![]() 03.07.2015 14:12:37 | |
---|---|
Gabe: Kyllä siellä pitäisi tilaa olla. Odottelen että julkistatte Variacin ja juonitaan sitten lisää, se Variac kiinnostaa enemmän ja verkkomuuntaja sen kanssa vissiin ainakin menisi vaihtoon? Se meidän versio vaatii erikoisverkkomuuntajan, joka pitää tilata Euroopasta. Saimme n. kuukauden odottelun jälkeen oman testikoneemme muuntajan tällä viikolla, joten pääsemme siinä projektissa nyt vauhdilla eteenpäin. Uskon, että meidän uusi 100 W Bluetone AcDc II Headimme on valmis elokuun puoliväliin mennessä, ellei projektissa tule vastaan jotain odottamatonta. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 03.07.2015 23:59:52 | |
steelduck: Kiitos Tohtori kenttätestistä 2+2:sta... Olen tässä jo pitkään suunnitellut Crossroadsia, Bugaboo, Dusty ja Fender" etuasteilla. Nyt mietityttää miten nuo päätteet asettelisi kanaville. EL34:set Dusty kanavalle ja 6L6:set bugaboolle ja fenderille vai pitäisikö bugabootakin ajaa EL34:lla. Onko bugaboo miehillä mielipidetta millä putkillä kanavalla on parhaat "modernit soundit"? Täältä Bugaboo ääni 6550 tai KT88 parille, 6L6 on oman kokemukseni perusteella liian pehmeä. Toki se päätteen takaisinkytkennän määräkin vaikuttaa, mutta silti noi 2 mainuttua on selkeäst parhaat tiukassa ja erottelevassa ja ennenkaikkea dynaamisessa soitossa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 04.07.2015 15:55:52 | |
TTV: Täältä Bugaboo ääni 6550 tai KT88 parille, 6L6 on oman kokemukseni perusteella liian pehmeä. Toki se päätteen takaisinkytkennän määräkin vaikuttaa, mutta silti noi 2 mainuttua on selkeäst parhaat tiukassa ja erottelevassa ja ennenkaikkea dynaamisessa soitossa. Hmm.... haluaisin pitää EL34:sen crunch kanavassa ja 6L6:sen "Fender" kanavassa, kun niillä tulee eniten varmaan soiteltua... Bugaboo olisi "djenttailu" huvitteluihin ja "pantera-riffien" kanssa leikkimiseen. Pitäisiköhän sitten kuitenkin vaan teettää 2+2 Dusty, niin ei tulisi kompromissejä jotka ärsyttää... :) | |
![]() 04.07.2015 16:05:52 | |
steelduck: Hmm.... haluaisin pitää EL34:sen crunch kanavassa ja 6L6:sen "Fender" kanavassa, kun niillä tulee eniten varmaan soiteltua... Bugaboo olisi "djenttailu" huvitteluihin ja "pantera-riffien" kanssa leikkimiseen. Pitäisiköhän sitten kuitenkin vaan teettää 2+2 Dusty, niin ei tulisi kompromissejä jotka ärsyttää... :) Ootko kokeillu KT88/6550:ia Fenkku-kanavassa. Omaan makuun ne toimii siinäkin todella hienosti. KT88 ei ehkä säröydy niin kivasti, mutta musta siinä todella hieno yläpää. | |
![]() 04.07.2015 16:24:57 | |
Mr. Speed: Ootko kokeillu KT88/6550:ia Fenkku-kanavassa. Omaan makuun ne toimii siinäkin todella hienosti. KT88 ei ehkä säröydy niin kivasti, mutta musta siinä todella hieno yläpää. En ole päässyt kokeilemaan, kun mulla on tuo Bluetone Wizard, joka syö vain 6V6:sia... mahtuisikohan sinne koteloon Dustyn pääterojut, niin pääsisi suhertamaan pääteputkien kanssa... | |
![]() 04.07.2015 16:27:39 | |
steelduck: En ole päässyt kokeilemaan, kun mulla on tuo Bluetone Wizard, joka syö vain 6V6:sia... mahtuisikohan sinne koteloon Dustyn pääterojut, niin pääsisi suhertamaan pääteputkien kanssa... Teretulemast vaan testaamaan :) Mulla on Crossroadissa tuo Fenkku-kanava ykkösenä. | |
![]() 04.07.2015 16:43:30 | |
