Gabe 04.10.2015 20:22:13 (muokattu 04.10.2015 20:22:24) | |
---|
arijuki: Minusta Monsterit ovat todella hyviä vahvistimia, miksiköhän ei ole arvostusta / kysyntää? Nythän tulee uusi Pineland -sarja ja kuulemma myös uudet nettisivut hintoineen ja ääniklippeineen. Tuossa lopussa se tulikin. :) Itsekin olen noita pohtinut useampaankin otteeseen, mutta kun ei ole saatavilla juuri minkäänlaisia ääninäytteitä eikä mitään hintatietojakaan ole sivuilla niin äkkiä huomio siirtyi muihin valmistajiin. Uudet nettisivut soundiklippeineen ovat kyllä todella hyvä idea, hyvä brändi, historia ja kiinnostavia koneita. |
toivase 04.10.2015 21:22:36 | |
---|
arijuki: Minusta Monsterit ovat todella hyviä vahvistimia, miksiköhän ei ole arvostusta / kysyntää? Nythän tulee uusi Pineland -sarja ja kuulemma myös uudet nettisivut hintoineen ja ääniklippeineen. Minä ainakin arvostan Monstereita kahden kombon voimalla ;). Hyviä ovat. |
klobasa 04.10.2015 21:33:52 | |
---|
En luule että noi pari kolme täysin alihintaista Monsteria myytiin siksi niin halvalla, että laitteet ei olis ollu hyviä. Toi tänään torilla ollut El Mariachi 590€ hintaan oli kyllä järkyttävän alihintainen. Veikkaan sen hinnan olleen uutena pari tonnia. Normaali käytetyn El Mariachin hinta taitaa yleensä olla n. 1200-1300€. |
Jucciz 04.10.2015 21:59:08 | |
---|
Metalkallo: On se hassua kyllä kun marsu yrittää matkia marsua, hoh. Ihan kuin resepti olisi hukassa. Ei Marshall ole ongelmansa kanssa yksin. |
bussoli 04.10.2015 22:01:57 | |
---|
kookosjanne: Ota Kochi vaihdossa :). Ite oottelen että saisin jotakin myydyksi niin ostaisin Vibroluxin, mutta eipä oo ollu muita kuin renkaanpotkijoita. E: tai taisi tuo sinunkin Vibrolux jo mennä kaupaksi? Ei menny kaupaksi, päädyin pitämään itse. Ei tullu sopivia vaihdokkeja. Nyt kun sillä taas soittelin niin vaikee on laittaa myyntiin... Toi twintone olis kiva koittaa, mut tarvis hiukan välirahoja kyllä tuohon. Näytti olevan v.1 twintone 500e pintaan tuolla torilla. |
kookosjanne 04.10.2015 22:35:55 | |
---|
bussoli: Ei menny kaupaksi, päädyin pitämään itse. Ei tullu sopivia vaihdokkeja. Nyt kun sillä taas soittelin niin vaikee on laittaa myyntiin... Toi twintone olis kiva koittaa, mut tarvis hiukan välirahoja kyllä tuohon. Näytti olevan v.1 twintone 500e pintaan tuolla torilla. No juu, kyllähän tuossa tinkausvaraa on jätetty. Tuo 500e on kyllä suht halpa tuosta ykkösestä, yleensä nekin jossain 600-700e on pyörinyt, eli kannattaa melkein ostaa jollakin pois kuljeksimasta. Tuo kakkonen näky taas topsoundissa olevan tonnilla, jossa on toki liikkeen katteet. http://www.topsound.fi/koch-twintone-ii-kaeytetty.html |
bussoli 04.10.2015 23:31:53 | |
---|
Niin nää hinnat elää. Olihan tuolla torilla vibrolux 700€ mut se tais jo mennä. |
Gabe 05.10.2015 00:03:26 | |
---|
Kaappia vaille kaikki ylimääräinen vihdoin myyty. Tuo kaappi on ollut kyllä oikea renkaanpotkija magneetti. Miten te muuten suhtaudutte varauksiin? Jos sanotaan että: Voitko pistää varaukseen? Ylihuomenna tulee palkka. Niin onko ihan hullua jos ymmärtää kaupat sovituksi? Ainakin olisi kyllä kohteliasta ilmoittaa jos jotain yllättävää tulikin eteen. Nyt on jo kolme varaajaa kadonnut maan alle. Noh, on tuossa vielä yksi fiksu miekkonen pohtimassa raaskiiko ostaa. Josko se siitä liikkuisi. |
Metalkallo 05.10.2015 00:16:41 (muokattu 05.10.2015 00:19:38) | |
---|
