![]() 03.01.2011 02:14:16 (muokattu 03.01.2011 19:10:22) | |
---|---|
finalfaster: Ei se vaikutakkaan vaan vaikuttaa se jonkun verran ostopäätökseen (joillakin) = vaikuttaa hintaan. "Ruma" tai "ihan liian yleinen" menee kyllä kaupaksi, jos hinnan saa tingattua muita edullisemmaksi, mutta jos on jotain spesiaalimpaa tai tyylikkäämpää tarjoilla samaan hintaan, tai muutaman kympin kalliimmalla, niin kyllä se nätimpi vie ainakin tässä osoitteessa aina pidemmän korren. Esim. jos jotain kasari-ysäri Ibanez RG:tä metsästäisin, niin kyllä ehdottomasti tahtoisin jonkun neovärityksellä olevan. Mustasta voitaisiin keskustella, mikäli hinta alkaisi olla noin 100€ muita yksilöitä halvempi. EDIT: Vastaavasti, mustaa metsästävä ei luonnollisesti ole valmis maksamaan punaisesta yksilöstä yhtä paljoa kuin himoitsemastaan mustasta. | |
![]() 04.01.2011 19:23:09 | |
Saakohan tämmösestä kepukasta nykyään mitään rahaa? Samick Artist Series Warlock WR550. Ehkä vuodelta -95. EMG-60 ja SD Livewire. Parit kolhut ja naarmut. | |
![]() 05.01.2011 10:55:59 | |
MItähän näistä pitäs pyytää kun ei tunnu menevän kaupaksi... http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=482122 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=482119 Tuo Krank on yleisesti ottaen jännä peli...siis hinnoittelun suhteen...Musamaailmassa lähtö 1700 euroa ja torilta ei tahdo lähteä oikein kuin polkuhinnalla. Kuitenkin hyväsoundinen nuppi metelin soittoon...miusta. Onko Krank lähtöhinnoiteltu liian ylös jo liikkeessä, ja jotkut tyhmät me siitä sitten maksetaan... =Z Mene tiedä. Aika hiljaista on tavaran liikkuminen torilla tällä hetkellä kyllä kaiken kaikkiaan... -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 05.01.2011 17:57:33 | |
Mitä voin pyytää hajonneesta Randall RG50TC 50W putkikombosta? Laitteesta on hajonnut päätemuuntaja, jonka korjaus maksaa 100-150€. Muuten toimii hyvin. T-kaupassa ei vahvaria myydä, Suomesta uutena hinta on 650€ ja torilla on halvin yksilö 350€. Rock the metal! | |
![]() 05.01.2011 17:59:37 | |
Shikage: Mitä voin pyytää hajonneesta Randall RG50TC 50W putkikombosta? Laitteesta on hajonnut päätemuuntaja, jonka korjaus maksaa 100-150€. Muuten toimii hyvin. T-kaupassa ei vahvaria myydä, Suomesta uutena hinta on 650€ ja torilla on halvin yksilö 350€. Ota keskiarvo torilla olevien käytettyjen hinnasta ja vähennä siitä 200e niin laite saattaa mennä kaupaksi. Syy miksi vähennetään enemmän kuin mitä korjaus maksaa on yksinkertaisesti se vaivannäkö ja ei niinkään pieni mahdollisuus siihen että värkistä on muutakin kuin pelkkä päätemuuntaja sökö. Muuntajat kun saattavat viedä hajotessaan muitakin komponentteja. | |
![]() 05.01.2011 19:31:34 | |
