![]() 14.12.2008 00:02:01 | |
---|---|
Mut näinhän se kato menee. Mesa = Recto. Marshall = JCM800. ENGL = Screamer/Powerball. Ei vai? - Mesa on parasta. Ja recto myös. Mä olen siitä aivan vitun perverssi jätkä että mitä löysempi särö, sen parempi! Jos jostain sais jotain ysäri dual rectoja ni vähänkö kusisin hunajaa! Mut joo, siis toi VH100R vois toimia mulle oikein nätisti! 5150 ja 6505 on kans hyvänkuulosia perusnykymetallikoneita. Mutta se clean huolestuttaa. Krankin revolutionin säröt potkii myös kybällä mutta entäpä sen clean verrattuna esim. Peaveyhin? Ei vissiin kukaan tiiä niistä B52:sista? Joskus kokeilin ja hyväksi totesin. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+ | |
![]() 14.12.2008 00:02:50 | |
No ei tuolla kuitenkaan yksin soitella, että pakko siinä joku vahvistin on olla. Ja jos ajattelit, että soittelisin kuulokkeilla niin kyllä sekin välillä käy, mutta on se vaan aina mukavampi kuulla se soundi kajarista:) Ihan hyvä ehdotus, taidanpa ottaa tuon ihan vakavasti. Onko paremmat soundit kuin Pocket Podissa? Onko digitaalisen kuuloinen? Jos sulta löytyy esim. stereot kotoa, niin POD:in voi liittää niihin. Kyllä taitaa nuo X3 ja XT hakata tuon Pocket POD:in käyttöominaisuuksissa, soundissa ja monipuolisuudessa. Eihän POD:it tietenkään putkivehkeiltä kuulosta, mutta ero on yllättävän pieni. Eteenpäin on soundissa menty ilmeisen paljonkin, ja paljonhan ihan putkiveikotkin noita käyttää kotona. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 14.12.2008 00:04:48 | |
Kyllähän joillain tuo Screamerin soundi voi toimia. Kannattaa itse käydä toteamassa. Toisaalta, ei siitä kannata sokaistau, vaikka se onkin täysputkikone, ja vaikka siinä etuhäkissä lukee ENGL. Henk kohtaisesti pidin TODELLA paljon Screameristä. Sopivaan hintaa jos sellainen nuppina tulee vastaan niin ostan kyllä kotia sellaisen. Ainut miksi siitä itse luovuin oli se että tarvisin rahaa ostaakseni InVaderin. Täällä mainostetu Powerball on omasta mielestäni huonoimpia esityksiä ENGLiltä. Halvan tyrneän metalli nupin jos haluaa niin sitten Thunder siinnä ei kyllä Kliinit loista.... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 14.12.2008 00:17:01 (muokattu 14.12.2008 00:18:00) | |
Jos sulta löytyy esim. stereot kotoa, niin POD:in voi liittää niihin. Kyllä taitaa nuo X3 ja XT hakata tuon Pocket POD:in käyttöominaisuuksissa, soundissa ja monipuolisuudessa. Eihän POD:it tietenkään putkivehkeiltä kuulosta, mutta ero on yllättävän pieni. Eteenpäin on soundissa menty ilmeisen paljonkin, ja paljonhan ihan putkiveikotkin noita käyttää kotona. Kaipa nuo löytyy, eri asia on, että kuulostaako sitten hyvältä. Nyt taas kyllä vähän alkoi epäilyttämään mitä nyt kuuntelin Line6:n sivuilta demoja tuosta X3:sta, niin oli aika löysän ja bassovoittoisen kuuloinen. Ja sitten jos aion vielä soittaa reilusti dropatulla kitaralla niin tuskin kovin tiukat metallit lähtee? Pitää kuitenkin keväällä nämä käydä katsastamassa, ellei aiemminkin. Löytyykö muuten bändipresettejä tästä X3, enemmän tuo kiinnostaa, kun tuntuu olevan XT:ä uudempi ja monipuolisempi. Ja Live versio kiinnostaa enemmän kuin tuo "munuainen". Edit:Henk kohtaisesti pidin TODELLA paljon Screameristä No lähtikö tiukat ja massiiviset metallit? Three four!!! | |
![]() 14.12.2008 00:19:46 | |
Mä olen siitä aivan vitun perverssi jätkä että mitä löysempi särö, sen parempi! Jos jostain sais jotain ysäri dual rectoja ni vähänkö kusisin hunajaa! Mut joo, siis toi VH100R vois toimia mulle oikein nätisti! Suosittelen ainakin testaamaan jos noin on! Hevihemmot kirkuu. Mihinkäs niitä sattuu? | |
![]() 14.12.2008 00:22:35 | |
No lähtikö tiukat ja massiiviset metallit? Kyllä. Tuota paljon puhuttua tirinää saa jos vetää alkuperäis putkilla Gaini kaakossa.... Kaikissa ENGLeissä on perkeleesti ennemmän gainia kuin normi ihminen tarvii (paitsi turska metalliin) niiden louteessa on seillaista agressiivisuutta mitä muista ei löydy. Seuraava vahvistin jonka itse homma on varmaan Egnater mod50 tai sitten jos sitä MI Audion revelation... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 14.12.2008 01:26:46 | |
Kyllä. Tuota paljon puhuttua tirinää saa jos vetää alkuperäis putkilla Gaini kaakossa.... Kaikissa ENGLeissä on perkeleesti ennemmän gainia kuin normi ihminen tarvii (paitsi turska metalliin) niiden louteessa on seillaista agressiivisuutta mitä muista ei löydy. Seuraava vahvistin jonka itse homma on varmaan Egnater mod50 tai sitten jos sitä MI Audion revelation... tiedonmuru: ENGLeissä kitarasignaalin menee suoraan ykkösputken johonkin jalkaan ilman mitään vastuksia tai mitään. Ja jos ei kaikissa niin suurimmissa osissa ENGLejä on vain 2 etusputkea ja särön määrää kasvatetaan solid state mallisesti. Googlettakaa schematicseja. En nyt pysty varmaksi sanoa mutta Powerball aikoinani tutkin tätä kattavasti yhden vahvariteknikon kanssa. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
![]() 14.12.2008 09:43:25 | |
tiedonmuru: ENGLeissä kitarasignaalin menee suoraan ykkösputken johonkin jalkaan ilman mitään vastuksia tai mitään. Ja jos ei kaikissa niin suurimmissa osissa ENGLejä on vain 2 etusputkea ja särön määrää kasvatetaan solid state mallisesti. Googlettakaa schematicseja. En nyt pysty varmaksi sanoa mutta Powerball aikoinani tutkin tätä kattavasti yhden vahvariteknikon kanssa. Onko tuo sitten huono juttu? Luulisi tuon hintaisessa vahvarisssa noitten putkien jo jotain tekevän. Three four!!! | |
![]() 14.12.2008 09:59:55 | |
tiedonmuru: ENGLeissä kitarasignaalin menee suoraan ykkösputken johonkin jalkaan ilman mitään vastuksia tai mitään. Ja jos ei kaikissa niin suurimmissa osissa ENGLejä on vain 2 etusputkea ja särön määrää kasvatetaan solid state mallisesti. Screamerissa on kolme etuasteputkea joista kaksi on eri gain-tasoille ja yksi eq:lle. Lisäksi yksi ecc83 on päätteessä. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 14.12.2008 11:30:05 (muokattu 14.12.2008 11:35:19) | |
tiedonmuru: ENGLeissä kitarasignaalin menee suoraan ykkösputken johonkin jalkaan ilman mitään vastuksia tai mitään. Ja jos ei kaikissa niin suurimmissa osissa ENGLejä on vain 2 etusputkea ja särön määrää kasvatetaan solid state mallisesti. Googlettakaa schematicseja. En nyt pysty varmaksi sanoa mutta Powerball aikoinani tutkin tätä kattavasti yhden vahvariteknikon kanssa. Se on vain positiivinen asia. Näin ollen siitä edestä jää pois bufferi joka tekee sen että kitara jota käytät ja spedut jotka on edessä vaikuttaa sen soundiin paremmin. Lähtö kohta on siis orgaanisempi. Screamer 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes Thunder 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes Powerball 4xECC83+ 1x ECC83 4x6LG6 power amp tunes Fireball 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 6LG6 power amp tubes Savage 5x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 6550 power amp tubes Invader 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 4 xEL84 power amp tubes Invaderissä on tavallaan 6 putkea koska se käyttää ensiön ja toision etusista toisinkuin muut vahvistimet. tube 1: input & 2.gain st. tube 2: Lead driver & 3gain st. Tube 3: Fx buffer & P.A driver Monessa englissä on Tämä HI moodi joka on sitten kylläkin totetuttu transistori-pohjaisesti . Paitsi SE ja InVader jossa Lead driver putki ajaa tuon asian. Pää osin kaikki ENGLien loopit on fetti pohjasesti ajettuja vain noissa SE InVader on Putkella loopin bufferi. Mikä ENGL on kahdella etusputkella toteutettu ? E530 Preamp ja Tubetoner muita en keksi. Todella monessa HiGain nupissa ajetaan se ääri särö sieltä Fetein boostaamalla mutta entäs sitten ? ei se poista sitä faktaa että kumminkin siinnä reuna särö osastossa se putkien toiminta malli on tärkein. Se mitä sillä putkella tehdään on ratkaisevin. Yleisempiä modeja 800 marsuihin on poistaa se Bufferi inputista jolloin vahvistin käyttäytyy enemmän niin kin sitä käsketään. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 14.12.2008 12:57:10 | |
Se on vain positiivinen asia. Näin ollen siitä edestä jää pois bufferi joka tekee sen että kitara jota käytät ja spedut jotka on edessä vaikuttaa sen soundiin paremmin. Lähtö kohta on siis orgaanisempi. Screamer 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes Thunder 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes Powerball 4xECC83+ 1x ECC83 4x6LG6 power amp tunes Fireball 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 6LG6 power amp tubes Savage 5x Ecc83 + 1 x ECC 83, 2 x 6550 power amp tubes Invader 3x Ecc83 + 1 x ECC 83, 4 xEL84 power amp tubes Invaderissä on tavallaan 6 putkea koska se käyttää ensiön ja toision etusista toisinkuin muut vahvistimet. tube 1: input & 2.gain st. tube 2: Lead driver & 3gain st. Tube 3: Fx buffer & P.A driver Monessa englissä on Tämä HI moodi joka on sitten kylläkin totetuttu transistori-pohjaisesti . Paitsi SE ja InVader jossa Lead driver putki ajaa tuon asian. Pää osin kaikki ENGLien loopit on fetti pohjasesti ajettuja vain noissa SE InVader on Putkella loopin bufferi. Mikä ENGL on kahdella etusputkella toteutettu ? E530 Preamp ja Tubetoner muita en keksi. Todella monessa HiGain nupissa ajetaan se ääri särö sieltä Fetein boostaamalla mutta entäs sitten ? ei se poista sitä faktaa että kumminkin siinnä reuna särö osastossa se putkien toiminta malli on tärkein. Se mitä sillä putkella tehdään on ratkaisevin. Yleisempiä modeja 800 marsuihin on poistaa se Bufferi inputista jolloin vahvistin käyttäytyy enemmän niin kin sitä käsketään. No, en nyt lähe arvailemaan asioita. Juteltiin vain että ENGLeissä melkein kaikissa malleissa olisi ollut samantyylinen toteutus noissa kanavarakenteissa. En yksinkertasesti tiedä tarpeeksi. Aattelin vaan ettäkö jotain kiinnostaisi tutkia asiaa. Schematic Powerballista: http://www.houseofenglamps.com/ENGL … icDiagrams/Heads/E645-schematic.pdf Mulle ENGL saundi ei ollut se oikea. Kokeilin muutamaakin vahvaria. Powerball on kyllä monipuolinen ja siinä on yks parhaista ja käyttökelposimmista crunch kanavista mitä on oon missään high gain virityksessä kuullut. Mutta high gain oli liian "Saksalainen." :) Mutta ihan selkeesti mä diggaan Jenkkivehkeistä ja saundeista. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
![]() 14.12.2008 13:15:20 | |
