msalama 26.03.2025 05:12:56 | |
---|
@Kivijalka: OK Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
mpekkanen 07.04.2025 21:16:13 | |
---|
Tuossa joku aika sitten kirjoitin kun olen miettinyt Stetsonin hommaamista ja kuitenkaan en halua nyt kenenkään luulevan, että diggaan jenkeistä ja varsinkin Trumpista. Aika moni kannusti hommaamaan, kun se on kuitenkin vaan hattu, eikä sen kummempaa. Nyt kuitenkin kun olen tuota asia miettinyt, niin en halua enää olla sen maan politiikan kanssa missään tekemisissä. Hattua en taatusti osta niin kauan kun Trump on vallassa ja ei ole sanottua hommaanko sittenkään. USA kitaroitani en myy, mutta se on ainakin selvä asia, että uutena en osta mitään jenkkituotetta. En yhtään mitään. En käy edes katsomassa jenkkielokuvia. Pitäkää paskanne, homot... |
msalama 08.04.2025 05:22:36 | |
---|
Tavallaan erittäin ymmärrettävää ja oikea vastareaktio. Mutta tavallaan sitten taas niinkin, että myös jenkkifirmat ovat Trumpin sekopääpolitiikan uhreja, koska kärsivät tulleista itsekin vastatullien ja tuontimateriaalien ym. kallistumisen takia. Ei kai se niiden musalaitevalmistajien syytä ole, että Amerikan hihhulit valitsivat itselleen tuollaisen presidentin? Siis tunne- ja reaktiotasolla olen aivan samaa mieltä siitä, että sitä saa mitä tilaa, eli nauttikoot nyt sitten kahelin puolidiktaattorinsa tekosista. Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että Trumpia äänesti vain noin puolet sikäporukasta, ja se toinen puoli on aivan yhtä vittuuntunutta kuin mekin. Pitääkö heidänkin kärsiä, eli onko USA:n kansalla joku kollektiivinen vastuu tästä? No, mä olen optimisti. Luulen nimittäin, että Trump sotkee koko Jenkkilän talouden ja yhteiskunnan niin täydellisesti, että hänet pannaan viralta ennen aikojaan jonkun perustuslaillisen esteellisyys- tai kykenemättömyyslakipykälän nojalla. Ja tällä kertaa TODELLA toivon olevani oikeassa, ja mitä pikemmin, sen parempi. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Mikko1978 08.04.2025 05:50:58 | |
---|
msalama: Tavallaan erittäin ymmärrettävää ja oikea vastareaktio. Mutta tavallaan sitten taas niinkin, että myös jenkkifirmat ovat Trumpin sekopääpolitiikan uhreja, koska kärsivät tulleista itsekin vastatullien ja tuontimateriaalien ym. kallistumisen takia. Materiaalien tullit ovat halpoja valmiisiin tuotteisiin verrattuna. |
msalama 08.04.2025 09:10:46 | |
---|
No niin ovat, mutta mun pointti oli kai lähinnä se, että syyttömät joutuvat Jenkeissäkin kärsimään Trumpin hulluudesta ihan siinä kuin mekin. Ja sen tähden mä en olekaan varma, että onko kategorinen amerikkalaistuotteiden boikotti nyt välttämättä mikään paras vastaveto äijän sekoiluille, vai pitäisikö kuitenkin keksiä jotain muuta. No, EU pistää puolestaan aivan varmasti (ja hyvästä syystä) vastatullit Jenkeille joka tapauksessa, joten lopputulos lienee ehkä sama kuin boikoteilla? Ikävää tässä kaikessa vain on, ettei kauppasodissa ole voittajia; mutta itsehän aloittivat, joten saavatpa nyt mitä ovat tilanneet. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Tympee Huttunen 08.04.2025 09:17:21 | |
---|
msalama: Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että Trumpia äänesti vain noin puolet sikäporukasta, ja se toinen puoli on aivan yhtä vittuuntunutta kuin mekin. Pitääkö heidänkin kärsiä, eli onko USA:n kansalla joku kollektiivinen vastuu tästä?. Tarkalleen ottaen alle puolet. EHX on esim New Yorkissa, jossa noin 70% äänesti Bideniä ja Kamalaa. |
msalama 08.04.2025 09:34:47 | |
---|
Jep, vaalitapa valitsijamiehineen lienee syynä. En tosin ala enempää ruotimaan, koska valtiotiede ja/tai vaalijärjestelmien tuntemus ei todellakaan ole mun alaani. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Oan 08.04.2025 10:02:04 | |
---|