-Squier MIJ -94 Stratocaster -Ensimmäinen omistaja maalasi bodyn kehnosti valkoiseksi (olen 3. omistaja), mutta ei vaikuta soittamiseen. Body nyt siis samanvärinen kun Yngwien stratossa. -Kaula vaihdettu tokan omistajan toimesta uudempaan Squier vasurikaulaan (en tiedä minkä laatuiseen), koska originaalissa nauhat huonossa kuosissa. Uudessa vasurikaulassa ei tosin lavassa ole mitään logoa, sarjanumeroa tai mitään joten en ole täysin varma kaulan aitoudesta ellen ota sitä irti. Kirjoitin itse tussilla lavaan Squier Stratocaster kehnolla käsialalla. Iso lapa, ja on nyt aika ruma tuon tekstin takia. - Mikkeinä tokan omistajan toimesta Kent Armstrongin Texas Vintage, en tiedä onko kaikki mikit vaihdettu noihin vai pelkkä kaulamikki. Mikkien hinta uutena 50e. Tästäkään ei ole varmoja todisteita, vain myyjän sana. -Pleksi ja talla melko pölysiä, en oo viittiny puhdistaa (ei haittaa menoa, talla toimii) - Kovalla säröllä mikit hurisee, en tiedä johtuuko vahvarista (Tech21 TM10) vai mikeistä. - Bodyn toinen hihnatappi vääntynyt Haluaisin tietää tämän kitaran arvon. En ole ainakaan lähiaikoina myymässä, arvo vaan kiinnostaa jos joskus myynkin. Huom. Mulla on vielä orkkiskaulakin tallella, muuten hyvässä kunnossa mutta nauhat siis huonossa kunnossa ja 1-4 nauhaväleissä on epätasaisuuksia. Kuvia: http://i51.tinypic.com/102k12g.jpg http://i51.tinypic.com/2jagv14.jpg http://i53.tinypic.com/6hnm8y.jpg http://i54.tinypic.com/10idwg1.jpg Olen, siis röydän. | |
![]() 05.01.2011 19:43:04 | |
samumaster: -Squier MIJ -94 Stratocaster -Ensimmäinen omistaja maalasi bodyn kehnosti valkoiseksi (olen 3. omistaja), mutta ei vaikuta soittamiseen. Body nyt siis samanvärinen kun Yngwien stratossa. -Kaula vaihdettu tokan omistajan toimesta uudempaan Squier vasurikaulaan (en tiedä minkä laatuiseen), koska originaalissa nauhat huonossa kuosissa. Uudessa vasurikaulassa ei tosin lavassa ole mitään logoa, sarjanumeroa tai mitään joten en ole täysin varma kaulan aitoudesta ellen ota sitä irti. Kirjoitin itse tussilla lavaan Squier Stratocaster kehnolla käsialalla. Iso lapa, ja on nyt aika ruma tuon tekstin takia. - Mikkeinä tokan omistajan toimesta Kent Armstrongin Texas Vintage, en tiedä onko kaikki mikit vaihdettu noihin vai pelkkä kaulamikki. Mikkien hinta uutena 50e. Tästäkään ei ole varmoja todisteita, vain myyjän sana. -Pleksi ja talla melko pölysiä, en oo viittiny puhdistaa (ei haittaa menoa, talla toimii) - Kovalla säröllä mikit hurisee, en tiedä johtuuko vahvarista (Tech21 TM10) vai mikeistä. - Bodyn toinen hihnatappi vääntynyt Haluaisin tietää tämän kitaran arvon. En ole ainakaan lähiaikoina myymässä, arvo vaan kiinnostaa jos joskus myynkin. Huom. Mulla on vielä orkkiskaulakin tallella, muuten hyvässä kunnossa mutta nauhat siis huonossa kunnossa ja 1-4 nauhaväleissä on epätasaisuuksia. Kuvia: http://i51.tinypic.com/102k12g.jpg http://i51.tinypic.com/2jagv14.jpg http://i53.tinypic.com/6hnm8y.jpg http://i54.tinypic.com/10idwg1.jpg Kyllä tosta joku voi sixpackin antaa.. Hyvänä päivänä. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 05.01.2011 19:45:34 | |
lavaamo: Kyllä tosta joku voi sixpackin antaa.. Hyvänä päivänä. Mitä tarkoitat? Kysyy hölmöläinen. Olen, siis röydän. | |
![]() 05.01.2011 19:48:39 | |
samumaster: Mitä tarkoitat? Kysyy hölmöläinen. Tällaista: http://www.google.fi/imgres?imgurl= … =1t:429,r:6,s:0&tx=65&ty=84 Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 05.01.2011 19:51:21 (muokattu 05.01.2011 20:55:46) | |
e: ei sittenkään mitään Olen, siis röydän. | |
![]() 05.01.2011 19:55:51 | |
samumaster: Enpä olis uskonu! Täytyy vakavasti harkita myymistä, ehkä voisin vahvaristakin tollasen saada. e: eiku... jos joku haluaa, voin halkaista mikkini ja vaihtaa puolet siitä sixpackiin? Joo, väärässähän mä varmaan oon, kannattaa laittaa tonnilla torille!! Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 05.01.2011 20:01:10 (muokattu 05.01.2011 20:56:44) | |
e: nothing. pahoittelut lavaamolle. tänään on ihan ok päivä, sain tosta kaliapullån. Voiko joku kertoa rehellisesti tuon kitaran oikean arvon? Olen, siis röydän. | |
![]() 06.01.2011 00:46:23 | |
Voiko joku kertoa rehellisesti tuon kitaran oikean arvon? En kerro, mutta arvaan valistuneesti. Skujuja on torilla alkaen 100e. Palacastereita on torilla alkaen 50e. Yleensä ottaen maalaus yms. customointi laskee kitaran arvoa. Jos siinä on 300e mikit kiinni, sitten arvo saattaa pompsahtaa... Mutta omista mikeistä et ollut varma. Joten arvo 50-150e -maalaus -kaula -muu röpellys = 10-100e. Jos olisin itse myymässä, mun mielestä 6-pack on silkkaa suunsoittoa, koko korillinen on jo harkittava tarjous. Gibson SG: Siinä on KAKSI VIELÄ ISOMPAA soololovea. Mutta tämänkin pelin hinta on niin helvetillinen, että vain kovimmat saatananpalvojat ostavat tämän. -HikiPedia | |
![]() 06.01.2011 01:54:59 (muokattu 06.01.2011 02:11:52) | |
stw307: En kerro, mutta arvaan valistuneesti. Skujuja on torilla alkaen 100e. Palacastereita on torilla alkaen 50e. Yleensä ottaen maalaus yms. customointi laskee kitaran arvoa. Jos siinä on 300e mikit kiinni, sitten arvo saattaa pompsahtaa... Mutta omista mikeistä et ollut varma. Joten arvo 50-150e -maalaus -kaula -muu röpellys = 10-100e. Jos olisin itse myymässä, mun mielestä 6-pack on silkkaa suunsoittoa, koko korillinen on jo harkittava tarjous. Muuttaisin mielummin kaivoon kuin myisin tämän 50 eurolla, kun olen maksanut tästä yli 200 euroa. Joko olet sekaisin tai olen pilannut elämäni. Se, että (jos) tämä on Squier Affinity tasoa, joka ei ole mitenkään mahdollista, laannuttaa soittoinnostumiseni lähes kokonaan. Harmittaa oikein kovasti, jos mahdollisesti olen maksanut reilua ylihintaa tästä. Tämä verrattuna n.100e arvoiseen kitaraan on kun vertaisi pahvia ja puuta. e: myykö kukaan edes oikean arvon mukaan? e: e: Muuten, taisin aika huonon 'kuvan' (en tarkoita linkittämiäni kuvia) kitarasta. Nuo ominaisuudet ehkä kuulostaa huonolta mutta mulle se toimii perus stratocasterina mitä sen kuuluisikin olla. minusta on juuri sen arvoinen, mitä siitä maksoin ja nuo 'huonot ominaisuudet' voi johtua siitä että edellisellä omistajalla oli 4+ vuotta kaapissa eikä tätä ole juuri huollettu.. eli pienellä laittamisella tästä saisi paremman, mutta mulle toimii tälläisenä. ja tässä ratkaisinkin omat kysymykseni... taidan olla väsyny Olen, siis röydän. | |
![]() 06.01.2011 02:11:31 (muokattu 06.01.2011 02:12:40) | |
