Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5112 113 114 115 116419 420 421 422 423
Laulava Kylätohtori
17.10.2016 22:05:12
Kefiiri: Ei välttämättä. Kaikkiin kitaroihin ei tule... pakkoko se on pelkkiä 59 Lespauleja ostella :)

Päinvastoin, näillä arvonnousuilla köyhällä ei ole rahaa olla ostamatta 59 Lespaa...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Rämppy
17.10.2016 22:43:30
Mun mielestä Fenderin heavy relic -skitat on suurinta vedätystä mitä markkinamies on keksinyt. Rumasti paskottuja kitaroita roimaan ylihintaan. Yksikään aito 60-luvun fenkku, minkä olen nähnyt, ei ole niin rumasti kulunut kuin nämä keinotekoisesti kulutetut feikki-vanhat.
In Finland we have this thing called "diu diu".
stratomaster
18.10.2016 09:10:38

tuskiz: Relikoidut kepit on about typerintä mitä on keksitty kuten myös niiden järjettömät hinnat ja ostajat. Maalit kun ei soitettavuuteen vaikuta voi vaan köyhänä ihmetellä tämmöstä.

Soittaminen ja musiikin tekeminen on luovia prosesseja, eikä kaikkea siihen liittyvää voi aina selittää pelkällä insinöörijärjellä. Kyse voi olla hyvin pitkälle siitä, mitä musiikintekijä itse kokee.

Mulla on kaksi aika kevyesti relikoitua CS-reliikkistratoa, ja tykkään niistä enemmän kuin mistään muista kitaroistani. Sun mielestä ehkä typerää, mun mielestä ei. Niillä tulee soitettua varmaan 99% ylipäänsä soittamiseen kuluttamastani ajasta, vaikka muitakin vaihtoehtoja löytyy kaapista. Vaikka maalit ei vaikuta soitettavuuteen, olennaista on, innostaako kitara soittamaan. Se on lopulta ihan sama, millaiseen mielikuvaan se soittointo perustuu. Nuo on mun mielestä helvetin makeita kitaroita, ja soittoa kertyy enemmän kuin koskaan. Minusta jotain on tehty oikein, jos kitarasta tulee tuollainen fiilis.

Toki nuo on sen verran erinomiaisia soittimia, että tykkäisin niistä ihan kiiltävinäkin, mutta jokin tuossa relikoinnissa minua viehättää.
hollstro
18.10.2016 09:35:33

Relikointi niinkuin muutkin asiat on mielipidekysymyksiä. Kunhan kitara on hyvä niin mitä väliä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Haeroe
18.10.2016 10:37:18

Relikoinnista puheen ollen Keeleyn Fuzz Head + rahaa vaihtui Proffan käsinjohdotettuun Forest Green -kompuraan. Nyt on kantrinapsua, ja funk-länkytyskin kuulostaa autenttiselta. Joudun taas toistamaan vanhan fraasin, että saundi ei ole pelkästään soittajan sormissa. Nyt pitäisi vaan keksiä, mihin kohtaan signaaliketjua tuo laitetaan, koska laudassa on myös toinen kompura, jonka tarkoitus on pitää sustaini kahvitauolle asti.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
jpw
18.10.2016 11:18:58
Haeroe: Relikoinnista puheen ollen Keeleyn Fuzz Head + rahaa vaihtui Proffan käsinjohdotettuun Forest Green -kompuraan. Nyt on kantrinapsua, ja funk-länkytyskin kuulostaa autenttiselta. Joudun taas toistamaan vanhan fraasin, että saundi ei ole pelkästään soittajan sormissa. Nyt pitäisi vaan keksiä, mihin kohtaan signaaliketjua tuo laitetaan, koska laudassa on myös toinen kompura, jonka tarkoitus on pitää sustaini kahvitauolle asti.

Tuo nimenomaan ihan ensimmäiseksi ketjuun, kyllä toimii !
heviäijä
18.10.2016 11:36:09 (muokattu 18.10.2016 11:36:23)
Paras relikointi on sellaista, joka kertyy vuosien varrella ja naarmuihin liittyy jokin muukin tarina, kuin "puusepän pitkä ja piinallinen odotus kahvitauolle höyläpenkin äärellä"

OT:n lopuksi kerron ostaneeni kaksi settiä D'addario kieliä 11-52.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
askomiko
18.10.2016 12:00:21
Arvelin tehdä youtubeen semmosen hupivideon jossa puuseppä hienossa pajassaan naarmuttaa ja kolhii kitaraa tuntikausia oikein Juhla-Mokka -hengessä. Sitten moderni mainosmies tulee paikalle ja kertoo että kuule nopeampikin tapa on, säästät sillä rahaa! Sitten kitara ammutaan haulikolla. En kuitenkaan jaksanut, vaan menin vaan sorakuoppaan ja ammuin yhden Williamsin pois päiviltä. Omakuvissa kuva.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Metalkallo
18.10.2016 13:49:31
heviäijä: Paras relikointi on sellaista, joka kertyy vuosien varrella ja naarmuihin liittyy jokin muukin tarina, kuin "puusepän pitkä ja piinallinen odotus kahvitauolle höyläpenkin äärellä"

OT:n lopuksi kerron ostaneeni kaksi settiä D'addario kieliä 11-52.

Juuri näin ja näin juuri! Kyllä se oma relikointi vuosien varrella on paras, eihän se tunnu miltään jos joku muu on sen jo valmiiksi paskonu. :)
Vähemmän on nykyään enemmän
Räbbänä
18.10.2016 14:21:46
askomiko: Arvelin tehdä youtubeen semmosen hupivideon jossa puuseppä hienossa pajassaan naarmuttaa ja kolhii kitaraa tuntikausia oikein Juhla-Mokka -hengessä. Sitten moderni mainosmies tulee paikalle ja kertoo että kuule nopeampikin tapa on, säästät sillä rahaa! Sitten kitara ammutaan haulikolla. En kuitenkaan jaksanut, vaan menin vaan sorakuoppaan ja ammuin yhden Williamsin pois päiviltä. Omakuvissa kuva.

Tuli näistä mieleen erään japanialaisen Gibson jälleenmyyjän aikoinaan tehtailema sarja Beck-henkisiä lepoja:

http://www.ebay.ph/itm/New-Gibson-L … an-Anime-Ryusuke-Model/141904491549

Elikkäs, jooh.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
barclay
18.10.2016 16:38:30 (muokattu 18.10.2016 16:39:09)

Monta vuotta himoitsemani Harley Benton Custom Line Manhattan-Standard https://www.thomann.de/fi/harley_be … _custom_line_manhattan_standard.htm saapui eilen talouteemme.
Testien perusteella erinomainen soitin. Ulkonäkö on täydellinen kun nyt poistin vanerisen (!) pickguardin. Viimeistelyssä en löydä moitittavaa, paitsi että kaikkien muidenkin omistamieni halppiskitaroiden tavoin tässäkin oli pickguardin, yms ruuvit porattu rumasti vinoon. Mutta se on pientä se.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
Muovinen
18.10.2016 22:53:51

Vaihoin Flintin Blue Skyhyn ja tilasin Custom Soundsilta BATin Black Forestin, kun kerta tarjouksessa oli. Niin ja jäsen IK vahasi Guildin vintagehumpparit uusiksi ja kylläpä se todella kannatti.
Alfons Åberg
19.10.2016 11:51:48
Fender Baja Telecaster. Mukavan tuhti kaula.
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
sweet50
19.10.2016 21:06:19
Keveni pedaalihässäkkä,
Mooerin 5-paikkainen alusalkku, siinä
viritin, kompura, od ja delay.
Simppeliä ja kevyttä, riittää mulle.
Hyvin suunniteltu on vielä puoleksi tekemättä.
korvaoo
19.10.2016 23:12:14
uraltonen junnuun päädyin ja moisen tilasin... Turretlevy saattaa olla pommin, muttei postin kestävä :D oli posti kyllä antanut tosissaan kyytiä laatikolle, iso osa painavampien jaloista solmussa ja turretista ainakin pari nastaa irrallaan... Kiitos kuitenkin uraltonen kaverille joka toimitti samantien puuttuvat ja hajonneen korvaavat osat.
kaikki paitsi on turhaa.
Jaketsu
21.10.2016 13:41:57
Muovinen: Vaihoin Flintin Blue Skyhyn ja tilasin Custom Soundsilta BATin Black Forestin, kun kerta tarjouksessa oli. Niin ja jäsen IK vahasi Guildin vintagehumpparit uusiksi ja kylläpä se todella kannatti.

Mitäs tykkäät Black Forestista? Aikanaan tuo kaasutteli oikein urakalla, kun tuntui olevan raikas tuulahdus jotain erilaista säröttimien puolella. Siltikin sorruin ts-varianttiin....
arijuki
21.10.2016 22:16:36
Foxrox Captain Coconut 2, lyhyen testin perusteella on hyvä :-) Mobius taas taitaa lähteä kun on mulle liian monimutkainen.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Joees
21.10.2016 22:18:46
arijuki: Foxrox Captain Coconut 2, lyhyen testin perusteella on hyvä :-) Mobius taas taitaa lähteä kun on mulle liian monimutkainen.

Kapteeni kookos olis kyllä huikee saada joskus itsellekin.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Seve-
22.10.2016 21:39:44
Ostinpa sitten ensimmäisen "kunnon kitarakaapin" Marsun MA100 nupin alle. 1960A 4x12". Sanottakoon, että irtoaa nyt pienemmälläkin volumella huomattavasti paremmat soundit kun 4x10" 1965B:llä. Eikä se isomman volumen soundikaan yhtään huono ole.. ;)
Tigerstedt
22.10.2016 22:26:32

Jokunen aika sitten tuli hankittua Marshallin JMP 2144 70-luvun lopulta. Suhteellisen harvinainen vanha Marsu, sillä tässä on kaikukin mukana. Parin viikon tutustelun jälkeen pitää todeta, että tykkään kyllä kovasti. Syö pedaaleitakin oikein hyvin, mikä on iso plussa. Etenkin fuzzien kanssa ns. lähtee.
That gum you like is going to come back in style.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)