Aihe: Telecaster
1 2 3 4 511 12 13 14 15122 123 124 125 126
duc
01.05.2007 14:46:15
Tuollaset piezo-mikillä varustetut Peaveyt kiinnostavat itseänikin, mutta kovin telemäisiä nuo eivät ole muuten kuin rungon muodoltaan...

http://www.thomann.de/fi/peavey_generation_exp_piezo_sb_egitarre.htm
Mäci
01.05.2007 14:49:23
joo,ei noissa piezo-malleissa ole paljonkaan teleä...

Mutta iman piezoa on :
http://www.thomann.de/fi/peavey_generation_ex_sb.htm
Kaukana väijyy ystäviä.
darrell
02.05.2007 14:23:20
mul on kova telebuumi päällä. sanokaas joku edukas tele, mielellään sinkuilla. ja tummat väritykset/burstit kiehtoo. Nuo peaveyt ovat 150-200eur, ja hienon näkösiäkin, mutta joku päässäni sanoo että pysy kaukana niistä. Entäs Squierin telet? nuokaan ei kalliilta vaikuta? thanks

Tuossa jo aikaisemmin tuumattiin, että

http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0327602506

http://www.musicstorekoeln.de/is-bi … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Saanu hyviä arvosteluita. Minä ottaisin tämän.

Vinkkinä, että MusicStore Köln arvioi yllättäen saavansa Baja Teleä jo tämän kuun puolessa välissä. Muualla tuntu olevan 4kk:n tilausajat. Hintakin voi nousta, kun kysyntä on kovaa. Vielä lähtee vanhalla hinnalla (589+20 toim.kuluja). Fasulla 770e. Vaikka kannatan kotimaasta hankkimista, niin pistää miettimään ko tuolla hintaerolla ostaa jo sohvamandoliinin kaupan päälle.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
beissi man
02.05.2007 15:22:47
Onkos kukaan kokeillut Squjun uusia affinity telejä joissa pitäisi olla nykyään leppäbody? Nyt on kova tele GAS ja olisin valmis luopumaan stratosta ja ottamaan jonkun edullisen mutta kunnon puista kasatun telecasterin.

Kertokaa jos olette testanneet rautaosiahan on mahdollista vaihtaa ja ei tuo ole tulossa kuin kotirämpyttelyyn.
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
weelie
03.05.2007 12:23:52
Onkos kukaan kokeillut Squjun uusia affinity telejä joissa pitäisi olla nykyään leppäbody?

Eikö noita Squiereita ennenkin (eli siis koko tämän vuosituhannen) ole lepästä tehty (agathisin rinnalla)? En tosin ole varma että onko niitä tänne asti tuotu, vai onko kaikki ameriikkaan jääneet.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
azo
03.05.2007 12:38:18
Täälläkin on erittäin paha Telecaster GAS menoillaan. Perustele pienellä pleksillä ja vaahterakaulalla on saatava jossakin vaiheessa :) 52RI jenkkimalli kiinnostais eniten mutta sillä tuppaa tuota hintaa olemaan jonkin verran :S
Souldrinker
03.05.2007 14:55:14
Onko kenelläkään kokemusta J&D:n thinline Telestä? Speksit näyttäs ainakin ihan hyviltä kun runko on leppää ja kaula vaahteraa.. Mikit ja muu elektroniikka tietysti on aika kuraa, kun hintaa ei oo kumminkaan kun 215€. Ajattelin että kesällä vois ostaa tuollasen projekti kitaraksi.
"Kampaa naamas niin saat illalla banaanin.."
beissi man
03.05.2007 14:57:55
Miuta taas alko kiinnostaa JD'n halvin 99e tele jota joku jäsen kehui artikkelissaan ihan päteväksi onkohan noita kukaan testannut. Nyt olisi tosissaan saatava todella budjettiluokan tele.
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
Dunga
03.05.2007 15:05:05
Miuta taas alko kiinnostaa JD'n halvin 99e tele jota joku jäsen kehui artikkelissaan ihan päteväksi onkohan noita kukaan testannut. Nyt olisi tosissaan saatava todella budjettiluokan tele.

