![]() 07.03.2009 13:57:17 | |
---|---|
Freewheeler: Hieno on peli, onneksi olkoon! Muuttuiko soundi Bigsbyn tultua? Ei pahemmin, kun ei tarvinut kaulakulmaa muuttaa, ja tuossa on tuo metallilevy tallamikin ympärillä. Tokihan vähän vaikuttaa, ettei kielet mene enää rungon läpi, mutta mielestäni "tele-soundi" pysyi aika hyvin tallessa. Ach! Ne saivat minut! | |
![]() 08.03.2009 14:48:00 | |
![]() 08.03.2009 20:54:19 | |
Onkos kenelläkää kokemusta Telecasterista Voxin kanssa? Meinaa olla ainakin mun tapauksessa (Fender Classic 60's ja AC15) melkoinen sirkkeli yhdistelmä vaikka treblet nollissa. ;P Tone potikkaa aina saa käyttää, mutta ootteko mikkien tai kaiutinelementtien kanssa pelaillu kuinka hillitäksenne tuota yläpäätä? | |
![]() 08.03.2009 21:42:31 | |
Arttuonline: Onkos kenelläkää kokemusta Telecasterista Voxin kanssa? Meinaa olla ainakin mun tapauksessa (Fender Classic 60's ja AC15) melkoinen sirkkeli yhdistelmä vaikka treblet nollissa. ;P Tone potikkaa aina saa käyttää, mutta ootteko mikkien tai kaiutinelementtien kanssa pelaillu kuinka hillitäksenne tuota yläpäätä? Freewheeler tietänee tästä yhdistelmästä jonnin verran: http://www.youtube.com/watch?v=DghQ-iu8B4w&fmt=18 Onhan Tele ja Vox aika läpitunkeva yhdistelmä, mutta omasta mielestäni (kuuntelijan ominaisuudessa) hyvällä tavalla. Itsellä ei Voxeista Telejen kanssa ole ikävä kyllä DA5:sta ja Valvetronicseja enempää kokemusta. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 08.03.2009 22:52:16 (muokattu 08.03.2009 22:53:18) | |
Arttuonline: Onkos kenelläkää kokemusta Telecasterista Voxin kanssa? Meinaa olla ainakin mun tapauksessa (Fender Classic 60's ja AC15) melkoinen sirkkeli yhdistelmä vaikka treblet nollissa. ;P Tone potikkaa aina saa käyttää, mutta ootteko mikkien tai kaiutinelementtien kanssa pelaillu kuinka hillitäksenne tuota yläpäätä? No mitä tuota omatekelettä (thinline) ja '76 vuoden Telecaster customia oon soitellu (ja kuunnellu muiden soittamana) AC30 läpi niin toimii ihan helvatan hyvin. Piuha kiinni ja menoksi, ei mitään väliin. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 08.03.2009 22:53:39 | |
Osaisko joku antaa neuvoa uuden tallamikin hankintaan tokain ate-55 teleen? Punkkia ja perinteistä rokkia ois tarkotus soitella. | |
![]() 09.03.2009 07:42:47 | |
jonn: Osaisko joku antaa neuvoa uuden tallamikin hankintaan tokain ate-55 teleen? Punkkia ja perinteistä rokkia ois tarkotus soitella. Millainen nykyinen mikrofoni on mielestäsi, mitä haluat lisää ja mitä vähemmän ? Matti http://hiki.pedia.ws/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6kitara | |
![]() 09.03.2009 09:01:56 (muokattu 09.03.2009 09:02:49) | |
mattim: Millainen nykyinen mikrofoni on mielestäsi, mitä haluat lisää ja mitä vähemmän ? Matti hmm no soundi on vähän liian tumma, ehkä tunkkainen. Mutta tietysti nää jutut voi johtuu vahvistimestakin, nutta aattelin, että jos mikinvaihdolla sais jotain uutta soundiin. Eli kirkkautta ainakin saisi olla. ja säröä, mutta ei mitään metallisaundeja. | |
