Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 5116 117 118 119 120122 123 124 125 126
Dropped C
20.09.2011 12:46:32
Dollari on alhaalla, sekin vaikuttaa.
jii.haanpaa
20.09.2011 12:52:38
Twinkle: taitaa kaikkien gibsonien hinta olla tippunut, joskus 2000-luvun puolivälissä lespan stankku maksoi thomannilla 2560 euroa. T-birdinkin maksoi joskus yli pari tonnia. Uskoisin että syyt hinanpudotukseen on lähinnä kaupallisia eikä soittimeen itseensä liittyviä.

Tuosta voi melko suoraan katsoa kuinka Gibsonien hinnat ovat viimeisten vuosien aikana kehittyneet: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porss … =USD&days=1825&x=41&y=9

Jep, 2000-luvun puolessa välissä oltiin pohjilla. Kun itse olin ostamassa R8 jokunen vuosi sitten, niin Topsoundin hintalapussa oli noin 2400 euroa. Standardeja sai reilusti alle parin tonnin. Vuosi taisi olla 2009. Kun euro käväisi huipussaan ja ameriikkalaisilla oli enemmän hätä kuin meillä, niin SRV-stratoja sai dv247:lta noin 950 eurolla. Nyt kun eurolla ei ole mitään syytä enää nousta, niin aivan varmasti liikkeet ennakoivat tämän ja tuskin kitaroiden hinnat ainakaan laskevat, jos saat palkkasi euroissa. Ei ennen seuraava nykäisyä ylöspäin.
Celeb
07.10.2011 13:07:45
FensonGibder
07.10.2011 21:31:05
jii.haanpaa: Tuosta voi melko suoraan katsoa kuinka Gibsonien hinnat ovat viimeisten vuosien aikana kehittyneet: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porss … =USD&days=1825&x=41&y=9

Jep, 2000-luvun puolessa välissä oltiin pohjilla. Kun itse olin ostamassa R8 jokunen vuosi sitten, niin Topsoundin hintalapussa oli noin 2400 euroa. Standardeja sai reilusti alle parin tonnin. Vuosi taisi olla 2009. Kun euro käväisi huipussaan ja ameriikkalaisilla oli enemmän hätä kuin meillä, niin SRV-stratoja sai dv247:lta noin 950 eurolla. Nyt kun eurolla ei ole mitään syytä enää nousta, niin aivan varmasti liikkeet ennakoivat tämän ja tuskin kitaroiden hinnat ainakaan laskevat, jos saat palkkasi euroissa. Ei ennen seuraava nykäisyä ylöspäin.

2005 alkoi dlx-musiikissa LP ale: 1995€. Sen jälkeen hinnat eivät ole palanneet, mutta hidasta nousua viime aikoina.
Itsekin ostin VOS '58-mallin pari vuotta sitten. Kilpailutin dlx:n (2400€) ja Kitarapajan välillä, ja paja voitti hintaan 2200 - kiitos, nam.

Fenkulla hinnat on nousseet selkeämmin - mallikohtaisesti tietenkin.
Esim. Eric Johnsonia sai pari vuotta sitten uutena 1600€ - kiitos, nam. Nyt sama yli 2100 jöröä (pajalla).

Jos talouden huono veto jatkuu, niin hinnat tippuu - ainakin niille jotka kilpailuttavat keihäänsä.
Riffi, nyt.
jii.haanpaa
07.10.2011 22:04:16 (muokattu 07.10.2011 22:10:40)
FensonGibder: ...Jos talouden huono veto jatkuu, niin hinnat tippuu - ainakin niille jotka kilpailuttavat keihäänsä.

Sen kun tietäisi, niin voisi alkaa harrastamaan elääkseen :) "Huono vetohan" on nyt jatkunut meikäläisillä pian 4 vuotta, eikä ne kitarat nyt ainakaan halvempia ole kuin neljä, tai kolme, tai kaksi vuotta sitten. Tosin mulla on niin suppea "seurantalista", että ei varmaan passaisi yleistää.
GrooverMan
11.10.2011 13:56:33 (muokattu 11.10.2011 13:58:20)
Halvalla menee Evil Twin, mutta menköön. About kolme kertaa sen mitä tosta kannattais maksaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565964

Ai mut se onkin red KNOP, varmaan joku harvinaisempi ja parempi.
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
jyrkalt
11.10.2011 14:16:00
GrooverMan: Halvalla menee Evil Twin, mutta menköön. About kolme kertaa sen mitä tosta kannattais maksaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565964

Ai mut se onkin red KNOP, varmaan joku harvinaisempi ja parempi.

