edgehill 17.11.2012 12:34:46 | |
---|
Mulla ei laitetta ole mutta kohta sellaine lienee kokoelmissa. Manuaalissa olevan blokkikaavion mukaan USB -outputin saa kahdesta kohdasta. Joko suoraan guitar inputista usb-outtiin (manuaalisssa merkittyTHR Guitar DI 1,2) Tai sitten noiden amp emulaatioiden jälkeen (manuaallissa THR Guitar L, R). Sitä en löytänyt saisiko yhden kanavan kummastakin yhtäaikaa toimimaan. Joka tapauksessa manuskan mukaan olisi stereo silloin kun signaali napataan amp blokin jälkeen. Kaipa manuaali paikkansa pitää. |
Klezberg 17.11.2012 12:54:16 | |
---|
edgehill: Mulla ei laitetta ole mutta kohta sellaine lienee kokoelmissa. Manuaalissa olevan blokkikaavion mukaan USB -outputin saa kahdesta kohdasta. Joko suoraan guitar inputista usb-outtiin (manuaalisssa merkittyTHR Guitar DI 1,2) Tai sitten noiden amp emulaatioiden jälkeen (manuaallissa THR Guitar L, R). Sitä en löytänyt saisiko yhden kanavan kummastakin yhtäaikaa toimimaan. Joka tapauksessa manuskan mukaan olisi stereo silloin kun signaali napataan amp blokin jälkeen. Kaipa manuaali paikkansa pitää. Sekä kuiva että efektoitu näkyy DAW:issa stereona. Mutta yleensähän DAW:issä pystyy inputteja valitsemaan monona tai stereona raidan tyypin mukaan. Ei tässä ole mitään ongelmaa. 1 ja 2 on efektoitu stereona, 3 ja 4 on kuiva stereona. Siitä voi valita vaikka 1 monona ja 3 monona jos haluaa kummastakin "yhden kanavan". huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
edgehill 17.11.2012 13:10:33 (muokattu 17.11.2012 13:12:02) | |
---|
Klezberg: Sekä kuiva että efektoitu näkyy DAW:issa stereona. Mutta yleensähän DAW:issä pystyy inputteja valitsemaan monona tai stereona raidan tyypin mukaan. Ei tässä ole mitään ongelmaa. 1 ja 2 on efektoitu stereona, 3 ja 4 on kuiva stereona. Siitä voi valita vaikka 1 monona ja 3 monona jos haluaa kummastakin "yhden kanavan". Ok! Eli THR:stä lähteekin 4 samanaikaista kanavaa ulos. Jos näin niin ei muuta kuin vaikka 4 raitaa äänitykseen ja käyttää niistä mitä haluaa. Olin käsityksessä, että käytössä olisi vain yksi stereo-output. |
edgehill 02.01.2013 20:19:19 | |
---|
Tulipa hommattua THR10C. Hyvin positiiviset ensivaikutelmat. - kitarasoundit aika kohdillaan IMO (tämmöiseksi laitteeksi) - toimii äänikorttina - musat tietsikalta tai jostain musasoittimesta, toimii treenikaverina hyvin. - toimii jopa hifinä vaikkakin äänenlaatu saisi olla parempi. Verrokkina Genelec 6010a pikkukajarit jotka ovat tässä mielessä aivan eri galaksista. - kuulokeliitännästä soittelussa ja/tai musakuuntelussa erittäin hyvä Eipä muuta. Yksinkertainen, helppo ja hyvä laite. t. edgehill |
habakoski 25.01.2013 19:08:36 (muokattu 25.01.2013 19:11:06) | |
---|