Gabe: Kaappia vaille kaikki ylimääräinen vihdoin myyty. Tuo kaappi on ollut kyllä oikea renkaanpotkija magneetti. Miten te muuten suhtaudutte varauksiin? Jos sanotaan että: Voitko pistää varaukseen? Ylihuomenna tulee palkka. Niin onko ihan hullua jos ymmärtää kaupat sovituksi? Ainakin olisi kyllä kohteliasta ilmoittaa jos jotain yllättävää tulikin eteen. Nyt on jo kolme varaajaa kadonnut maan alle. Noh, on tuossa vielä yksi fiksu miekkonen pohtimassa raaskiiko ostaa. Josko se siitä liikkuisi. Eihän se hullua ole, mutta koskaan ei oikein voi tietää onko todelliset aikeet ostaa vai ei? Se vaan tosiaan ei ole mukavaa jos varaa ja sitten heppu ei ostakaan koska silloin voi mennä tosiostaja ohi kun lukee varattu tuotteessa. Tietysti aina tosiostajan on hyvä kysyä myyjältä, että jos toinen ei ostakaan niin se sitten ostaa. Veen malliset kepukat ei kyllä mene kaupaksi helpolla, mutta niinhän se kait on ollut aina. Itse olisin vailla hyvää marsu tyyppistä putkinuppia, mutta pitäisi myydä jotain pois ja pitäisi saada tarpeeksi rahaa niistä, ja ei oikein edes tiedä mitä pitäis myydä kun mitään mitä nyt on ei oikein tahtois myydä. :D Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Antti1 05.10.2015 00:18:29 | |
---|
Gabe: Kaappia vaille kaikki ylimääräinen vihdoin myyty. Tuo kaappi on ollut kyllä oikea renkaanpotkija magneetti. Miten te muuten suhtaudutte varauksiin? Jos sanotaan että: Voitko pistää varaukseen? Ylihuomenna tulee palkka. Niin onko ihan hullua jos ymmärtää kaupat sovituksi? Ainakin olisi kyllä kohteliasta ilmoittaa jos jotain yllättävää tulikin eteen. Nyt on jo kolme varaajaa kadonnut maan alle. Noh, on tuossa vielä yksi fiksu miekkonen pohtimassa raaskiiko ostaa. Josko se siitä liikkuisi. Kaupat on kaupat ja varaaminen on varaamista, ei mun mielestä sama asia lainkaan. Varaaminen tarkoittaa käytännössä: "Voitko olla x päivän ajan myymättä tota kellekään, jotta saan harkinta-aikaa mahdolliselle ostokselleni?" Suurin osa noista varaustyypeistä vaan häipyy jonnekin netin kantamattomiin ilman mitään ilmoitusta, niin se vaan menee. Lähtökohta jo on se, että useasti ko. ihmistyypin romppeen ostaminen on epävarmaa. Mitenhän menisi nykyään läpi se, kun mä lukioikäisenä halusin kovasti yhden Ibanezin, mutta rahaa ei ollut yhtään. Lupasin ja vakuutin ostavani sen kesätyörahoilla, jotka tulevat vasta yli kuukauden päästä. Siinä välissä kyllä vaihdeltiin viestejä, rahat tuli ja lopulta hain kepakon uuteen kotiinkin. Moni ei varmaan tohon leikkiin olisi lähtenyt ilman mitään vakuuksia. |
varakeef 05.10.2015 08:37:38 | |
---|
Miksi varaisin? Jos hemmolla on parin päivän päästä rahaa, hän voi ostaa tavaran silloin. Jos joku muu ehtii sillä välin ensin, se ei ole myyjältä pois. Eri asia on tietysti se, että sopii jonkun kanssa näytöstä tiettynä päivänä (tai pikemminkin tietyllä kellonlyömällä). Ei tavaraa sovi myydä toiselle, kun potentiaalinen ostaja on jo matkalla. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
johanssen 05.10.2015 09:24:08 | |
---|
Mie oon kyllä varannu sekä myyjänä sekä ostajana. Tehny osamaksukauppaa molempina osapuolina sekä myyny ja ostanu paljon. Myös muualla kuin täällä. Kaikki on aina menny kaupaksi ja kaupat sujuneet mallikkaasti ilman turhia kiroiluja. Mutta olenkin syntynyt onnellisten tähtien alla. Nyt ei ole mitään myytävää eikä ostettavaa, joten elän rauhallista ja seesteistä vaihetta ja voin keskittyä olennaiseen. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 05.10.2015 11:01:50 | |
---|
