Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5118 119 120 121 122215 216 217 218 219
Laulava Kylätohtori
11.07.2015 15:53:58
Nyt on jo ehtinyt 2+2 Dustylla soittelemaan (olosuhteisiin nähden) jonkin verran, joten pistetääs nyt vähän mietteitä.

Tässä on siis vähän modattu sisukaluja verrattuna omaan Dustyyn - vähän vähemmän tehoa ja jotain. Omassa Dustyssa 4*6V6-pääte ja tässä on Crunchilla nyt EL34:t. Vaikka käytin omassa Dustyssa EL34:sia (tosin itsellä Tung-Solit, lainapelissä TADit), niin soundi oli selkeästi erilainen.

Pienellä varauksella kannattaa suhtautua meikäläisen luonnehdintoihin, mutta sanoisin, että 2+2 Dustyssa on hieman tiukempi ja modernimpi soundi. Ja se soundi on kerrassaan loistava. Itse asiassa se on juuri se soundi, jota olen yrittänyt tavoitella omalla Dustylla ja säröpurkeilla - siinä kuitenkaan onnistumatta. Se soundi vaatii tosiaan EL34:t, eikä sitä saa omasta Dustysta edes niillä.

Samoin fuzzit toimivat 2+2 Dustylla paremmin, koska siinä on EL34:t. Tosin 2+2:ssa taitaa olla vähän vähemmän Headroomia, mikä taas näkyy soundia puhdistettaessa kitaran volumella. Dusty I:llä se toimii 'paremmin'. Samoin Dusty I:ssä on 6V6:sten kanssa aivan loistava soundi pienillä reunarutuilla ja kitaran volumella puhdistetussa soundissa.

Eivät siis korvaa toisiaan, vaan täydentävät. Dusty I:stä en edelleenkään ole koskaan luopumassa, mutta 2+2 Dustyn tiukempi ja modernimpi soundi saa kyllä ostohammasta kolottamaan. Vähän samaan tarpeeseen suunnittelin Dusty II:sta, mutta tämä toimii itsellä ehkä vieläkin paremmin, vaikka kyllä Dusty II:kin on todella kuumottava peli.

Liikaa hyviä vaihtoehtoja, liian vähän rahaa. Tosin olen huomannut, että nyt kun tulee käytettyä kitaran volumea koko ajan, niin tarve puhtaalle kanavalle on vähentynyt. Sitä ei tule käytettyä enää juuri koskaan. Ehkäpä voisi pärjätä hyvin ilman sitäkin...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Lespaul66
11.07.2015 20:44:26
Bluetone Kemperille ?

Olen tuossa viimeisen puoli vuotta nauttinut kotona Kemperin hienosta soundista kuulokkeilla ja äänityksen helppoudesta. Ostin täältä torilta myös paljon kehutun putkivahvistimen Kemperille eli Atomic Reactor Fr. Tuo laite on puhdas putkipeli ja suunniteltu tuottamaan mahdollisimman alkuperäinen soundi sitä värittämättä. En tiedä onko putket kuluneet mutta täysin tyytyväinen en ole soundiin. Mitenköhän putkien kunnon voisi todentaa.

Tänään kaivoin taas pitkästä aikaa esiin Bluetone Princeton Reverbin ja kasan Mad Professorin purkkeja. En muistanutkaan kuinka hienosti Princeton taipuu Straton kanssa ja purkkien avustuksella lähes mihin soundiin ja vielä puhevolalla.

Mieleeni juolahtI olisikohan Harryllä halua ja taitoa tehdä Bluetonen sarjaan mahdollisimman neutraalisointinen putkivahvistin joka olisi nimenomaan optimoitu Kemperille eli näille nykyajan mainioille mallintaville. Luulisi putkien tuovan ääneen lisää syvyyttä ja lämpöä. Laite pitäisi taipua puhevoluumille kerrostaloon, mutta myös klubikeikalle. Onkohan mahdoton vaatimus ja millaiset koko äänialueen kaiuttimet siinä pitäisi olla ?
Apricot
13.07.2015 00:28:20
Mieleeni juolahtI olisikohan Harryllä halua ja taitoa tehdä Bluetonen sarjaan mahdollisimman neutraalisointinen putkivahvistin joka olisi nimenomaan optimoitu Kemperille eli näille nykyajan mainioille mallintaville. Luulisi putkien tuovan ääneen lisää syvyyttä ja lämpöä. Laite pitäisi taipua puhevoluumille kerrostaloon, mutta myös klubikeikalle. Onkohan mahdoton vaatimus ja millaiset koko äänialueen kaiuttimet siinä pitäisi olla ?

