mopar 21.02.2020 23:16:04 (muokattu 21.02.2020 23:18:55) | |
---|
Duunailin tässä lakkovapailla bassman nupille kombokotelon, ja ämyriksi neo creamback. Ekaks kokeilin wgs et65:sta mutta kyllä tämä oli selkeästi parempi. Tästä tuli muuten ultimaattisen hyvä keikkakombo. https://aijaa.com/sPvGHpI'm so broke I can't pay attention |
Laulava Kylätohtori 21.02.2020 23:21:15 | |
---|
mopar: Duunailin tässä lakkovapailla bassman nupille kombokotelon, ja ämyriksi neo creamback. Ekaks kokeilin wgs et65:sta mutta kyllä tämä oli selkeästi parempi. https://aijaa.com/sPvGHp On kyllä hieno. Ihan aidolta näyttää. ET65 oli mulle pieni pettymys. Yksin ja Veteran 30:n kanssa. En tiedä, oliko uudenkarheutta, mutta jotenkin oli kireä meininki, eikä taajuudet muutenkaan tuntuneet parhailta mahdollisilta. Täytyy nyt vielä katsoa, mutta tuo Neo Greenback on kyllä hyvä. Ja kevyt. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 25.02.2020 19:13:12 | |
---|
Ajauduin katselemaan youtube-klippejä Celestioneista ja paikoitellen kiinalainen G12M vaikutti tuota heritagea paremmalta. Itsellä ei ole kiinalaisia ollut, paitsi nyt tuossa Voxissa. Sen verran katselin, että aika lohduttomalta näyttää elementin irrotus, joten ennemmin ostan vaikka torilta kiinalaisen tai pari ja kokeilen niitä. Mutta kannattaako? Kokemuksia, Kiina vs. Heritage? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
paskiaispaska 25.02.2020 20:08:36 (muokattu 25.02.2020 20:27:31) | |
---|
Mulla on ollu kiinalaiset ja heritaget. Ei niitä mun mielestä voi samoiks elementeiks kutsua. Heritaget jäi - ja toistaseks mikään muu elementti ei oo niitä vielä pystyny syrjäyttämään. Heritaget on tosi rapeet ja niissä on sellanen puinen sointi. Sellasia sävyjä ei kiinalaisessa ollu. Ero oli mun mielestä tosi selkeä. Taipuu vintagesta moderniin musiikkiin ja noilla saa tosi lämpimät ja tasapainosen kuuloset leadisounditki aikaseks :) On myös ollu g12-65 heritaget ja ne oli myös tosi hyvät. Niistä on myös jääny vahvasti mieleen sellanen tosi herkkä ja läsnäoleva sointi. Jotenki niissä kiinalaisissa ei oikeen se soundi silleen avautunu... Olisko niissä kartiot raskaampaa/paksumpaa materiaalia? Ni niissä ei ne herkimmät nyanssit jotenki syty sillai ku heritageissa? Paljon oon lukenu ulkomaanfoorumeilta, että eroa ei kuule jne. mutta minä kyllä kuulin. Kiinalainen oli vanha elementti sekin, että oli kyllä sisäänsoitettu. |
Metalkallo 25.02.2020 21:40:07 (muokattu 25.02.2020 21:40:42) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ajauduin katselemaan youtube-klippejä Celestioneista ja paikoitellen kiinalainen G12M vaikutti tuota heritagea paremmalta. Itsellä ei ole kiinalaisia ollut, paitsi nyt tuossa Voxissa. Sen verran katselin, että aika lohduttomalta näyttää elementin irrotus, joten ennemmin ostan vaikka torilta kiinalaisen tai pari ja kokeilen niitä. Mutta kannattaako? Kokemuksia, Kiina vs. Heritage? Osta heritage/UK rakenteinen mieluummin aina kun ostat celestion kajarin, parempi soundi. Kiinalaiset on sirisevämpiä ja ohkaisemman kuuloisia. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Icy-Sun 29.02.2020 12:14:17 (muokattu 29.02.2020 12:18:14) | |
---|
aika lohduttomalta näyttää elementin irrotus, joten ennemmin ostan vaikka torilta kiinalaisen tai pari ja kokeilen niitä. Kiinan greenback on minun korvaan kyllä oikeasti aika huono kajari. Kireä, riipivä ja ohkaisen kuuloinen. Vahvistinkin on yli kymmenen vuotta vanha ja keikkailtu, jtoen elementtikin oli takuulla sisäänsoitettu. Voxissani oli siis kiinni ja lähti äkkiä vaihtoon. Ainakin Ac15 voxiin se elementin irrotus ei ole kuitenkaan mikään ihan mahdoton homma. Takalevyn ruuvit irti---> levy pois, sivusta ja päältä ruuvit irti---> vahvistin pois. Sitten sen elementin pääsee vaihtamaan helposti. |
Stone 29.02.2020 12:21:50 | |
---|
Icy-Sun: Kiinan greenback on minun korvaan kyllä oikeasti aika huono kajari. Kireä, riipivä ja ohkaisen kuuloinen. Oli Voxissani kiinni ja lähti äkkiä vaihtoon. Ainakin Ac15 voxiin se elementin irrotus ei ole kuitenkaan mikään ihan mahdoton homma. Takalevyn ruuvit irti---> levy pois, sivusta ja päältä ruuvit irti---> vahvistin pois. Sitten sen elementin pääsee vaihtamaan helposti. Mulla oli tollainen aluksi kanssa Vox ac15 c1 sisuksissa. Kliineillä vielä jotenkin menetteli, mutta säröillä aika ikävähkön kireän oloinen. Parannusta hommaan toi Eminence Red fang, mutta sitä olisi pitänyt ajaa enempi sisään, kun oli suht käyttämätön ja voxi meni vaihtokaupoissa eteenpäin viime kesänä, joten testit jäivät ns. vielä kesken. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Icy-Sun 29.02.2020 12:37:24 (muokattu 29.02.2020 12:39:05) | |
---|
Stone: Mulla oli tollainen aluksi kanssa Vox ac15 c1 sisuksissa. Kliineillä vielä jotenkin menetteli, mutta säröillä aika ikävähkön kireän oloinen. Parannusta hommaan toi Eminence Red fang, mutta sitä olisi pitänyt ajaa enempi sisään, kun oli suht käyttämätön ja voxi meni vaihtokaupoissa eteenpäin viime kesänä, joten testit jäivät ns. vielä kesken. Minäkin vaihdoin alnico-tyyliseen eli WGS Blackhawk alnicoon ja ai että on hunajainen yhdistelmä. Kajari oli käytetty, mutta laitoin silti autotalliin volat kaakossa ja luupperi päälle päiväksi huutamaan. :D Kiinan greenback oli säröllä kyllä kelvoton. Vielä seuraava idea vaihtoehdoksi, jos haluaa nimenomaan greenback-tyylistä kaiutinta: WGS green beret eli WGS:n näkemys greenbackista. Hyvänkuuloinen kajari, jossa on lämpimämpi soundi kuin celestionin kiinalaisessa. Ei ole sitä riipinää niin pahasti. |
paskiaispaska 29.02.2020 12:40:05 | |
---|
Eli tän on muutki ku minä siis huomannu, että kiinan greenback on aika huono. Sen sijaan nuo heritaget on iha jumalaiset myös säröillä. Kunnon hendrixtyylinen lämmin ja rapee lead soundi. |
Stone 29.02.2020 15:14:35 | |
---|
paskiaispaska: Eli tän on muutki ku minä siis huomannu, että kiinan greenback on aika huono. Sen sijaan nuo heritaget on iha jumalaiset myös säröillä. Kunnon hendrixtyylinen lämmin ja rapee lead soundi. Juu, nuo kiinan Greenbackit ovat mitä ovat. En tiedä, että onko maailmalla jenkeillä ym. toisenlainen soundimaku vs. me pohjalaiset, kun niin ylistävät Greenbackin soundia, kun se upo uusi voxi sieltä kaupasta juuri kotio kannettu, että hintalappukin vielä kiinni :) No tiedä niistä, mutta oikeanlaisen elementin vaihto tekee monesti paljon asiaa. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
saastari 05.03.2020 20:38:54 | |
---|
Tuliterän Marshall 1960 BX:n sisuksista putkahtikin esiin Greenbackit Made in UK. Kuva löytyy omissa kuvissa. Kyseessä ei ole siis Heritage vaan normi Greenback. En tiedä onko koko Greenbackien tuotanto siirretty takaisin Britteihin, vai valmistetaanko sitä edelleen myös Kiinassa. |