iec 26.09.2019 18:21:49 | |
---|
PekkaM: Nyt joudun luovuttamaan :D Ellei sitten: Back to basics, yksi setuppi siellä Helixissä ja sitten kitaran nupeilla haetaan volat, tonet, säröt jne kohdilleen? Itse kelailin, että noihin näköjään mahtuu aika paljonkin konffattavaa ja kahdeksaan snapshottiin menee monen kappaleen kaikki tarvittavat soundit kunhan pärjää sillä yhdellä vahvistin- ja kaiutinmallilla. Itseasiassa manuskaa selaillen näyttäisi siltä, että niitäkin voi laittaa monta jos vaan laitteen kapasiteetti riittää. Toisaalta itelle, koiralle, avovaimolle ja vauvalle kun soittelee niin onko sillä niin väliä... Kitaran volumeilla pystyy äärimmäisessä tapauksessa säätämään särön määrää puhtailta isolle särölle. Eikä nyt tarvitse olla mikään äärimmäinen tapauskaan. Aika helposti ainakin oman mallintavan preseteillä saa kitaran volalla säädettyä puhtaista reilulle säröille saakka. Kannattaa testailla näitä juttuja omalla setupilla. Voi löytyä uusia oivalluksia soittoon. Kitaran volalla voi vaikka matkia tremolon toimintaa. (Kukahan artisti se nyt oli joka teki todella hyvän kuuloiset tremolon pikkusormi volanupilla vatkaten?) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
elon arska 26.09.2019 18:59:45 (muokattu 26.09.2019 19:00:15) | |
---|
Tone City Golden Plexi tuli näytille. Ensituntuma: aijjumalauta! Sunnuntain reeneissä näkee korvaako se mooerin solon. no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
Tami 27.09.2019 10:21:34 | |
---|
elon arska: Tone City Golden Plexi tuli näytille. Ensituntuma: aijjumalauta! Sunnuntain reeneissä näkee korvaako se mooerin solon. Mistäs näitä saa kätevimmin? En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
elon arska 27.09.2019 10:47:25 | |
---|
Tami: Mistäs näitä saa kätevimmin? Itse sain torilta ostoilmoituksella. Liekö joku Andertons helpoin? no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
Tympee Huttunen 27.09.2019 11:11:07 | |
---|
Bossin LS-2 on avannut kaikenlaista hienoa pedaalihommiin. Käytän sitä niin, että molemmissa loopeissa on eri säröt, joita voi sitten blendata sen mukaan soundiin, miten haluaa. Toinen särö on tone kaakossa, toinen tone lounaassa. Kun tuon signaalin vetää vielä jonkun miedon OD:n läpi, tulee siistiä ja omintakeista törkysoundia. |
Metalkallo 28.09.2019 14:16:02 | |
---|
LaMotta: Hankinpa cry baby mini wahin. Dodii. Koen merkkivalon puutteen puutteena. Mites tuohon saisi sellaista ilman että viritys maksaa puolet pedaalin hinnasta? https://muusikoiden.net/jasenet/64432 Miro teki mulle mun MXR pedaaliin valon. Sillä nyt tosin kiirettä pukkaa, mutta aina voi kysyä, jo ei itse halua/osaa tehdä valoa pedaaliin. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
paskiaispaska 14.10.2019 16:25:41 | |
---|
Onkos sellasta pedaalia olemassa jolla saa blendattua kahta sisääntulevaa signaalia keskenään vaikka portaattomasti? |
Sammo 14.10.2019 17:04:39 | |
---|
- Said no one ever |
steelduck 14.10.2019 20:17:08 | |
---|
|
Tympee Huttunen 14.10.2019 20:21:31 | |
---|
paskiaispaska: Onkos sellasta pedaalia olemassa jolla saa blendattua kahta sisääntulevaa signaalia keskenään vaikka portaattomasti? Tossa juuri mainitsin: Boss LS-2 |
Stone 25.12.2019 12:17:05 (muokattu 25.12.2019 12:56:00) | |
---|
On ilmeisesti säröpedaaleja, jotka suunniteltu käytettäväksi lähinnä puhdas soundisten vahvareiden kanssa, joita itsessään ei muuten särölle saa (kuten SF fenderit jne.). Mitkähän tällaisi sitten olisi, niin listaa vaan kenellä tietoa tai suosituksia ? Itselläni Fender SF pro reveb -79 (pull off mastervolume lisänä ) ja nyt siinä olen käyttänyt Fulltone fulldrive 2 (vanhempi comp cut malli) sekä Love Pedal HP tweed twin overdrivea. Toki voi olla, että olen jo haluamani löytänyt, mutta mistäpä sen tietää. OCD:ta tai kloonia ajattelin testaa sekä Colorsound overdriveria lisäksi... Soundillisesti sinne 70's classic ja - bluesrockiin se oma maku sijoittunee. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
mopar 25.12.2019 13:18:35 | |
---|
Stone: On ilmeisesti säröpedaaleja, jotka suunniteltu käytettäväksi lähinnä puhdas soundisten vahvareiden kanssa, joita itsessään ei muuten särölle saa (kuten SF fenderit jne.). Mitkähän tällaisi sitten olisi, niin listaa vaan kenellä tietoa tai suosituksia ? Itselläni Fender SF pro reveb -79 (pull off mastervolume lisänä ) ja nyt siinä olen käyttänyt Fulltone fulldrive 2 (vanhempi comp cut malli) sekä Love Pedal HP tweed twin overdrivea. Toki voi olla, että olen jo haluamani löytänyt, mutta mistäpä sen tietää. OCD:ta tai kloonia ajattelin testaa sekä Colorsound overdriveria lisäksi... Soundillisesti sinne 70's classic ja - bluesrockiin se oma maku sijoittunee. Mulla on ollu sama vahvistin aikanaan johon käytin OCD:tä. Siihen ocdeen eteen vielä tubescreameri sooloja varten. Toimii varmasti. I'm so broke I can't pay attention |
Sarko 25.12.2019 14:05:44 | |
---|
Stone: On ilmeisesti säröpedaaleja, jotka suunniteltu käytettäväksi lähinnä puhdas soundisten vahvareiden kanssa, joita itsessään ei muuten särölle saa (kuten SF fenderit jne.). Mitkähän tällaisi sitten olisi, niin listaa vaan kenellä tietoa tai suosituksia ? Itselläni Fender SF pro reveb -79 (pull off mastervolume lisänä ) ja nyt siinä olen käyttänyt Fulltone fulldrive 2 (vanhempi comp cut malli) sekä Love Pedal HP tweed twin overdrivea. Toki voi olla, että olen jo haluamani löytänyt, mutta mistäpä sen tietää. OCD:ta tai kloonia ajattelin testaa sekä Colorsound overdriveria lisäksi... Soundillisesti sinne 70's classic ja - bluesrockiin se oma maku sijoittunee. Klonet ja Tube Screamerit testiin. Ehkä joku Timmy kans. Noi ultralineaariset SF Fenkut eivät hevin säröydy, mutta kyllä noi "tavalliset" Princeton Reverbit, Champit jne. menee kivasti ruttuun. Oma Vibro Champ menee täysille käännettynä ihan ZZ Top-säröille, alkaa säröytymään volumet seiskalla. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Stone 25.12.2019 17:36:12 (muokattu 25.12.2019 19:37:25) | |
---|
Sarko: Klonet ja Tube Screamerit testiin. Ehkä joku Timmy kans. Noi ultralineaariset SF Fenkut eivät hevin säröydy, mutta kyllä noi "tavalliset" Princeton Reverbit, Champit jne. menee kivasti ruttuun. Oma Vibro Champ menee täysille käännettynä ihan ZZ Top-säröille, alkaa säröytymään volumet seiskalla. Tässä on toi Ultra linear kytkentä poistettu tai ohitettu. Mulla on yleensä volume 7:lla ja kyllä siihen rutun saa jo ihan clean boosterilla ja ainakin humppari mikityksellä. Ajattelin jotain stand alone tyyppistä od:ta tähän. mopar: Mulla on ollu sama vahvistin aikanaan johon käytin OCD:tä. Siihen ocdeen eteen vielä