Mä kattelin että tuon myyjän kotipaikkakunnalta on torilla toinenkin "myyjä" jotka on rekisteröityneet saman päivänä tämän toisen myyjän kanssa. Kamaa on paljon myytävänä ja kaikki kama aika ylihintaista. Kandee katsoa kommentteihin vastailut kun niissäkin on yhteneväisyyksiä.
Haisee snadisti tai sit musta on tullut vainoharhainen.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Eemil
11.10.2011 14:28:32 (muokattu 11.10.2011 14:30:27)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565967

Höfner 60 luvulta 1450€.

Eikös näitä erilaisia Höfnereitä liiku 600-700€ hintalapuilla?

E: Jaa tää onkin tää tuttu kaveri jolla kaikki myynnissä oleva kama on halpaa kuin saippua.
Jungleman
11.10.2011 15:21:42
jyrkalt: Mä kattelin että tuon myyjän kotipaikkakunnalta on torilla toinenkin "myyjä" jotka on rekisteröityneet saman päivänä tämän toisen myyjän kanssa. Kamaa on paljon myytävänä ja kaikki kama aika ylihintaista. Kandee katsoa kommentteihin vastailut kun niissäkin on yhteneväisyyksiä.
Haisee snadisti tai sit musta on tullut vainoharhainen.

On muuten sama puhelinnumero myös.

Ei näin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Thyvon
11.10.2011 15:50:32 (muokattu 11.10.2011 15:52:27)
Tässä on varmaan jotain huumoria taustalla, kun joutui kommenttien kohteeksi aiemmalla 850 euron hintapyynnöllä. Kuvassahan näyttäisi olevan jonkunlainen palacaster, jossa on ESP straton kaula, muista osista onkin sitten paha mennä sanomaan mitään. Näillä tiedolla ei ihan puolentoista tonnin peli, vaikka potikat ei rahisekaan.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=560560
p130
11.10.2011 15:57:33

Thyvon: Tässä on varmaan jotain huumoria taustalla, kun joutui kommenttien kohteeksi aiemmalla 850 euron hintapyynnöllä. Kuvassahan näyttäisi olevan jonkunlainen palacaster, jossa on ESP straton kaula, muista osista onkin sitten paha mennä sanomaan mitään. Näillä tiedolla ei ihan puolentoista tonnin peli, vaikka potikat ei rahisekaan.

Ainakin talla sopii täysin ESP:n kasariteleen, eipä tuossa paljon muita aitouden tai epäaitouden merkkejä ole...

Varmaan hyvä vehje, mutta ei 1,5k€ arvionen.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Numb
11.10.2011 16:00:30

p130: Ainakin talla sopii täysin ESP:n kasariteleen, eipä tuossa paljon muita aitouden tai epäaitouden merkkejä ole...

Straton lavalta näyttää kovasti kyllä tuossa kuvassa ainakin.

Varmaan hyvä vehje, mutta ei 1,5k€ arvionen.

ESP:n Series 400 -vehkeet ovat oikein mainion hyviä. Mutta eivät tosiaan puolentoista tonnin vehkeitä. Hyväkuntoiset 700-800 ehkä.
The best laid schemes o' Mice an' Men, Gang aft agley - Robert Burns
p130
11.10.2011 16:18:38

Numb: Straton lavalta näyttää kovasti kyllä tuossa kuvassa ainakin.

Juu, taitaa olla ESP:n stratoissakin tuollaisia, mutta tarkemmin tietämättä en sanoisi etteikö voisi olla valmistajan oma tele/stratolapa. Niissä arvostetuimmissa tuollaisissahan on ihan Fender-malliset T-S-lavat. Täällä on ESP-harrastajia sen verran että joku ehkä osaa sanoa varmasti mikä tuo on.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Numb
11.10.2011 16:20:45

p130: Juu, taitaa olla ESP:n stratoissakin tuollaisia,

On. Mulla oli moinen.

Niissä arvostetuimmissa tuollaisissahan on ihan Fender-malliset T-S-lavat. Täällä on ESP-harrastajia sen verran että joku ehkä osaa sanoa varmasti mikä tuo on.

En ainakaan ole koskaan törmännyt series 400 -teleen, jossa olisi alun perin ollut stratolapa. Mutta sehän ei tietty tarkoita, etteikö niitä voisi olla.
The best laid schemes o' Mice an' Men, Gang aft agley - Robert Burns
Thyvon
11.10.2011 16:24:30 (muokattu 11.10.2011 16:26:09)
400 series telessä on ollut myös kolmipalaista tallaa messingin värisillä paloilla ja viisipalaista tallaa modernimman straton tyylisillä paloilla. En oikein tiedä, voiko tallan perusteella taas paljon aitoutta todistella.

Kyllä tuon kaulan kiinnityksen perusteella sopii arvata, ettei tämä missään nimessä ole originaali 400 sarjalainen. Otan ilolla vastaan, jos joku sivistää minua ja osoittaa epäilyni vääräksi.

p130: Juu, taitaa olla ESP:n stratoissakin tuollaisia, mutta tarkemmin tietämättä en sanoisi etteikö voisi olla valmistajan oma tele/stratolapa. Niissä arvostetuimmissa tuollaisissahan on ihan Fender-malliset T-S-lavat. Täällä on ESP-harrastajia sen verran että joku ehkä osaa sanoa varmasti mikä tuo on.
GrooverMan
11.10.2011 16:24:31
Thyvon: Tässä on varmaan jotain huumoria taustalla

No juu eiköhän, toinen asia sit että kuinka hauskaa huumoria.
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Thyvon
11.10.2011 16:30:16 (muokattu 11.10.2011 16:30:46)
Yleisesti ottaen on aika arveluttavaa tuo tyyli, miten jengi otsikoi palacastereiden myynti-ilmoituksia. Otsikolla -83 Squier myydäänkin teosta, jossa ainut -83 Squerin osa on body. Tai hevimallinen kitara on otsikoitu harvinainen 80-luvun ESP, kun ainut ESP-osa on kaula. Mun kirjoissa tuo on selkeää harhaanjohtamista otsikoinnissa, mut olenkin varmaan pikkumainen niuho.
blues guitar
11.10.2011 16:49:36

Thyvon: Yleisesti ottaen on aika arveluttavaa tuo tyyli, miten jengi otsikoi palacastereiden myynti-ilmoituksia. Otsikolla -83 Squier myydäänkin teosta, jossa ainut -83 Squerin osa on body. Tai hevimallinen kitara on otsikoitu harvinainen 80-luvun ESP, kun ainut ESP-osa on kaula. Mun kirjoissa tuo on selkeää harhaanjohtamista otsikoinnissa, mut olenkin varmaan pikkumainen niuho.

Ainakin jos kitaraan on vaihdettu alkuperäistä parempia osia, niin kyllä niitä kannattaa mainostaa jo myynti-ilmoituksessa. Mutta ei otsikossa voi kaikkea luetella.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
trih
11.10.2011 16:52:30
Thyvon: Tässä on varmaan jotain huumoria taustalla, kun joutui kommenttien kohteeksi aiemmalla 850 euron hintapyynnöllä. Kuvassahan näyttäisi olevan jonkunlainen palacaster, jossa on ESP straton kaula, muista osista onkin sitten paha mennä sanomaan mitään. Näillä tiedolla ei ihan puolentoista tonnin peli, vaikka potikat ei rahisekaan.

Straton kaula selvästi kun on kolot näkyvissä. Se, onko kyseessä ESPin valmistama stratokaula on tietysti eri asia kun logoja voi laitella miten tykkää.

ESP on tehnyt ja varmaan tekee edelleenkin ihan F-tyylin lapoja. Google laulamaan niin löytyy varmaan kaikki mitä voi keksiä.

Kova on kyllä hinta kun tuohon hintaan saa jo vaikka mitä käytettyä customia...
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Thyvon
11.10.2011 19:06:15
blues guitar: Ainakin jos kitaraan on vaihdettu alkuperäistä parempia osia, niin kyllä niitä kannattaa mainostaa jo myynti-ilmoituksessa. Mutta ei otsikossa voi kaikkea luetella.

No toki vaihdetut osat täytyy mainita, eikä kaikki mahdu otsikkoon. Pointti on se, että ainakaan mulle Volvo ei ole Volvo, jos siihen on vaihdettu Saabin moottori. Olkoon se Saabin moottori kuinka paljon parempi tahansa jonkun mielestä ja tosi hyvä ajettava ja hakkaa ihan tosi oikeesti kaikki Ferraritkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)