Mandarax 17.07.2017 18:28:02 (muokattu 18.07.2017 08:54:11) | |
---|
No niin, pitäs varmaan kuitenkin hommaa joku aktiivi FRFR monari tuolle AX8:lle kaveriksi, on sitten ainakin vaihtoehtoa vetääkö päättärillä vai ilman. Olisko jollakulla hyviä vaihtoehtoja budjettiluokan monarille, tällä hetkellä ei ole varaa laittaa tonnia Matrixiin tai Atomciin tms. huippuvehkeisiin. Fractalin foorumilta lukaisin jotain vaihtoehtoja, esim Alto TS212 ja EV ZLX 12P sekä Yamaha DXR10 tuli siellä esiin ja porukka vaikutti tyytyväiseltä näihin. Onko kellään näistä jotain kokemusta tai sitten ehdotusta jostain vastaavasta max.500€ monarista? I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Lepinkäinen 19.07.2017 13:59:29 (muokattu 19.07.2017 14:00:38) | |
---|
Mandarax: No niin, pitäs varmaan kuitenkin hommaa joku aktiivi FRFR monari tuolle AX8:lle kaveriksi, on sitten ainakin vaihtoehtoa vetääkö päättärillä vai ilman. Olisko jollakulla hyviä vaihtoehtoja budjettiluokan monarille, tällä hetkellä ei ole varaa laittaa tonnia Matrixiin tai Atomciin tms. huippuvehkeisiin. Fractalin foorumilta lukaisin jotain vaihtoehtoja, esim Alto TS212 ja EV ZLX 12P sekä Yamaha DXR10 tuli siellä esiin ja porukka vaikutti tyytyväiseltä näihin. Onko kellään näistä jotain kokemusta tai sitten ehdotusta jostain vastaavasta max.500€ monarista? En ole noista kokeillut kuin Yamahaa, mutta menisin sillä. Ihan kelpo soundi ja tosi kevyt roudattava. Itselläni on Atomic CLR. |
TTV 13.11.2017 20:26:37 | |
---|
Fractalilla on "hullut päivät"; Black November kampanjassa AX-8 maksaa 1099 USD, tosin g66.eu nettikaupassa edelleen 1499 euroa. Samoin AXE-II XL+ maksaa vain 1799 USD. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
antikristus 14.11.2017 08:25:26 | |
---|
TTV: Fractalilla on "hullut päivät"; Black November kampanjassa AX-8 maksaa 1099 USD, tosin g66.eu nettikaupassa edelleen 1499 euroa. Samoin AXE-II XL+ maksaa vain 1799 USD. ML cab packit on kans puol ilmasii. Jackson-mies |
Attew 14.11.2017 10:03:10 | |
---|
TTV: Fractalilla on "hullut päivät"; Black November kampanjassa AX-8 maksaa 1099 USD, tosin g66.eu nettikaupassa edelleen 1499 euroa. Samoin AXE-II XL+ maksaa vain 1799 USD. Tohon rahaan melkein tekis mieli ostaa toinen. Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |
askomiko 14.11.2017 10:41:55 | |
---|
Joo, harmi vaan kun ei suomeen asti saa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Skebaristi 14.11.2017 13:02:44 | |
---|
TTV: Fractalilla on "hullut päivät"; Black November kampanjassa AX-8 maksaa 1099 USD, tosin g66.eu nettikaupassa edelleen 1499 euroa. Samoin AXE-II XL+ maksaa vain 1799 USD. Jos tuolla hinnalla saisi Suomeen, niin ostaisin Kemperin kaveriksi ihan muuten vain. |
mize7 06.12.2017 18:45:41 (muokattu 06.12.2017 18:46:41) | |
---|
https://soundcloud.com/mediumplayer |
sustain65 06.12.2017 19:19:26 | |
---|
|
sustain65 06.12.2017 19:22:58 | |
---|
mize7: Paluu pienen tauon jälkeen AX8:n käyttäjäksi on ollut aika loistava kokemus. Tää on tämän hetken paras mallinnuslaite. Ei siitä pääse mihinkään. :) Itse en voi väittää että olisi paras, kun en ole kaikkia kokeillut ja muutenkin "paras" on usein kovin subjektiivinen juttu, mutta AX8 oli kyllä loistohankinta. Kätevä ja pätevä. |
mize7 07.12.2017 11:51:01 | |
---|
sustain65: Itse en voi väittää että olisi paras, kun en ole kaikkia kokeillut ja muutenkin "paras" on usein kovin subjektiivinen juttu, mutta AX8 oli kyllä loistohankinta. Kätevä ja pätevä. Mulla on, Kemper kokeilematta, mikä varmasti saundien osalta on samalla viivalla Fractalin kanssa. Mutta Fractalin efekti valikoima ja routtaus mahdollisuudet taas menee sen edelle. Amplifire-box löytyy edelleen ja pysyy ja se on kyllä kova laitos. Varsinkin, kun se on onnistuttu rakentamaan simppeliin pedaali muotoon. Helix oli ja meni. Siinä on paljon hyvää, mutta vahvistinmallinnukset eivät yllä fractalin tasolle. Myös osa efekteistä jää pahasti Fractalin varjoon. Esim. Kaiut ja pitch shift efektit. Mutta se on totta, että nämä on makujuttuja myös. Hienoa on se, että tänä päivänä tasokkaita mallintavia värkkejä on paljon, mistä valita. Oma valinta muutaman kokeilun jälkeen on ehdottomasti Fractal Audio AX8. https://soundcloud.com/mediumplayer |
Mandarax 08.12.2017 13:41:40 | |
---|
Itselläkin on nyt muutama keikka AX-8 kanssa tehtynä ja on kyllä juuri sitä mitä olin toivonutkin - kompakti, hyväsoundinen ja helppokäyttöinen. Muutama keikka oli Helsingissä, Nosturi ja Virgin Oil, tänään Euroopanrundin kahdeksas keikka Berliinissä. Rundin kaksi bändiä vetävät Kempereillä ja kaksi AX-8:lla, siinä on kyllä ihan hauska vertailla vehkeitä ;) AX-8 on myös kokonsa puolesta täydellinen kaveri kiertueille, ei tarvitse olla kuin pedaalicase ja kitara kyydissä, AX-8 suoraan tiskiin ja monitorointi hoituu in-eareilla. Lavan pystytys on nopeaa ja soundit timanttia kaikkialla, todella tyytyväinen siis kyseiseen värkkiin. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
mize7 08.12.2017 17:06:34 | |
---|
^^Juuri noin! ^^ Ei paljon helpommaksi ole keikkailevan kitaristin settiä tehty, miten se AX8:lla onnistuu. Tässä olisi mun tuorein biisi miksattuna paketissa. Pääasiassa AX8:lla vedetty. Jätin pari Amplifire-box raitaa mukaan, jotka olin aijemmin jo vetänyt. https://soundcloud.com/dead-queens/ … 8-and-preset-a-day-das-metall-patch Das Metall vahvari murisee eniten biisissä. Sitten vähän isoa kaikua ja delayta Fender Deluxella puhtaassa osuudessa. https://soundcloud.com/mediumplayer |
Skebaristi 13.12.2017 12:01:36 | |
---|
AX8 olisi matkahuollon kyydissä matkalla luokseni. Vähän jännittää että mitähän sitä tuli ostettua. Takana 5,5v yhteiseloa Kemperin kanssa, mutta nyt tuli jostain syystä himo kokeilla jotain uutta ja ennen kaikkea supistaa keikkakamojen kokoa entisestään. Sinällään vähän erikoinen tilanne, että saundien puolesta minulla ei ole tarvetta parantaa mitään, olen täysin tyytyväinen siihen mitä Kemperistä saan irti, joten AX8:aan kohdistuu nyt varsin kovat paineet :) Aika näyttää, tavataanko torilla ja missä merkeissä. |
Shredator 13.12.2017 12:47:59 | |
---|
Skebaristi: Aika näyttää, tavataanko torilla ja missä merkeissä. Myyt sen sitte Tonille, tai sit Kemperin :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
mize7 14.12.2017 18:51:21 (muokattu 14.12.2017 18:51:53) | |
---|
Mielenkiinnolla odotan vertailukokemuksia näistä kahdesta. Kemperiä en ole koskaan kokeillut. Muut tämän päivän mallintavat on sitten tullutkin koluttua läpi. Jäljelle ovat jääneet ykkösvermeeksi AX8 ja hyvänä kakkosena Amplifire-box + pieni pedaalilauta. https://soundcloud.com/mediumplayer |
sustain65 14.12.2017 19:49:30 | |
---|
Skebaristi: AX8 olisi matkahuollon kyydissä matkalla luokseni. Vähän jännittää että mitähän sitä tuli ostettua. Takana 5,5v yhteiseloa Kemperin kanssa, mutta nyt tuli jostain syystä himo kokeilla jotain uutta ja ennen kaikkea supistaa keikkakamojen kokoa entisestään. Sinällään vähän erikoinen tilanne, että saundien puolesta minulla ei ole tarvetta parantaa mitään, olen täysin tyytyväinen siihen mitä Kemperistä saan irti, joten AX8:aan kohdistuu nyt varsin kovat paineet :) Aika näyttää, tavataanko torilla ja missä merkeissä. Kantsii kyllä sitten ottaa laitteen oman käyttöliittymän lisäksi AX8 Editor -ohjelma käyttöön ja perehtyä erilaisiin esittely- ja opastusvideoihin mitä AX8:sta ja sen mallinnoksista löytyy. Esim. itse olin aluksi vähän pettynyt "USA" (MESA) mallinnoksiin, kunnes yhden esimerkkivideon perusteella tajusin kuinka merkittävästi potikat ja graafinen EQ kannattaa vetää eri asentoon oletusarvoista. Ja jalkakytkimethän saa sitten konfiguroitua hyvinkin eri tavoin, mm. esiasetuskohtaisesti tai globaaleiksi. Sisäänmeno- ja ulostulotasot pitää säätää niin ettei signaali klippaa. Alkuun on syytä hyväksyä opiskelu- ja kokeilujakso ja sitten alkaakin löytyä kuinka mahtavan monipuolinen kampe on kyseessä. |
Skebaristi 15.12.2017 09:39:32 | |
---|
sustain65: Kantsii kyllä sitten ottaa laitteen oman käyttöliittymän lisäksi AX8 Editor -ohjelma käyttöön ja perehtyä erilaisiin esittely- ja opastusvideoihin mitä AX8:sta ja sen mallinnoksista löytyy. Esim. itse olin aluksi vähän pettynyt "USA" (MESA) mallinnoksiin, kunnes yhden esimerkkivideon perusteella tajusin kuinka merkittävästi potikat ja graafinen EQ kannattaa vetää eri asentoon oletusarvoista. Ja jalkakytkimethän saa sitten konfiguroitua hyvinkin eri tavoin, mm. esiasetuskohtaisesti tai globaaleiksi. Sisäänmeno- ja ulostulotasot pitää säätää niin ettei signaali klippaa. Alkuun on syytä hyväksyä opiskelu- ja kokeilujakso ja sitten alkaakin löytyä kuinka mahtavan monipuolinen kampe on kyseessä. Juu AX8 editor tuli ladattua ihan heti alkuun, aivan must tuollaisen käyttöliittymän jatkoksi. Sen sai kyllä heti todeta, että ohjekirjan lukuun joutuu insinöörikin nöyrtymään, paljon toimintoja ja eivät kaikki mielestäni mitenkään selkeästi löydettävissä. Kemperin kanssa olen käyttänyt paljon Michael Britt -nimisen herran erityisesti livekäyttöön suunnattuja profiileja joten sijoitin heti alkuun hänen tekemään impulssipakettiin ja sieltähän alkoi tutut soundit löytyä heti. Suurimmat fiilikset parin tunnin testailun jälkeen: -Efektit ovat aivan käsittämättämön laadukkaan kuuloisia -Presettien vaihtoaika on naurettavan pitkä tämän tason laitteessa Tarkoitus olisi jatkaa testailua ja fiilistelyä koko viikonlopun ajan, joten katsotaan mihin päästään. |
Attew 15.12.2017 09:43:08 | |
---|
https://youtu.be/Ogp9AzI9Twg Äänittelin tollasen biisin. Sekä kitarat että bassot vedetty AX8 läpi. Vähän vaatii vielä treeniä toi saundien hakeminen. Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |
sustain65 15.12.2017 17:24:32 | |
---|
Skebaristi varmaan jo löysikin itse sen että skenen vaihto on presetin vaihtoa nopeampi. Eli vahvistimen X- ja Y-asetukset ja skenet kannattaa ottaa käyttöön. Ja koska haluamansa jalkakytkimet voi asettaa globaaleiksi, niin eri preseteille voi halutessaan asetella yhtenäisellä tavalla tietyt asiat, kuten esim. boostauksen tapahtumaan aina vaikkapa ykköskytkimestä. |