Sun kannattaa kysyä suoraan Bluetonelta. Mutta kuulostaa siltä että haluat päätevahvistimen ja laadukkaamman pa-kaiuttimen. Eiks Kemper ole sitä varten suunniteltukin? Kannattaa ehkä vaan testailla erilaisia vaihtoehtoja tuossa kategoriassa.
Juzpe
14.07.2015 11:28:44 (muokattu 14.07.2015 11:31:05)

Bluetone Kemperille ?

2550 BT:stä on ainakin Kemperiprofiili olemassa. Lisäkysymykset pikaviestillä.

E: Niin ja eilen tuli Harrylta puhelinsoittelu, että Red Devil Custom alkais pikku hiljaa oleen nipussa. Ei haittaa yhtään, että on kuukauden etuajassa sovitusta. :D

Soundikin on kuulemma melko rouhee.
antnis
16.07.2015 15:16:32
Laitoin Dustyyn 2x TAD 6L6GC ja cleanit ovat vieläkin heleämmät kuin ennen. En ole ees jaksanut miettiä alnicon testaamista kympin paikalla, mielestäni noi Veteraanit toimivat edelleenkin tosi hyvin.
Juzpe
19.07.2015 11:43:59

antnis: Laitoin Dustyyn 2x TAD 6L6GC ja cleanit ovat vieläkin heleämmät kuin ennen. En ole ees jaksanut miettiä alnicon testaamista kympin paikalla, mielestäni noi Veteraanit toimivat edelleenkin tosi hyvin.

En o viä särösoundeilla toimivaa kymppituumasta löytäny. Ois perkeleen kiva jos semmonen jostain ilmaantuis.

Tarttee vissiin ens viikolla vähä työstää soundiklippei.
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
steelduck
19.07.2015 15:20:20

Juzpe:
E: Niin ja eilen tuli Harrylta puhelinsoittelu, että Red Devil Custom alkais pikku hiljaa oleen nipussa. Ei haittaa yhtään, että on kuukauden etuajassa sovitusta. :D

Soundikin on kuulemma melko rouhee.

Laita nyt ihmeessä vähän speksejä?
TTV
19.07.2015 15:21:51
steelduck: Laita nyt ihmeessä vähän speksejä?

Ja kuvia kans ;-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Gabe
19.07.2015 16:41:41
Nyt kun alkaa tulla välimatkaa noihin omiin kokemuksiin pajan tuotteiden kanssa... ja uusia kokemuksia näistä nykyisistä romppeista jolloin erot ovat vielä tuoreena mielessä niin voisin ehkä naputella muutaman mietteen vielä tähän loppuun.

Harmikseni minulle kävi sitten lopulta kuten Angielle, Vladille ja muutamalla muullekin tämän merkin parissa seikkailleelle mnettiläiselle. Kolme konetta jotka eri syistä päätyvivät aika nopeasti kiertoon. Olen näiden myynnin jälkeen tykönäni miettinyt miksi ihmeessä en saanut hommaa toimimaan niiden parissa. Yritys kuitenkin oli kova ja halusin oikeasti tykätä niistä...

Kotona Bluetonet toimivat selvästi parhaiten. Kun minulla oli keinokuorma ja muutama pedaali välissä niin pääsin todella hyviin tuloksiin kerrostaloon sopivilla äänenvoimakkuuksilla. Mutta kun olisi pitänyt saada ääntä aikaan suuremmalla äänenpaineella tai kun mukaan tuli muita soittajia niin lopputulos muuttui hyvästä hädin tuskin tyydyttäväksi. En tiedä mikä mätti eniten? Tuntui ettei yksikään niistä koneista toiminut hyvin jos piti volumea avata. Omistuksessani kävi Dusty Road, Shade Custom, Stalker ja kokeilin Princeton Reverb Comboa. Mietin että jos kaikki neljä mättivät, niin olisiko kyse jostain valmistajan linjauksista ja makuasioista? Usein se vahvistimen oikea karva ja potentiaali paljastuu kuitenkin ns. tositoimissa eikä se makuuhuonesoitto näköjään annakaan välttämättä kovin realistista kuvaa millaisia ne koneet oikeasti ovat (ylläri).

Jos kaivattiin ihan pelkkää puhdasta ääntä tai alustaa pedaalille niin homma toimi vielä hyvin. Tämä ei kuitenkaan vielä riitä minulle koska en paljon pedaaleja käytä eikä ihan puhdas soundikaan ole se juttu. Shade Customissa äänenväri ja soundi noin keskimäärin oli tosi hyvä, tosin tämäkin vaati muutaman operaation ennen sitä. Stalker mulla ei montaa viikkoa ollut, sitä en saanut toimimaan haluamallani tavalla enkä edes jaksanut alkaa modailemaan. Dusty Roadin puhdas kanava oli varmaan koko joukosta toimivin, 6v6 putkilla. Särökanava ei ollut yhtään omaan makuuni. Dusty lähti kuitenkin kiertoon koska mulle on vähemmän tarvetta tuollaiselle Twin henkiselle ihan puhtaalle ja heleälle soundille.. lisäksi mulla on tuo vaatimus että vahvistimen pitää toimia ilman purkkejakin. Hyvää näissä Bluetoneissa oli dynamiikka, biaspiiri/rate mittari ja tuo bufferoitu efektilenkki joka toimii clean boostina.

Bluetonella on mielestäni todella hyvä brändi, ja halusin todella todella kovasti pitää näistä. On kotimainen pieni paja, custom tuotteita tilauksesta juuri asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityinä, asiakaspalvelu toimii moitteetta ja nopeasti, konehuone on viimeisen päälle huolellisesti tehty, uusia innovatiivisia ideoita tulee kuin sieniä sateella. Eli tässä olisi ollut meikäläiselle kaikki tähdet kohdillaan. Valitettavasti mikään yllä olevista ei merkkaa mitään jos ne soundit eivät vain toimi. Nyt kun olen ollut jo jonkin aikaa kokonaan ilman Bluetonejani niin huomasin miten paljon aikaa kulutin niiden kanssa puljaamiseen... siis putkien/kaiuttmien vaihtoon ja testailuun, erilaisten säätöjen kokeiluun, pedaaliralliin jne. Nyt ei ole mitää tarvetta tuollaiselle jatkuvalle riehumiselle vaan homma tuntuu toimivan putkilla kuin putkilla, orkkis kaiutin on passeli eikä säätöihin juuri tarvitse kajota. Soittelen vain menemään ja nautin siitä soitosta. Bluetonen kohdalla pidin niitä käyttäessäni siitä että jopa pääteputkia voi vaihtaa lennosta.. nyt jälkeen päin mietin oliko se jatkuva säätäminen tiedostamaton oire syvemmästä tyytymättömyydestä sitä soundia kohtaan?

Suurin herätys oli kun jopa kaverin muutaman sadan piirilevy Fender toimi paremmin soundiensa puolesta kuin oma monen tonnin putkiikki kone. Ja vitutus jokaisen kerran jälkeen kun pääsi soittamaan muiden kanssa oli se viimeinen niitti. Ajattelin että eihän minun tarvitse näitä väkisin rakastaa. Niille on kuitenkin omat käyttäjänsä joilla homma ilmeisen selvästi pelittää valmistajan koneilla. Onneksi tori pelasti taas tilanteen, tällä kertaa jopa nopeasti ja vähällä vaivalla.

Mietin alkuun että en höpise näistä kokemuksistani mitään vaan vaihdan vain kaikessa hiljaisuudessa toisiin merkkeihin. Mutta eihän siinäkään toisaalta ole järkeä ettei mitään palautetta anna vaikka siihen aihetta ehkä olisi, tämä ei siis ollut mikään vihapuhe tai edes kannanotto Bluetonea kohtaan merkkina vaan mahdollisimman objektiivinen loppumietelmä omasta taipaleestani merkin parissa. Tämä on lisäksi vain ja ainoastaan oma mielipiteeni, merkki jolla on näin vahva Following ei kai voi olla huono. Koin aiheelliseksi tuoda nämä ajatukseni kuitenkin julki koska myös sitä hehkutusta tuli tuputettua aika paljon. Lisäksi muutama henkilö on lähestynyt minua yksityisesti ja kysellyt mietteitäni näin jälkikäteen, tässäpä ne nyt on sitten kaikkien luettavilla ja ehkä jollekin hyödyksi tulevaisuudessa.

Kaikkea hyvää pajalle vain jatkoon ja suuri kiitos erittäin toimivasta asiakaspalvelukokemuksesta, jatkakaa ihmeessä noiden uusien hauskojen ideoidenne kehittelyä. Tulen varmasti seuraamaan edesottamuksianne jatkossakin vaikka olenkin siirtynyt kohti uusia seikkailuja. :)
Lancelot
19.07.2015 20:12:28
Tekee kyllä kieltämättä hiukan pahaa ku miettii sitä effortin määrä mitä noihin koneisiin panostit. Joko Bluetonella raavitaan päänahkoja, tai sitten on syytä katsoa peiliin;)
Gabe
19.07.2015 20:43:48
Lancelot: Tekee kyllä kieltämättä hiukan pahaa ku miettii sitä effortin määrä mitä noihin koneisiin panostit. Joko Bluetonella raavitaan päänahkoja, tai sitten on syytä katsoa peiliin;)

Hyvin mahdollista että se syypää katselee peilistä. :) Kuten sanoin niin kyseessä ei ollut syytös tai edes mikään kannanotto pajaa vastaan. Se mitä en pysty nyt hahmottamaan on se miksi en saanut niitä toimimaan, joku siinä miten nuo koneet alkaa säröytymään ja se aikaansaatu soundi kun niitä koneita avaa.. Ei vain toimi. Ja tämän totesi pari muutakin henkilöä, eli tuskin on korvien välissä. Siinä missä vaikkapa tuo tilalle tullut Swart on todella kolmiulotteinen ja rikas, herkästi reagoiva ja se särökin on sielukkaampi ja rakenteeltaan miellyttävämpi. Eikä tarvinnut mennä edes hi end tuotteisiin, vaan se hemmetin Pro Juniorkin toimi paremmin kuin Stalker siinä vieressä. Ja nuo pedaalit, jokaisen Bluetonen kanssa se soundi muuttui todella häiritseväksi kun niitä tuuppasi ODlla. Kun yleensä haluttu vaikutus on päinvastainen.

Jotenkin nämä erot ovat nyt oikein kirkastuneet kun ei enää ole niissä koneissa kiinni. Silloin kun niitä käytti niin ei jotenkin nähnyt metsää puilta. Minun kohdallani pajan Brändi taisi tehdä suuremman vaikutuksen kuin itse tuotteet. :)
JaaGeRMaisTeR
19.07.2015 20:59:15
Gabe se on maksimissaan 6kk ja taas on bluetone gas.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
von spets
19.07.2015 21:02:24
Hyvä ja arvostavan kohtelias avautuminen yllä!

Korostan tässä vielä edelläkin mainittua faktaa - liian siisti ja makia soundi ei aina toimi bändin kanssa, ainakin rokkihommissa tietty karu läpitunkevuus ja hallittu keskialuehonotus toimii kun mukaan tulee rummut ja basso. Onko tällaisten "omituisten" soundien myyminen vaikeaa kitaristeille? Ehkä... Ehkä vertaamme mielikuviamme levysoundeihin jotka ovat eri juttu kuin livenä veivaaminen.
Itellä on ollut kokeiltava Bluetone Tiny Tornado, muistaakseni, sori jos nimi on väärin. Hieno soundi ja loistava 12" kaappi. Vaikka muista malleista ei ole kokemusta, diggaan Bluetonen meininkiä ja työnlaatua. Silti omalla jcm800:lla homma on toiminut jo vuosia ja sitä en viitsi vaihtaa. Viilailen vaan yksityiskohtia paremmaksi pikku modauksilla ja putkilla ja purnukoilla. Välillä yksin treenatessa ihmettelen miten karu se mun perussoundi on. Sitten jannujen kanssa soittaessa ihmettelen mitä hyvä soundi mulla on.. jeejeee ;)

Toivottavasti Bluetone löytää sen "jutun" jolla alkaa omalaatuinen maine ja soundi kiiriä maailmalla kitaristien keskuudessa.
www.facebook.com/thebadcaseband
sebu
19.07.2015 21:19:24 (muokattu 19.07.2015 21:25:53)

Itellä tulee tästä mieleen omat suhr seikkailut, joissa ei onneks varsinaisesti takkiin tullu, mut aika monta tuli kokeiltua ja sit todettua, ettei ollu mun juttu. Aika arvostettu merkki kuitenkin on sekin.

Ja kyllä esim. oma bassman jr. on toiminu bändiympärtistössä hyvin ja ottaa pedaaleita vastaan myös lujalla soitettuna. Mut mikitettynä PA:han se on ollu treeneissä. Jotku pedaalit taas ei toimi niin hyvin hiljaisessa ympäristössä, ja sit taas kovempaa toimii?
Gabe
19.07.2015 21:39:48
JaaGeRMaisTeR: se on maksimissaan 6kk ja taas on bluetone gas.

Tuskin, sen verran tuli niin rahallisesti, ajallisesti kuin hermojenkin osalta takkiin että varmaan nyt uskon että ei ole minun juttu. Itse taas veikkaan teikäläisen tähänastisen ajatusten perusteella että se on maksimissaan 6kk ja tuo sinun Bluetone on torilla. :)

von spets: Hyvä ja arvostavan kohtelias avautuminen yllä!

Toivottavasti Bluetone löytää sen "jutun" jolla alkaa omalaatuinen maine ja soundi kiiriä maailmalla kitaristien keskuudessa.

Kiitän, ajattelin että tämänkin tyylinen palaute omien kokemusten perusteelta naputeltuna mutta ilman tunteen paloa mahtuisi joukkoon.

sebu: Itellä tulee tästä mieleen omat suhr seikkailut, joissa ei onneks varsinaisesti takkiin tullu, mut aika monta tuli kokeiltua ja sit todettua, ettei ollu mun juttu. Aika arvostettu merkki kuitenkin on sekin.

Näinhän tämä menee joskus, mutta haluan uskoa ettei mitkään kokemukset täysin hukkaan mene. Tulihan tässä opittua jonkin verran omasta maustaan ym. Ei kaikesta tarvitse tykätä, annan niiden tykätä jotka tykkää ja pidän kotimaiselle valmistajalle peukkuja vaikken kerhoon sopinutkaan. Loppu hyvin, löysin koneet joilla homma toimii, eniten harmittaa se etten näistä pitänyt. Brändi kun on niin kiva. :)
mpekkanen
19.07.2015 22:11:05
von spets:
Korostan tässä vielä edelläkin mainittua faktaa - liian siisti ja makia soundi ei aina toimi bändin kanssa, ainakin rokkihommissa tietty karu läpitunkevuus ja hallittu keskialuehonotus toimii kun mukaan tulee rummut ja basso. Onko tällaisten "omituisten" soundien myyminen vaikeaa kitaristeille? Ehkä... Ehkä vertaamme mielikuviamme levysoundeihin jotka ovat eri juttu kuin livenä veivaaminen.

Itsellä ei ole ollut koskaan Bluetonen vehkeitä, enkä ole edes sellaista päässyt kokeilemaan.

Tämä kirjoittamasi pätkä on muuten täysin totta. Peaveyllä on muutamia sellaisia vahvareita/comboja, että niissä on bändin kanssa todella hyvä soundi. Samaiset pelit taas saattavat kuulostaa liikkeessä ja mahdollisesti kotona sellaisilta, jossa on liian riipivä keskiylä-ääninen soundi. Eivät toimi siis pienellä volumella ja olenkin monesti miettinyt, että siinä on varmasti monelta jäänyt todella hyvä ja toimiva vahvistin mahdollisesti ostamatta.
Peaveyn brändi on tosin kohonnut mitä se joskus aikoinaan oli, mutta edelleenkin merkiltä voi löytää hyviä, kestäviä ja toimivia treeni/keikkapelejä.
Tässä kirjoitan näistä 80 ja 90-luvun peleistä, en niinkään uusista Higain tyylisistä vahvareista.

Kotona voi monikin vehje soundata todella hyvältä, mutta se mitä bändin kanssa tarvitsee voi olla täysin erilaisesta vahvistimestä lähtöisin. Ei varmaan aina ja tämäkin vain oma havaintoni.
Juzpe
19.07.2015 22:41:23 (muokattu 19.07.2015 23:03:48)

Kotona Bluetonet toimivat selvästi parhaiten. Kun minulla oli keinokuorma ja muutama pedaali välissä niin pääsin todella hyviin tuloksiin kerrostaloon sopivilla äänenvoimakkuuksilla. Mutta kun olisi pitänyt saada ääntä aikaan suuremmalla äänenpaineella tai kun mukaan tuli muita soittajia niin lopputulos muuttui hyvästä hädin tuskin tyydyttäväksi. En tiedä mikä mätti eniten? Tuntui ettei yksikään niistä koneista toiminut hyvin jos piti volumea avata. Omistuksessani kävi Dusty Road, Shade Custom, Stalker ja kokeilin Princeton Reverb Comboa. Mietin että jos kaikki neljä mättivät, niin olisiko kyse jostain valmistajan linjauksista ja makuasioista? Usein se vahvistimen oikea karva ja potentiaali paljastuu kuitenkin ns. tositoimissa eikä se makuuhuonesoitto näköjään annakaan välttämättä kovin realistista kuvaa millaisia ne koneet oikeasti ovat (ylläri).

En ole BT:llä soittanut kotona ollenkaan. Pelkästään studio-/ bändi-/ keikkaolosuhteissa on tuo oma ollut käytössä ja en keksi suurempaa valittamista ko. vehkeestä. Hiukan yksipuolinen soundimaailma siinä on, mutta 1-kanavainen 2550-mukaelma ei mikään moulinex olekaan. Tuo tuleva 2-etuasteinen kone on suunniteltu enemmänkin siltä pohjalta. Erään paikallisen rokkibaarin miksaajan sanoin "parassoundinen marsu mitä täällä on kuultu" :D
Mä nyt en varsinainen kultakorvainen soundihifistelijä ole vaan soittopelien on syytä olla sellaisia, että saan niistä irti haluamani jutut. Tämä siis koskee sekä kitaroita, vahvistimia, että efektipurkkeja. Lisäksi set-upin pitää olla käytännöllinen, kohtuullisella vaivalla roudattava, äärimmäisen luotettava ja sellainen, että ymmärrän miten se pääperiaatteiltaan toimii. Suurimpana soundini haittatekijänä olen kyllä ihan itse. Ihan yhtä hyvin pystyisin vetämään keikat Kemperillä tai Axella, mutta putkistyrkkarin ja purkkien käyttöliittymä on minulle mieluisampi.

Sitten joku taisi kysyä speksejä Red Devilistä, no pannaan ny sitte. Kuvia sitten kun käväsen hakemassa. Soundiklippejäkin.
- 2 etuastetta, modattu marsu crunchia varten ja modattu fenkku kliinille
- Normi tonestackit molemmissa, crunchin tonestäkki SuperBass/JTM45 tyyliin duunattu BT:n perusratkaisusta, joka on enemmän Superlead/ JCM-800, poiketen.
- 2 PPIMV:tä
- Presence ja Resonance
- Reverbi etuastekohtaisilla säädöillä
- Tarkoituksena saada perussoundit ja hyvä pedaalialusta
- Ei effulooppia ta crunch-etusen boostia
- Kytkimen takana Reverb, Etusen valinta ja PPIMV 1/2

Tossa syksyllä saadaan kokemusta siitä, miten toimii keikkaolosuhteissa sekä peruksen baarikeikalla, että vähä enempi high-profile hommissa. Uskoisin, että pystyy vetään ihan vitun jees.