![]() 09.03.2009 10:12:02 | |
Arttuonline: Onkos kenelläkää kokemusta Telecasterista Voxin kanssa? Meinaa olla ainakin mun tapauksessa (Fender Classic 60's ja AC15) melkoinen sirkkeli yhdistelmä vaikka treblet nollissa. ;P Tone potikkaa aina saa käyttää, mutta ootteko mikkien tai kaiutinelementtien kanssa pelaillu kuinka hillitäksenne tuota yläpäätä? Mulla on VOX AC30 CC2X Blue Alnicoilla, eikä sitä saa Telenkään kanssa sirkkeliksi. Mulla on tosin aina cut-säädin nollassa, se vaikuttaa yläpäähän presencen tapaan. VOX ja Tele on hieno yhdistelmä! Mites sun tonesäädöt on aseteltu? Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. | |
![]() 09.03.2009 10:14:27 (muokattu 09.03.2009 10:29:42) | |
Freewheeler: Mulla on VOX AC30 CC2X Blue Alnicoilla, eikä sitä saa Telenkään kanssa sirkkeliksi. Mulla on tosin aina cut-säädin nollassa, se vaikuttaa yläpäähän presencen tapaan. VOX ja Tele on hieno yhdistelmä! Mites sun tonesäädöt on aseteltu? Joo raikkaaltahan se kuulostaa! Tossa AC15:ssa ei tuota cut-kontrollia ole, joten ongelmaa piisaa. Basso on siinä pikkasen päälle klo12 ja treblet lähes siellä nollissa. Jotenkin tuntuu vaan niin kummalta, että treblet on nollissa niin silti tuntuu tunkevan tuo yläpää erittäin terävänä läpi. | |
![]() 09.03.2009 10:28:54 | |
Arttuonline: Joo raikkaaltahan se kuulostaa! Tossa AC15:ssa ei tuota cut-kontrollia ole, joten ongelmaa piisaa. Basso on siinä pikkasen päälle klo12 ja treblet lähes siellä nollissa. Jotenkin tuntuu vaan niin kummalta, että treblet on nollissa niin silti tuntuu tunkevan tuo yläpää erittäin terävänä läpi. EQ-pedaalia eteen? | |
![]() 09.03.2009 10:31:54 | |
duc: EQ-pedaalia eteen? Se tässä on käynyt vähän mielessä. Toisaalta tarkotuksena on ollut pitää siinä kitaran ja vahvistimen välissä mahollisimman vähän tavaraa, jotta lopputuloksena olisi mahdollisimman puhdas saundi.. ;P Onko tietoa näistä ns. halvemman luokan EQ-speduista? Boss, MXR jne. | |
![]() 09.03.2009 10:40:48 | |
Arttuonline: Se tässä on käynyt vähän mielessä. Toisaalta tarkotuksena on ollut pitää siinä kitaran ja vahvistimen välissä mahollisimman vähän tavaraa, jotta lopputuloksena olisi mahdollisimman puhdas saundi.. ;P Onko tietoa näistä ns. halvemman luokan EQ-speduista? Boss, MXR jne. Jos etsit oikein halpaa eq-pedaalia, niin Danelectron Fish&chips on hyvä valinta. http://www.thomann.de/fi/danelectro_dj14_fish_n_chips.htm | |
![]() 09.03.2009 10:44:40 (muokattu 09.03.2009 10:45:51) | |
