Aihe: Hei, ostin jälleen kitarakamaa!
1 2 3 4 5112 113 114 115 116121 122 123 124 125
Kivijalka
01.12.2009 17:48:06
Mnii, tiedättekö kaverit että koska ketjun nimi on "Hei, ostin jälleen kitarakamaa!" niin aion kertoa nyt teille ostaneeni kitarakamaa: Voodoo Lab Tremolon. Hyvä on, ja nyt saundi säksättää.

Ja kalliit kitarat ovat perseestä, kuten halvatkin. Tästä pitäisi tehdä giljoonas biljoonas ketju jotta sen voisi joku kiva moderaattorisetä laittaa lukkoon sitten. Juum.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Numb
01.12.2009 17:49:01

Krice: Kukaan ei ole vielä onnistunut kovin uskottavasti selittämään miksi parin tonnin kitara olisi paljon parempi varsinkin soitettavuuden kannalta.

Eihän siinä mistään selittämisestä ole kyse. Yhdet ovat sitä mieltä, että ovat hintansa väärti, ja ostavat niitä. Toiset ovat sitä mieltä, että eivät ole, ja eivät sitten osta.
Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä, mutta sosialismissa kaikki on päinvastoin.
junnnu
01.12.2009 17:49:29
Krice: Kukaan ei ole vielä onnistunut kovin uskottavasti selittämään miksi parin tonnin kitara olisi paljon parempi varsinkin soitettavuuden kannalta (koska teknisesti kitarat ovat aika yksinkertaisia laitteita).

Ei sitä tuskin kukaan voi sanoilla kuvata. Kyllä se pitää ihan itse koittaa, niinkuin se on jo monta kertaa sanottukin.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
ooidort
01.12.2009 17:49:40
Krice: Kukaan ei ole vielä onnistunut kovin uskottavasti selittämään miksi parin tonnin kitara olisi paljon parempi varsinkin soitettavuuden kannalta (koska teknisesti kitarat ovat aika yksinkertaisia laitteita).

Tuus kokeileen mun 90e Reno stratokopiota, ja sen jälkeen mun 1400e Jacksonia, ja sano sitten että soitettavuudessa ei ole eroja.
Melodista mättöheviä! www.mikseri.net/deathtoll
Mr. Speed
01.12.2009 17:53:34
Jucciz: Miks sitten edes vaivaudut kommentoimaan, jos kommentillasi ei ole mitään painoarvoa tai edes kunnon kokemuspohjaa? Ja on muutenkin aika turhanpäiväistä niputtaa kaikki Gibsonit samaan läjään, kun sieltä löytyy kuuden sadan ja kuuden tonnin keppejä - osassa kohtaa hinta ja laatu paremmin, osassa ei.

Niin ja samalla tavalla sinä olet muodostanut oman mielipiteesi aika monesta hevikirveestä, vaikka Jacksoneista. Niitäkin on aika moneen hintaluokkaan, ja toisissa laatu kohtaa hinnan paremmin kuin toisissa, ja tuot kyllä mielipidettäsi aika kärkkäästi esiin. Pahoittelen yleistystä. Mutta olenpahan sanonut, ettei mun testaamat Gibsonit ole tosiaan kovin kaksisia olleet. Ainakaan siihen nähden, että hintalappu on siellä 4000 euron nurkilla. Kyseessä siis muutama kappale Gibsonin LP Customeita mitä tuolla DLX:ssä roikkuu. Uskon että ihkaoikeaa laatua saakin ihan Custom Shopilta, ja Studiot esimerkiksi ovat varmaan oikein hyviä Lespoja hintaisekseen. Mutta sitten vaikka nää "tehdas-Customit" ei oo vakuuttanut, vaikka hintaa onkin yhden Amfisoundin verran.

Niin Krice. Onko kitara pelkkää soittotuntumaa? Toisille myös se soundi merkkaa aika paljon. Sitäpä olen tässä sanonut. Se että kitarassa on hyvä hardware ja säädöt kunnossa vaikuttaa soittotuntumaan. Sitten se hinta tulee soundissa ja vaikka siinä ettei nauhat paljoa särise. Ihan näin esimerkkinä.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Painajaismainen
01.12.2009 17:57:22
Mr. Speed: Niin Krice. Onko kitara pelkkää soittotuntumaa? Toisille myös se soundi merkkaa aika paljon. Sitäpä olen tässä sanonut. Se että kitarassa on hyvä hardware ja säädöt kunnossa vaikuttaa soittotuntumaan. Sitten se hinta tulee soundissa ja vaikka siinä ettei nauhat paljoa särise. Ihan näin esimerkkinä.