No, en nyt lähe arvailemaan asioita. Juteltiin vain että ENGLeissä melkein kaikissa malleissa olisi ollut samantyylinen toteutus noissa kanavarakenteissa. En yksinkertasesti tiedä tarpeeksi. Aattelin vaan ettäkö jotain kiinnostaisi tutkia asiaa. Schematic Powerballista: http://www.houseofenglamps.com/ENGL … icDiagrams/Heads/E645-schematic.pdf Mulle ENGL saundi ei ollut se oikea. Kokeilin muutamaakin vahvaria. Powerball on kyllä monipuolinen ja siinä on yks parhaista ja käyttökelposimmista crunch kanavista mitä on oon missään high gain virityksessä kuullut. Mutta high gain oli liian "Saksalainen." :) Mutta ihan selkeesti mä diggaan Jenkkivehkeistä ja saundeista. Se on suuri hermi että monen mieli kuva ENGLin soudinsta on se powerball joka on minusta huonoin esitys ENGLiltä mitä ne on tehneet. Crunchit on ENGLeissä parasta mitä olen missään vahvarissa itsekkään törmännyt. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 14.12.2008 13:25:33 | |
Se on suuri hermi että monen mieli kuva ENGLin soudinsta on se powerball joka on minusta huonoin esitys ENGLiltä mitä ne on tehneet. Crunchit on ENGLeissä parasta mitä olen missään vahvarissa itsekkään törmännyt. - Olen kokeillut useampaakin mutta omat käytännön kokemukset ovat tosiaan tosta Powerballista. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
![]() 14.12.2008 14:48:57 | |
- Olen kokeillut useampaakin mutta omat käytännön kokemukset ovat tosiaan tosta Powerballista. Monesti tuntuu myös että se kokeilu on tehty lead kanavalla ja gaini tapissa , sen jälkeen todettu että kylläpä oli tirisevät soundit :D ENGLit omasta mielestäni yksiä parhaiten bänd soitossa läpi leikkaavia vahvistimia. Minulle on olleet kaikkein mieluisimpia, toki haluaisin että voisi käyttää useaa vahvaria kerralla esim Bassman puhtaille engli säröille ja mesan markki leadeille mutta ei se vaan ihan niin vain onnistu :) Ehkä tuo Egnateri olisi sitä lähimpänä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 14.12.2008 14:50:34 | |
Ootko sä Arto kokeillut ikinä VHT:n vahvareita? Mä voisin kuvitella, että pitäisit niistä. Leikkaava ja supertiukka soundi. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 14.12.2008 16:11:00 | |
Ootko sä Arto kokeillut ikinä VHT:n vahvareita? Mä voisin kuvitella, että pitäisit niistä. Leikkaava ja supertiukka soundi. Olen mutten oikein tykännyt, niistä uupuu se särmä mitä kaipaiin. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 14.12.2008 16:13:44 (muokattu 14.12.2008 16:21:45) | |
Ootko sä Arto kokeillut ikinä VHT:n vahvareita? Mä voisin kuvitella, että pitäisit niistä. Leikkaava ja supertiukka soundi. Niin muuten on(Youtuben perusteella), GAS. Huh, vielä pari päivää sitten ainuat vahvistimet mitä hyväksyin oli suunnilleen Mesat, Englit ja Riverat, mutta nyt menee jo VHT:t, Diezelit ja Framukset. Three four!!! | |
![]() 14.12.2008 16:22:57 (muokattu 14.12.2008 16:55:20) | |
Monesti tuntuu myös että se kokeilu on tehty lead kanavalla ja gaini tapissa , sen jälkeen todettu että kylläpä oli tirisevät soundit :D Meitsillä on Rectossa gain nuppi femmassa et se siitä ylisäröstä. ;) Kyl se mulkku tulee ihan muualta mun mielestä. Kokeilin muuten 6505+:aa tossa ja ihan ok särö. Mun makuun liian chunk chunk. Eli sellanen middlekäs "maiskutus" että jotain liian tiukkaa siinä on. Muhkeahko alapää kylläkin. Clean mun käyttöön melko kelvoton... Sääli. Niin kivan hintanen vekotin. Powerballista muuten vielä se että siinä on yks parhaista cleaneista mitä olen high gain nupissa kuullut. Paras on Mesa Roadsterissa. Ja muuten ehkä paras clean ikinä missään! =P Oikeesti niin hyvä. Sehän on siitä Mesan lonestarista otettu. En kyllä ole mitään A/B testejä tehnyt Fenderin blackface twiniin tai bassmaniin... SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