steelduck: En ole päässyt kokeilemaan, kun mulla on tuo Bluetone Wizard, joka syö vain 6V6:sia... mahtuisikohan sinne koteloon Dustyn pääterojut, niin pääsisi suhertamaan pääteputkien kanssa... Wizard on katodibiasoidulla pääteasteella varustettu malli, johon ei voi laittaa muita kuin 6V6GT-pääteputkia ilman isohkoja muutoksia laitteen rakenteeseen. Jos siitä haluttaisiin tehdä vaikka fixed bias Dusty Road, pitäisi mm. sen verkko- ja päätemuuntajat vaihtaa. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 04.07.2015 16:51:06 (muokattu 04.07.2015 16:51:27) | |
Mr. Speed: Teretulemast vaan testaamaan :) Mulla on Crossroadissa tuo Fenkku-kanava ykkösenä. No hitto... olen reissussa tuonne elokuuhun, mutta sitten voisi tullakkin... :) | |
![]() 04.07.2015 16:52:16 | |
steelduck: No hitto... olen reissussa tuonne elokuuhun, mutta sitten voisi tullakkin... :) Pistät vaan viestiä kun oot maisemissa :) | |
![]() 04.07.2015 16:54:54 | |
steelduck: No hitto... olen reissussa tuonne elokuuhun, mutta sitten voisi tullakkin... :) Juu, ja tänne pääset myös testaan. Dustyä, Bugaa ja Fenkkua löytyy eri pääte vaihtoehdoilla, lainaaminenkin onnistunee... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 04.07.2015 20:28:17 | |
Jaahas, Stalker lähti uuteen kotiin sitten lopulta kuitenkin. En tiedä mikä siinä lopulta klikkasi mutta en vain saanut siitä sellaista soundia ulos kuin olin aluksi toivonut. Puhtaat ja pikkurosot siinä oli täydelliset mutta kun sitä ajoi todella lujaa tai ryyditti fuzzeilla jne. ei lopputulos ollut ihan sitä mitä olin nyt hakemassa. Ehkä suurin seikka oli että Stalker ei alkanut äärirajoille ahdistettuna "kyykkäämään" kovinkaan musikaalisesti vaan tuntui vain menevän ennemminkin tukkoon. Stalkerin tilalle tullut Swart taas kyykähtää silleen tweed fendermäisen hauskasti. Näin jälkeen päin ajateltuna olisi pitänyt pysyä varmaan alkuperäisessä suunnitelmassa ja tilata tuo Bluetonen tweed champ. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin. Staker pääsi kovempaan käyttöön ja itse sain koneen joka vastaa sitä mitä alun perin ajattelin. Stalker oli tosiaan hyvä puhtaissa / pikkurosoissa ja oli kätevä OD ja Distortion purkkien kanssa jos kitaran mikki ei ole liian kuuma... mutta jäi pahasti tuon Shade Customin varjoon joka samoilla soundeilla kuulosti ihan älyttömän paljon paremmalta ja isommalta.. ja näin ollen vei kaiken soittoajan aina Stalkerilta. Tämä oli nyt sanottu jotta joku muu osaa sitten valita pajan antimista itselleen sopivamman eikä ehkä odota Stalkerilta mitään mitä se ei ole. Shade Custom taas osuu kyllä ihan omaan makuun ja tuntuu että aina siitä saa enemmän ja enemmän irti. Mutta piti sitäkin modata muutamaan otteeseen että kaikki sai juuri kohdalleen. Tämä taas ei olisi monen koneen kanssa onnistunut. | |
![]() 04.07.2015 20:47:46 | |
En nyt voi vastustaa kiusausta, pakko todeta että en ole yllättynyt, ettei Stalker kauan Gabella vanhentunut. :P Loistavat cleanit, mutta miun makkuun mäni kans turhan tukkoon kun yritti jotain rankempaa. Ei niin, että köyhän miehen fenderistä, jonka lopulta ostin, lähtisi sen parempaa säröä.. Tai parempaa cleania.. Mutta riittävän hyvät cleanit kuitenkin ja tuo ottaa jotenkin vähän paremmin purnukkoja vastaan. | |
![]() 04.07.2015 21:06:33 (muokattu 04.07.2015 21:07:00) | |