Kricen soundi tulee Black Paisleysta, pitäishän sun tietää.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Mr. Speed
01.12.2009 17:58:29
Painajaismainen: Kricen soundi tulee Black Paisleysta, pitäishän sun tietää.

Aijoo.. No ei sit mitään! Pahoittelen paasaustani, koska tein sen turhaan!
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Raist
01.12.2009 18:37:04 (muokattu 01.12.2009 18:37:24)
Ei ne puut maksa sitä tonnia kitaran hinnassa. Ellei sitten osteta sitä loimuavaa bubingaa tai todella, oikeasti harvinaisia puita skittaan. Ja aika perusmahonkia ne kalliimmatkin Gibsonit loppuunsa on. Hinnoissa on ilmaa n. 2000€ yläpuolella niin paljon, että hirvittää.

Mutta onhan se totta, että parempi keppi on parempi soittaa. Ja että sillä saa sitä jotain harrastukseensa. Mutta eri juttu, missä kohtaa sen jonkin määrä ja hinta just parhaiten. Varmaan joku piste sillekin. Mutta pääosahan siitä soitosta on käsistä lähtösin, hyvää musiikkia tehdään todella halvalla ja todella kalliilla tavaralla, kun taitoa vain löytyy.
s8na
01.12.2009 18:49:06 (muokattu 01.12.2009 18:50:26)

Raist: Ei ne puut maksa sitä tonnia kitaran hinnassa. Ellei sitten osteta sitä loimuavaa bubingaa tai todella, oikeasti harvinaisia puita skittaan. Ja aika perusmahonkia ne kalliimmatkin Gibsonit loppuunsa on. Hinnoissa on ilmaa n. 2000€ yläpuolella niin paljon, että hirvittää.

Mutta onhan se totta, että parempi keppi on parempi soittaa. Ja että sillä saa sitä jotain harrastukseensa. Mutta eri juttu, missä kohtaa sen jonkin määrä ja hinta just parhaiten. Varmaan joku piste sillekin. Mutta pääosahan siitä soitosta on käsistä lähtösin, hyvää musiikkia tehdään todella halvalla ja todella kalliilla tavaralla, kun taitoa vain löytyy.

Se raja kuinka paljon laittaa vehkeisiin on varmaan jokaisen ihan itse harkittavissa. Itse olen nyt päätynyt pariin kitaraan tossa vajaan tonnin hintaluokassa. Tällä harrastuksen tasolla ja rahoituksen määrällä, noista vehkeistä tuntuu löytyvän sopiva taso mulle. Olen kokeillut customshoppifendereitä ja karvan verran on tullut sitä tuntumaa, että ymmärtää mistä siinä maksaa sen 1000+ euroa lisää.

Kaikissa laitteissahan on usein tämä tekijä, että hinta nousee eksponentiaalisesti laadun noustessa. koska osien ja työn hinta nousee samalla kun myyntimäärät ja kilpailu markkinoilla laskevat.

Jollekkin riittää Fiatti, joku vaahtoaa kun Audi on niin hyvä... toinen sanoo et halvemmalla saa volkkarin joka on "ihan yhtä hyvä ku audi" (vaikka Audi on just normi-ihmisten markkinoilla se hitusen parempi ja ehkä paras). Bugatti taas aivan älyttömästi suhteellisesti. vaikka siinäkin on vain 4 pyörää ja 1 ratti.

Jea! Autovertaus!
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Raist
01.12.2009 20:30:58
s8na: Se raja kuinka paljon laittaa vehkeisiin on varmaan jokaisen ihan itse harkittavissa. Itse olen nyt päätynyt pariin kitaraan tossa vajaan tonnin hintaluokassa. Tällä harrastuksen tasolla ja rahoituksen määrällä, noista vehkeistä tuntuu löytyvän sopiva taso mulle. Olen kokeillut customshoppifendereitä ja karvan verran on tullut sitä tuntumaa, että ymmärtää mistä siinä maksaa sen 1000+ euroa lisää.

Kaikissa laitteissahan on usein tämä tekijä, että hinta nousee eksponentiaalisesti laadun noustessa. koska osien ja työn hinta nousee samalla kun myyntimäärät ja kilpailu markkinoilla laskevat.

Jollekkin riittää Fiatti, joku vaahtoaa kun Audi on niin hyvä... toinen sanoo et halvemmalla saa volkkarin joka on "ihan yhtä hyvä ku audi" (vaikka Audi on just normi-ihmisten markkinoilla se hitusen parempi ja ehkä paras). Bugatti taas aivan älyttömästi suhteellisesti. vaikka siinäkin on vain 4 pyörää ja 1 ratti.