E: Loppukaneettina sanoisin, että: Soundi paranee kaikista parhaite treenaamalla.

Jaa no lisätään vielä vähän pohdintaa soundikokonaisuudesta:
Oon ton 2550:n lisäksi käyttänyt Selmerin T&B mk III:a, Marsun 6100:sta ja Trainwreck-mukaelmaa bändisoitossa ja Selmua myös himassa amp-in-a-box särön kanssa. Kaikista olen mielestäni saanut ihan asiallista soundia ulos melko helposti. Soundi on erilainen toki eri vehkeissä, mutta käyttiskamaa joka tapauksessa.
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
steelduck
19.07.2015 23:01:12

Sen mitä treenikämpällä Dusty II:sta ja Bugaboota testailin vajaan viikon, niin molemmat kyllä kuullostivat bändisoitossa todella paljon paremmilta, kun normikäytössä olevat JCM800, JCM900 ja 5150...

Ehkä sä Gabe vaan tuunautit niitä liikaa?
Gabe
19.07.2015 23:05:10 (muokattu 19.07.2015 23:08:04)
Juzpe: En ole BT:llä soittanut kotona ollenkaan. Pelkästään studio-/ bändi-/ keikkaolosuhteissa on tuo oma ollut käytössä ja en keksi suurempaa valittamista ko. vehkeestä. Hiukan yksipuolinen soundimaailma siinä on

Erittäin hienoa että sulla homma toimii edelleen. Toivottavasti Red Devil jatkaa samalla linjalla.

Mä nyt en varsinainen kultakorvainen soundihifistelijä ole vaan soittopelien on syytä olla sellaisia, että saan niistä irti haluamani jutut.

Sama vika rahikaisella, tästä syystä merkin vaihto tuli mulla eteen. Bluetoneissa oli vipuja ja säätimiä vaikka muille jakaa, kelpasi kaikki octal kantaiset tuubit, biaksen sai itse säädettyä prosentilleen, oli boostia jalkakytkimessa ym. hienouksia. Swartissa on pelkästään Tone- ja Volume-säätimet (Plus tietty kaiun ja tremolon) ja homma toimii täydellisesti. Ei tartte hifistella tai runkata sitä soundia koko ajan vaan saan irti haluamani jutut äärimmäisen helposti ja pystyn vaan nauttimaan siitä soitosta ja musiikista. Sama kyllä nyt muillakin vahvistimilla mitä olen kokeillut (Mesa, Diamond, Fender, Orange, Marshall... ) eli luulen että tämä merkki ei vain jostain syystä ole meikäläistä varten. Joku tuossa noiden toteutuksessa mättää (omaan makuun), eipä siinä sen kummempaa. Piti tämäkin tie koluta itse, ei tartte miettiä enää.

Mutta kuten sanoin niin nauttikaa te näistä kaikessa rauhassa, se ei ole multa pois.

steelduck: Sen mitä treenikämpällä Dusty II:sta ja Bugaboota testailin vajaan viikon, niin molemmat kyllä kuullostivat bändisoitossa todella paljon paremmilta, kun normikäytössä olevat JCM800, JCM900 ja 5150...

Ehkä sä Gabe vaan tuunautit niitä liikaa?

Stalkeria tai Dusty Roadia ei tuunailtu lainkaan ja Shade Customkin palautettiin lopulta alkutilaansa (ei siihen mitään isoja muutoksia tehty alunperinkään vaan koetettiin saada sitä äänenväriä kohdilleen). Yritin hyödyntää Bluetonen rakennetta ja modata siitä itselleni mieluisan, mutta kun ei niin ei. Ei vain toiminut noista lopulta yksikään.
Sarko
19.07.2015 23:14:39 (muokattu 19.07.2015 23:16:01)
E: no niin, Gabe kerkeskin tohon väliin!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)