Arttuonline: Joo raikkaaltahan se kuulostaa! Tossa AC15:ssa ei tuota cut-kontrollia ole, joten ongelmaa piisaa. Basso on siinä pikkasen päälle klo12 ja treblet lähes siellä nollissa. Jotenkin tuntuu vaan niin kummalta, että treblet on nollissa niin silti tuntuu tunkevan tuo yläpää erittäin terävänä läpi. Onko sulla toi laite? http://www.voxamps.com/us/customclassic/ac15cc/ Kannattaa kokeilla kääntää niitä sävysäätimiä ääriasentoihinkin. Joissain VOXeissa esim. bassonamikka täysillä leikkaa trebleä ja päinvastoin. Ja tietenkin putkien vaihdolla soundi muuttuu merkittävästi. JJ-putket toimivat hienosti VOXeissa, mukavan lämpimästi. Älä turhaan laita ylimääräisiä eq-paavoja hyvän soundin eteen! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. | |
![]() 09.03.2009 11:58:25 (muokattu 09.03.2009 12:22:11) | |
Arttuonline: (Fender Classic 60's ja AC15) melkoinen sirkkeli yhdistelmä vaikka treblet nollissa. Tuo CC1 on tosiaan melkoisen treblekäs. Maailmalla tekevät siihen pienen modin joka pehmentää soundia perinteikkäämmän AC15:n suuntaan: http://vintageamps.com/plexiboard/v … ic.php?f=2&t=71779&p=807038 Edit: Lisälinkki AC15-modeista: http://www.guitarpug.com/2008/06/vox-ac15cc-mod-guide/ Älä turhaan laita ylimääräisiä eq-paavoja hyvän soundin eteen! Näin juuri. Jos et modata uskalla, tyrkkää JJ:t sisään ja vaikka sitten bassohanikka täysille ja treblet kokonaan pois, mutta ei speduilla. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 09.03.2009 14:12:16 | |
PlecMan: Lähiviikonloppuina alkaa armoton asennusrojetki. Omaan Tokain japsitelen ja päätin hommata siihen duncanin mikit (pitkään kuunneltuani eri näytteitä ja lueskeltuani juttuja päädyin näihin). Kaulaan tulee perus STR-1 lipsticki ja tallaan Little '59 humppa ja tonen paikalle nostopotikka tallamikin puolitusta varten. Odotan innolla millasta soundia saadaan aikaiseksi. Kaverin kanssa asennellaan, mut ei olla paljoa aikaisemmin tehty, mutta duncanin sivuilla onneksi pirun hyvät ja selkeät kaaviot piuhoituksille. Nonii, kolvaukset kolvattuja oon äärimmäisen tyytyväinen tulokseen. Yllätyin siitä kuinka hyvin teletwangi pysyy tuossa kun puolittaa tallahumpparin. Tosin ite tykkään tällä hetkellä äärimmäisen paljon tuosta kakskelasen munakkaasta soundista. Lisäilin paria kuvaa tuosta mun yksilöstä omiin kuviin, jos jotakuta kiinnostaa. Jesus christ, lord of flies, in disguise, fuck. | |
![]() 09.03.2009 18:13:31 (muokattu 09.03.2009 18:14:23) | |
Freewheeler: Onko sulla toi laite? http://www.voxamps.com/us/customclassic/ac15cc/ Kannattaa kokeilla kääntää niitä sävysäätimiä ääriasentoihinkin. Joissain VOXeissa esim. bassonamikka täysillä leikkaa trebleä ja päinvastoin. Ja tietenkin putkien vaihdolla soundi muuttuu merkittävästi. JJ-putket toimivat hienosti VOXeissa, mukavan lämpimästi. Älä turhaan laita ylimääräisiä eq-paavoja hyvän soundin eteen! Joo juuri tuo kyseinen laite kyseessä. Putkien vaihtoa oon kanssa miettinyt, mutta jostain täältä foorumilta lukasin, että ei ole kuulemma saundin kirkkauteen/tummuuteen suurta vaikutusta. Mene ja tiedä sitten. Joo, ilman equa olis tarkotus selvitä! Aki: Tuo CC1 on tosiaan melkoisen treblekäs. Maailmalla tekevät siihen pienen modin joka pehmentää soundia perinteikkäämmän AC15:n suuntaan: http://vintageamps.com/plexiboard/v … ic.php?f=2&t=71779&p=807038 Lisälinkki AC15-modeista: http://www.guitarpug.com/2008/06/vox-ac15cc-mod-guide/ Näin juuri. Jos et modata uskalla, tyrkkää JJ:t sisään ja vaikka sitten bassohanikka täysille ja treblet kokonaan pois, mutta ei speduilla. Toi bright-cap-mod näyttäisi mielenkiintoiselta, mutta itse en uskalla ruveta sorkkimaan Voxin sisuskaluja, oli kyseessä sitten helppo operaatio tai ei. :D Osaisivatkohan jossakin musiikkiliikkeessä tuollaisen tehdä.. Top Sound olisi tuossa lähellä. JJ:n putkia Freewheelerkin suositteli, melkeenpä pitää vaihtaa! Meinaatteko, että etu- sekä pääteasteeseen molempiin JJt? | |
![]() 09.03.2009 18:23:26 | |
Arttuonline: Joo juuri tuo kyseinen laite kyseessä. Putkien vaihtoa oon kanssa miettinyt, mutta jostain täältä foorumilta lukasin, että ei ole kuulemma saundin kirkkauteen/tummuuteen suurta vaikutusta. Mene ja tiedä sitten. Joo, ilman equa olis tarkotus selvitä! Kokeilin ihan mielenkiinnosta omaa AC 15 CC1X, jossa on BlueAlnico -elementti, Telellä ja ei tuo mun korvaan ole ollenkaan riipivän kirkas - vahvarin tone minimiin ja bassoa puoliväliin tai yli - aivan namisaundit tuli telen tallamikillä. Tiedä sitten kuinka erilaisia yksilöitä on liikkeellä. | |
![]() 09.03.2009 18:27:21 | |
Toi bright-cap-mod näyttäisi mielenkiintoiselta, mutta itse en uskalla ruveta sorkkimaan Voxin sisuskaluja, oli kyseessä sitten helppo operaatio tai ei. :D Osaisivatkohan jossakin musiikkiliikkeessä tuollaisen tehdä.. Top Sound olisi tuossa lähellä. JJ:n putkia Freewheelerkin suositteli, melkeenpä pitää vaihtaa! Meinaatteko, että etu- sekä pääteasteeseen molempiin JJt? Etuasteputket vaan vaihdat. Ne pystyt helposti itsekin kotona/treeniksellä vaihtamaan. | |
![]() 09.03.2009 18:29:55 (muokattu 09.03.2009 18:37:09) | |
Arttuonline: Toi bright-cap-mod näyttäisi mielenkiintoiselta, mutta itse en uskalla ruveta sorkkimaan Voxin sisuskaluja Vahvistinkorjaaja-nimikkeellä luulisi sunkin seudulta löytyvän osaajia. Tuntuisi turhalta maksaa myös musaliikkeelle siitä riskistä että meneeköhän se viesti sit kuitenkaan perille, pitkän odotusajan lisäksi. Meinaatteko, että etu- sekä pääteasteeseen molempiin JJt? No mikä ettei molempiinkin. Ja vaikka välttämätöntä ei ole, suosittelen myös tuon vahvistimen biasointia pääteputkien vaihdon yhteydessä. Vahvistinkorjaajalle perushommia. Edit: Tosiaan tuolla etusputkien vaihdolla pääsee toki helposti itsekin tekemällä jo samaan suuntaan. aivan namisaundit tuli telen tallamikillä. Toiselle liian paljon on toiselle liian vähän. Ja CC1X on toki varmasti namumpi kuin pelkkä CC1. Mulla tuli jollain normi hyllystratolla CC1:stä fiilis että sopiva soundi lähti kun treblet nollilla ja bassot vähän yli puolen välin. Mutta sitten se soundi olikin niin hunajaa että yöunet meni. Taidanpa taas etsiä eBaysta. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)