samumaster: Muuttaisin mielummin kaivoon kuin myisin tämän 50 eurolla, kun olen maksanut tästä yli 200 euroa. Joko olet sekaisin tai olen pilannut elämäni. Se, että (jos) tämä on Squier Affinity tasoa, joka ei ole mitenkään mahdollista, laannuttaa soittoinnostumiseni lähes kokonaan. Harmittaa oikein kovasti, jos mahdollisesti olen maksanut reilua ylihintaa tästä. Tämä verrattuna n.100e arvoiseen kitaraan on kun vertaisi pahvia ja puuta. Ei sitä välttämättä voi laskea halvimpien hintojen mukaan. Sin lisäksi sulla on ilmeisesti se toinen kaula, mikä on myös jonkun arvoinen. Yli 200 eurolla, et varmaan tiliä siitä tule tekemään, mutta tuskinpa siitä yöuniaankaan kannattaa menettää. Ja tuskinpa hinnan kannattaa muutenkaan antaa vaikuttaa omiin soittohaluihin. Jos se tuntuu hyvältä kepiltä, se on ihan joka latin arvoinen. Tuommoisten keppien myynnissä on valttia ilmoituksen teko ja tieto, mitä kitara on oikeasti syönyt. Pidempää myyntiaikaakin kannattaa varautua odottelemaan. Vaikeaa sen myynti varmasti tulee olemaan, mutta tuskinpa sitä satkulla tarvitsee koko pakettia luovuttaa. Se täytyy tosin mainita, että kitaran arvokehitykselle ei välttämättä ole parasta erinäiset tussilla töhrityt tekstit. E: sepä piti vielä mainita, että omat arviot tunteen pohjalta kitaran arvoon kannattaa unohtaa kohtuullisen nopeasti. Kukaan ei siitä maksa enempää sen takia, että se on sun mielestä hyvä. Sun pitää jollain tavalla pystyä näyttämään se. e: myykö kukaan edes oikean arvon mukaan? Mitä tämä nyt sit ikinä tarkoittaakaan..... | |
![]() 06.01.2011 02:15:33 (muokattu 06.01.2011 02:19:30) | |
oiva tumpeloinen: Ei sitä välttämättä voi laskea halvimpien hintojen mukaan. Sin lisäksi sulla on ilmeisesti se toinen kaula, mikä on myös jonkun arvoinen. Yli 200 eurolla, et varmaan tiliä siitä tule tekemään, mutta tuskinpa siitä yöuniaankaan kannattaa menettää. Ja tuskinpa hinnan kannattaa muutenkaan antaa vaikuttaa omiin soittohaluihin. Jos se tuntuu hyvältä kepiltä, se on ihan joka latin arvoinen. Tuommoisten keppien myynnissä on valttia ilmoituksen teko ja tieto, mitä kitara on oikeasti syönyt. Pidempää myyntiaikaakin kannattaa varautua odottelemaan. Vaikeaa sen myynti varmasti tulee olemaan, mutta tuskinpa sitä satkulla tarvitsee koko pakettia luovuttaa. Se täytyy tosin mainita, että kitaran arvokehitykselle ei välttämättä ole parasta erinäiset tussilla töhrityt tekstit. E: sepä piti vielä mainita, että omat arviot tunteen pohjalta kitaran arvoon kannattaa unohtaa kohtuullisen nopeasti. Kukaan ei siitä maksa enempää sen takia, että se on sun mielestä hyvä. Sun pitää jollain tavalla pystyä näyttämään se. Mitä tämä nyt sit ikinä tarkoittaakaan..... Juu.. juuri mainitsinkin tuossa että laittamisella saisi arvon nousemaan jonkin verran. Jos tuon töhrytekstin jotenkin irrotan ja poistan pölyt ja liat saisi ainakin muutaman euron lisää, mutta jos maalaus uusiksi (tai ainakin korjataan) ja mikkien vaihto/korjaus jollain tavalla niin ehkä vielä muutama kymppi lisää arvoon. Mutta en ole vielä myymässä tätä. Se tieto että maksoin ylihintaa tästä tuo surua elämääni, jota en koskaan unohda. e:e:e:e:e:e: Onneksi sentään tinkasin! Olen, siis röydän. | |
![]() 06.01.2011 02:36:35 | |
samumaster: Juu.. juuri mainitsinkin tuossa että laittamisella saisi arvon nousemaan jonkin verran. Jos tuon töhrytekstin jotenkin irrotan ja poistan pölyt ja liat saisi ainakin muutaman euron lisää, mutta jos maalaus uusiksi (tai ainakin korjataan) ja mikkien vaihto/korjaus jollain tavalla niin ehkä vielä muutama kymppi lisää arvoon. Mutta en ole vielä myymässä tätä. Se tieto että maksoin ylihintaa tästä tuo surua elämääni, jota en koskaan unohda. e:e:e:e:e:e: Onneksi sentään tinkasin! Kukaan tiedä, maksoitko sä siitä ylihintaa, kun ei tiedä, mitä osia sulla on siinä. Et tainnut edes mainita, mikä se ylimääräinen kaula on tarkemmin. Maalauksella sä et sille saa hintaa mitään, jos jälki ei oikeasti ole hyvää. Sitä ei kannata tehdä. Putsaaminenkin on vähän niin ja näin. Joku voi maksaa kunnolla siistitystä ja trimmastusta kepistä kympin pari lisää. On siis lähinnä kompensaatio uusista kielistä ja vaivasta. Mutta jos se tuntuu hyvältä kepiltä, mitäs sitä myymään. Sen kun soitat vaan. Kovin usein tuommoiset kepit on huomattavasti arvokkaampia käyttötavarana kuin lihoiksi laittaessa. | |
![]() 06.01.2011 12:04:06 | |
samumaster: Juu.. juuri mainitsinkin tuossa että laittamisella saisi arvon nousemaan jonkin verran. Jos tuon töhrytekstin jotenkin irrotan ja poistan pölyt ja liat saisi ainakin muutaman euron lisää, mutta jos maalaus uusiksi (tai ainakin korjataan) ja mikkien vaihto/korjaus jollain tavalla niin ehkä vielä muutama kymppi lisää arvoon. Mutta en ole vielä myymässä tätä. Se tieto että maksoin ylihintaa tästä tuo surua elämääni, jota en koskaan unohda. e:e:e:e:e:e: Onneksi sentään tinkasin! Ei sitä menetettyä rahaa kannata murehtia, jos sillä vähän tekee tappiota niin mitäs se haittaa kun et kuitenkaan ole vielä myymässäkään. Ja jos keppi on sun mielestä hyvä ei sitä myydä kannatakkaan, pidät ittellä ja hankit lisää kitaroita. Tuon hinnan arviointia vaikeuttaa se ettet ole spekseistä varma ja tosiaan arvoa laskee tuollaiset röydetyt maalaukset ja tussilla kirjoittelu. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 06.01.2011 13:37:02 (muokattu 06.01.2011 13:40:53) | |
Olisi tyhjänpanttina aikoinaan erikseen hankitut emg:n 81 & 85 aktiivimikit, eli ns Zakk Wylde-setti. Mitä noista kannattaa pyytää tänäpäivänä, jos myy yhdessä (ilman potikoita, piuhoja ja ynnämuita härpäkkeitä)? "Olipa kerran motivaatio.." | |
![]() 06.01.2011 14:02:09 (muokattu 06.01.2011 14:02:48) | |
lavaamo: Ei sitä menetettyä rahaa kannata murehtia, jos sillä vähän tekee tappiota niin mitäs se haittaa kun et kuitenkaan ole vielä myymässäkään. Ja jos keppi on sun mielestä hyvä ei sitä myydä kannatakkaan, pidät ittellä ja hankit lisää kitaroita. Tuon hinnan arviointia vaikeuttaa se ettet ole spekseistä varma ja tosiaan arvoa laskee tuollaiset röydetyt maalaukset ja tussilla kirjoittelu. Offtopicin rajoilla t(n)ämä kysymy(k)s(et), mutta pystyykö tuota röydettyä maalausta poistamaan mitenkään että alkuperäinen väri tulisi esiin? Tai voiko sitä hioa että siitä tulisi siistimpi? Vai voiko sen maalata uudestaan? Ja paljonko se nostaisi arvoa? Ton tuss... tussitöhryn poistan sitten vaikka väkisin jos myyn. Olen, siis röydän. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)