Tännehän se Gaben Stalker muutti. Olen sitä urakalla testaillut ja tosi tyytyväinen oon. Saundit on kohdillaan omana ittenään ja säröpurkkien tuuppaamana. Äärisäröjä tai -fuzzeja en harrasta eli kyykkäilystä ei ole harmeja näkynyt. Hienosti toimii myös hissukseen soittelussa. Sopivan simppeli ja suora vehje tällaiselle simppelille soittajalle ;) Ja on kyllä erittäin laadukkaan oloinen rakenteen, suhinoiden/hurinoiden ym. suhteen. Monta vahvistinta on vuosien varrella tullut, mennyt ja osa pysyvästi jäänyt. Stalker on kyllä aivan ykköskorin kamaa. Jänniä nää makuasiat. Omistin Dusty Roadin vuosikausia ja en oikein koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa. Edelleenkin omistuksessa olevat fenkkuklooni ja jtm45-marsu päihittivät sen omaan makuun mennen tullen. Stalkerissa on sitä vastoin jotain aivan omaa saundia ja tatsia. Hienosti nappasi oman ruutunsa haltuun. Komppikitaristi | |
![]() 04.07.2015 21:19:01 | |
teleman: Tännehän se Gaben Stalker muutti. Olen sitä urakalla testaillut ja tosi tyytyväinen oon. Saundit on kohdillaan omana ittenään ja säröpurkkien tuuppaamana. Äärisäröjä tai -fuzzeja en harrasta eli kyykkäilystä ei ole harmeja näkynyt. Hienosti toimii myös hissukseen soittelussa. Sopivan simppeli ja suora vehje tällaiselle simppelille soittajalle ;) Ja on kyllä erittäin laadukkaan oloinen rakenteen, suhinoiden/hurinoiden ym. suhteen. Monta vahvistinta on vuosien varrella tullut, mennyt ja osa pysyvästi jäänyt. Stalker on kyllä aivan ykköskorin kamaa. Jänniä nää makuasiat. Omistin Dusty Roadin vuosikausia ja en oikein koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa. Edelleenkin omistuksessa olevat fenkkuklooni ja jtm45-marsu päihittivät sen omaan makuun mennen tullen. Stalkerissa on sitä vastoin jotain aivan omaa saundia ja tatsia. Hienosti nappasi oman ruutunsa haltuun. Todella mukava kuulla tämä. Tarkoitus olikin että se pääsisi minun luota seisomasta kovaan käyttöön mihin se kuuluukin. Stalkerissa oli ihan oma juttunsa, se ei vain natsannut nyt siihen tarpeeseen mihin minä itse sen ostin. Mutta teikäläisen tilanteeseenhan se on ihan passeli. Hiljainen kone se kyllä on hurinoiden suhteen, se täytyy sanoa. Mulla tuo Shade Custom (JTM45/JMP) muuten syrjäytti myös Dustyn. Sekin oli kyllä hyvä mutta ehkä vähän liian moderni minun makuun etenkin säröpuoleltaan tai jotain. | |
![]() 04.07.2015 21:34:41 | |
Gabe: Todella mukava kuulla tämä. Tarkoitus olikin että se pääsisi minun luota seisomasta kovaan käyttöön mihin se kuuluukin. Stalkerissa oli ihan oma juttunsa, se ei vain natsannut nyt siihen tarpeeseen mihin minä itse sen ostin. Mutta teikäläisen tilanteeseenhan se on ihan passeli. Hiljainen kone se kyllä on hurinoiden suhteen, se täytyy sanoa. Mulla tuo Shade Custom (JTM45/JMP) muuten syrjäytti myös Dustyn. Sekin oli kyllä hyvä mutta ehkä vähän liian moderni minun makuun etenkin säröpuoleltaan tai jotain. Näinpä. Siinähän se hienous näissä kitarakamoissakin on, että toiselle vähemmän passeli vehje voi olla toiselle enemmän passeli ;) Komppikitaristi | |
![]() 05.07.2015 00:15:19 | |
teleman: Näinpä. Siinähän se hienous näissä kitarakamoissakin on, että toiselle vähemmän passeli vehje voi olla toiselle enemmän passeli ;) Vaihtamalla paranee. :) | |
![]() 05.07.2015 18:11:59 | |
