![]() 19.02.2013 22:25:55 | |
---|---|
Menikö se muuten se BC Rich baritoni? Harmittaa vieläkin kun en saanut järjesteltyä itseäni paikanpäälle katsomaan sitä. | |
![]() 19.02.2013 22:40:34 | |
ReBeat: Menikö se muuten se BC Rich baritoni? Harmittaa vieläkin kun en saanut järjesteltyä itseäni paikanpäälle katsomaan sitä. Se meni,ikävä kyllä. | |
![]() 19.02.2013 22:42:41 | |
mpekkanen: Laitoin toissapäivänä pikaviestiä torille iltamyöhään kun sinne tuli yksi kitara myyntiin. Ajattelin sitten etten yöllä soita vaan soitin nyt sitten aamulla. Myyjä ei voinut myydä minulle siksi ettei ollut vielä katsonut koneelta josko joku olisi sen jo varannut. Sovittiin että ottaa yhteyttä jos myy mulle. Ei ottanut,mutta laittoi ilmoitukseen että varattu. On ihme meininkiä. Olin kuitenkin ensimmäinen joka kitarasta soitti ja olisin ilman tinkimisiä maksanut soittimen hinnan ja kaikkia lähetyskulut. Ehkä tossa kävi just niin kuin se sanoi, eli meni koneelle ja näki, että joku on sen edellisenä iltana pikaviestillä halunnut ostaa? Kukaan ei uskalla tosiaan sanoa enää mitään sitovaa kun siitä saa vaan oikeustoimilakia naamaan. | |
![]() 19.02.2013 22:53:00 | |
Twinkle: Ehkä tossa kävi just niin kuin se sanoi, eli meni koneelle ja näki, että joku on sen edellisenä iltana pikaviestillä halunnut ostaa? Kukaan ei uskalla tosiaan sanoa enää mitään sitovaa kun siitä saa vaan oikeustoimilakia naamaan. Niin laitoin minäkin kitarasta ilmoituksen silloin heti kun se sinne ilmestyi,että ostaisin sen. Eipä kyllä siihenkään ole mitään vastannut. Kyllä musta pitäisi sille myydä jonka kanssa juttelee ensimmäisenä oli se sitten sähköpostilla tai puhelimella. Eihän niihin kaikkiin pikaviesteihin välttämättä tarvitse vastata jos tavara on jo myyty. Sen voi laittaa siihen ilmoitukseen että myyty tai sen voi mielummin poistaa kokonaan,jos se siis jo mennyt. Näin tulisi varmasti kaikille viestin lähettäjille tieto että soitin on myyty. | |
![]() 19.02.2013 23:25:01 | |
mpekkanen: Kyllä musta pitäisi sille myydä jonka kanssa juttelee ensimmäisenä oli se sitten sähköpostilla tai puhelimella. Kai sitä nyt itse saa vielä päättää kelle myy? Toki jos jotain sopii, niin siitä pidetään kiinni, mutta ei kai tässä oltu vielä mitään sovittu? Vai ymmärsinkö väärin? Tässä vaan itsekseni ajattelen... "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen | |
![]() 19.02.2013 23:25:39 | |
mpekkanen: Kyllä musta pitäisi sille myydä jonka kanssa juttelee ensimmäisenä oli se sitten sähköpostilla tai puhelimella. Ei kai myyjällä mitään sellaista velvollisuutta ole, eikä pidä ollakaan, että olisi pakko nopeimmalle pyydetyn hinnan tarjonneelle myydä. Käytännöllisyyssyistä sitä myy varmasti mieluummin paikallisesti kuin lähettelee mihinkään, myy mieluummin etukäteen maksajalle kuin ennakolla lähettämisen vaatijalle jne. Sitten tietysti eri asia, jos on jo luvannut myydä ja silloin joku kiilaa väliin. Niistä jää paha maku suuhun. Ylipäätään aina olisi hyvä ilmoittaa kaikille tarjonneille, että myytävä kama meni. Ei sen saman "Sori, myin jo" -viestin lähettäminen kaikille nyt niin iso vaiva ole. Harvoin mistään nyt kymmeniä ostotarjouksia tulee. | |
![]() 20.02.2013 00:57:38 | |