Jea! Autovertaus!

Samaa mieltä, asiaa!

Jokaselle makunsa mukaan, ei kitaroista voi kovin paljoo kiistellä.
J.Hollström
01.12.2009 20:55:48
Raist: ei kitaroista voi kovin paljoo kiistellä.

Hallelujaa. Koko kitarapalstan voi siis poistaa. Case closed.
Keke Urlaub
01.12.2009 21:00:10

Japan vitnakea eli Yamaha Super R'nroller 700 vm 80/81 tuli meitsille jäsen athalta. Kiitokset kaupoista!
Keep on playing!
McNulty
01.12.2009 21:51:15
Ostin kaksi kappaletta Ernie Ballin Volume Jr. 25K keinulautoja. Ne toimittavat exp.pedaalien virkaa Malekko Spring Chicken reverbille sekä Empress Super Delaylle. Nyt voin jalalla vaihtaa mix-leveliä tai feedbackin määrää Super Delayssa sekä mix-leveliä Spring Chickenissä. Mahtavuutta onpi se.

Samoin tilasin Pedaltrain Jr:n softcasella kun sain fiksuun hintaan.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Kiinankeisari
01.12.2009 22:42:44
heritage colonial ja saman sarjan 2x12"-kaappi:

http://www.vilo.net/heritage_colonial/

aika muikea. ja kaappipiuhassa on juccizen meiliosoite, siinä on varmaan paras tone ikinä?
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Raist
01.12.2009 22:46:00
J.Hollström: Hallelujaa. Koko kitarapalstan voi siis poistaa. Case closed.

No varmaan myönnät, että yhtä turha niiden paremmuudesta on kiistellä. Jokanen voi omasta puolestaan testata, ja kysyä muiden mielipidettä, mutta eri keppien paremmuussota, joka ei mihinkään lopputulokseen pääse yleensä, on melko turhaa :-)
tracyjacks
01.12.2009 23:00:03
J.Hollström: Hallelujaa. Koko kitarapalstan voi siis poistaa. Case closed.

Pikemminkin jäsenet voisivat kirjoitella naurettavia paremmuuskeskusteluitaan muualle kuin tähän ketjuun. :)
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
Terry Pantheras
02.12.2009 10:29:04
Jees. Sain vihdoin ja viimein hankittua Gibson Les Paul Stankun ja on se stna hyvä! Vm. 97 cherry burst ja erittäin kevytsoittoinen ja hyvä resonaatio: rävähtää just sillein rapsakasti jo akustisesti.

Kaikennäköistä kitaraa on tullut pyöriteltyä sylissä parikyt vuotta ja parin viikon soittokokemuksella voin todeta olevani uuteen kauppaan erittäin tyytyväinen - tosin vaihdossa lähti toinen loistokeppi, eli SG '61 reissue uuteen kotiin.

Ja mikäkö ja miksikö eroa esim. halvemman "500 euron" Lestereihin on? Kokeilkaa perskeles itte! Jos ei eroa huomaa, niin lahjat ja kyvyt on jossain muussa asiassa. Mutta niin, toisilla on vaan herkemmät sensorit ja toisille kitarat on "vain" kasa puuta ja elektroniikkaa. Eikä siinä mitään - lopputuloksen kannalta asiasta kitiseminen vaan on yhtä hyödyllistä kuin pakaroiden sheivaaminen...
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
dropD
02.12.2009 11:49:59

Postista tupsahti Tonerider Rebel P90 etumikki. Joskos tuon jaksais kikkaroida lespaan kiinni. Aika näyttää sitten mitä tuli hankittua. Kallis se ainakaan ollut...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Bluesman69
02.12.2009 12:05:03
Menipä tilaukseen Danelectron Vibe ja oktaaveri/fuzzi sekä kasa plekuja.
Lisää leluja pimeisiin iltoihin.
Kiinankeisarille onnittelut Heritagen hommaamisesta.
Loistava peli! Ja äänekäs... :)
Hän, joka soittaa Fenderillä ei voi olla läpeensä paha...
Kiinankeisari
02.12.2009 20:19:30 (muokattu 02.12.2009 20:22:35)
Bluesman69: Kiinankeisarille onnittelut Heritagen hommaamisesta.
Loistava peli! Ja äänekäs... :)

kiitän, kyllähän tuosta ihan kerrostaloon riittävä määrä mökää lähtee :) onneksi pääsee kohta ihan kunnolla luukuttamaan niin ei tarvi naapureita enempää kiusata. ja lisäksi tuohon on modattu hyvä mastervolume niin ei tarvi ihan niin rankalla volalla luukuttaa.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)