Vetehinen 19.04.2013 16:20:25 | |
---|
samiko: mikä siinä on vaikeaa pysyä aiheessa? miten esim tää boss pedaalien myyjä/ostaja liittyy aiheeseen? joka saakelin aihealueella alkaa jutut rönsyileen johonkin tupakinpolton lopettamiseen tai turvakenkiin. ...takaisin aiheeseen, karkeasti puolet muusikoiden netin tavaroista vois linkittää tähän turvonneet hintapyynnöt osioon. tonnin tavarasta ei kannata maksaa 800e Karistelehan hiekat pillustasi. Se, kannattaako maksaa käytetystä 80% uuden hinnasta riippuu tarpeesta. Kysynnän ja tarjonnan laki... Esim uutuustuotteet joita ei ole torilla aiemmin näkynyt, voi mennä ylikin 80% pyyntihinnalla kaupaksi. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
hallu 19.04.2013 16:32:15 | |
---|
beliel: Karistelehan hiekat pillustasi. Se, kannattaako maksaa käytetystä 80% uuden hinnasta riippuu tarpeesta. Kysynnän ja tarjonnan laki... Esim uutuustuotteet joita ei ole torilla aiemmin näkynyt, voi mennä ylikin 80% pyyntihinnalla kaupaksi. Yleensäkin kun mennään kitarakaupoille niin kannattavuuslaskelmat voi jättää himaan. Onhan se toki totta, että Gibsonit ja Fenderit tuppaa olemaan aika kalliita kun niistä huudellaan 70 - 80% uuden hinnasta kun jonkun muun merkin tuotteet saa 50% tai allekin. Mutta lopultahan fiilis ratkaisee. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Hi-Power 19.04.2013 16:39:16 (muokattu 19.04.2013 16:39:31) | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 19.04.2013 16:41:45 | |
---|
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
LaMotta 19.04.2013 17:06:15 (muokattu 19.04.2013 17:13:37) | |
---|
Minkälainen on tyypillinen mnetin hintapoliisin profiili? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
jarmo vh 19.04.2013 17:51:36 | |
---|
samiko: ...takaisin aiheeseen, karkeasti puolet muusikoiden netin tavaroista vois linkittää tähän turvonneet hintapyynnöt osioon. tonnin tavarasta ei kannata maksaa 800e En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä logiikkaa. Miksei tonnin tavarasta kannata maksaa 800e? Jos tavara on hyvä ja mieleinen ja sen saa uutta vastaavaa halvemmalla niin miksi pitäisi olla ostamatta? Turhahan tämä kommenttini on mutta enpähän malttanut olla laittamatta. Mitä vanhempi sitä vanhempi. |
JaaGeRMaisTeR 19.04.2013 20:46:43 | |
---|
jarmo vh: En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä logiikkaa. Miksei tonnin tavarasta kannata maksaa 800e? Jos tavara on hyvä ja mieleinen ja sen saa uutta vastaavaa halvemmalla niin miksi pitäisi olla ostamatta? Turhahan tämä kommenttini on mutta enpähän malttanut olla laittamatta. No koska se ei ole kaavan ovh x 0.7 mukainen... Joka on edelleen aivan älytön yhtälö ja keksinyt kaveri jolta puuttui hintti pyyntihinnasta. :D Laitan plussan koska olen samaamieltä.. Tästä :) V |
Karhukoira74 19.04.2013 20:51:30 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: No koska se ei ole kaavan ovh x 0.7 mukainen... Joka on edelleen aivan älytön yhtälö ja keksinyt kaveri jolta puuttui hintti pyyntihinnasta. :D Laitan plussan koska olen samaamieltä.. Tästä :) Noi 0,7 x hinaajat voi imasta kikulia ja ostaa vehkeensä mistä lystää. Kyllä se kunto, ja ennenkaikkea ostajan ja myyjän tarve kun kohtaa niin hinta löytyy. -So many assholes, so few bullets- |
JaaGeRMaisTeR 19.04.2013 20:56:03 | |
---|
Karhukoira74: Noi 0,7 x hinaajat voi imasta kikulia ja ostaa vehkeensä mistä lystää. Kyllä se kunto, ja ennenkaikkea ostajan ja myyjän tarve kun kohtaa niin hinta löytyy. Toinen plussa putkeen :D V |
yonyx 19.04.2013 20:58:20 | |
---|
Karhukoira74: Noi 0,7 x hinaajat voi imasta kikulia ja ostaa vehkeensä mistä lystää. Kyllä se kunto, ja ennenkaikkea ostajan ja myyjän tarve kun kohtaa niin hinta löytyy. juurikin näin! ja nämä modailuista valittajat... jos halvemman pään soittimeen on pistetty rautaa kitaran alkuperäisen arvon verran lisää ja aletaan nillittämään "kaupast saa uuden samalla hinnalla..." sit voi hakea sielt kaupast sen uuden! se ei kuitenkaan ole varsinaisesti sama keppi enää, ja jos lopputulos on parempi ku kaupan uusi niin sille löytyy kyllä ostajansa.. tietysti oma lukunsa nämä modailut jotka kustaan juoksujalkaa vailla tietämystä mitä oltiinkaan tekemässä... se että mikkien vaihdon takia laitetaan hintaa lisää kepille perusteluna että työ maksoi xx euroa, on kyllä väärin :D Lucifer Our Lord - LOL |