varakeef: Miksi varaisin? Jos hemmolla on parin päivän päästä rahaa, hän voi ostaa tavaran silloin. Jos joku muu ehtii sillä välin ensin, se ei ole myyjältä pois. Enpä ala minäkään enää tuohon leikkiin, ellei ole ennestään tuttu kaveri kyseessä. |
calluna 05.10.2015 11:16:10 | |
---|
Tilanteen mukaan näissä varmaan on paras mennä. Itsellä vain hyviä kokemuksia Torista, sekä varauksissa että renkaanpotkinnoissa. Jos asiallinen ja kommunikaatioon kykenevä ostajaehdokas pyytää varamaan, niin olen niin tehnyt ja aina on kaupat toteutuneet, kerrankin taisi olla mulla tavara 2-3 viikkoa varauksessa. Tietty itsellä ei ollut kiire kaupan kanssa. Toisaalta jos tekstiviestillä tulee joku kolmen sanan mittainen kysely: "mäostan ton varaatko" niin suhtaudun vähemmän toiveikkaasti kauppojen toteutumiseen. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Rämppy 05.10.2015 14:46:20 (muokattu 05.10.2015 14:48:07) | |
---|
Tavara myydään ekalle oikealle ostajalle. Se on raha mikä puhuu eikä tyhjät puheet. Näin niinkuin nyrkkisääntönä. Tietysti tapauskohtaisesti katsotaan tilannetta, mutta periaatteessa suhtaudun nihkeästi siihen, että mun pitäisi sitoutua mutta toisen osapuolen ei. Saahan sitä sanoa. |
mopar 05.10.2015 16:06:09 | |
---|
Minusta varaukseen liittyy varausmaksu. Esim. 10% kauppahinnasta. Tämän rahan ostaja tietty menettää jos tekee oharit. Muutoin en minäkään suostuisi. |
klobasa 05.10.2015 16:11:43 | |
---|
mopar: Minusta varaukseen liittyy varausmaksu. Esim. 10% kauppahinnasta. Tämän rahan ostaja tietty menettää jos tekee oharit. Muutoin en minäkään suostuisi. Tämä. Tolla tekniikalla sain myytyä useamman n. tonnin arvoisen ei-kitaroihin liittyvän harrastusvälineen vuosi sitten ja yksikään kauppa ei kussut varailujen vuoksi. Aikaisemmin varailut oli ajanhukkaa. |
Gabe 05.10.2015 17:15:29 | |
---|
mopar: Minusta varaukseen liittyy varausmaksu. Esim. 10% kauppahinnasta. Tämän rahan ostaja tietty menettää jos tekee oharit. Muutoin en minäkään suostuisi. Tätä ehdotin edelliselle joka kysyä varausta, sitten tarvittiinkin yllättäen vielä vähän miettimisaikaa oston suhteen. Eli maksun tullessa oltaisi varmaan taas haihduttu kuin tuhka tuuleen. Eri tilanne on sitten jos suoraan sanoo että kiinnostaa, mutta ei tiedä vielä onko rahaa. Lähinnä tuollainen "Pistätkö syrjään? Maksan kolmen päivän päästä." tyypit jotka katoaa kuin pieru saharaan. Eikä siinä, voihan kaikkea ennalta arvaamatonta käydä. Mutta olisihan se fiksua ilmoittaa ja pahoitella. Olen kyllä tutummille naamoille pari päivää pitänyt syrjässä kun ovat miettineet raaskivatko ostaa, mutta siinä on se kun tietää tyypin ja voi olla varma että se ihan oikeasti pohtii asiaa ja pyörittelee pennosiaan. |
J_Mantyla 05.10.2015 18:11:43 | |
---|
Olen itse aina luvannut pitää ensimmäiselle ostajaksi ilmoittautuvalle tavarat vaikka jälkeen päin toinen kandidaatti on tarjonnut jopa yli pyytämäni summan. Kerran mennyt kiville. Tosin suurin osa noista kaupoista on tullut tehtyä suuntaan tai toiseen täällä foorumilla vuosia vaikuttaneiden kavereiden kanssa ... Ellei tänään niin sitten huomenna |
varakeef 05.10.2015 18:16:51 | |
---|
J_Mantyla: Olen itse aina luvannut pitää ensimmäiselle ostajaksi ilmoittautuvalle tavarat vaikka jälkeen päin toinen kandidaatti on tarjonnut jopa yli pyytämäni summan... Muuta kunniallista mahdollisuutta sinulla ei olisikaan. Kaupathan tuli jo tehtyä, noutoa ja rahoja odotellaan vielä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |