![]() 29.03.2021 19:36:58 | |
---|---|
Rämppy: Varmaan kyse on siitäkin, pitääkö hihnan pysyvästi kiinni kitarassa vai irrottaako vähän väliä. Mulla nuo pullonkorkin tiivisteet tosiaan oli niin työläät äheltää sinne hihnan ja hihnatapin väliin, että sitä ei viitsi tehdä kuin korkeintaan kerran. Ja kun ne sai paikoilleen, niin helposti ponnahtivat itsestään irti. Näin siis paksun nahkahihnan kanssa. Pidän hihnaa kitarassa vain tarvittaessa, joten tykkään siitä että hihnan saa kiinni ja irti nopsaan niks ja naks. Schallerin lukkojen kiinnittäminen paksuun hihnaan on kyllä työläs ähellys ja vaatii työkaluja, mutta se tarvii yleensä tehdä vain kerran. Mulla on Telecasterissa v. - 95 laitetut Schallerit edelleen käytössä. Mutta tosiaan muiden kuin paksujen hihnojen kanssa nuo pullonkorkin tiivisteet toimii ihan hyvin. Saa samaan hintaan asennusoluetkin. Olet aivan oikeassa, kyllä oikea hihnalukko on näppärämpi jos pitää jatkuvasti hihnaa irroitella ja laittaa kiinni. Itselleni nuo pullonkorkintiivisteet toimii koska mulla on hihnat enimmäkseen kitarassa kiinni enkä niitä joudu usein irroittelemaan. En ole edes varma kuinka paljon ne tiivisteet kestäisivät edestakaisin renkkaamista. Pikatessa roiskuu :-D | |
![]() 30.03.2021 08:41:26 | |
Moi. LaXu: Mä vaihdoin kaikki hihnalukot Loxxiin. Ei tarvi olla kiristelemässä, helppo asentaa ja menee paksumpaankin hihnaan. Noiden design on käytännössä veneen kuomujen napit. Ainoat valittamisen aiheet ovat suolainen hinta suhteessa siihen mitä ne ovat ja se tappi ei ole maailman kaunein. Kuten aiemminkin olen tässä ketjussa (itse asiassa sullekin ;)) maininnut, jos Loxxien hinta sylettää ja body ei ole niin höttöä puuta että lyhyemmällä ruuvilla pärjää (eikä normihihnallekin sopivaa runko-osaa kaipaa) tai tarvitsee vain lisää lukkoja kirkkaaksi kromattuina tai satiinikromilla, Bauhausista saa alkuperäisiä Tenax-kuomuneppareita ja vastakappaleita kilohintaan. Tulee reilusti halvemmaksi vaikka venetarvikekilohinta kova onkin ;). Kullitettuja tai mustia en muista Bauhausissa nähneeni. En viimeksi käydesä katsonut onko kilohinta muuttunut parissa vuodessa, mutta tuolloin 16mm kierreruuvilla varustettu runko-osa oli 200€ kilohinnallakin ~50 senttiä, hihnakikare 1.60€. Mutta kuten joku aikoinaan tässä viestiketjussa Tenax vs. Loxx kommenttieni tiimoilta vapaasti lainaten totesikin, "rautakauppakama ei välttämättä kelpaa jos tarjolla on kov(emp)aan hintaan kitarakamanakin" :D. T:Samu | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)