Olen itsekin tätä nykyä erittäin onnellinen Yamaha THR-10:n omistaja (se vaniljaversio.) Tämä on kyllä paras ostos ikinä! Se on täysin muuttanut kitaransoittoni. Purkki nököttää koko ajan tuossa pöydällä käden ulottuvilla ja kitara siinä vieressä, eli käytännössä käyttöönotto on lähes yhtä helppoa kuin akustisen nappaaminen hiplailtavaksi, tosin sillä erotuksella, että Yamahalla saa pienellä tatsilla massiivisen saundin pienelläkin volyymillä. Tarvittaessa mökää irtoaa enemmän kuin riittävästi minulle. Kliinit ovat ihanat, en koskaan ole saanut esimerkiksi tästä Vintagen Les Paul -kopiostani niin paljon monipuolista hyvää irti (ja mulla on ollut monenmoista putkivahvistinta ja mallintavaa tässäkin huushollissa.) Pikkurosoilukin toimii, mutta sitten tuo Brit Hi luukutettuna, jumalaude kun irtoaa mieluiset ääniaallot komppi- ja soolohommiin. USB-ajurin asennuksen jälkeen yhteistoiminta tietokoneen kanssa toimii myös loistavasti, vaikkakaan en ole editorilla leikkinyt älyttömästi, homma kun hoituu niin miellyttävästi fyyisisiä namiskoita ruplatessa lähietäisyydeltä. Jos viritinvahvistin on suljettu, niin winukan ulostulo syöttää automaattisesti äänen Yamahaan, kätevää. :) Aluksi laitetta räveltäessä vaivasi hieman liiallinen kirkkaus, mutta kun tätä oppi säätämään noin puolessa tunnissa kohdallaan, niin johan auttoi. Toinen juttu on tietysti korvan tottuminen, sillä tuo Yamaha on koko ajan lähellä korvaan suunnattuna ns. parhaalla axiksella. Vanhat kombot ovat aina tätä ennen lojuneet lattialla ilman sen kummempia kallistuksia -> vähän ummehtunut ääni. Efektit on hyviä, oikein hyviä: hall reverbin stereotilavaikutelma on hieno. Tremoloa joutuu vähän kaitsemaan, ettei mene överiksi. En ole paristoilla vielä kokeillut, mutta onhan tuo mahtava ominaisuus. Kun laitteen kokokin on keskikaiutintani pienempi, niin kyllähän tuo mukana menee. Musiikkitoistimena tämä nyt ei ole nyt verrattavissa hifikaiuttimiin, joiden kautta luukutan, mutta yllättävän hyvältä kuulostaa, varsinkin jos mobiililaitteen soittimesta löytyy EQ. Ei tästä oikein tahdo löytää mitään miinusmerkkistä, ehkä tuo modern-mallinnus on vähän pörisevä isommalla GAINilla (huom. mallinnuksen vika, kaiutin ei resonoi ikävästi, eli fyysisesti ei mitään ole vialla.) Voin lämpimästi suositella ainakin tätä perusversiota, laitteita THR-10C tai THR-10X en ole kokeillut. Tämä vahvistin ei ole mikään kompromissi kuljetattavuuden / kokoluokan ehdoilla, tämä on hyvä kitarastyrkkä ilman reunaehtoja, piste. Mielestäni täytyy olla melko jurrissa, jos alkaa vertailla jotain väsynyttä microcubea tähän helmeen. |
Ziggy Bubba 25.01.2013 19:41:41 (muokattu 25.01.2013 19:42:22) | |
---|
habakoski: Voin lämpimästi suositella ainakin tätä perusversiota, laitteita THR-10C tai THR-10X en ole kokeillut. Tämä vahvistin ei ole mikään kompromissi kuljetattavuuden / kokoluokan ehdoilla, tämä on hyvä kitarastyrkkä ilman reunaehtoja, piste. Mielestäni täytyy olla melko jurrissa, jos alkaa vertailla jotain väsynyttä microcubea tähän helmeen. Ihan totta, onhan tuo aivan eri maailmasta kuin se ennen niin hehkutettu MC. Soundi on tosiaan yllättävän iso noin pieneksi laitteeksi, jotain on tosissaan tehty oikein. Taitaa olla ekoja vahvareita, jotka on ihan kunnolla alusta asti mietitty kotikäyttöön. Toki noilla on vielä matkaa isompien laatuvahvarien tasoon, myös himassa. Mutta on se Yamaha kyllä erittäin hyvällä tiellä tämän vahvarinsa kanssa. Vähän arvon onko mulla tommoselle tarvetta, nimittäin just reissukäyttöön: töihin, kaverille tms. |
madcow2 25.01.2013 20:34:01 (muokattu 25.01.2013 20:44:12) | |
---|
habakoski: Hienoa kuultavaa, olen aikalailla myyty Yamahalle. Alkaa olemaan poltteet aika kestämättömällä tasolla, pakko vissiin raahautua lähimmälle Fazerille. Ziggy Bubba: Toki noilla on vielä matkaa isompien laatuvahvarien tasoon, myös himassa. Mutta on se Yamaha kyllä erittäin hyvällä tiellä tämän vahvarinsa kanssa. Olisi erittäin jees, jos THR:stä tulisi paremmin varusteltu, monipuolisempi painos. Semmoinen pirkkaversio Axesta tai Kemperistä. Vaikka ei nykyisessäkään suoranaista vikaa ole. Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa. |
Klezberg 25.01.2013 22:10:03 (muokattu 25.01.2013 22:12:21) | |
---|
habakoski: Tämä on kyllä paras ostos ikinä! Se on täysin muuttanut kitaransoittoni. Ihan sama fiilis on mulla, edelleen, vaikka hommasin THR10:n jo kesällä. Kitaransoitto on alkanut taas kiinnostaa enemmän kuin aikoihin, ja ahaa-elämyksiä tulee kaiken aikaa. Löytyy kaikenlaista mitä tähän asti ei ole löytynyt. Kotisoittajana kun mulla ei koskaan ole ollut kunnon putkivahvistinta. Nyt ihan viime aikoina kokeilin panna vanhan PodXT:n (joka ei koskaan antanut vastaavaa elämystä) etuasteeksi tuolle, ihan vain yhtä tai kahta efektiä käyttäen (lievä overdrive tai kompressori + ehkä delay), ja koko ajan löytyy uutta. Joskus näyttää olevan niinkin, että kamatkin vaikuttaa eikä vain omat taidot. Kun se on kuitenkin niin että se miten soundi reagoi soittoon ja miltä se kuulostaa, vaikuttaa ihan älyttömän paljon siihen soittoon. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Tawsky 25.01.2013 22:34:06 | |
---|
habakoski: Olen itsekin tätä nykyä erittäin onnellinen Yamaha THR-10:n omistaja (se vaniljaversio.) Tämä on kyllä paras ostos ikinä! Se on täysin muuttanut kitaransoittoni. Purkki nököttää koko ajan tuossa pöydällä käden ulottuvilla ja kitara siinä vieressä, eli käytännössä käyttöönotto on lähes yhtä helppoa kuin akustisen nappaaminen hiplailtavaksi, tosin sillä erotuksella, että Yamahalla saa pienellä tatsilla massiivisen saundin pienelläkin volyymillä. Sama juttu täällä. Mulla on Yamahan THR10X tuossa pöydällä käden ulottuvilla. Ei tarvi enää kumarrella väänteleen namiskoita kun on niin kätevän kokoinen ja muotoinen vehje. Voin X-mallia suositella särösoundeista tykkääville lämpimästi. En ole mikään metallipörinän ystävä, vaan otan tosta Brown I-kanavalla semmosen reippaan marsusärön. Ihan alkaa hymyillyttää kun pistää parit avosoinnut sillä jyrinällä menemään. Erityismaininta vielä hall-reverbistä. Ihan pirun hyvän kuulonen! "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Sjömanni 01.02.2013 11:08:07 (muokattu 01.02.2013 11:12:49) | |
---|
On se kyllä hyvä ja monipuolinen tuo vehje! Eilen Black Keys -pörinää ja äsken viiden minsan ruuvaamisella poppihommiin soolosoundit. Oma ämyri on THR5. Pienenä miinuksena ehkä se, että ei voi polkaista efektiä päälle ja pois. Fenderin Mustangissa tuo oli vaihtoehtona. Onneksi ainakin Bad Monkeyn se kelpuuttaa ihan hyvin. Karkeammissa mallinnoksissa ei huomaa mitään eroa jos tuuttaa Fuzzin päälle. Fuzz-hommat on tehtävä käytännössä clean-mallinnuksella. "Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL |
Gabe 01.02.2013 11:14:31 | |
---|
Jaahas, THR-5 tuli ja meni, mutta sen myötä tutustuin efektien ihmeelliseen maailmaan. Joku näistä uudemmista malleista vois tulla vielä hankintalistalle tämmöiseksi reissuvahvistimeksi. Onko niistä vielä mitään kokemuksia? |
Tawsky 01.02.2013 11:18:36 | |
---|
Gabe: Jaahas, THR-5 tuli ja meni, mutta sen myötä tutustuin efektien ihmeelliseen maailmaan. Joku näistä uudemmista malleista vois tulla vielä hankintalistalle tämmöiseksi reissuvahvistimeksi. Onko niistä vielä mitään kokemuksia? Mulla löytyy äksä kotona ja aika paljon oon ehtinyt sitä täällä jo hehkuttaankin. Suosittelen kyllä. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Checy 01.02.2013 11:38:39 | |
---|
Sain kaverilta lainaan ton X version ja ei voi kyllä muutakun kehua. Harmi kun en päivää kauempaa kerennyt tuota ihastella, on kyllä pakko-ostos itellekin jossain välissä jahka rahatilanne antaa myötä. |
Tawsky 01.02.2013 12:33:30 | |
---|
Checy: Sain kaverilta lainaan ton X version ja ei voi kyllä muutakun kehua. Harmi kun en päivää kauempaa kerennyt tuota ihastella, on kyllä pakko-ostos itellekin jossain välissä jahka rahatilanne antaa myötä. Eikö olekin mainio Brown I? "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Checy 01.02.2013 13:33:17 | |
---|
ADEHD: Eikö olekin mainio Brown I? On. Ja muutkin mallinnokset oikein toimivia. Perkele kun olisi ylimääräistä rahaa, melkein voisi sanoa että täydellinen peli kotisoitteluun ja siirtelyyn. |
Matias. 07.02.2013 21:59:33 | |
---|
THR10C tuli hankittua. Soundit on kohdallaan. Itse pidän tällä hetkellä cleaneista ja/tai vähän säröisistä soundeista ja hyvin tuo tarpeeseen vastaa. Ainoa miinus on musta väri. Se vihreä olisi mun mielestä ollut enemmän blues.... |
Lilli 09.02.2013 10:01:00 | |
---|
Onko kukaan kokeillut keikka- tai treeniolosuhteissa? Voiko mikittämällä saada äänen kuuluville, pystyykö suoraan ulostulosta PA:oon? The same thing that makes you live can kill you in the end |
Kivijalka 09.02.2013 10:37:31 | |
---|
Checy: On. Ja muutkin mallinnokset oikein toimivia. Perkele kun olisi ylimääräistä rahaa, melkein voisi sanoa että täydellinen peli kotisoitteluun ja siirtelyyn. Ilmeisesti siitä "kevyemmästä" Brownista saa aika hyvät rokitkin ulos, tyyliin AC/DC ja ZZ Top? Eli ihan joka mallinnos ei ole suoraa hevituuttausta? A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Karvamammutti 09.02.2013 12:13:25 | |
---|
Noin vuoden koeajon päätteeksi löysin kuin löysinkin THR-5:stä yhden isommanpuoleisen miinuksen. Kuumemmilla mikeillä (JB & Super Distortion) tuppaa vahvistin lisäämään ikävän ylimääräisen yläpääsirinän soundiin. Miedoimmilla ei moista tapahdu. Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita." Traditional: "Kaikki on paskaa, paitsi Karvamammutti." |
julkke 09.02.2013 13:15:36 | |
---|
Karvamammutti: Noin vuoden koeajon päätteeksi löysin kuin löysinkin THR-5:stä yhden isommanpuoleisen miinuksen. Kuumemmilla mikeillä (JB & Super Distortion) tuppaa vahvistin lisäämään ikävän ylimääräisen yläpääsirinän soundiin. Miedoimmilla ei moista tapahdu. Ootko koittanut ruuvata mikkejä alemmas? Ei ole välttämättä vahvistimen syy. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |