Antti1 30.04.2010 14:29:04 | |
---|
trih: No kai ne saa ne koristeet ilmaseks? Siihen mä en osaa kommentoida, tarvis kysyä joltain enempi aiheeseen perehtyneeltä. Tuskin ne niistä maksanut on, veikkailisin vähän. :) "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
Mr. Speed 30.04.2010 14:32:31 | |
---|
aristoteles666: tai mitä tahansa purkkia ja nappulat miten vain, mä en käytä mitään säröpurkkeja, paitsi jos soitan laina kamoilla. Ootko jonkin sortin edelläkävijä sitten? Ei mullakaan ole mitään potkurimia vahvistimen edessä, ja metallia soitan putkinupilla. Sun poitti siis oli? Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Mr. Speed 30.04.2010 14:33:12 | |
---|
Antti1: Fail, Mesa ei maksa kenellekään mitään endorssien kautta. Ei edes Metallica saa mitään siitä hyvästä, että lavalla on tyhjiä Mesan pönttöjä. No laita mikä tahansa firma, joka endorsaa. Vaikka Musamaailma. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Antti1 30.04.2010 14:35:03 | |
---|
Mr. Speed: No laita mikä tahansa firma, joka endorsaa. Vaikka Musamaailma. No joo joo, kunhan saivartelen, kun knoppitieto tarttui joltain insiderilta matkaan. :) Kyllä nää kuviot ihan tuttuja on. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
aristoteles666 30.04.2010 14:37:39 | |
---|
Mr. Speed: Ootko jonkin sortin edelläkävijä sitten? Ei mullakaan ole mitään potkurimia vahvistimen edessä, ja metallia soitan putkinupilla. Sun poitti siis oli? suurimmalla osalla on. |
trih 30.04.2010 14:42:21 | |
---|
Mualimman foorumeilta olen saanut kuvan, että engl antais tavaraa helposti jos oot tarpeeks julkku. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
trih 30.04.2010 14:43:01 | |
---|
aristoteles666: suurimmalla osalla on. Mut Hetfieldillä ei ole. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Mr. Speed 30.04.2010 14:46:30 | |
---|
aristoteles666: suurimmalla osalla on. Suurimmalla osalla? Sä meinaat, ettei näistä nykyisistä hevihirviöistä irtoa tarpeeksi säröä jengille? Lähinnä säröjä boostataan jotta niitä saataisiin tiukennettua. Ei sen takia, että saataisiin lisää säröä tuotettua. jossei sitten soittele jollaim iham paskallam rootsvehkeelläm.. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Antti1 30.04.2010 14:48:32 | |
---|
Mr. Speed: Suurimmalla osalla? Sä meinaat, ettei näistä nykyisistä hevihirviöistä irtoa tarpeeksi säröä jengille? Lähinnä säröjä boostataan jotta niitä saataisiin tiukennettua. Ei sen takia, että saataisiin lisää säröä tuotettua. jossei sitten soittele jollaim iham paskallam rootsvehkeelläm.. Hmm, aiheesta puheenollen: mä oon päässyt yleensä parempiin tuloksiin vähentämällä polkimen kanssa särön määrää. Vahvarista silleen mukavasti, polkimesta gainit nolliin, tone mukavaan kohtaan ja levelillä snadisti pakkia. Tälleen tulee se napakkuus hyvin esiin ilman surinan lisääntymistä. Näin siis higain-vempaimilla, "liian vähän" säröä tuottavat vehkeet erikseen. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
aristoteles666 30.04.2010 14:50:34 | |
---|
Mr. Speed: Suurimmalla osalla? Sä meinaat, ettei näistä nykyisistä hevihirviöistä irtoa tarpeeksi säröä jengille? Lähinnä säröjä boostataan jotta niitä saataisiin tiukennettua. Ei sen takia, että saataisiin lisää säröä tuotettua. jossei sitten soittele jollaim iham paskallam rootsvehkeelläm.. sen verran täytyy auttaa että lähes kaikilla on ensimmäisenä joku eturauhanen joka on tehty transistoreilla ja joka tuottaa säröä. näin mä kirjoitin edellisellä sivulla. (ja ts drive nollalla ja level täysillä muodostaa kanttialltoa, jota säröksi kutsutaan, ja on tehty transistoreilla) 8) |
Mr. Speed 30.04.2010 14:59:27 | |
---|
aristoteles666: sen verran täytyy auttaa että lähes kaikilla on ensimmäisenä joku eturauhanen joka on tehty transistoreilla ja joka tuottaa säröä. näin mä kirjoitin edellisellä sivulla. (ja ts drive nollalla ja level täysillä muodostaa kanttialltoa, jota säröksi kutsutaan, ja on tehty transistoreilla) 8) Joo, mutta se taitaakin olla vain näillä, jotka haluaa boosteria käyttää. "Lähes kaikki" voisi kuvitella olevan selkeä enemmistö, vaikka en tähän usko. Jos siis puhutaan hi-gain rytkyillä vetävistä jampoista. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
aristoteles666 30.04.2010 15:02:13 (muokattu 30.04.2010 15:45:40) | |
---|
Mr. Speed: Joo, mutta se taitaakin olla vain näillä, jotka haluaa boosteria käyttää. "Lähes kaikki" voisi kuvitella olevan selkeä enemmistö, vaikka en tähän usko. Jos siis puhutaan hi-gain rytkyillä vetävistä jampoista. no mä olen kyllä nähnyt hyvin vähän "piuha suoraan styrkkariin" tyyppejä, koko soittaja urani aikana, et mulle ne (spedukäyttäjät) on kyllä selkeä enemmistö. täytyi lisätä noi sulut ja teksti kun nähtävästi ton voi ymmärtää väärin. ja piruako optikolla, ärkkäriltä saa laseja. |
Mr. Speed 30.04.2010 15:03:17 | |
---|
aristoteles666: no mä olen kyllä nähnyt hyvin vähän "piuha suoraan styrkkariin" tyyppejä, koko soittaja urani aikana, et mulle ne on kyllä selkeä enemmistö. Taidatkin olla tavannut vain bluesnoboja? On mullakin speduja, mutta ne onkin vasta loopissa. Myös optikollakäynti auttaa! Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
pekurides 30.04.2010 17:45:28 | |
---|
aristoteles666: no mä olen kyllä nähnyt hyvin vähän "piuha suoraan styrkkariin" tyyppejä, koko soittaja urani aikana, et mulle ne (spedukäyttäjät) on kyllä selkeä enemmistö.