Mulla oli tuollainen, kyllä se hintaisekseen oli ihan hyvä peli. Mitä nyt nauhat törröttivät hieman mutta ne oli helppo tasoitella. Lisäksi satula muovirimpula joka törrötti myös reunojen yli ja virittimet olivat töksähtelevät halpikset. Projektiksi vallan mainio, eipä tuolla hinnalla mitään kovaa laatutasoa voi odotaakaan saavansa.
lol apua
beissi man
03.05.2007 16:00:54
Mulla oli tuollainen, kyllä se hintaisekseen oli ihan hyvä peli. Mitä nyt nauhat törröttivät hieman mutta ne oli helppo tasoitella. Lisäksi satula muovirimpula joka törrötti myös reunojen yli ja virittimet olivat töksähtelevät halpikset. Projektiksi vallan mainio, eipä tuolla hinnalla mitään kovaa laatutasoa voi odotaakaan saavansa.

Jospa tollasen uskaltais projektiksi hankkia vaihtelee sitten osia mitkä ei miun makuhuone rämpyttelyä kestä. Kasselee nyt miten siunaantuu rahaa.
Numb
03.05.2007 16:04:10

Miuta taas alko kiinnostaa JD'n halvin 99e tele...'

Mistä tuollaisen saa?
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
beissi man
03.05.2007 16:05:59
Numb
03.05.2007 16:11:08

Niillä on LP:tä ja stratoakin samaan hintaan...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Dunga
03.05.2007 16:20:46
Jospa tollasen uskaltais projektiksi hankkia vaihtelee sitten osia mitkä ei miun makuhuone rämpyttelyä kestä. Kasselee nyt miten siunaantuu rahaa.

Kyllä mä tuota suosittelen jos tarvii saada budjettiluokan tele. Makuuhuonerämpyttelyyn varsin sopiva ja projektiaihioksi hyvä hintansakin puolesta. Tuo omani soi akustisestikin todella hyvin. Twangiakin löytyi mutta kaulamikki oli melko tuhnu mielestäni.

Teleistä muuten, joskus vanhemmilla päivillä pitää hankkia 52 Reissue tai vastaava. Siinä on tyylikkäin kitara ikuna.
lol apua
Mäci
03.05.2007 16:29:50
Eikä pidä unohtaa satasen kategoriassa tätä:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbt16be_egitarre.htm

Ei sen huonompi kuin J&D,jos ei sitten parempikaan.Mulla oli tuollainen,ihan mukava soitella oli.Kaulamikki oli aivan tumppu,talla kyllä twängäs ihan Telen malliin...Ja nättihän tuo on,toki mielipidekysymys se.
Kaukana väijyy ystäviä.
Souldrinker
04.05.2007 18:06:34
Mitä tuo "out of phase" tarkoittaa? Kattelin tuossa noita baja telen speksejä ja rupes kiinnostamaan tuollanen viritelmä. Jos jostain löytäisi kytkentäkaavion niin voisi vaikka kesällä tehdä tuollasen systeemin projekti teleen. Itse ei kehtaa ruveta säätämään kun en tajua noista mikkien kytkennöistä mitään..
"Kampaa naamas niin saat illalla banaanin.."
esprit de corps
04.05.2007 21:58:05
No niin, valistakaapas nyt hiukan miten nuo Telecastereiden tallat ja niiden ominaisuudet eroavat toisistaan.

Esimerkeiksi kaivoin nämä;

http://www.thomann.de/fi/fender_am_dlx_ash_telecaster_mn_bb.htm

ja

http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_3tsb.htm

American deluxe-malli olisi todella cool, mutta miksi minä haluan erilaisen tallan?
Vähän niinku muumi.
LamaAjanElvis
04.05.2007 22:05:24
American deluxe-malli olisi todella cool, mutta miksi minä haluan erilaisen tallan?

Ei sitä tiedä. En minäkään koskaan ostaisi Stratocasteria 2-point tallalla, eli siinä menee American stankut ja Deluxet pöntöstä alas.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista.
esprit de corps
04.05.2007 22:28:57 (muokattu 04.05.2007 22:29:28)
Niin, itse haluaisin teleni saarni-bodylla ja vaahtera-otelaudalla. ja tuollaisella tallalla. on muuten vaihtoehdot aika vähissä.

e: korjaus.
Vähän niinku muumi.
Joees
04.05.2007 23:07:21 (muokattu 04.05.2007 23:08:41)
Niin, itse haluaisin teleni saarni-bodylla ja vaahtera-otelaudalla. ja tuollaisella tallalla. on muuten vaihtoehdot aika vähissä.

e: korjaus.

Ei oo paha rasti vaihtaa tallaa...

E: Sen verran vielä. Että 6-palaisessa tallassa intonaation saa huomattavasti helpommin ja tarkemmin kohdalleen. 3-palaisessa yleensä joutunee tekemään jotain kompromissia intonaation suhteen. Se että vaikuttaako se soundiin on ihan susta itsestäsi kiinni.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)