulee Gibsonin valintoihin ja päätöksiin kitaroidensa suhteen, niin eikö ole ihan järkevää kuunnella enemmän asiakkaitaan, kuin heitä jotka eivät ole sen asiakkaita (eivätkä tulisikaan sen asiakkaiksi koska heidän esikuvat eivät soita julkisesti Gibsonilla)? Siitäkin huolimatta, että vaalit mielessäsi kielteistä Gibsonkuvaa ja pidät Gibsonilla soittavia tyytyväisiä kitaristeja "fanipoikina" ja ilmeisen typerinä otuksina, niin aika monenlaisille (eri tyylilajienkin edustajielle) soittajille Gibson on työkaluksi kelvannut. Ja mitä tulee mnetin keskustelukulttuuriin, niin jos huomaat että kaverilla menee "tunteisiin" kuten asian ilmaiset, niin onko mielestäsi silloin oikea aika ruveta fanipojittelemaan ja vittuilemaan lisää? voitko silloin rehellisesti sanoa, että itselläsi ei olisi mennyt tunteisiin? vai uskotko oikeasti edustavasi tolkullista järjen ääntä ? Fanipojuttelu on varma merkki, että merkki on mennyt tunteisiin - pysyvästi. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 09.07.2019 22:46:06 (muokattu 09.07.2019 22:47:14) | |
Laulava Kylätohtori: Tunteisiin meno on väärä termi. Mutta näin netissäkin sitä aina yllättyy, minkälaisia kommentteja jotkut tänne kirjoittelevat. Yleisesti tunnustettu? Siis wtf? Ihan kuin jotkut speksit olisivat yleisesti tunnustettu oikeiksi ja toiset vääriksi. Eikä kitaravalmistaja saisi tehdä kitaraa haluamillaan spekseillä, vaan ne pitäisi aina tehdä yleisesti oikeiksi tunnustetuilla spekseillä.. Voi tsiisus nyt taas.. Ovatko Gibsonin ratkaisut sitten täydellisiä? Kaulan rakenne, joka on altis katkeamiselle ja vireenpitoon vaikuttava kielten kulma satulalta virittimille. mpekkanen: 80-luvulla oli Gibsonilla superstrat tyylisiäkin kitaroita ja oli floikalla tai kiinteällä tallalla. Liimakaulaisia ja hieman Jackson tyylisiä kitaroita. Porukka halusi, ilmeisesti, enemmän perinteisempiä Gibson malleja. Flying V, LP ja vaikka SG kitaroitakin sai floikalla. Niiden kanssa sama juttu... Tuokin saattoi olla onneton yritys mennä sen aikaisten trendien mukana, mutta muut tekivät sellaiset kitarat paljon paremmin. Ja 60-70 luvulle jämähtänyt asiakaskunta ei myöskään pitänyt niistä :D Laulava Kylätohtori: Fanipojuttelu on varma merkki, että merkki on mennyt tunteisiin - pysyvästi. :D Yritit kääntää kritiikin esittämisen "itkemiseksi", joten sanavalinnat jatkuivat luonnollisesti vähintäänkin saman tasoisina. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero | |
![]() 09.07.2019 22:57:14 (muokattu 09.07.2019 23:06:34) | |
ÄrGee: Ovatko Gibsonin ratkaisut sitten täydellisiä? Kaulan rakenne, joka on altis katkeamiselle ja vireenpitoon vaikuttava kielten kulma satulalta virittimille. Sinulle? Ei varmasti. Jollain muulle? Kyllä. Itselle mainitsemasi asiat eivät ole olleet ongelma, mutta ei ne silti mulle täydellisiä speksejä ole. Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi sulle on niin katkera paikka, että Gibsonin speksit eivät ole sinulle mieleen? Miksi pitää haukkua koko ajan Gibsonia siitä? Mielestäni se ei ole normaalia. Kuten sanoin, ei mulle tulisi mieleenkään mennä itselle epäsopivien merkkien keskusteluihin trollaamaan, miten kyseiset valmistajat ovat paskaa, koska eivät tee minulle mieluisilla spekseillä kitaroita. Enkä keksi yhtään syytä, miksi kenenkään muunkaan pitäisi mennä. Jos ei Gibson miellytä, niin anna nyt olla vaan ja keskity niihin parempiin merkkeihin. Mitä ihmettä sä joka säikeessä henkilökohtaisia ongelmiasi valitat. E. Edittiisi on pakko sanoa, että itkemisesi on itkemistä. Ei se ole mitään muuta. Samaa tyhjää ja tarkoituksetonta haukkumista ketjusta toiseen, mikä ei kiinnosta kuin kaltaisiasi, joiden ei alunperinkään pitäisi olla kirjoittamassa näihin ketjuihin. Ja rakentavan kritiikin voit esittää suoraan Gibsonille. Tuskinpa ne mnettiä lukevat uusien kitaranrakennusvinkkien toivossa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 09.07.2019 23:21:27 | |
Periaatteessa PRS on ratkaissut kaikki Gibsonin huonot puolet, jos katsellaan tuollaisia perinteisempiä sähkökitaroita. Ei järkyttävää kielikulmaa, katkeilevia kauloja tai surkeata rungon ergonomiaa. Jos Gibsonilla oltaisiin tehty hyviä sähkökitaroita rock-perinteisiin jämähtämisen sijaan, niin ehkä niillä voisi olla saman tyylistä mallistoa. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero | |
![]() 09.07.2019 23:34:03 (muokattu 09.07.2019 23:35:10) | |
ÄrGee: Periaatteessa PRS on ratkaissut kaikki Gibsonin huonot puolet, jos katsellaan tuollaisia perinteisempiä sähkökitaroita. Ei järkyttävää kielikulmaa, katkeilevia kauloja tai surkeata rungon ergonomiaa. Jos Gibsonilla oltaisiin tehty hyviä sähkökitaroita rock-perinteisiin jämähtämisen sijaan, niin ehkä niillä voisi olla saman tyylistä mallistoa. Jos haluaa PRS:n, niin ostaa PRS:n ja unohtaa Gibsonin. Helppoa, eikö? Ja eikö sun pitäisi olla tyytyväinen, että tarjolla on kitaroita, joissa kaikki ongelmat on ratkaistu? Ja vieläpä parempaa laatua ja jne.. E. Tarkoitin siis, että miksi sä enää tuhlaat aikaasi toivoen, että Gibson tekisi jotain, minkä PRS on jo tehnyt? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 09.07.2019 23:52:17 | |
Tämä topikki on taas nyrjähtänyt perinteiseen Gibson-miehet (en käytä sanaa faniboy) vastaan muut. Menee täysin turhaksi vääntämiseksi. Keskustelun ainoa oikea aihe on Gibsonin toimet tulevaisuuden varalle. Haastamalla muita valmistajia oikeuteen, Gibson ampuu vain omaan jalkaansa. Pitäisi keskittyä olennaiseen. Tosin kritiikki Gibsonin nykylaatua kohtaan ei ole täysin vailla pohjaa. Vanhoille rakentajille annetaan kenkää ja hommataan halvempia tilalle. Se ei voi olla vaikuttamatta laatuun. Tässä vähän juttua aiheesta: https://www.ultimate-guitar.com/new … to_prepare_for_our_refinancing.html | |
![]() 10.07.2019 00:20:38 | |
Durty: Tässä vähän juttua aiheesta: https://www.ultimate-guitar.com/new … to_prepare_for_our_refinancing.html Juttuhan toki oli päivätty "Posted Feb 28, 2018 01:34 PM " eli varsin "tuorehan" tuo on, ja osoittaa vaikka sitä seikkaa, että pitää nyt ehdottomasti löytää jotain "kivaa" Gibson-uutisointia, vai miten tää pitäis oikein nyt nähdä? Joku juttu tässä nyt takana on? Juszkiewicz ei oo enää aikoihin ollut CEO. (Vaikkakin otsikon mukaan virallinen konkurssikin on tässä päällä). Aiemmin kovasti kritisoitiin tuota Juszkiewicziä mm. "vain" pukumieheksi, mutta yks muinainen tuttu tiesi kertoilla, että kyllähän se kitaraa osasi soittaa, varmaan paremmin kuin moni sängynlaitarämpyttelijä. Totta hitossa sillä oli kaupallinen koulutus myös, PSI Technologiesiltahan nuo kolme sankaria tulivat ja ostivat silloin muinoin Gibsonin. Ja pyörittihän ne sitä sentään, mitä, 33 vuotta. EI todennäköisesti ilman "alan" koulutusta sentään isoa konsernia kovin helposti pyöritellä. Esimerkkejähän on vaikka miten, Ned Steinberger, tai meikäläistä "lähellä" oleva Dave Simmons. Toki on monia muita "ihan soittajia" joilta se on onnistunut komiasti.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 10.07.2019 01:23:27 | |
Gibson on ajautunut tavallaan kierteeseen, josta ei ole ulospääsyä. Alkuperäisen ja ainoan visionäärin varhaisia suunnitelmia on julistettu pyhiksi ja puutteita selitetty eduiksi. Tuon jälkeen ei oikein voi lähteä muuttamaan mitään ja homma polkee kehää. Vähän sama tilannehan se on Fenderilläkin, vaikka Leo ei koskaan lopettanut kehittämästä kitaraa eteenpäin. | |
![]() 10.07.2019 07:18:36 (muokattu 10.07.2019 07:19:49) | |
Pulma lienee asiakkaiden konservatiivisuudessa. Voi olla että esim. G&L:t ovat parempia soittimia kuin Fenderit, mutta ulkonäkö aiheuttaa kärsimystä. Samoin se jos vaikka Les Paulin kaulaliitosta muutetaan helpposoittoisemmaksi... helpointa on pistää jokin levy soimaan ja jättää kitarat telineeseen, jos kädet eivät millään taivu kulman ympäri. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 10.07.2019 09:11:05 | |
Mikko1978: Gibson on ajautunut tavallaan kierteeseen, josta ei ole ulospääsyä. Alkuperäisen ja ainoan visionäärin varhaisia suunnitelmia on julistettu pyhiksi ja puutteita selitetty eduiksi. Tuon jälkeen ei oikein voi lähteä muuttamaan mitään ja homma polkee kehää. Vähän sama tilannehan se on Fenderilläkin, vaikka Leo ei koskaan lopettanut kehittämästä kitaraa eteenpäin. Mutta kun Gibsonilla kyllä on kehitetty ja kehitetään edelleenkin niitä malleja, mutta kun ei ne kehitetyt mallit vaan mene kaupaksi samalla tavalla. No ehkä Gibson standardissa kehitys on mennyt parhaiten läpi, mutta jos jengi haluaa niitä perinteisiä malleja, niin niitähän on silloin tehtävä koska jos Gibson ei niitä tee niin tokai kyllä tekee. Gibsonilla on ollut jos jonkinmoista kehitysprojektia ja konseptikitaraa vuosien varrella ja monesti se menee niin, että Gibsonin ideat on "ihan huonoija" mutta sitten joku muu tekee sen saman jutun, niin se on kovin omaperäistä ja innovatiivista. Mun mielestä Gibson ei ole kritiikin yläpuolella, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä tätä puhetta "että Gibsonilla ei kehitetä" !?!? pelkästään siksi, että jotakuta ärsyttää ne perinteiset mallit ei riitä syyksi lopettaa niiden valvmistusta, koska tosi moni haluaa niitä. Jos jollakulla on oikeasti ongelma, että hän ei vain pidä Gibsonin kitaroista, niin sehän on vain makuasia, on sitten käyttämättä niitä. Mutta jos joku tulee sanomaan jotakin hyvänä pitämääni huonoksi, niin silloinhan hän kritisoi samalla minua. Jos hän vielä heittää jonkun faniboykuitin siihen perään, niin sehän on sodanjulistus. Kyllä minä sellaista vähintäänkin provokaationa pidän. Tietenkin on hyvä muistuttaa että en omista yhtään Gibsonia tällä hetkellä, mutta tykkään niistä kyllä...... niistä perinteisemmistä CustomShopin reissueista erityisesti, mulla ei vaan ole varaa niihin. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)