Aihe: Merkkikammo
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17 18
Timo JM
13.06.2013 22:53:22

Smoked: Heitän täältä sivusta toisen ehdokkaan: Petrucci signature musarin talla. Toimii kuin floikka, mutta ilman minkään näköisiä lukkosysteemejä. Ja vire muuten pysyy!

Ne on tainneet kopsata se PRS:stä kun on niin saman näköinen ;-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Smoked
13.06.2013 22:58:52 (muokattu 13.06.2013 22:59:42)
Tuli tuplat..
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
JaaGeRMaisTeR
13.06.2013 23:00:01
Timo JM: Ai niin, Floyd Rose on suoraan saatanasta. En ole koskaan ymmärtänyt mitä hyvää siinä on. Se on monimutkainen ja antaa kielen venytyksessä periksi. Valistakaa mua sen koneen hienoudesta.

Tätä mieltä olin itsekkin.. joskus.. nyt nuita on tuossa parikin ja yksi tulee kunhan budjetti antaa myöten. Sama kun tele.. historian kauhein ja rumin kitara.. nykyään löytyy käytöstä sellainenkin. Onhan se vähän fantinkorvaa muistuttava, mutta niin sairaan hyvä soittaa. Nuista nappuloistakaan mitään käsitystä mutta naps ja kääntö ja soundit muuttuu totaalisesti :) kivoja nuo ovat omalla tapaansa kaikki :D
V
Swan
13.06.2013 23:02:24
Timo JM: En kyllä ymmärrä. Mä en ole tavannut ainuttakaan skittaa joka pitäis paremmin vireen kuin mun vm. -88 PRS. Moni kepukka pitää kyllä vireen hyvin, mutta ei siis paremmin. Millainenkohan PRS sulla on ollut?

Mä olen säätänyt useamman Floikan ja se on ollut aina yhtä vastenmielistä. Nykyään en siihen suostu, ellei joku ihana nainen pyydä virittämään lapsensa skittaa :-)

Kannattaa pistää joku blokki siihen floikkaan säätöoperaation ajaksi, niin nopeutuu prosessi aika tavalla: http://www.youtube.com/watch?v=OPCtZN80L64

Ihan tavallinen Custom 24 oli mulla. Ei mitään jakoa floikkaa vastaan vireenpidossa ammattihuoltajan käsittelynkään jälkeen, ja aivan yhtä lailla sellainen laitos antaa kelluvana periksi bendatessa. Mutta siis PRS:n tallaan en heitollani viitannut, sillä se on samanlainen jousipoterolla toimiva laitos kuin floikka tai tavallinen stratotalla, jonka voi halutessaan blokata puupalalla tai stabiloida tremsetterillä niin, ettei kitara itsessään sulje automaagisesti tiettyjä soittoteknisiä juttuja pois. Bigsby ja muut pinta-asenteiset laitokset sen sijaan on niitä todellisia maanvaivoja.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
Timo JM
13.06.2013 23:20:05

Swan: Ihan tavallinen Custom 24 oli mulla. Ei mitään jakoa floikkaa vastaan vireenpidossa ammattihuoltajan käsittelynkään jälkeen, ja aivan yhtä lailla sellainen laitos antaa kelluvana periksi bendatessa.

Meidän PRS:t on sitten olleet eri tasoa. Ja toki PRS:n tallakin antaa periksi, muttei läheskään niin paljon kuin Floikka.

Aiheeseen palatakseni olen sitä mieltä, että Stratotkin on käytettävyydeltään leluja, mutta niissä on vaan se tietty soundi. En nimittäin ole tavannut vielä yhtäkään perus Stratoa, joka pysyis vireessä kunnolla. Yleensä kammen painaminen vaatii vastavedon, että skitta palaa takaisin johonkin vireeseen. Tavallinen Strato vaatii myös aina säätökikkoja, että olisi jotenkin soittokelpoinen. Veikkaan, että jos se keksittäis vasta nyt, niin vois olla aika vaikeaa löytää markkinoita. Vaan en mä silti luopuis omasta Stratosta :-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
JaaGeRMaisTeR
13.06.2013 23:27:25
Timo JM: Meidän PRS:t on sitten olleet eri tasoa. Ja toki PRS:n tallakin antaa periksi, muttei läheskään niin paljon kuin Floikka.

