Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5116 117 118 119 120444 445 446 447 448
Uto
25.09.2015 19:59:37
Minkä takia jotkut roikottavat tuolla ilmoituksia MYYTYnä? Paljon helpompaa poistaa ilmoitus suoraan.
I learn tapping so that I need never use it.
arijuki
25.09.2015 21:01:05
Uto: Minkä takia jotkut roikottavat tuolla ilmoituksia MYYTYnä? Paljon helpompaa poistaa ilmoitus suoraan.

Samaa mieltä, ne tulevat esim. haettaessa ihan turhaan tuloksiin mukaan. Laittaisin myös ilmoituksen maksimiajaksi vaikka 3 kk, vanhemmat on vaan unohtuneet sinne.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Laulava Kylätohtori
25.09.2015 21:33:01 (muokattu 25.09.2015 21:34:31)
Uto: Minkä takia jotkut roikottavat tuolla ilmoituksia MYYTYnä? Paljon helpompaa poistaa ilmoitus suoraan.

Mä pidän aina päivän verran myytynä, jos nyt joku muukin on kiinnostunut, niin näkeepähän, että on myyty, eikä esim. mennyt ilmoitus vanhaksi...

e. ja tykkään kyllä itse, että muutkin pistää myydyksi, mutta päivä tai pari riittää, siitä yli on turhaa. Ja ärsyttävintähän on se, että myydään tavara, muttei merkitä myydyksi, vaan jätetään ilmoitus roikkumaan torille - jopa kuukausiksi...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
freakingenius
25.09.2015 21:33:43
Kummasti nuo MIM standard stratojen hinnat nousee koko ajan. Nehän oli kaiketi thomannilla vähän aikaa sitten uutena noin reilu 400e ja nyt niistä pyydetään käytettynä enemmän. Ymmärrän että halutaan saada omat takaisin mahdollisimman hyvin mutta eikö siinä ole mitään epäeettistä että tehdään vielä voittoa kun ei edes puhuta mistään vintage arvosta.
mpekkanen
25.09.2015 21:46:43

Tätä olen itsekkin monesti ihmetellyt. Sitten on tullut vastauksia, että on hyvä pitää muutamia päiviä ettei enää muut ostajat ota yhteyttä...
Omien kokemusten mukaan aika harvoin tulee niitä ostaja-ehdokkaita niin kauheasti, etteikö jokaiselle voisi vastata.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moi/Terve!

""xxxxxx on jo valitettavasti myyty, kiitokset kuitenkin mielenkiinnosta ja hyvää syksyä(tai jotain muuta).

T:xxxx
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuollainen vastaus ei ole kovinkaan vaikea ja senhän voi vaikka kopioida siitä ensimmäisestä lähetetystä, niin ei tarvitse uudelleen kirjoittaa. Näin ei voi perustella sitä ilmoituksen turhaa roikottamistaan oikein. Tämä on tosin minun mielipiteeni.

Nyt kuitenkin tuolla on unohtunut moneltakin se ilmoitus sinne. Joiltakin jopa niinkin, että sitä ei poistetta, vaikka uusia muistetaan kyllä laittaa.
Sitten on myös nekin jotka ei poista sitä ilmoitusta, vaikka tuote on jo myyty/vaihdettu tai jotain. Tämä on vielä tympeämpää kuin, että se myyty teksti olisi siellä.
Näihin myytyihin jos ylipäätään vastataan, niin saattaa tulla jotain tosi töykeästi kun soittaa että "ei ole enää" ja luuri korvaan.
Jos noin paljoa ottaa päähän, niin eikö se olisi omienkin hermojen kannalta parempi poistaa turhat ilmoitukset.

Itse kun olen niin tyhmä, etten vaan ymmärrä. Niin, tai kyllähän minä sen ymmärrän, että ihmisiä on monenlaisia. Kyllä tietysti hyviin tapoihin kuuluisi ajatella myös hieman muitakin kuin itseä, jos niitä ilmoituksia laittaa.
Vaivaahan noilla turhilla ilmoituksilla myös muiden lisäksi itseäänkin.
Laulava Kylätohtori
25.09.2015 22:02:50
Prkl, mutta nyt on kyllä hiljaista. Ketään kiinnosta meikäläisen romut. Ja vielä pitäisi myydä kaikenlaista...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Jukka Häikiö
25.09.2015 23:33:18

Laulava Kylätohtori: Prkl, mutta nyt on kyllä hiljaista. Ketään kiinnosta meikäläisen romut. Ja vielä pitäisi myydä kaikenlaista...

Tohtori-setälle näppärä vinkki millä pääsee nopiaan eroon romuista, anna ilmasin, ei tartte enää nurkissa pölyä kerätä. Ei vaan, kyllä ne kaikki menee aikanaan, kunhan joku vaan tarvii, mullakin toi keinokuorma on roikkunut Torilla jo vaikka ja kuinka, mut periks ei anneta, eikä ilmasin.....
Terveisiä pizzerian nurkasta.... -herra Huu
Ikihonka
25.09.2015 23:40:29
freakingenius: Kummasti nuo MIM standard stratojen hinnat nousee koko ajan. Nehän oli kaiketi thomannilla vähän aikaa sitten uutena noin reilu 400e ja nyt niistä pyydetään käytettynä enemmän. Ymmärrän että halutaan saada omat takaisin mahdollisimman hyvin mutta eikö siinä ole mitään epäeettistä että tehdään vielä voittoa kun ei edes puhuta mistään vintage arvosta.

No tämä ei ole "turvonneet hintapyynnöt"-ketju mutta Fenderillä on nuo hinnat nousseet pariinkin kertaan ihan pienen ajan sisällä. MIM Standard maksaa nykyään tämän verran: http://www.thomann.de/fi/fender_standard_strat_2011_mn_awt.htm

Että silleen...
-Absoluuttinen puukorva-
Antsa Lipsanen
25.09.2015 23:54:28
Laulava Kylätohtori: Prkl, mutta nyt on kyllä hiljaista. Ketään kiinnosta meikäläisen romut. Ja vielä pitäisi myydä kaikenlaista...

Sinun täytyy tehdä nyt vastustamaton tarjous allekirjoittaneelle, kun huojun kahden vaiheilla Lemon Aidin tarpeellisuuden suhteen;)
freakingenius
26.09.2015 01:54:19
J2280: No tämä ei ole "turvonneet hintapyynnöt"-ketju mutta Fenderillä on nuo hinnat nousseet pariinkin kertaan ihan pienen ajan sisällä. MIM Standard maksaa nykyään tämän verran: http://www.thomann.de/fi/fender_standard_strat_2011_mn_awt.htm

Että silleen...

Joo väärään ketjuun tuli vahingossa. Ei tuo uusien kitaroiden hinta kuitenkaa mun mielestä selitä miksi niistä pitää niin mahdottomia pyytää käytettynä jos on itse ostanut pari vuotta puolet halvemmalla uuden.
Ikihonka
26.09.2015 02:56:52
freakingenius: Joo väärään ketjuun tuli vahingossa. Ei tuo uusien kitaroiden hinta kuitenkaa mun mielestä selitä miksi niistä pitää niin mahdottomia pyytää käytettynä jos on itse ostanut pari vuotta puolet halvemmalla uuden.

Joo itseä lähinnä ihmetyttää tuo Fenderin toiminta, esim. Classic-sarjan hinta lähentelee jo tonnia(!) Nälkä kasvaa näemmä syödessä, voipi käydä vaan niin että jää pää vetävän käteen...
-Absoluuttinen puukorva-
mpekkanen
26.09.2015 09:46:19
freakingenius: Joo väärään ketjuun tuli vahingossa. Ei tuo uusien kitaroiden hinta kuitenkaa mun mielestä selitä miksi niistä pitää niin mahdottomia pyytää käytettynä jos on itse ostanut pari vuotta puolet halvemmalla uuden.

No ei tietystikkään jos muutaman vuoden takaisista hinnoista puhutaan. Minusta kuitenkin sillä ei suoranaisesti ole niin väliä mitä itse on maksanut kun soitinta myy. Sen hetkinen arvohan on mitä on ja sen soittimenhan on saattanut saada aikoinaan vaikka lahjaksi tai muuten halvalla syystä tai toisesta. Tosin harvemmin mitään lahjoja myydään.
Onhan se voinut tulla vaikka vaihdossakin, esimerkiksi.

80-luvun loppupuolella sai uuden jenkki Fenderin telen tai straton laukun kanssa 3750 markan hintaan. Siitä seuraava hinta oli kymppiä tai kahta vaille 4000 markkaa ja tällöinkin oltiin vielä 80-luvun puolella. Käytettyjen hinnat oli siis jossain 2500-3000 markan tienoilla, silloin 80-luvulla. Jos siis on ostanut kitaran 2500 markalla, niin kyllä se kitara on kuitenkin nykyään lähemmäksi tonnin(tai ainakin 800-900 euroa) arvoinen käytettynä. Jos on muuten hyvässä kunnossa, eikä ole modattu kauheasti ja on vielä kova laukku.

Eipä noita Koreassakaan tehtyjä soittimia enää ihan parilla sataa uutena osta. Lähtevät tuosta 500-600 eurosta ylöspäin. Kaikkien hinnat ovat nousseet muutamien vuosien sisällä. Tosin jotkut enemmän ja jotkut taas hieman vähemmän.
Itsellä oli pitkään BC Rich Ironbird myynnissä 180 eurolla ja kyseinen Spaceface malli on sellainen, että niitä tehtiin vain 2003 lokakuussa. Soitin on Korealainen.
Vuoden sitä varmaan pidin torilla ja kiinnostus oli aika vähäistä, vaikka hintapyyntö oli mielestäni varsin kohtuullinen. Soitin on uuden veroisessa kunnossa, eikä se ole muutoinkaan mitenkään huono. On vain itselle tarpeeton.
Joitain sellaisia ostajia kyllä oli, että jos olisin sen täältä Jyväskylästä roudannut jonnekin Imatralle, Turkuun jne. niin olisi kaupat saattaneet syntyäkkin.
Julkisten kulkupelien varassa kun ollaan, niin ei voi ihan älyttömiä reissuja tehdä. Varsinkin kun ne pitäisi viedä ostajalle samaan rahaan ja takeita ostosta ei ole(luonnollisesti ostaja haluaa kokeilla soitinta, mikä on kyllä ihan ok).
Silloin olisi tietysti eriasia jos olisi muutenkin käyntiä jossain kauempana ja muutama kauppa on kyllä niinkin joskus onnistunut.

Sellaista tuo hintakehitys on. Yleensä kaikkien hinnat tuppaavat nousemaan vuosien varrella. Niin uusien kuin käytettyjenkin. Jotkut mallit tai merkit saattavat sitten olla joistain muista syistä hankalasta myytäviä, mutta harvemmin minkään uuden soittimen hinta tippuu, niin että muutoin laatu ja valmistus on pysynyt täysin samanalaisena. Olipa soitin tehty sitten missä tahansa.
arijuki
26.09.2015 10:04:53

Tämähän on normaalia kaupankäyntiä! Jos uusien hinta nousee niin vanhojen mukana, ainakin pyyntihinta. Myyjähän haluaa usein mahdollisimman hyvän hinnan rahoittaakkseen uuden ostoksensa.

Loppupeleissä kysyntä kuitenkin määrittää hinnan. Aina kannattaa tarjota eikä liikaa tuijottaa pyyntiä!

ps. Se mitä myyntiilmoituksissa en ymmärrä on välillä esiintyvät kommentit tyyliin "vastaan jos jaksan" jne. Minä vastaan AINA kaikille.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Gabe
30.09.2015 17:49:35
Vaikea on kyllä arvioida mikä kama menee ja mikä ei. Luulin että tuo kaappi olisi tuohon hintaan mennyt äkkiä, mutta ei. Pari varausta siihen on pyydetty mutta kun olisi tullut maksun aika niin eipä sitä rahaa sitten löydykään.
Gary the pine
30.09.2015 18:02:38
Gabe: Vaikea on kyllä arvioida mikä kama menee ja mikä ei. Luulin että tuo kaappi olisi tuohon hintaan mennyt äkkiä, mutta ei. Pari varausta siihen on pyydetty mutta kun olisi tullut maksun aika niin eipä sitä rahaa sitten löydykään.

Tossa lienee vaikuttavana aika paljon tuo väri; musta on vähän epäpyhä Orangeen ;-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gabe
30.09.2015 18:54:21
Gary the pine: Tossa lienee vaikuttavana aika paljon tuo väri; musta on vähän epäpyhä Orangeen ;-)

No perkele, kyllähän minä oranssia maalia käyn ostamassa jos se siitä on kiinni. :D Black is the new Orange.
jhakwe
30.09.2015 19:01:15

Gabe: Vaikea on kyllä arvioida mikä kama menee ja mikä ei. Luulin että tuo kaappi olisi tuohon hintaan mennyt äkkiä, mutta ei. Pari varausta siihen on pyydetty mutta kun olisi tullut maksun aika niin eipä sitä rahaa sitten löydykään.

Eihän toi hinta missään nimessä paha ole. Taitaa vain olla se tyhjyys, joka myyntiä hidastaa. Meinasin jo ostaa tuon talteen, mutta toisaalta ei ihan lähiaikoina ole upottaa sitä neljää hunttia sen täyttämiseen, ja ikuisuusprojekteja alkaa olla jo tarpeeksi :)
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä.
Gabe
30.09.2015 19:04:11 (muokattu 30.09.2015 19:04:32)
jhakwe: Eihän toi hinta missään nimessä paha ole. Taitaa vain olla se tyhjyys, joka myyntiä hidastaa. Meinasin jo ostaa tuon talteen, mutta toisaalta ei ihan lähiaikoina ole upottaa sitä neljää hunttia sen täyttämiseen, ja ikuisuusprojekteja alkaa olla jo tarpeeksi :)

Ei ole helppoa. Viimeksi kun myin kaappia niin tuli vaikka miten monta kyselyä että suostunko myymään tyhjänä. Noh, voisinpa laittaa siihen että elementtien paikalleenlaitto onnistuu jos ne löytyy. Kyllä mullakin pitäisi jotain tuolla kellarikomerossa vielä olla.

e. Tyhjänä tuon lähetys ei maksaisi niin pirusti..
modsman77
30.09.2015 20:33:36

Dodii, nyt lähti JCM2000 TSL 602 Compo. muistaakseni 3kk myynnissä.

Vahvistinta tuli ikävä... En tiedä mitä tämä on.. Hemmetti marsu myyty.

Tykkään marshall logosta ja siitä rokkiruttusoundista.... puhtaat hyvät...

Toivottavasti marsu meni hyvään kotiin.
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Gary the pine
30.09.2015 20:46:29
modsman77:... En tiedä mitä tämä on..

Se on luopumisen tuskaa, hyvistä kapineista sitä väistämättä tulee, huonoista vaan helpottunut huokaus :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)