Laitetaan ensifiiliksiä tuliterästä Stalker II reverb 2x10 -combosta. Noudin vehkeen torstaina ja lauantaina suoritin varsinaisen koeajon keikalla, jolla 4 x 45 min monipuolista settiä rautalankasoundista ja iskelmästä rock'n rollin, rekkakantrin ja blues-rockin kautta Dr Feelgoodiin ja Deep Purpleen. Eli monenlaista puhdasta ja särösoundia tarvitaan, mutta ei medal-soundia kuitenkaan. Meillä sound check tarkoittaa sitä, että kun kamat on pystyssä, niin aikaa on yleensä max vartti testata lähinnä että ääntä kuuluu, mikään ei pätki eikä häiriöitä ole. Siinä ruuvataan pikaisesti mahdollisimman toimivat perusasetukset ja hienosäädöt sitten keikan edetessä. Helposti tuosta Stalkerista sai kuitenkin ruuvattua toimivat ensiasetukset, vaikka ko. keikkapaikka on tunnetusti hankala akustiikaltaan. Perussoundi kuulosti heti kättelyssä terveeltä ja erottuvalta. Heti tuli fiilis, että tämän styken kanssa kyllä pärjää. Ehdin testata comboa todella pikaisesti treeniksellä ennen keikkaa, ja silloin vaihdoin pedaalilaudasta overdrive-pedaalin: Twin Reverbin kanssa hienosti toimiva Ibanez Metal Screamer ei toimi Bluetonen edessä kovin hyvin (meni jotenkin tunkkaiseksi), mutta tavallinen TS-9 taas toimii Bluetonen kanssa aivan fantastisesti (mutta ei toimi twinin edessä erityisen hyvin). Eli eri vahvistimet vaatii eri set upit. Hyvät puhtaat soundit olivat lähtökohta vahvistinta tilatessani ja kauniisti strato tämän combon kautta soi. Rock-komppaukseen oikein hyvä kevytroso irtoaa joko vahvistimen omaa gainia llisäämällä tai lähes kliinin od-pedaalin kanssa. Tuosta rouheasta komppisoundista sain jo kehuja, että nyt rokkaa :-) Lead-säröt sain kun polkaisin päälle vielä yhden overdriven. Mulla tuo vahvistin oli siis säädetty varsin puhtaalle perussoundille siten, että kovaa lyödessä tulee reunasäröä. Tuo on sen oloinen vahvistin, että ei siitä saa ihan kelvotonta soundia hakemallakaan, eli mitään katastrofeja kitarasoundien suhteen ei tarvi peljätä. Stykessä on nyt kiinni 6L6 -päättärit, mutta muitakin putkia voi käyttää. Hägäreinä Tayden Smooth + Celestion Gold. Treble boost sekä säädettävä volume boost osoittautuivat heti käyttökelpoisiksi varusteiksi. Ajoin comboa 2x12 lisäkaapin kanssa lähinnä siksi, että lisäkaapin päällä combo on sopivalla korkeudella ;-) Testi jatkuu kahden viikon kuluttua seuraavalla keikalla. Tässä välissä vähän reissataan eikä kosketa kitarakamoihin. Saahan sitä sanoa. | |
![]() 05.07.2015 18:29:34 | |
Rämppy: Laitetaan ensifiiliksiä tuliterästä Stalker II reverb 2x10 -combosta. Onnittelut! Kokeilin joskus pikaisesti sellaista Stalker-comboa, jossa oli 1x10 + 1x12 tötteröt sisällä ja oli erittäin tervesaundinen peli sekin. Old Fenders never die | |
![]() 05.07.2015 18:41:33 | |
Rämppy: Laitetaan ensifiiliksiä tuliterästä Stalker II reverb 2x10 -combosta. Hittolainen, joko Stalkerista on tullut kakkos versio? Mitäs kaikkia eroja on ykköseen. Pohdin silloin että eri päätekynttilät olisivat varmaan toimineetparemmin, mutta ykkönen oli katodibiasoitu. | |
![]() 05.07.2015 19:07:54 | |
Gabe: Hittolainen, joko Stalkerista on tullut kakkos versio? Mitäs kaikkia eroja on ykköseen. Pohdin silloin että eri päätekynttilät olisivat varmaan toimineetparemmin, mutta ykkönen oli katodibiasoitu. Stalker II versioita on tehty muutama kappale aika pitkälti asiakkaiden omien toiveiden mukaan niin, että vahvarin etuaste voi olla Stalkerista, mutta pääteaste+ muut romppeet voivat olla taas jotain muuta. Koska kyse on aika pitkälti asiakaskohtaisista ratkaisuista, emme ole tässä vaiheessa laittaneet II-versiosta mitään hintatietoja kotisivuillemme. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)