Aiheeseen palatakseni olen sitä mieltä, että Stratotkin on käytettävyydeltään leluja, mutta niissä on vaan se tietty soundi. En nimittäin ole tavannut vielä yhtäkään perus Stratoa, joka pysyis vireessä kunnolla. Yleensä kammen painaminen vaatii vastavedon, että skitta palaa takaisin johonkin vireeseen. Tavallinen Strato vaatii myös aina säätökikkoja, että olisi jotenkin soittokelpoinen. Veikkaan, että jos se keksittäis vasta nyt, niin vois olla aika vaikeaa löytää markkinoita. Vaan en mä silti luopuis omasta Stratosta :-)

Dragon forcesta mallia ja floikka pitää vireen loistavasti :) mahtoko sulla olla jouset finaalissa vai eikös se sittenkään ollut säädöissä?
V
Jii-Gee
13.06.2013 23:37:44

Jucciz: Saas nähdä, käykö mulle vielä joskus SG:n kanssa samalla tavalla. Tätä kirjoittaessa se on edelleen sietämättömän ruma kitaramalli

Tää on helppo rasti:
Hommaat jonkun hyvän tuhtikaulaisen SG'n ja etkä soita sillä siinä peilin edessä niin se ulkonäkö ei haittaa yhtään.
Ja sit ku hiffaat kuinka helkkarin hyvä / kiva / mukava skitta se onkin niin sit se on menoa eikä paluuta ole.

Telestäkään en joskus nuorempana tykännyt, mutta..

Selkeesti siis ei viel ikä riitä SG kerhoon.. ;)
Timo JM
13.06.2013 23:43:59

JaaGeRMaisTeR: Dragon forcesta mallia ja floikka pitää vireen loistavasti :) mahtoko sulla olla jouset finaalissa vai eikös se sittenkään ollut säädöissä?

Enhän missään vaiheessa väittänytkään, etteikö Floikka pysyis vireessä. Sanoin vain, ettei se pysy paremmin vireessä kuin mun PRS, joka ei siis vaadi mitään ylimääräistä hikoilua tallan säädössä.
Swan
13.06.2013 23:44:19
Timo JM: Meidän PRS:t on sitten olleet eri tasoa. Ja toki PRS:n tallakin antaa periksi, muttei läheskään niin paljon kuin Floikka.

Samanlaista hardwarea molemmat PRS:t käyttää, joten mitään eroa ei pitäisi olla. Ja siis vähäinenkin periksianto on liikaa, talla ei saisi liikkua bendatessa hitustakaan.

Strato on kyllä perinnemuodossaan kauhea laitos, mutta parilla muutoksella sellaisestakin saa vakaamman pelin. Kuusiruuvinen talla on aikansa elänyt romu, jonka käyttö pitäisi lopettaa, ja ottaa tilalle laadukas kaksitolppainen, kun taas lavan puolelta virittimet pitäisi korvata porrastetulla setillä, jolloin kieltenohjaimia ei enää tarvittaisi, ja kaikki ylimääräiset kulmat kielen matkalta eliminoituisivat. Itse otin nämä seikat aikanaan Warmothiani kasatessa huomioon, ja se onkin itselleni paras mahdollinen versio aiheesta, joskaan ei vireenpidossa pärjää vieläkään floikalle.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
Timo JM
13.06.2013 23:50:59

Jii-Gee: Selkeesti siis ei viel ikä riitä SG kerhoon.. ;)

SG on kyllä ruma, mutta kieltämättä näytti Hurriganesissa Ilen hyppysissä coolilta. Frank Marino taas soittaa sitä käsittämättömän hienosti. En kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksei mies ole luopunut siitä. Kai se on vähän sama kuin Alvin Leellä, joka on juuttunut 335:een :-)
JaaGeRMaisTeR
13.06.2013 23:57:49
Timo JM: Enhän missään vaiheessa väittänytkään, etteikö Floikka pysyis vireessä. Sanoin vain, ettei se pysy paremmin vireessä kuin mun PRS, joka ei siis vaadi mitään ylimääräistä hikoilua tallan säädössä.

Tarviiko floikka säätöä? :D käyny vissiin säkä kun nuo on menny aika hyvin kohilleen ilman mitään suurempaa taistelua :D muinoin oli floikka"kitara" joka aiheutti päänvaivaa.. siinä oli jouset kuollettuneet. Ei pitäny virettä eikä kestänyt kampea :) jouset uusiksi ja homma pelas taas vallan mainiosti :)
V
Spirocore
14.06.2013 01:16:11

Swan: Samanlaista hardwarea molemmat PRS:t käyttää

Hmm, itse asiassa -88 vuoden Perssissä saattaapi olla se yksipalainen MannMade tremppa. Vireenpidosta en tiedä, mutta hardware saattaa kuitenkin olla eri. Edellyttäen että sulla ei siis ollut sitä yksipalaista tallaa.