![]() 14.12.2008 17:26:29 | |
Johan on taas ristiriitaisia väitteitä ihmisillä. No, kaikilla on omat mielipiteensä, heh. Täydentelempä taas omilla kokemuksillani. Jos jollain voin yrittää hakea uskottavuutta, niin ainakin sillä että olen omistanut neljä eri ENGLiä (Screamer, Fireball, Invader, Special Edition) ja kokeillut lisäksi Thunderia, Powerballia, Blackmorea ja Savagea. Eli ainakin tuo repertuaari on tuttu. Thunderissa ja Screamerissa on loppukööriä selvästi ohuemmat, vähemmän massiiviset hevisäröt. Voi sopia joillekin, mutta omaan mieleeni vaan liian ohutta munatonta sirinää. Fireballissa ja Powerballissa on taas se perusongelma, että soundissa on ihan liian vähän keskiääniä. Kuulostaa kyllä massiiviselta säröltä yksin soittaessa, mutta bändisoitossa siitä sirkkelistä ei paljoakaan saa selvää ja bassopääkin meinaa mennä tukkoon. Lisäksi kummastakaan en saanut mitään käyttökelpoista soundia cleanin ja mättösärön väliltä. Nuo kaksi ääripäätä olivat hyviä, mutta välissä aika kauhean karun kuuloista soundia. Komppaisinkin tuota aiemmin mainittua Blackmorea. Vaikka siinä ei olekaan mikään ihan galaktisen yliliioitellun raskas särö, on se silti etenkin kovaa soittaessa enemmän kuin tarpeeksi raskas metalliin kuin metalliin. Kotivolumella ei ehkä välttämättä vielä. Ero kuitenkin siinä, että Blackmoressa on paljon orgaanisempi ja putkimaisempi särösoundi, kun Powerballi tuuttaa lähinnä sitä samaa kompressoitua sirkkeliä aina. Lisäksi Blackmore erottuu bändisoitossa hitosti paremmin ja selkeämmin, kuin nuo Ballit. Cleani ja pikkusärötkin ovat parempia. Kyseinen nuppi on jokseenkin tuntematon tällä forumilla, jota ihmettelen, sillä esim Screamerin se mielestäni voitti jokaisella osa-alueella kevyesti, eikä maksa kuin hieman enemmän. Ja jos sekoitetaan pakkaa lisää, niin Line6 Spiderin, Podkakkosen, Pod XT ja Toneport omistaneena voin sanoa, että eniten koko kööristä pidin ihan mättösärömallinnuksissa Spideristä. Ei voi mitään, se oli vain jotenkin hauskempi soittaa. Sain sen myös säädettyä tiukemmaksi, kuin etenkin tuossa Toneportissa (jossa on samat soundit kuin XT:ssä, joskin vähemmän eri mallinnoksia) oli melkein mahdotonta saada sitä särösoundia tiukaksi, etenkään alavireissä. Nopeista demppauksista kuulu vain jotain surinaa, joka teki niiden reenailun tuolla vermeellä aika hiton vaikeaksi. Ei se spiderikään mikään täydellinen ole, mutta treenailin sillä mielummin mättöriffejä. Jos kuitenkin ihan kotisoitossa haluat raskaat mättösäröt nimenomaisesti putkivahvarista tuossa hinatluokassa ulos, niin Fireball voisi kyllä olla paras vaihtoehto. Siitä kuitenkin lähtee moninverroin raskaampi/modernimpi metallisärö kuin Screamerista, ja toimii ihan ok pienelläkin volumella, joskin toki paremmin jos pääset vähän kerrostalomakkarivolumea kovemmalla soittamaan. | |
![]() 15.12.2008 00:10:41 | |
Kaikilla ei ole varaa mihinkään Mesaan, missä ei ainakaan ole mitään rouheeta säröä. Siksi pankit on keksitty! :P Mesa 4 Life! Check this Shit out!!! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)