msalama: No niin ovat, mutta mun pointti oli kai lähinnä se, että syyttömät joutuvat Jenkeissäkin kärsimään Trumpin hulluudesta ihan siinä kuin mekin. Ja sen tähden mä en olekaan varma, että onko kategorinen amerikkalaistuotteiden boikotti nyt välttämättä mikään paras vastaveto äijän sekoiluille, vai pitäisikö kuitenkin keksiä jotain muuta. Alatko selvittämään jokaisen tuotteen kohdalla että mitä sen valmistaneet kannattivat viime vaaleissa? Tai mites nämä muut usein boikottiin osuvat maat kuten Venäjä, Kiina, Israel jne -- päteekö sama ajattelu näihinkin? Miks(e)i? Amerikkalaisilla sentään pitäisi ainakin teoriassa olla paljon enemmän mahdollisuuksia oman hallintonsa muuttamiseen kuin vaikkapa venäläisillä. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
msalama 08.04.2025 10:42:24 (muokattu 08.04.2025 10:53:26) | |
---|
No perää tietenkin tuossakin, mutta boikotithan ovat nimen omaan paikallaan esim. Venäjän ja Kiinan kaltaisten järjestelmien kanssa. Ja juuri siksi ettei heillä, toisin kuin vaikkapa Jenkeillä, ole käytännössä mitään mahdollisuuksia hallintonsa muuttamiseen tai vaihtamiseen. Mutta kukapa nyt Kiinaa boikotoida haluaisi? Puolet musonetistäkin kun ostaa kaiken maailman pennin äänenmyrkytysskeidaa sieltä kaikilla ylijäämähiluillaan. No, jenkkejä on tietenkin helpompi boikotoida jo ihan siitäkin syystä, että heikäkamat ovat jo valmiiksi tyyriitä, ja vastatullien ym. jälkeen tietenkin vieläkin tyyriimpiä; ja jos se on jonkun mielestä tehokas tapa vastustaa Trumpia, niin siitä vaan mun puolestani. Itse vedän rajan siihen, etteikö muka käytettyjäkään jenkkivermeitä saisi enää ostaa. No totta helvetissä saa, koska se nyt ei _ainakaan_ enää vaikuta mihinkään. Tosin akateemista lie tuokin, koska mulla nyt ei mitään isoja hankintoja ole muutenkaan tässä vaiheessa tarvis tehdä. Mutta joo, siis ymmärrän kyllä tämän boikotin symboli- ja periaatearvon sinänsä, enkä sitä myöskään sinällään vastusta. En vain ole varma, onko mokomasta mitään käytännön hyötyä; mutta jos paljastuu olevan, olen toki valmis seisomaan ns. korjattuna. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
mpekkanen 08.04.2025 11:32:47 | |
---|
Ja laitetaan vielä lisä selvennystä, että vaikka nyt boikotoin Trumpin hallintoa ja jenkkituotteita, niin en osta yhtään mitään myöskään Venäjältä, Kiinasta tai Israelilta esim. Temusta en ole paskaa tilannut koskaan ja siihen ei ole tulossa muutosta. |
Mikko1978 08.04.2025 11:56:47 | |
---|
msalama: No niin ovat, mutta mun pointti oli kai lähinnä se, että syyttömät joutuvat Jenkeissäkin kärsimään Trumpin hulluudesta ihan siinä kuin mekin. Niin joutuvatko jenkkivalmistajat kärsimään, kun kilpailuasema kotimarkkinoilla paranee? |
msalama 08.04.2025 12:17:46 | |
---|
Jos yhtäälle kumartaa, toisaalle pyllistää. Eli vaikka suhteellinen kilpailuasetelma paranisikin, on Trumpin politiikka joka tapauksessa inflatorista, ja se taas vähentää ostovoimaa ja sen kautta kokonaismyyntiä. ja varsinkin, kun puhutaan kamoista, jotka ovat jenkkivalmisteisina jo alkujaankin kalliita. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Otustelija 08.04.2025 12:34:45 | |
---|
"Boikotoin jenkkituotteita, mutta omistamistani jenkkituotteista en luovu." |
mpekkanen 08.04.2025 12:54:43 | |
---|
Otustelija: "Boikotoin jenkkituotteita, mutta omistamistani jenkkituotteista en luovu." Niin, mulla on viisi jenkkikitaraa ja kun niissä ei ole mitään vikaa, niin en lähde niitä hävittämään. Senkään takia, että monet niistä ovat semmoisia soittimia, jotka olen halunnut jo kauan ennen Trumpin ensimmäistä kautta. Ei minulla ainakaan ole mitään esim Gibson tai Deanin kitaroita vastaan, se koskee vain tätä Trumpin tämän päivän politiikkaa. Sinähän voit vaihtaa ne omat USA tavarasi, jos sellaisia omistat. En tiedä, onko kauheasti kumminkaan järkeä vaihtaa vain vaihtamisen ilosta, jos tuotteissa ei ole muutoin mitään moitittavaa. |
Otustelija 08.04.2025 13:10:46 | |
---|
