aristoteles666 05.11.2011 10:15:10 | |
---|
B-tone-flat: Jep, mulla se onkin myynnissä siksi että jää jalkoihin bändisoitossa. Soitamme southern rockia a la lynyrd skynyrd. Yhden kitaran bändissä tubella ei ole hätäpäivää vaan se suorastaan loistaa. no hätä, tubemeisterista tulee isompi versio pian. ja pienempi. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Freewheeler 05.11.2011 10:36:00 | |
---|
WhipperSnapper: Tietty Freewheelerin hehkutuksista vie vähän pohjaa se, että mies pisti sen kuukauden jälkeen kiertoon niikun mäkin tosin vielä nopeammin - ja hetkinen sullakin on torilla laite myynnissä :) Mä myin sen veks soundinsa vuoksi. En loppupeleissä tykännytkään siitä yhtä paljon kuin Marshallistani ja VOXistani. Se oli jotenkin liian kliininen. Enkä oikein tarvitsekaan noin high-gainista peliä. Noh, tulihan verme kokeiltua. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
aristoteles666 05.11.2011 10:52:58 | |
---|
mä pidän sen soundista erittäin paljon, pitäisi vielä kokeilla keikalla, että riittääkö 18 w, pelkään ettei se mulla riitä, joten odotan ehkä isompaa versiota. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
JuSu 05.11.2011 11:21:47 | |
---|
aristoteles666: no hätä, tubemeisterista tulee isompi versio pian. ja pienempi. Faktatieto vai valistunut arvaus? Linkkiä? JuSu |
arppah8 05.11.2011 11:22:40 | |
---|
aristoteles666: mä pidän sen soundista erittäin paljon, pitäisi vielä kokeilla keikalla, että riittääkö 18 w, pelkään ettei se mulla riitä, joten odotan ehkä isompaa versiota. Pitäis kyl riittää, mulla oli toissaviikon hevikeikalla master alle puolenvälin ja hyvin jytisi. Vaan mistäs näitä tietää mikä riittää kenellekin. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Ilelee 05.11.2011 11:49:52 | |
---|
Onhan toi kirkas, etenkin tolla omalla kaapillaan, mut kun tiputtaa sen middle alle klo 9 niin rupee pehmeneen soundi aikalailla, kuulostamalta siltikään scoopatulta (ja minimissäänkin se kuulostaa ihan kivalta). Mä en oo kokonut tarvetta ton treblen vähentämiseen, enemmänkin just ton middlen, se siihen liialliseen terävyyteen tuntuu eniten vaikuttavan tässä tapauksessa. |
aristoteles666 05.11.2011 15:36:17 | |
---|
JuSu: Faktatieto vai valistunut arvaus? Linkkiä? JuSu salaista, salaista. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
lonelyplayer 05.11.2011 22:29:45 | |
---|
Tästä lähtien en koskaan osta mitään uutta ja mullistavaa... odotan rauhassa miten tilanne kehittyy. Ns. pitkässä juoksussa säästää jonkin verran. :) |
JuSu 05.11.2011 22:50:16 | |
---|
aristoteles666: salaista, salaista. Höpöhöpö. Ihan looginen vetohan tuo olisi, jos 18 W menee hyvin kaupaksi. Viime vuosina ainakin Engl ja Koch ovat tehneet vastaavia vetoja (Gigmaster, Studiotone). Mutta jos on oikeaa tietoa tuosta, niin pelleilyt sikseen ja linkkiä kehiin. JuSu |
aristoteles666 06.11.2011 00:37:39 | |
---|
JuSu: Höpöhöpö. Ihan looginen vetohan tuo olisi, jos 18 W menee hyvin kaupaksi. Viime vuosina ainakin Engl ja Koch ovat tehneet vastaavia vetoja (Gigmaster, Studiotone). Mutta jos on oikeaa tietoa tuosta, niin pelleilyt sikseen ja linkkiä kehiin. JuSu linkkejä ei ole vielä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Gubb3 16.11.2011 08:31:28 | |
---|
WhipperSnapper: Kyl tosta kirkkaudesta on muutkin puhunu tässä ketjussa. Vähän myöhäinen vastaus, mutta minäkin myin tuubimestarin juuri tämän kirkkauden takia. Ominaisuuksiltaan laite oli erinomainen. Harmi, ettei käynyt mun korville. -G |
JuSu 16.11.2011 08:36:36 | |
---|
Gubb3: Vähän myöhäinen vastaus, mutta minäkin myin tuubimestarin juuri tämän kirkkauden takia. Ominaisuuksiltaan laite oli erinomainen. Harmi, ettei käynyt mun korville. -G Mä tuuppasin kokeeksi Behkun halpisEQ:n Tubemeisterin looppiin. Vaikkei mua se kirkkaus toistaiseksi ole häirinnyt, niin tuolla sen kyllä sai hanskaan ja enemmänkin. Jos kampe muuten tuntuu soveliaalta, niin tuossa on siihen kirkkauteen melko 'easy fix'. JuSu |
Gubb3 17.11.2011 08:11:49 (muokattu 17.11.2011 08:12:16) | |
---|
JuSu: Mä tuuppasin kokeeksi Behkun halpisEQ:n Tubemeisterin looppiin. Vaikkei mua se kirkkaus toistaiseksi ole häirinnyt, niin tuolla sen kyllä sai hanskaan ja enemmänkin. Jos kampe muuten tuntuu soveliaalta, niin tuossa on siihen kirkkauteen melko 'easy fix'. JuSu Ahaa.. no voishan sitä testata jos sattuu käytettynä torille. =) |