Puolustan toisaalta mielelläni sekä perus floideria että PRS:n tallaratkaisua mielelläni, hyviä designeja molemmat. Vaikken siitä floydin säätämisestä pidäkään, niin kyllä se mun kokemusten mukaan on vireenpidon kannalta varmempi ratkaisu.
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose.
Hynkel
14.06.2013 02:47:32
Timo JM: SG on kyllä ruma, mutta kieltämättä näytti Hurriganesissa Ilen hyppysissä coolilta. Frank Marino taas soittaa sitä käsittämättömän hienosti. En kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksei mies ole luopunut siitä. Kai se on vähän sama kuin Alvin Leellä, joka on juuttunut 335:een :-)

Niin siis enäähän Alvin Lee ei ole juuttunut mihinkään.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Timo JM
14.06.2013 02:55:43

Hynkel: Niin siis enäähän Alvin Lee ei ole juuttunut mihinkään.

Mitäs ihmettä? Tässähän siitä lukeekin:

http://www.hs.fi/kulttuuri/Ten+Year … mp;gclid=CPDOr9Kc4rcCFY93cAodCEUA6w

Tää on mennyt multa täysin ohi. Onpa kurjaa! :-/

Going Homen alkusoolo oli nuorena kovaa valuuttaa, kun sen treenasin :-)
santa
14.06.2013 07:07:19
Itse en ole koskaan pitänyt minkään merkin stratocaster mallista. On inho ollut sen näköisiin kitaroihin aina. Ei se hyvällä erikoisella maalipinnalla muutu se ulkonäkö. On vaan niin halvalla tehdyn näköinen. Minusta soittimen pitää olla persoonallisen näköinen. Soitto kuvissakin yleensä vaikka kuva olisikin hyvä kuva ja edustava niin kuvan pilaa stratocaster. Se vaan on niin helevetin ruma.
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 07:41:23
Timo JM: Aiheeseen palatakseni olen sitä mieltä, että Stratotkin on käytettävyydeltään leluja, mutta niissä on vaan se tietty soundi. En nimittäin ole tavannut vielä yhtäkään perus Stratoa, joka pysyis vireessä kunnolla. Yleensä kammen painaminen vaatii vastavedon, että skitta palaa takaisin johonkin vireeseen. Tavallinen Strato vaatii myös aina säätökikkoja, että olisi jotenkin soittokelpoinen. Veikkaan, että jos se keksittäis vasta nyt, niin vois olla aika vaikeaa löytää markkinoita. Vaan en mä silti luopuis omasta Stratosta :-)

Kannattaa kokeilla Tokain stratoja, jos straton soundista tykkää. Niissä ei meinaan ole kuvailemiasi ongelmia... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
14.06.2013 09:10:37
Laulava Kylätohtori: Kannattaa kokeilla Tokain stratoja, jos straton soundista tykkää. Niissä ei meinaan ole kuvailemiasi ongelmia... ;)

Eikä missään muussakaan oikein laitetussa stratossa.. Aihe on vähän ehkä hankala, mutta ei siinä oo mitään mystiikkaa. Totta on kyllä, että design on melko vanhentunut.

Laitetaas nyt muodon vuoksi vielä niitä merkkejä mihin tuskin koskisin, vaikka löytyis miellyttävä kitara, semmost se vaan on! :
ESP, Jackson, B.C Rich yms. heviosasto. Schecter vois heikkona päivänä vielä mennä. Ibanezeista en myöskään välitä yhtään, paitsi vintage japani-osastosta.
Tawsky
14.06.2013 10:20:49
ESP:tä voisin ottaa. Tekee ihan siistejä perinnetyylisiä stratoja ja telejä. Myös EC-sarja on kohtuullisen siedettävän näköinen
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Timo JM
14.06.2013 11:02:19

Laulava Kylätohtori: Kannattaa kokeilla Tokain stratoja, jos straton soundista tykkää. Niissä ei meinaan ole kuvailemiasi ongelmia... ;)

Voi olla, mutta en mää mittää Jaappanin Stratoa halua ;-)

Joo, siis nää kaukoidän kepukat ei sovi mulle ollenkaan pääsoittimiksi. Sekin vaan on fiilisjuttu. Toki mulla on useampi keltaisen rodun tekemä skitta aputyökaluina, mutta suhde niihin on erilainen. En esim. nousisi lauteille sellaisen kanssa. Äänityksissä käytän kuitenkin soundivaihtelun vuoksi.

Taas yksi perversio korvien välissä ;-D
Gabe
14.06.2013 11:16:46
Timo JM: Voi olla, mutta en mää mittää Jaappanin Stratoa halua ;-)

Taas yksi perversio korvien välissä ;-D

Pikkuisen kannattaisi yrittää luopua ennakkoluuloistaan, monesti itseään liikaa rajoittamalla jää monet hyvät asiat löytymättä. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)