![]() 25.10.2016 16:12:33 | |
---|---|
tender.insanity: Halu menee aina tarpeenn edelle. No ei, itse olen koittanut suhteuttaa siihen realistiseen käytön ja osaamisen/taidon määrään. Jäänyt suurin osa turhasta roinasta ostamatta. Sitäpaitsi DigiTech GSP1101 on edelleen parasta mitä mulle on käynyt. Siihen 3sigma-audion impulssit ja se on siinä https://www.youtube.com/watch?v=pOU3FaFQu-Q Hyvät on soundit! Otanpa ite uudelleen tarkkailuun kans tuon....monesti kaasutellu. -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 29.10.2016 09:41:19 | |
Mitenkäs Helix toimii ulkoisten pedaalien kanssa? Kiinnostaa lähinnä sellainen setuppi, jossa edessä olisi HM-2 särö ja Helixistä joku Fender/Marshall putkinupin mallinnos kaapin kera. Meneekö digisurinaksi vai hunajaiseksi pörinäksi? On muuten todella outoa, ettei tuota HM-2 pedaalia ole mallinnettu mihinkään kaupaliseen mallintavaan, ei edes Bossin omiin... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 29.10.2016 09:49:50 | |
TTV: On muuten todella outoa, ettei tuota HM-2 pedaalia ole mallinnettu mihinkään kaupaliseen mallintavaan, ei edes Bossin omiin... Tätä olen ihmetellyt itsekin....turhempiakin pöristimiä noista multilankuista löytyy. -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 30.10.2016 15:19:53 | |
TTV: Mitenkäs Helix toimii ulkoisten pedaalien kanssa? Mä vetelin Simbleä kaikenmaailman vahvari + kaappi-impulssisetteihin ja kyllähän se skulas aivan mainiosti. Ei digisirinää, vaan mä koin kyllä ihan tuntevani eri vahvarien "kyvyn vastaanottaa pedaaleita", se miten mallinnokset reagoi siihen että niihin tuuppasi saundia jonkun pedaalin kautta oli erittäin jees. En kokeillut sen enempää säädellä sisääntuloimpedanssien kanssa, vaan menin auto-asetuksella. Kokeilin myös tavaraa loopissa, hyvin skulasi tämäkin. Ja onhan se hauska ajatus, laittaa joku oma purnukka vaikka reverbin päälle signaaliketjun loppupuolelle kaappien yms. jälkeen. Hoho. Eli ei pieleen mene. Mulla kuitenkin käynyt niin, että noi Helixin omat OD/säröt riittänyt niin pitkälle, etten ole jaksanut omia säätääkään eää kiinni. Vaikkakin se Matchless ja Simble kuulosti aivan hervottoman maukkaalta... http://www.youtube.com/watch?v=a7cUxI4XHhs | |
![]() 30.10.2016 17:01:31 | |
Disposal: Mä vetelin Simbleä kaikenmaailman vahvari + kaappi-impulssisetteihin ja kyllähän se skulas aivan mainiosti. Ei digisirinää, vaan mä koin kyllä ihan tuntevani eri vahvarien "kyvyn vastaanottaa pedaaleita", se miten mallinnokset reagoi siihen että niihin tuuppasi saundia jonkun pedaalin kautta oli erittäin jees. En kokeillut sen enempää säädellä sisääntuloimpedanssien kanssa, vaan menin auto-asetuksella. Kokeilin myös tavaraa loopissa, hyvin skulasi tämäkin. Ja onhan se hauska ajatus, laittaa joku oma purnukka vaikka reverbin päälle signaaliketjun loppupuolelle kaappien yms. jälkeen. Hoho. Eli ei pieleen mene. Mulla kuitenkin käynyt niin, että noi Helixin omat OD/säröt riittänyt niin pitkälle, etten ole jaksanut omia säätääkään eää kiinni. Vaikkakin se Matchless ja Simble kuulosti aivan hervottoman maukkaalta... OK, kiitos tiedosta. Tossa itekkin hieman harrastelin; kitara -> Maxon OD-808 -> BOSS HM-2 -> BOSS GT-001. https://1drv.ms/u/s!AtyYWz8-kClIgtJoSKeJk2-o2fmlEQ GT:stä valitsin jonkun puhtaan vahvistinmalin ja tein Custom 2x13" kaapin. Omaan kuulokesoittoon varsin toimiva pörinäemulaatio :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 21.11.2016 12:59:02 | |
Jahkailuni päättyi taas toistaiseksi, kun tilasin pedaalimallisen Helixin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 23.11.2016 18:07:42 | |
Uutta firmistä tarjolla (V. 2.10). Pari uutta vahvistinta (PRS Archon clean ja lead kanavat, Line6 Litigator), yksi uusi särö ja yksi delay. Tämän myötä myös esim. Wahin auto-engage mahdollista. Täytyypä asentaa, Archonin mallit kiinnostavat kovasti. "Tonni käteen ja finaaliin asti" | |
![]() 23.11.2016 19:19:15 | |
Sir Anthony: Uutta firmistä tarjolla (V. 2.10). Pari uutta vahvistinta (PRS Archon clean ja lead kanavat, Line6 Litigator), yksi uusi särö ja yksi delay. Tämän myötä myös esim. Wahin auto-engage mahdollista. Täytyypä asentaa, Archonin mallit kiinnostavat kovasti. Positiivinen uutinen, tuo PRS vaikuttaa hyvältä ainakin oikeana vaffarina :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 28.11.2016 20:56:45 (muokattu 28.11.2016 21:03:08) | |
Ou jee, tänään kotiutui meikälle Helix pedaali :-) Pikaisen polkemisen jälkeen voi todeta vahvistinmallien olevan erittäin hyvät, dynamiikkaa löytyy ja säröytyminen on todella munakasta. Lempinuppini ennakkoon oli Angel Meteor eli ENGL Fireball ja se lunasti odotukset, hemmetin hyvä kuulokesoittoon. Kyllä muutkin vahvistimet hyviä ovat, mutta ENGL on mun juttu. Presettien kaapit kuulostivat järjestään hieman laatikkomaisilta, niitä joutuu hieman tuunaamaan ja ehkä lisäämään EQ:ta. Onneksi laatikosta löytyy pari laadukasta IR-pakettia, eli ei jää kaapista kiinni. Käyttöliittymä on älyttömän helppo ja vie muita mallintavia 100-0 muut yhteenlaskettuna. PC-editoria en kerinny koittaan. Softa oli joku 10.xx, eli ei tää tuorein jossa mukana PRS mallit. Täytyy viikonloppuna ottaa PC-editor haltuun ja päivittää softa. Kuulokesaundi on hunajaa ja nyt on kerrankin älytty panostaa kuulokevolumen säätöön, joka on todella tarkka. Eipä löydy pahaa sanottavaa vielä tästä vempeleestä... ...tai no jos jotain nurisemista pitää keksiä, niin laitteen käynnistys kestää aika kauan ainakin tolla softaversiolla... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 30.11.2016 21:01:22 | |
Softa päivitetty ja editori otettu haltuun. Editorissa on noi parametrien liukuvalikot hieman paksuja ja vievät näytöltä pystysuunnassa turhan paljon tilaa, jolloin niitä joutuu vierittämään sivupalkista näkyville. Melkein helpompi ois vaan pyöreät potikat, joissa sitten olisi lukuarvo keskellä. Impulssivasteita latailin muutamia kokeeksi. Lataaminen on äärimmäisen helppoa ja ne todella parantavat äänenlaatua verrattuna stock-kaappeihin (pääsin vertaamaan ENGL XXL V30 stock vs. OwnHammer IR, jälkimmäinen voitti). Koska soittelen pääosin kuulokkeilla, päädyin RedWirezin Mesan Recto 2x12" impulssiin SM-57 mikillä ja V30 ja G12H elementeillä. Vaikka aiemmin hehkutin tota ENGL mallia, niin softapäivityksen mukanaantuoma PRS Archon Lead todella kolahti tajuntaan, taitaa pysyä ykkösmallina. Kuulokkeilla hiottu saundi kuulosti todella hyvältä myös Genelecien kautta, mikä oli itelle suuri yllätys. Aiemmin oon jotenkin tuunanut todella bassokkaat saundit kuulokkeilla, jolloin ne kuulosti lähinnä paskalta monitorien kautta. Nyt toi vahvistimen ja kaapin malli johtivat tasapainoiseen saundiin jo kuulokkeilla, eli sama setti toimii suoraan luureihin ja monitoreihin, great success :-) Helix toimii hyvin myös ulkoisen OD-pedaalin kanssa ja kokonaisuuden kannalta ei oikeastaan ole väliä, käyttääkö Helixin omia malleja vai ulkoista pedaalia. TS808 mallia vertasin Maxonin OD-08 pedaalin ja eroa on vaikea havaita tuollaisen HiGain vahvistinmallin tiukennuksessa. Vallan mainiolta vaikuttaa tämä Helix edelleen, iso plussa noista erillisistä volumesäädöistä outputeille ja kuulokkeille :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 03.12.2016 12:55:31 | |
Kyllähän tää Helix syö mukavasti noita ulkoisia pedaaleitakin. Virittelin pörinäpresetin, jossa vahvistimena on "Mail Order Twin" ja kaappi-impulssina Mesan 2x12" Recto V30 elementeillä ja ribbon 160 mikillä. Kitarasignaali tulee Helixiin Maxonin OD808:lla ryyditetyn HM-2 pedaalin kautta, eli ruåttipörinää haetaan. Tässä kälynen klippi saundista (Dismember mukaelma): https://1drv.ms/u/s!AtyYWz8-kClIgtNmne2t0Zq4YKWOrA "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 10.12.2016 17:35:07 (muokattu 11.12.2016 16:52:07) | |
Less is More ja tottahan se on. Vaikka Helixissä on yllinkyllin kaikkea nannaa, niin jotenkin sillä soittaminen on kovin väkinäisen tuntuista. Jatkuvasti saa säätää presettejä, kun ne ei millään meinaa kuulostaa kuulokkeilla hyvältä. Onneksi huomasin muuttaa Global Settingseistä In/Out sample raten arvoon 98kHz, johan alkoi maksimiresoluutioiset impulssit kuukostamaan hyviltä. Mutta silti, ei vaan tempaa mukaansa tää laite. Impulssien kanssa on samaa sähellystä kuin Amplifiressäkin; tiedostonimet on aika pitkiä ja siksi osa parskuista ei näy ollenkaan, vaan moni impulssi näyttää samalta nimensä osalta. Koneeseen mahtuu vain 128 impulssia ja se on liian vähän impulssien testaamiseen ja saundin ruuvaamiseen, loppukäyttöön se varmasti riittää. Pari viikkoa koitin antaa Helixille mahdollisuuden, mutta eipä meistä paria tule. Vanha luotettava sotaratsu, Boss GT-001, palaa ykkösmallintajaksi pöydänkulmalle. Oon kyllä onnistunut siihen ruuvaamaan mieleiset saundit, kun kaikki hyperhienot ja laskentatehokkaat uutuudet häviää sille mennentullen. Pitää varmaan ostaa GT-100 sille kaveriksi ja siihen samat presetit :-) Jopa soittotatsi on Bossissa enempi omaan mieleen, Helixin input impedanssia ruuvaamallakaan en päässyt mieleiseen tuntumaan sillä. Helixissä on parempaa se erillinen kuulokevolumesäätö ja käyttöliittymä, joskin PC-softassa Bossin Tone Studio voittaa Helixin editorin helposti. Myös ulkoisia pedaaleja Helix ottaa paremmin vastaan. Näillä saatteilla Helix palaa Horstin Valintaan ja on siellä kohta B-Stock tavarana :-) Ehkäpä nyt koitan sisäistää, että tuo GT-001 on se mun juttu ja parempaa en näköjään pysty muilla ruuvailemaan. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 11.12.2016 18:16:01 | |
Mun mielestä on einten voittoa löytää se oma juttu, olipa se sitten vanhan taikka uuden työkalun kautta mutta parempaa fiiwistä ei ole kuin se minkä saa soittamalla (tilanteessa jossa ei tartte funtsia mistä ja miten se soundi tulee vaan just se taika mikä välittyy sormien kautta korville ja takaisin siihen päähän mistä se lähtikin) :) Mä oon kans aika paljon soitellu helixin jälkeenkin vanhalla luottoputkarilla analogikamppeilla mutta toisaalta se läjä tekee "vain" sen oman soundinsa. Soittaahan silläkin mitä hyvänsä genreä mutta välillä on kiva hakea ainakin inspis jollain muulla pörinällä. Joskus mua turhaan harmittaa jos jonkun riffin on nopeasti demotellu linjasoundilla ja softaplugarilla mutta jos lopputulema toimikin niin ei pitäis välittää millä se tehtiin :S "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
![]() 11.12.2016 18:34:24 | |
TTV: Ehkäpä nyt koitan sisäistää, että tuo GT-001 on se mun juttu ja parempaa en näköjään pysty muilla ruuvailemaan. Aikamoista...pari viikkoa Helixin testausta/käyttöönottoa/opettelua ei riitä yhtään mihinkään, alkuun olin hyvinkin pettynyt kamppeeseen juurikin heikkojen presettien takia eli lähes kaiken joutuu alkaan nollapisteestä, eli säätää saa, no jokunen presetti on ok pienellä viilauksella. Nyt kun aikaa on kulunut yli puoli vuotta niin laitteen mahdollisuudet ovat pikku hiljaa selkiytymässä, toki haettu soundipaletti on muuta kuin high gainia. Liekö nykyaikaa tämä malttamaton "mulle kaikki heti" eli ei jakseta keskittyä asioihin? Mutta joo...aivan turhaahan on hommata puolentoistatonnin laitetta himaan kuulokesoittoon jos itselle mieluisat ja toimivat pörinät löytyvät jo olemassa olevista laitteista. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 11.12.2016 18:34:39 | |
efunkelist: Mun mielestä on einten voittoa löytää se oma juttu, olipa se sitten vanhan taikka uuden työkalun kautta mutta parempaa fiiwistä ei ole kuin se minkä saa soittamalla (tilanteessa jossa ei tartte funtsia mistä ja miten se soundi tulee vaan just se taika mikä välittyy sormien kautta korville ja takaisin siihen päähän mistä se lähtikin) :) Juuri näin! Bossin kanssa en tiedä eikä kiinnosta, että mikä mallinnos siellä pohjalla oleilee, kun tuunaamalla on muokannut sen itselleen mieluisaksi. Helixillä koitin samaa, mutta siinä kunnolla onnistumatta. Parilla mallinnoksella pääsin lähelle, mutta kaapin tuunauksessa sitten meni mettään. Huvittavaa sinänsä, että mun korvaan Bossin COSM jutut toimii paremmin kuin miljoonat impulssit ja laskentatehoa vaativat putken saturoitumisalgoritmit (Kemper, Axe, Helix ja Amplifire testattu). Tässä myös varmasti auttaa se, etten osaa soittaa, joten voin olla vähään tyytyväinen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 11.12.2016 18:39:13 | |
WanhaWetäjä: Aikamoista...pari viikkoa Helixin testausta/käyttöönottoa/opettelua ei riitä yhtään mihinkään, alkuun olin hyvinkin pettynyt kamppeeseen juurikin heikkojen presettien takia eli lähes kaiken joutuu alkaan nollapisteestä, eli säätää saa, no jokunen presetti on ok pienellä viilauksella. Nyt kun aikaa on kulunut yli puoli vuotta niin laitteen mahdollisuudet ovat pikku hiljaa selkiytymässä, toki haettu soundipaletti on muuta kuin high gainia. Liekö nykyaikaa tämä malttamaton "mulle kaikki heti" eli ei jakseta keskittyä asioihin? Mutta joo...aivan turhaahan on hommata puolentoistatonnin laitetta himaan kuulokesoittoon jos itselle mieluisat ja toimivat pörinät löytyvät jo olemassa olevista laitteista. Juu, hieman itekkin ihmettelin, etten saanut mieluista saundia aikaan. En kuulu tähän kärsimättömien nykynuorten sukupolveen, vaan pikemminkin siihen vanhaan jääräkuntaan, jolla on se tietty tavoite ja siihen on päästävä. Tämä mulla onkin myös se hupijuttu, eli koitan kaikista laitteista vääntää just sen saman saundin. Siinä ei paljon tonnit kumarra, jos ei vaan onnistu... Ja tietenkin tässä painoi se, että Thomannin 30 päivän sisällä on päätös tehtävä pidosta, joten en ottanut riskiä, kun mikään ei viitannut tykästymiseen "ikiajoiksi". Tonnillahan sen ois saanu helposti Torilla eteenpäin, mutta miksi ottaa persnettoa, kun kerran voi saada täyden korvauksen. Torilla Tavataan! "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 11.12.2016 22:22:00 | |
TTV: Juu, hieman itekkin ihmettelin, etten saanut mieluista saundia aikaan. En kuulu tähän kärsimättömien nykynuorten sukupolveen, vaan pikemminkin siihen vanhaan jääräkuntaan, jolla on se tietty tavoite ja siihen on päästävä. Tämä mulla onkin myös se hupijuttu, eli koitan kaikista laitteista vääntää just sen saman saundin. Eiköhän useimmilla ole se "vika" korvienvälissä että yritetään epätoivoisesti löytää heti se sama soundimaailma uusista kamoista, mulla kävi ihan samalla lailla POD HD 500x > Helix, ketutti aika lailla kun särösoundi ei ollut lähellekkään sitä mihin oli tottunut. Nyt ollaan jo likellä tai sitten vaan korva on tottunut. Siinä ei paljon tonnit kumarra, jos ei vaan onnistu... Ja tietenkin tässä painoi se, että Thomannin 30 päivän sisällä on päätös tehtävä pidosta, joten en ottanut riskiä, kun mikään ei viitannut tykästymiseen "ikiajoiksi". Tonnillahan sen ois saanu helposti Torilla eteenpäin, mutta miksi ottaa persnettoa, kun kerran voi saada täyden korvauksen. Torilla Tavataan! Totta, jos noin arvokas kampe ei vaan ole se oma juttu niin kandee käyttää tuo 30pv etu, Suomessahan tuo aika lienee vain 14pv, taitaa kuulua kuluttajansuojaan. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 18.12.2016 18:56:14 | |
WanhaWetäjä:... mulla kävi ihan samalla lailla POD HD 500x > Helix, ketutti aika lailla kun särösoundi ei ollut lähellekkään sitä mihin oli tottunut. Oonpa harkinnut Helixin hommaamista, mutta vielä on hinta hillinnyt ostohinkuja. Pod HD 500 X öbaut kolmannes Helixin hinnasta. Mistä oleellisesta kotisoittaja/äänittelijä jää osattomaksi jos päätyy halvempaan? Tällä hetkellä signaali kulkee Ethoksen läpi pikku putkistyrkkarille ja keinokuorman kautta viivepohjaisille härpäkkeille, ja siitä äänitykseen. Soundiin olen tyytyväinen, mutta simppelimpikin kattaus kelpaisi. White men can't Monk | |
![]() 18.12.2016 22:20:29 | |
Zeeboo: Oonpa harkinnut Helixin hommaamista, mutta vielä on hinta hillinnyt ostohinkuja. Pod HD 500 X öbaut kolmannes Helixin hinnasta. Mistä oleellisesta kotisoittaja/äänittelijä jää osattomaksi jos päätyy halvempaan? Jaa..a, paha sanoa, HD ajasta on jo 8 kuukautta. No ainakaan preamppaus ei onnistu POD HD:lla, oletan, ja siinä ei ole erillistä kuulokevolumen säätöä kuin myös ulkopuolisia kaappi-impulsseja ei voi HD-sarjassa käyttää. Mitä tulee Helixiin niin sen prosessoritehot ovat aivan eri maailmasta kuin myös käyttöliittymä eli itse laitteessa on iso näyttö ja perustoiminnot on todella helppo ottaa nopeasti haltuun + PC/Mac-editori on selkeä, ulkoasultaan osin identtinen laitteen editorin kanssa ja lähes kaiken kattava ainakin Mac puolella, joitain toimintoja puuttuu vs itse laitteesta editointi. No joo, onhan Helixissa paljon kaikkea mitä ei ole HD sarjassa, mm jalkakytkimillä voi muokata soundia vaikka kesken soiton, kytkimiin voi ohjelmoida erilaisia toimintoja, on snapshotit, stereo/mono loopperi, jo edellä mainittu kaupallisten kaappi-impulssien käyttäminen, nämä kaikki kannattaa kuikkia tuubivideoista. Tällä hetkellä signaali kulkee Ethoksen läpi pikku putkistyrkkarille ja keinokuorman kautta viivepohjaisille härpäkkeille, ja siitä äänitykseen. Soundiin olen tyytyväinen, mutta simppelimpikin kattaus kelpaisi. En puhuisi simppelista Helixin kohdalla, vaikka perustoiminnot ovatkin nopeasti haltuun otettavissa niin laiteeseen täytyy todellakin perehtyä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 02.02.2017 13:48:45 | |
https://www.youtube.com/watch?v=-0grL0kikMw Tollasen setin hommasin ihan mielenkiinnosta. Paha sanoa vielä mitään ihmeempää, sälää on aivan helvetisti ellei liikaakin testattavaksi kuin myös noista voi väsätä omia mixeja, latasin ihan randomisti muutamia valmiita mixeja ja ainakin yksi vaikutti todella lupaavalta. Alapäitä noissa Ownhammereissa on kyllä rutosti ja soundi muutenkin valmiiksi jotenkin pehmeämpi kuin myös "I think" että vahvistinmallinnusten säädöt eivät vaikuta niin voimakkaasti lopputulokseen kuin omilla kaapeilla. Tiedä sitten meneekö todellakin vain "I think" osastolle eli kuvittelun puolelle kuten niin moni juttu näissä kama-asioissa tuntuu menevän (mm punakaapelin mainoksessa Väinölä/Viinikainen käyttivät usein "I think" lausahdusta) mutta etenkin soittotuntumassa tuntuisi olevan eroa, onko se sitten kuvittelua vai todellista, aika näyttää... Pitää tehdä muutamat identtiset patchit jo olemassa oleviin noilla impulsseilla, pääsee vertaamaan keikalla. Se mikä myös pitää kokeilla on että saako Helixin omista kaapeista säätämällä liki Ownhammeria olevaa soundia ja onko soittotuntumassa enää eroa. Ja noitahan voi tietty sekotellakkin keskenään...kuin myös sokkotesti pitää ehdottomasti tehdä, voi sitten todeta kuinka oma mieli ja kuulo saattavat tehdä tepposet jos toisetkin. Aika paljon on tullut selailtua nettivideoita asian tiimoilta ja moni ulkopuolisten impulssien käyttäjä on todennut sen että equa ei tarvi käyttää juuri, tämä saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)