Pancake 30.11.2011 14:36:37 | |
---|
No nyt on vahvistin nurkassa, mutta jonku ihmeellisen ihottuman takia ei pysty soittahmaan. Eilen kuitenki pikasesti testasin ja luupaavalta vaikutti. |
Freewheeler 30.11.2011 19:41:32 | |
---|
Pancake: No nyt on vahvistin nurkassa, mutta jonku ihmeellisen ihottuman takia ei pysty soittahmaan. Eilen kuitenki pikasesti testasin ja luupaavalta vaikutti. Onhan siinä efektiluupi ;-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
lonelyplayer 30.11.2011 20:21:52 (muokattu 02.12.2011 20:11:31) | |
---|
Onko kellään kokemuksia verrattuna toiseen vastaavaan tuotteeseen, nimittäin Egnater Tweakeriin ? Alkaa olla näitä EL34/84-johdannaisia Marsu-tyyppisiä pihassa jo tarpeeksi ja kiinnostaisi kokeilla jotain muuta pienitehoista nuppia ? Vähän eri putkilla. Nyt on hyvä 2X12 kaappi alla ja siihen sopisi hyvä pikku nuppi. Pahoittelen että tunkeuduin H&K-ketjun alle mutta en viitsinyt uutta aihetta avata. Pidän toki itsekkin H&K:n kamoista mutta nyt haluttaisiin enemmän Fender-tyyppistä äänimaailmaa :) |
Pancake 03.12.2011 15:21:26 | |
---|
Minkäslaisilla asetuksilla herrasväki Tubemaisteriaan käyttää? Mie en vieläkhään ole kunnolla päässy konetta kyykythään ja alkaa kovasti jo kuumothaan... |
Kvesti 03.12.2011 23:55:45 | |
---|
Tuossa kuva vahvarin yövalo-ominaisuuksista. http://muusikoiden.net/dyn/users/93928.jpg Itse en ole vielä saanut täydellistä soundia tuosta ulos. En ole tosin saanut oikein mistään muustakaan kerrostalovoluumeilla (tässä tapauksessa 1W). Tähän mennessä kuitenkin paras vahvari kotivoluumeilla. Mielenkiintoinen ketju, kun mielipiteet tuntuu muuttuvat kokoajan ja kehujienkin vahvarit päätyy torille. :P Säröpedaalien suhteen tuntuu olevan aika ronkeli. Tuntuu, että ne pitää säätää joko cleanille tai leadille. Niin eri tavalla ne tuntuu toimivan eri kanavilla. Tai sitten mä en vaan osaa. Kaiku-, delay- ja modulaatio-osastoa en ole vielä kokeillut. |
JuSu 04.12.2011 09:15:09 (muokattu 04.12.2011 09:16:02) | |
---|
Kvesti: Itse en ole vielä saanut täydellistä soundia tuosta ulos. Täydellistä soundia ei olekaan... =) En ole tosin saanut oikein mistään muustakaan kerrostalovoluumeilla (tässä tapauksessa 1W). Tähän mennessä kuitenkin paras vahvari kotivoluumeilla. Mielenkiintoinen ketju, kun mielipiteet tuntuu muuttuvat kokoajan ja kehujienkin vahvarit päätyy torille. :P Tuntuu joo jakavan mielipiteitä. Yksinkertaisesta layoutista huolimatta toi tuntuu olevan vähän kimurantti säädettävä, jotenkin. Eri tehoasetuksillakin soundissa on eroja. Mun mielestä paras tone on 18 W asetuksella, ihan makuuhuonevoimakkuuksillakin. Säröpedaalien suhteen tuntuu olevan aika ronkeli. Tuntuu, että ne pitää säätää joko cleanille tai leadille. Niin eri tavalla ne tuntuu toimivan eri kanavilla. Tai sitten mä en vaan osaa. Kaiku-, delay- ja modulaatio-osastoa en ole vielä kokeillut. On kovasti ronkeli säröpedaalien suhteen kyllä, tää on munkin kokemus. Särökanava on kovin ronkeli ulkoiselle boostille, menee muhjuksi ja sirinäksi helposti. Puhdas kanava on taas soundiltaan niin kirkas, että säröpedaalissa pitää olla toimiva eq-osasto, jotta kihinät saa kuriin. Mä kikkailin eilen hieman Line6 M13:n kanssa. Yksikään säromallinnus ei toiminut Tubemeisterin puhtaalla kanavalla, ihan kakkaa ja pierua, tosin säröt eivät ole tuon lootan vahvin alue muutenkaan. Modulaatiot ja kaiut sen sijaan toimivat lenkissä mainiosti. Tuuppasin myös eq:lla 8000 kHz:iin pienen vaimennuksen, joka kivasti lämmitti soundia hillitsemällä niitä yläpääkihinöitä high gaineilla. Puhtailla tuota leikkausta ei juuri huomaa. Yleisesti ottaen pitää myös muistaa, että mulla on kirkassoundiset elementit kaap(e)issa. Pancake: Minkäslaisilla asetuksilla herrasväki Tubemaisteriaan käyttää? Mulla on eq:t treble ja middle n. klo 11 ja bass n. klo 13. Särökanavalla gainit kitarasta riippuen täysillä - klo kolmessa. Puhtaalla kanavalla gainit n. puolessa välissä, masterit sitten tilanteen mukaan. Mitä isommalla särökanavan gain on, sitä pienempi on äänenvoimakkuuden nousu boostissa. JuSu |
Lennu 04.12.2011 09:25:19 | |
---|
MI Audion Blues Pro toimii meisterin edessä hyvin. Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia. |