mpekkanen: Niin, mulla on viisi jenkkikitaraa ja kun niissä ei ole mitään vikaa, niin en lähde niitä hävittämään. Senkään takia, että monet niistä ovat semmoisia soittimia, jotka olen halunnut jo kauan ennen Trumpin ensimmäistä kautta. Ei minulla ainakaan ole mitään esim Gibson tai Deanin kitaroita vastaan, se koskee vain tätä Trumpin tämän päivän politiikkaa. Sinähän voit vaihtaa ne omat USA tavarasi, jos sellaisia omistat. En tiedä, onko kauheasti kumminkaan järkeä vaihtaa vain vaihtamisen ilosta, jos tuotteissa ei ole muutoin mitään moitittavaa. En kyllä sinua ajatellut ollenkaan, mutta hyvä kun otit asian esiin. Nykynuorison boikotit on vähän semmoista valikoivaa boikottia mikä itselle sopii parhaiten. Hankitko yhtään noista Trumpin ekan kauden aikana? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Sitä paitsi ihan turhaa huudella toisten pöytiin kun oma maa on nilkkoja myöten scheissessa. |
mpekkanen 08.04.2025 13:21:43 | |
---|
Otustelija: En kyllä sinua ajatellut ollenkaan, mutta hyvä kun otit asian esiin. Nykynuorison boikotit on vähän semmoista valikoivaa boikottia mikä itselle sopii parhaiten. Hankitko yhtään noista Trumpin ekan kauden aikana? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Sitä paitsi ihan turhaa huudella toisten pöytiin kun oma maa on nilkkoja myöten scheissessa. En ole ihan varma onko yksi Les Paul ja tuo yksi USA Dean hankittu Trumpin ekakauden aikaan. Ei ole tullut laitettua ylös mihinkään ostopäiviä, niin en enää tarkkaan muista. Käytettynä nekin kuitenkin hommattu, niinkuin kaikki mun jenkkikitarat mitä mulla on. |
Laulava Kylätohtori 08.04.2025 16:41:21 | |
---|
Otustelija: "Boikotoin jenkkituotteita, mutta omistamistani jenkkituotteista en luovu." Boikotin ideahan on painostaa maata vaikuttamalla sen talouteen. Jos hakkaan kotona olevat kitarani säleiksi saunanpesään, ei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään. Paitsi, ettei mulla ole enää niitä kitaroita. Idea on aiheuttaa vahinkoa boikotoidulle maalle, ei itselle. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Otustelija 08.04.2025 20:00:02 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Boikotin ideahan on painostaa maata vaikuttamalla sen talouteen. Jos hakkaan kotona olevat kitarani säleiksi saunanpesään, ei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään. Paitsi, ettei mulla ole enää niitä kitaroita. Idea on aiheuttaa vahinkoa boikotoidulle maalle, ei itselle. Mää vahingoittamassa USAn taloutta ostamalla jonkun kitarankielen muualta :D Kannattaa lukea kiukaan käyttöohjeet. Sinne heitetyt puut kannattaa laittaa palamaan, niin ehkä sen vaikutuksen huomaa vaikka pienenä lämpönä. Toki jos sulla on sähkökiuas niin en suosittele sytyttämistä. |
msalama 08.04.2025 20:21:08 (muokattu 08.04.2025 20:23:35) | |
---|
Otustelija: Oma maahan nyt on jo vähintään polviin asti skeidassa, mutta kyllä sinne merentakaiseen pöytään täytyy silti vähän kiljua, koska se sikäläinen oranssijäbä näyttää tätä menoa paskovan koko maailmantalouden ja pahimmillaan vielä rauhankin. Mutta ei siinä, kyllähän mekin osaamme omat asiamme ryssiä, josta todisteena mm. jo viitisentoista vuotta tasaista nollan reaalikasvua tuottanut kansantaloutemme. Sitä vain sopii toivoa, ettei ryssä tule vielä kirsikaksi kakun päälle ryssimään tätä loppuakin! No, onneksi on sentään NATO, ovat jenkit sitten mukana tai eivät. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Otustelija 08.04.2025 20:52:31 | |
---|
msalama: Otustelija: Oma maahan nyt on jo vähintään polviin asti skeidassa, mutta kyllä sinne merentakaiseen pöytään täytyy silti vähän kiljua, koska se sikäläinen oranssijäbä näyttää tätä menoa paskovan koko maailmantalouden ja pahimmillaan vielä rauhankin. Mutta ei siinä, kyllähän mekin osaamme omat asiamme ryssiä, josta todisteena mm. jo viitisentoista vuotta tasaista nollan reaalikasvua tuottanut kansantaloutemme. Sitä vain sopii toivoa, ettei ryssä tule vielä kirsikaksi kakun päälle ryssimään tätä loppuakin! No, onneksi on sentään NATO, ovat jenkit sitten mukana tai eivät. Tositilanteen iskiessä päälle löytyy varmaan jokin hieno kohta NATO sopimuksesta, millä saatiin huikeat alennukset ja säästöt, että yksin ollaan :D |