hallu 19.04.2013 21:09:09 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: No koska se ei ole kaavan ovh x 0.7 mukainen... Joka on edelleen aivan älytön yhtälö ja keksinyt kaveri jolta puuttui hintti pyyntihinnasta. :D Laitan plussan koska olen samaamieltä.. Tästä :) Olen taipuvainen olemaan hyvin samaa mieltä kanssasi siksikin, että meillä kuluttajilla ei ole useinkaan minkäänlaista yksimielisyyttä siitä mikä se uuden hinta on mistä se x0,7 lasketaan. Täytyy myös huomioda, että jos olen myymässä vaikkapa kitaraani, niin minulla on se kitara ja sen saa heti (eli ei ole mitään epämääriäisiä toimitusaikoja jonka jälkeen sen kitaran ehkä saa). Siksi se netin halvin jostakin vinkuintialaisesta nettikaupasta löytyvä hinta ei ainakaan meikäläisell ekelpaa referenssiksi. Tosin mnetissähän on kaikeiti thomannin hinta hyväksytty jonkinlaiseksi vartailuhinnaksi josta sen käytetyn käypä hinta voidaan laskea. Kyllä siinä kuitenkin se kysyntä ja tarjonta pitkälle ratkaisee sen käyvän hinnan ja joissakin se vain näyttää asettuvan vähän korkeammaksi kuin toisissa. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että myyjä saa pyytää tavarastaan mitä tykkää ja ostaja saa maksaa siitä mitä haluaa. Eihän siinä muuta tapahdu kuin että tavara jää myymättä jos hinta on liian kova. Pahin skenaario hintapoliisille on varmaan se, että joku ostaa sen sillä pyydetyllä hinnalla:-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
UkkonenIskee 19.04.2013 21:13:32 (muokattu 19.04.2013 21:16:12) | |
---|
Jaahas, olemme näemmä saaneet uuden paviaanin tänne keuhkoamaan (tiedätte varmaan ketä tarkoitan). Noh, ei se mitään, onhan tässä mukavaa viikonloppu luettavaa. Turha jätkä. penatuna: Nauhojen vaihto taas maksaa esim. Lottosella 250€, jolloin puhutaan jo ihan eri hinnasta. En kyllä ymmärrä kuka tuotakin hommaa nyt ei itse tekisi, helppo homma, joskin aikaa vievä. Asiaan kannattaa toki perehtyä hyvin syvällisesti ennen kun rupeaa tekemään, mutta sillä säästää ziljoonia. jarmo vh: En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä logiikkaa. Miksei tonnin tavarasta kannata maksaa 800e? Jos tavara on hyvä ja mieleinen ja sen saa uutta vastaavaa halvemmalla niin miksi pitäisi olla ostamatta? Aamen! Kuten aiemmin mainitsin voi tuollaiset 0.7 kertoimet työntää käsi nyrkissä valittajan persereikään. Ei se nyt jumalauta päde jokaiseen myytävään kohteeseen, ehkä johonkin sitä voi soveltaa. Kukin hinnoitelkoon miten haluaa. Itse jos ostan niin osaan tinkiä ja jos hinta ei miellytä niin jätän ostamatta. LaMotta: Minkälainen on tyypillinen mnetin hintapoliisin profiili? Pikkusieluinen, katkeroitunut, köyhä, luonteeltaan vittumainen ja vittuileva sekä suuri narsisti joka ei tarvitse mitään niistä tavaroista joiden hinnoista aukoo päätään. |
Shredator 19.04.2013 21:17:26 | |
---|
yonyx: juurikin näin! ja nämä modailuista valittajat... jos halvemman pään soittimeen on pistetty rautaa kitaran alkuperäisen arvon verran lisää ja aletaan nillittämään "kaupast saa uuden samalla hinnalla..." sit voi hakea sielt kaupast sen uuden! Mutta kuka idiootti laittaa paskaan kitaraan tuon verran parempia osia? Kyllä ne puut on ne jotka sen soundin ratkaisee. 0,7 kerroin on hyvä nyrkkisääntö, jonka yli on vain tyhmää maksaa. Ero uuteen jää muutoin liian pieneksi. Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti? |
oiva tumpeloinen 19.04.2013 21:26:35 | |
---|
Shredator: Mutta kuka idiootti laittaa paskaan kitaraan tuon verran parempia osia? Kyllä ne puut on ne jotka sen soundin ratkaisee. Voin sanoa, että aika moni. Niitä hyviä puita on niin kovin vaikea löytää bändin seasta, puhumattakaan siitä, että monilla on kaikenmaailman digipelejä tai muita laitoksia, missä niistä puista ei ole niin kovasti iloa. 0,7 kerroin on hyvä nyrkkisääntö, jonka yli on vain tyhmää maksaa. Ero uuteen jää muutoin liian pieneksi. Sit kannattaa varmasti ottaa uutena. Toi kyllä pitää ihan hyvin paikkansa halvempien romujen kanssa, mut jos joku kysyy multa, että kannattaako jostain laitteesta maksaa 1200 euroa vai 1500 euroa, niin kyllä mä ainakin suosittelisin maksamaan sen pienemmän hinnan. Jos kunto on molemmissa käytännössä yhtä hyvä. Tahtoo siis sanoa, että kannattanee katsella euroja prosenttien sijaan. |
Karhukoira74 19.04.2013 21:29:07 | |
---|
oiva tumpeloinen: Voin sanoa, että aika moni. Niitä hyviä puita on niin kovin vaikea löytää bändin seasta, puhumattakaan siitä, että monilla on kaikenmaailman digipelejä tai muita laitoksia, missä niistä puista ei ole niin kovasti iloa.
Sit kannattaa varmasti ottaa uutena. Toi kyllä pitää ihan hyvin paikkansa halvempien romujen kanssa, mut jos joku kysyy multa, että kannattaako jostain laitteesta maksaa 1200 euroa vai 1500 euroa, niin kyllä mä ainakin suosittelisin maksamaan sen pienemmän hinnan. Jos kunto on molemmissa käytännössä yhtä hyvä. Tahtoo siis sanoa, että kannattanee katsella euroja prosenttien sijaan. Tästä on pakko kanssa rankaista plussalla. -So many assholes, so few bullets- |
blues guitar 19.04.2013 21:37:03 (muokattu 19.04.2013 21:38:59) | |
---|
Ja koska kitarat ovat aina yksilöitä, niin ihan hyvin se käytetty voi olla jopa parempi kuin uusi. Tosin parhaat yksiköt eivät lähde kiertoon kovinkaan helposti. Mutta jos testaamalla totean käytetyn soittimen hyväksi yksilöksi, olen valmis maksamaan siitä miltei uuden hinnan. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
the-Antero 19.04.2013 21:44:58 | |
---|
Shredator:0,7 kerroin on hyvä nyrkkisääntö, jonka yli on vain tyhmää maksaa. Ero uuteen jää muutoin liian pieneksi. No jaa... Eipä aina välttämättä. Jos ostan kaupasta heräteostoksena vaikkapa delayn joka maksaa 200€. Kokeilen sitä kerran treeneissä ja pistän sen jälkeen torille myyntiin niin sekö pitäs myydä automaattisesti 70% kaupan hinnasta? Samaa pedaalia on mahdollisesti jopa siellä kaupassa poljettu yhteensä enemmän kuin mitä minä treeniksellä :D Eli ihan hyvin voi pyytää vaikka 170€. Jos hinta ei miellytä niin ei ole pakko ostaa sitä "käytettyä"... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Laulava Kylätohtori 19.04.2013 21:54:53 | |
---|
the-Antero: No jaa... Eipä aina välttämättä. Jos ostan kaupasta heräteostoksena vaikkapa delayn joka maksaa 200€. Kokeilen sitä kerran treeneissä ja pistän sen jälkeen torille myyntiin niin sekö pitäs myydä automaattisesti 70% kaupan hinnasta? Samaa pedaalia on mahdollisesti jopa siellä kaupassa poljettu yhteensä enemmän kuin mitä minä treeniksellä :D Eli ihan hyvin voi pyytää vaikka 170€. Jos hinta ei miellytä niin ei ole pakko ostaa sitä "käytettyä"... Ja se kaupan uusi on ollut jollain puolimielellä kuukauden kotisovituksessa, missä sitä on poljettu treeniksellä kuin hullu tulpatonta mopoa. Tämä koko 0,7 on niin turhaa vääntöä kuin olla voi. Jos mulla on vuoden vanha Boss niin laitan sen myyntiin 0,7 kertaa Thoomannin hinta tjsp. Jos mulla on Vintage Gibson vuodelta '59 en varmaankaan katso Thuumannilta uuden hintaa ja kerro sitä 0,7. Järki käyttöön ja jos joku ei tätä tajua (valitettavan moni ilmeisesti) niin voi voi, ei se kyllä tajua, vaikka tästä kuinka paljon netissä väännetään ja valistetaan. Parhaita ovat ne, joiden mielestä jollain on velvollisuus myydä heikkopäisen ostajan keksimien "argumenttien" takia joku vehjas johonkin naurettavaan hintaan. Ja usein ostaja vieläpä itse jopa uskoo näihin tarinoihinsa - sairasta.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
samiko 20.04.2013 03:28:18 | |
---|
juu mä ostan kamani tästäkin edespäin kaupasta, narsistina ja köyhänä....hittoako tässä edes teidän kaa aikaa kulutan kirjoittelemallakaan |
edenbeast 20.04.2013 04:36:07 | |
---|
samiko: juu mä ostan kamani tästäkin edespäin kaupasta, narsistina ja köyhänä....hittoako tässä edes teidän kaa aikaa kulutan kirjoittelemallakaan Tässä olet aivan oikeassa! Vittuako meidän kanssa kannattaa edes kuluttaa aikaa :) |