Vanhoilla JCM marsuilla tuohan oli itsestäänselvyys ja nykyään jotkut rectomesamiehet vissiin tiukentelevat tatsia mutta omassa tuttavapiirissä ei nykyään enään kukaan joka käyttää nykyaikaisia highgain vermeitä kyllä ylimääräisiä surina purkkeja käytä hommia hidastamaan ja häiriöitä kasvattamaan dynamiikan kustannuksella. Oldskool laitokset ja vintagesaundimiehet sitten ihan eri lukunsa. tosin itellä myös v.88 mesan studio preamp ja ilman rusinoita silläkin mennään.... ehkäpä hommam juju on myös vahvat highgain mikit jotka tavallaan korvaavat surinapurkkien tarpeen? kolmas pointti mikä lähinnä kokemuksen kasvaessa tulee esiin on myös soittotatsi, sitä voi kuulostaa hiukan tiukemmalta ja agressiiviselta pienemmälläkin säröllä pelkästään plektrakäden tatsin avulla. Samalla dynamiikkka korostuu ja nuotit iskeytyy voimakkaammin tajuntaan:) They see me rollin, they hatin. |
Snapo 30.04.2010 18:43:44 | |
---|
Eipä tässä muuta mutta vittu minnuu vituttaa se rectosirinä. Vappukännin piikkiin.. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
jussimus 30.04.2010 19:00:44 | |
---|
pekurides: Vanhoilla JCM marsuilla tuohan oli itsestäänselvyys ja nykyään jotkut rectomesamiehet vissiin tiukentelevat tatsia mutta omassa tuttavapiirissä ei nykyään enään kukaan joka käyttää nykyaikaisia highgain vermeitä kyllä ylimääräisiä surina purkkeja käytä hommia hidastamaan ja häiriöitä kasvattamaan dynamiikan kustannuksella. Minäkään en oo koskaan käyttänyt putkivahvarin kanssa erillistä säröpurkkia. Nykyään kun löytyy monikanavaisia higain-mörssäreitä joka makuun, niin säröpurkkeja ei onneks pahemmin tartte. |
Terry Pantheras 30.04.2010 20:01:55 | |
---|
Purkithan on mukavia, olkoon haigeiniä tai ei. Meikä on saatananmoinen testailija ja asioiden pyörittelijä, mutta mielestäni saan myös jotain aikaankin. Hauskaa ja mielenkiintoista kikkailla ja ettiä tszaundeja ja käyttää niitä eri tilanteissa ja eri tarpeisiin. Mikäli siis vahvistin on sellainen joka syö speduja. Paskan väliä onko siinä laatikossa transistoreita 3 vai 78... Joillakin purkeilla voi jopa saada tuota topicin mukaista erottelevuuttakin lisää. No mutta joo, kenellepä tämä olisi jotain uutta... Russian Muff on ihan paras ja TS-tyylinen pänikkä boostauksiin myäs. Kyllähän noita ilmankin tulis toimeen, mutta yleensä autoissakin on äänentoistolaittesto; ei se ulkopuoliselle merkitse mitään, mutta lisää omaa ajomukavuutta. |
maxillaris 30.04.2010 21:11:54 | |
---|
Terry Pantheras: Purkithan on mukavia, olkoon haigeiniä tai ei. Meikä on saatananmoinen testailija ja asioiden pyörittelijä, mutta mielestäni saan myös jotain aikaankin. Hauskaa ja mielenkiintoista kikkailla ja ettiä tszaundeja ja käyttää niitä eri tilanteissa ja eri tarpeisiin. Mikäli siis vahvistin on sellainen joka syö speduja. Paskan väliä onko siinä laatikossa transistoreita 3 vai 78... Joillakin purkeilla voi jopa saada tuota topicin mukaista erottelevuuttakin lisää. No mutta joo, kenellepä tämä olisi jotain uutta... Russian Muff on ihan paras ja TS-tyylinen pänikkä boostauksiin myäs. Kyllähän noita ilmankin tulis toimeen, mutta yleensä autoissakin on äänentoistolaittesto; ei se ulkopuoliselle merkitse mitään, mutta lisää omaa ajomukavuutta. Mukavaa sanailua:) |