En tuollasessa mpekkasen tapauksessa kävis koneella kummemmin ku ilmottamassa että "sori meni jo" ja poistaisin ilmotuksen. Mielenkiintonen tyyli kyllä ilmottaa vaan, että käyn eka kattomassa onko joku muu tahtonut tuota. Varsinkaan kun se hinta yleensä ei pyydetystä nouse. Toinen mikä monella on ongelma niin tuo postiennakolla lähetäminen... eiköstä se ole ihan sitä varten, että ostajalle turvaa. ei niin että laitoin tonnin meneen jostain skebasta ja myyjä ihan vaan unohti postittaa sen. Ite kartan nykyään kauempaa myyjät jotka tahtoo rahat tilille ennen ku paketti lähtee... Ei sillä etteikö olisi rehellisiä, mutta tuolla tyylillä on ihmisiä kusetettu_ennenkin. Ja jos se posti on jotenki arpa tuleeko tavara ehyenä perille voi siitä ottaa kuvan ennen lähetystä ja vaatia postia korvaamaan rikkoutuneen tavaran. Että sellasta :) | |
![]() 20.02.2013 01:06:22 | |
JaaGeRMaisTeR: Ja jos se posti on jotenki arpa tuleeko tavara ehyenä perille voi siitä ottaa kuvan ennen lähetystä ja vaatia postia korvaamaan rikkoutuneen tavaran. Ainahan sitä voi vaatia, mutta ei ne mitään korvaa. Pitää olla vakuutettu lähetys, mikä maksaa palveluna heti lisää. Jos sellainen hajoaa niin ensimmäisenä posti vetoaa vielä siihen että tavaraa ei oltu pakattu vaatimusten mukaisesti. Extrana mainittakoon että postiennakkosysteemeissä voi mennä toimipisteistä riippuen aika montakin päivää ennenkuin rahat päätyvät myyjän tilille. Sitten on vielä sellaisiakin ostajia, jotka eivät nouda paketteja, tai noutavat vasta parin viikon päästä. | |
![]() 20.02.2013 01:23:06 | |
ReBeat: Ainahan sitä voi vaatia, mutta ei ne mitään korvaa. Pitää olla vakuutettu lähetys, mikä maksaa palveluna heti lisää. Jos sellainen hajoaa niin ensimmäisenä posti vetoaa vielä siihen että tavaraa ei oltu pakattu vaatimusten mukaisesti. Extrana mainittakoon että postiennakkosysteemeissä voi mennä toimipisteistä riippuen aika montakin päivää ennenkuin rahat päätyvät myyjän tilille. Sitten on vielä sellaisiakin ostajia, jotka eivät nouda paketteja, tai noutavat vasta parin viikon päästä. Piti lisätä tuohon vielä että jokainen tieten tekee tuon tyylillään. Ostajia yleensä on enemmän, jos myyjä voi joustaa sen verran. Eihän tuo ennakko ole tieten mistään kotosin jos rahat pitää saada tilille heti. | |
![]() 20.02.2013 01:29:24 | |
mpekkanen: Oletko sitä mieltä vaikka joku soittaa ja sanoo että ostaa laitteen niin on ihan ok,että myyjä jää jahkailemaan jos tulisi joku parempi tarjous jostain muualta En, jos kyse on rahasta. tai ettei tarvitsisi postittaa. Olen. Jos ilmoitus oli vastikään laitettu, niin voihan sitä nyt ne pikaviestit tarkistaa, jos vaikka joku tarjoutuu noutamaan kotiovelta. Ilmoitus on torilla vieläkin,vaikka minä olisin ostanut sen heti. Kukaan muu kuin myyjä ei voi tietää mikä tilanne on, ilmoitus voi olla siellä vaikka mistä syystä. Eikös yleensä ole tapana myydä sille joka sen ensimmäisenä ostaa ja minä olin ensimmäinen joka hänelle soitti kitarasta. Huutokaupat on sitten erikseen. Toki on. Mutta kuten myyjä ilmeisesti sinulle puhelimessa sanoi, halusi hän ensin tarkistaa mahdolliset saapuneet pikaviestit. | |
![]() 20.02.2013 01:55:24 (muokattu 20.02.2013 02:23:51) | |
Eikö siihen ilmoitukseen sitten voi laittaa että vain nouto tai vastaavaa. Jos ei halua lähettää niin sen voi laittaa siihen ilmoitukseen. Jos kaikkeen kaupankäyntiin jätetään tällainen vara että katsellaan ja ihmetellään. Niin mitäs sitten jos sitä soitinta lähtee katsomaan sovitusti toiselle puolelle Suomea ja sitten kun pääset perille niin tyyppi kertoo jostain pikaviesteistä,että sori se menikin jo. Kyllähän viestejä voi tulla ilmoituksiin vaikka kuinka paljon,mutta on todella erikoinen tapa ettei myy sellaiselle joka rahalla olisi sitä ostamassa ja olisi hoitanut myös lähetyskulut ja soittimen hinnan ihan myyjän haluamalla tavalla. Nykyäänhän valitetaan kun ei kukaan rahalla osta mitään vaan tulee koko ajan kaikenlaisia vaihtoilmoituksia silloinkin kun lukee ettei vaihtoja. En kyllä ymmärrä miksi tätä myyjää puolustellaan. Olisi laittanut sellaisen ilmoituksen ettei myy kuin kotiovelta tai ei myy jostain muusta syystä rahallakaan. Ymmärtäisin tilanteen jos olisin käyttäytynyt jotenkin huonosti,törkeästi,loukkaavasti tai että minusta olisi saanut kuvan että yritän jotenkin kusettaa. Maksuehdotkin olisi saanut myyjä itse päättää ja maksuvälineenä olisi ollut raha, täysin se summa jonka myyjä myös pyyti. | |
![]() 20.02.2013 02:25:12 | |
Tässä asiassa puhtaasti pekkasen kanssa samoilla linjoilla... kieltämättä pieni toive ettei myyjä saanutkaan myytyä sitä skebaa ja sitä ottaa päähän :D jos kerran ilmotuskin vielä löytyy. Tai no jos ei tahdokkaan myydä nii ei kait siinä mitään. Luulis ettei myyjä kieltäydy varmasta kaupasta... Tai ainakaan sellasen ei kannata kauppaa perustaa... | |
![]() 20.02.2013 02:37:04 | |
JaaGeRMaisTeR: Tässä asiassa puhtaasti pekkasen kanssa samoilla linjoilla... kieltämättä pieni toive ettei myyjä saanutkaan myytyä sitä skebaa ja sitä ottaa päähän :D jos kerran ilmotuskin vielä löytyy. Tai no jos ei tahdokkaan myydä nii ei kait siinä mitään. Luulis ettei myyjä kieltäydy varmasta kaupasta... Tai ainakaan sellasen ei kannata kauppaa perustaa... Tästä tulikin mieleen kun nykyään tilataan aasiasta ja ties mistä halpoja kitaroita niin voihan se olla niinkin että tällä kaverilla ei sitä soitin edes ollut. Se laittoi ilmoituksen ja katsoi paljonko tulee vastauksia ja nyt laskeskelee kannattaako jotain kitaraa tilata 10 kappaletta jostain vinkuintiasta. Sai kartoitettua mahdollista menekkiä,kun soitin oli melkoisen edullinen. Olisi kuitenkin mun slide juttuihin sopinut aivan mainiosti. Ei tähän maailma kaadu,vaikka itse olen tottunut kyllä toisenlaiseen kaupankäyntiin. | |
![]() 20.02.2013 02:51:36 | |
mpekkanen: Tästä tulikin mieleen kun nykyään tilataan aasiasta ja ties mistä halpoja kitaroita niin voihan se olla niinkin että tällä kaverilla ei sitä soitin edes ollut. Se laittoi ilmoituksen ja katsoi paljonko tulee vastauksia ja nyt laskeskelee kannattaako jotain kitaraa tilata 10 kappaletta jostain vinkuintiasta. Sai kartoitettua mahdollista menekkiä,kun soitin oli melkoisen edullinen. Olisi kuitenkin mun slide juttuihin sopinut aivan mainiosti. Ei tähän maailma kaadu,vaikka itse olen tottunut kyllä toisenlaiseen kaupankäyntiin. Mistäpä kaikista myyjistä tietää... vähän sama ku jossain oli myytävänä useampia "laatutehtaan" kitaroita parilla huntilla ja myyjä oli tilannu niitä vissiin pari kymmentä kerralla :D jokaisella tieten omat syyt mutta ihmetyttää jos oikeeasti meinaa myydä ja skippaa varman kaupan.. Just lukasin tuon sun jutun tuolta soittopuolelta siitä melko veikeen kuulosesta vireestä. Sun häätyis päästä jonnekki nauhottamaan ja laittaa pätkä taltiointia kuunneltavaksi. :) jännältä se kuulosti ainaki kuvailtuna :D | |
![]() 20.02.2013 03:05:58 | |
mpekkanen: Tästä tulikin mieleen kun nykyään tilataan aasiasta ja ties mistä halpoja kitaroita niin voihan se olla niinkin että tällä kaverilla ei sitä soitin edes ollut. Se laittoi ilmoituksen ja katsoi paljonko tulee vastauksia ja nyt laskeskelee kannattaako jotain kitaraa tilata 10 kappaletta jostain vinkuintiasta. Sai kartoitettua mahdollista menekkiä,kun soitin oli melkoisen edullinen. Eiks toi nyt ole jo vähän liian paksua spekulointia. ps. mikä kitara/ilmoitus tässä nyt oli kyseessä? | |
![]() 20.02.2013 03:23:29 | |
JaaGeRMaisTeR: Mistäpä kaikista myyjistä tietää... vähän sama ku jossain oli myytävänä useampia "laatutehtaan" kitaroita parilla huntilla ja myyjä oli tilannu niitä vissiin pari kymmentä kerralla :D jokaisella tieten omat syyt mutta ihmetyttää jos oikeeasti meinaa myydä ja skippaa varman kaupan.. Just lukasin tuon sun jutun tuolta soittopuolelta siitä melko veikeen kuulosesta vireestä. Sun häätyis päästä jonnekki nauhottamaan ja laittaa pätkä taltiointia kuunneltavaksi. :) jännältä se kuulosti ainaki kuvailtuna :D Kyllähän se vähän ihmetyttää kun selvä raha ei kelpaa,mutta antaa asia jo olla. Se slide kantelointi on kyllä aika hauska ja hyvänkuuloinen juttu,vaikka itse sen sanonkin. Valitettavasti ei ole mitään nauhoitusvehkeitä niin en voi näytteitä antaa jos et sitten poikkea Jyväskylään niin kuulet ihan livenä. Tuossa on minusta aika hyvät ohjeet jos haluaa itse tehdä vaikka 5-kielisen ja pentatoninen asteikko esim.toimii sillä tosi hyvin ja niin toimii se normi kantelevirekkin. Ei se ole kallis ainakaan kokeilla jollain akustisen raadolla josta joskus menee kielet vaihtoon niin samallahan sitä voi kokeilla vaikka tällaista. Jos on kiinnostusta niin multa löytyy kymmenittäin erillaisia vireitä niin 5 kuin 7 kieliseenkin vehkeeseen. Enkä tarkoita pelkästään saman asteikon erillaisia moodeja vaan aivan toisistaan poikkeavia virityksiä. | |
![]() 20.02.2013 03:30:04 | |
Son totta antaapa asian olla... vaikka itteäki kiinnostaa mimmonen ilmotus oli kyseessä... J-ppp:lle sellasta että paksua muttei suinkaan ennen näkemätöntä.. Ja jatkanpas tuota slide hommaa sen ketjussa :) | |
![]() 20.02.2013 03:42:07 | |
J-PPP: Eiks toi nyt ole jo vähän liian paksua spekulointia. ps. mikä kitara/ilmoitus tässä nyt oli kyseessä? Ei välttämättä kun katsoo torinkin ilmoituksia wolf ja sunsmile ja sitten erillaisten kitara gurujen valmistamista kitaroista. Kyllä tuolla kimppatilaus huoneessa on todella paljon porukkaa joka ostaa myös muutakin kuin pelkästään valmiita kitaroita. En ala nimiä mainitsemaan,mutta kyllä aika usea sellainenkin joka on hyväksi soitinrakentajaksikin kehuttu näyttää tilailevan puuosiakin kiinasta. Myynti paikkoja on muitakin kuin muusikoiden tori. Olen jo joskus aikaisemmin sanonut että nykymeininki on sellaista ettei kovinkaan monet musiikkiliikkeetkään ota enää vaihdossa kaikkia soittimia senkin takia että niistä on niin vaikea sanoa onko ne aitoja ja mistä kaikesta eri tuotteesta ne on loppupeleissä kasattu. Nämä aasia soittimethan saa halutessaan tilattua ilman logoa. Kun vielä höpötän tästä nykymeiningistä niin hyvä esimerkki on jo se ettei juuri mitään kitaraa löydä niin etteikö sitä olisi jotenkin modattu. Aika usein ne suurimmat modaukset on juuri strato ja tele puolella. Ihminen on aika kekseliäs ja varsinkin silloin jos on musiikkia ja soittimia harrastanut vuosikymmeniä,niin silloin osaa myös vetää "oikeista" naruista. | |
![]() 20.02.2013 09:28:27 | |
mpekkanen: ... Myyjä ei voinut myydä minulle siksi ettei ollut vielä katsonut koneelta josko joku olisi sen jo varannut. Sovittiin että ottaa yhteyttä jos myy mulle... Jos itse olisin ostamassa, vaikka tonnin kitaraa ja myyjä vastaisi minulle noin, niin kyllä jäisi kaupat siihen. Saisi myydä kenelle huvittaa, mihin hintaan huvittaa. Mutta näinhän se on, myyjän ei ole pakko myydä, eikä minun ole pakko ostaa. Ihme touhua kuitenkin aikana, jolloin muutenkin tavara menee huonosti kaupaksi.. Tänne pitäis laittaa sellainen lista johon voisi klikata sellaiset myyjät jotka ovat epärehellisiä tai toimivat muuten täysin hyvien tapojen vastaisesti. Sellainen että tee omalla vastuulla kauppaa näiden kanssa. Eihän se tietenkään ole mahdollista,mutta tulipahan vaan mieleen. Tässä on se ikuinen ongelma, että entäs sitten, kun joku laittaa kostoksi jonkun nimen sinne, vaikka kyseinen myyjä ei olisi oikeasti tehnyt koskaan mitään väärää. Eihän ko. myyjä välttämättä edes tietäisi tällaisen listan olemassa olosta ja vaikka tietäisikin, niin kyllä maine olisi helposti mennyt, vaikka alkaisikin itseään täällä puolustelemaan... Itse kyselin vaihtoa Mudhoneyyn torilla, koska ilmoituksessa oli, että vaihto mahdollinen laadukkaaseen od-pedaaliin (tyrkytin myymääni El Jefeä, jonka pitäisi olla riittävän laadukas vähän vaativampaankiin makuun). Mutta ei mitään vastausta koskaan. Ymmärrän, jos olisin tyrkyttänyt jotain suksiboksia tms, mutta olisi sitä nyt voinut heti pistää, että "ei kiitos" jos ei kiinnosta. Usein olen ostanut rahalla, jos vaihdokkini ei ole kelvannut, mutta nyt tuo vastaamattomuus kenkuttaa kyllä sen verran (koska ei ole ensimmäinen kerta), että pitäköön saatana tunkkinsa. Ostan sitten vaikka uutena tai joltain muulta, jolla on käytöstavat hanskassa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 20.02.2013 13:49:30 (muokattu 20.02.2013 13:50:44) | |
Samaa mieltä olen siitä, että perus käytöstavat pitäisi ihmisllä olla hallussa. Voi sanoa kohteliaasti ei kiitos, jos ei kiinnosta ja selittää miksi kauppa ei onnistu, jos joku este tulee. Yleensä sitä kauppakumppanit ovat aika ymmärtäväisiä jos on itse asiallinen. Lähinnä se tuossa kiinnitti huomiota, että oltiin ikään kuin esittämässä, että myynti-ilmoituksen perusteella olisi velvollisuus myydä, jos joku ehdot täyttää, ja vieläpä ettei saisi valita niistä ehdot täyttävistä tarjouksista, vaan ensimmäiselle pitäisi myydä, vaikka jonkun muun kanssa kauppa olisi helpompi käytännössä hoitaa. Kyllähän sitä myyjällä pitää olla sama oikeus valita ostajansa kuin ostajalla myyjänsä. Totta kai on sitten hyvin kummallista, jos tarjoaa mitä pyydetään, eikä myyjä vaivaudu edes sitä viestiä lähettämään, että joku muu osti tuotteen. Varsinkin jos se vielä jää myyntiin. Mikä idea sellaisessa myymisessä on, ettei myy kuitenkaan kun joku ostaisi? Samoin se, että asialliseen tarjoukseen ei tule mitään vastausta on aika kummaa. Kuinka vaikeaa sen ei kiitos -viestin lähettäminen myyjältä muka on? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)