tubescreameri sooloja varten. Toimii varmasti. Kiitti! Toi oma fulldrive 2 on nimenomaan TS tyyppinen ja varsinkin OCD:ta voisi testata siten myös, kun näköjään hyviä kokemuksia sinullakin. Edit. Monesti kuulee, että joidenkin haastavaa VOX ac vahvareihin löytää sopivaa od:ta. Itselläni päinvastoin, kun ainakin oman VOX ac kloonin kanssa tuntuu toimivan lähes kaikki, mutta tämä Fender säröpurkkien suhteen vaativampi, että ne olisivat "balanssissa". Cleanit taas fenkussa aivan parasta itseään. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Guitarfreak 26.12.2019 00:00:22 | |
---|
Laitoin tonne fäq-puolelle jo mut laitan tännekin: Kellään efektilaudassa ongelmia Bossin TR-2 tremolon kanssa? Eli oma use-case on ennen vahvarin etusta muiden pedaalien välissä. Bypass päällä kuuluu toi LFOn rätkytys säröillä (rat tai vaffarin säröt) soitellessa. Mulla ois yks true bypass -loopperispedu mut tarviin bufferin piuhojen pituuden takia (siis kitara - ei soittaja) ja siinä tuo boss kyl hoitaa hommansa. Onko toi normaalia vai pitäskö ruveta kaivaan kuvetta kunnolliseen virtalähteeseen? (Bossin punainen muuntajamalli josta jaettu sähköt kaikkiin pre-fx pedaaleihin) Signaali: kitara - RAT reissue - tuner - smallstone - sparkle drive - vaffari Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
kimurantti1 26.12.2019 07:13:54 | |
---|
Guitarfreak: Onko toi normaalia vai pitäskö ruveta kaivaan kuvetta kunnolliseen virtalähteeseen? (Bossin punainen muuntajamalli josta jaettu sähköt kaikkiin pre-fx pedaaleihin) Aika moni tremolopedaali aiheuttaa kuvaamiasi oireita daisy chain -virityksillä ja varsinkin halvoilla hakkurivirtalähteillä. Siispä suora vastaus kysymykseen, pitäisi. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Guitarfreak 26.12.2019 09:02:57 | |
---|
kimurantti1: Aika moni tremolopedaali aiheuttaa kuvaamiasi oireita daisy chain -virityksillä ja varsinkin halvoilla hakkurivirtalähteillä. Siispä suora vastaus kysymykseen, pitäisi. No noi etusen spedut on kiinni Bossin rauta-virtalähteessä. Täytynee laittaa harkintaan oikea virtalähde ;) Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
SSPP 27.12.2019 18:38:10 | |
---|
Onko räkkiefektit hävinneet suosiosta kokonaan? Aikoinaan melkein joka valmistajalta löytyi räkkiversiot, mutta nyt kun katselin kauppojen www-sivuja, niin melkeinpä kaikki oli lattiamallisia pedaaleita. Tosin voihan syy olla se, että se on esillä mikä myy. |
Guitarfreak 27.12.2019 22:10:31 | |
---|
SSPP: Onko räkkiefektit hävinneet suosiosta kokonaan? Aikoinaan melkein joka valmistajalta löytyi räkkiversiot, mutta nyt kun katselin kauppojen www-sivuja, niin melkeinpä kaikki oli lattiamallisia pedaaleita. Tosin voihan syy olla se, että se on esillä mikä myy. On. Paitsi axefx Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Guitarfreak 02.01.2020 21:26:38 | |
---|
kimurantti1: Aika moni tremolopedaali aiheuttaa kuvaamiasi oireita daisy chain -virityksillä ja varsinkin halvoilla hakkurivirtalähteillä. Siispä suora vastaus kysymykseen, pitäisi. Juuh. Testattu ilman daisy chain:ia Bossin omalla rautamuuntajalla... vätkyttää silti. Kuuluu myös särökanavalla pedaalin koputtelu vahvistimesta pulputuksen lisäksi :D Ehkä tää kaipaa vähän muutakin huolenpitoa. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |