Gabe 11.08.2015 17:09:23 | |
---|
Valaiskaapa tietämätöntä näistä marsun kaapeista. Mitkä niistä on tehty siitä MDF seoksesta ja mitkä vanerista? Onko niiden nimessä jotain mistä nämä voi erottaa toisistaan. 4X12 kaappia silmäilen ja vähän heikosti Marshallin sivuillakaan on eritelty mistä mikin komero on tehty. |
Gary the pine 11.08.2015 18:31:43 | |
---|
Mitä vanhempi kaappi, sitä varmemmin vaneria. Mä noista uudemmista tiedä mitään, mutta esim JCM800-sarjan kaapit on aika varma tapaus. Vaneria muuten, mutta useimmiten takalevy lastulevyä. Siitä vanhemmissa lienee takalevykin vaneria. Eli aikakausi on kultainen 80-luku ja sitä vanhemmat. Noi alamittaiset "halpikset" lienee puristemassaa ympäriinsä, eli nää mitkä on Valvestate-sarjaa; 8412 ja mitä niitä nyt on, normikaappia pienempiä joka suuntaan. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Gabe 11.08.2015 20:02:54 (muokattu 11.08.2015 20:03:05) | |
---|
Gary the pine: Mitä vanhempi kaappi, sitä varmemmin vaneria. Mä noista uudemmista tiedä mitään, mutta esim JCM800-sarjan kaapit on aika varma tapaus. Vaneria muuten, mutta useimmiten takalevy lastulevyä. Siitä vanhemmissa lienee takalevykin vaneria. Eli aikakausi on kultainen 80-luku ja sitä vanhemmat. Noi alamittaiset "halpikset" lienee puristemassaa ympäriinsä, eli nää mitkä on Valvestate-sarjaa; 8412 ja mitä niitä nyt on, normikaappia pienempiä joka suuntaan. Näin olen myös antanut itseni ymmärtää. Mutta onko tietoa mitä nämä perus 1960-sarjan kaapit on? Missään ei ole mitään mainintaa.. eihän se yleensä tiedä hyvää. Noh, ostin Orangen 4x12 komootin kun en noista selvää saanut... se ainakin on vaneria. |
von spets 11.08.2015 20:07:31 | |
---|
Mulla on kasariajan 1960a loota. Vaneria runko ja lastulevyä takalevy. Jos on aikaa ja energiaa, kantsii avata loota ja kiristää kaikki näkyvät ruuvit. Samalla voi tiivistää raot silikonimassalla. Jotkut hard core andersenit vaihtaa näihin vanhan mallisen pystytuen etulevyyn jolloin siinä edessä on ristikkäinen jämäkkyys. Ja isompi tukisalko joka ottaa kiinni takalevyyn. Lisäksi voi eksperimentoida sivulle ja takalevyyn kiinnitettävillä pehmusteilla joilla saattaa saada tarkemman bassotoiston. KVG. Suositan myös isoja pyöriä alle. Ei mitään pikkurimpuloita kun ne ei rullaa kunnolla roudatessa. Ohminvaihtolevyt uusista hittoon ja tilalle yksi naarasplugiliitin. Ugh! www.facebook.com/thebadcaseband |
Ziggy Bubba 11.08.2015 20:08:28 | |
---|
Gabe: Näin olen myös antanut itseni ymmärtää. Mutta onko tietoa mitä nämä perus 1960-sarjan kaapit on? Missään ei ole mitään mainintaa.. eihän se yleensä tiedä hyvää. Noh, ostin Orangen 4x12 komootin kun en noista selvää saanut... se ainakin on vaneria. Erittäin hyvä kaappi toi, painaakin vielä uskottavasti paljon :) |
Gabe 11.08.2015 20:16:19 | |
---|
Ziggy Bubba: Erittäin hyvä kaappi toi, painaakin vielä uskottavasti paljon :) Kertaalleen hyväksi havaittu niin en jaksanut alkaa säätämään. :) Jottei mene ihan offtopickiksi niin nuo marsun uudet HW-sarjan komerot ovat myös olleet todella hyviä. |
jumara 11.08.2015 21:23:05 | |
---|
Gary the pine: Mitä vanhempi kaappi, sitä varmemmin vaneria. Ei oo ihan näin yksinkertaista. Esim 1936-kaapeissa siirryttiin 2012 takaisin vanerin käyttöön. Toisaalta, olen soittanut helvetin hyväsoundisen mdf-1936:n läpi, mutta myös vähemmän hyvän vanerisen. Mitä olen uk/us-palstoilta ymmärtänyt, niin nykyiset standard-kaapit ovat vaneria (19xx-kaapit), kuin myös hw-kaapit sekä anniversaryt. M-alkuiset skobet ovat vanhojen VS-kaappien tapaan puristelevyä. Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla. |
Gary the pine 11.08.2015 21:43:55 | |
---|
jumara: Ei oo ihan näin yksinkertaista. Esim 1936-kaapeissa siirryttiin 2012 takaisin vanerin käyttöön. Toisaalta, olen soittanut helvetin hyväsoundisen mdf-1936:n läpi, mutta myös vähemmän hyvän vanerisen. Mitä olen uk/us-palstoilta ymmärtänyt, niin nykyiset standard-kaapit ovat vaneria (19xx-kaapit), kuin myös hw-kaapit sekä anniversaryt. M-alkuiset skobet ovat vanhojen VS-kaappien tapaan puristelevyä. Jaksoit lukea ensimmäisen lauseen. Ihan heti perään oli toinen lause : "Mä noista uudemmista tiedä mitään". Että sikäli kyllä ihan yleispätevä tuo on Mursujen osalta. Mitä vanhempi sitä varmemmin vaneria. Se miltä se kuulostaa on sitten kitaristin koiran korvassa. Itsekin olen soittanut törkyisen hyvänkuuloisella Carlsbro-kaapilla ja tyylipuhdasta lastulevyä oli koko kottaraisen pönttö. Ja semmoisella vanerikomerollakin olen soittanut mitä ei mikään ämyri parantanut. Mutta sehän ei ollut se pointti. Tulin, näin, paskoin housuun. |
jumara 11.08.2015 22:10:07 | |
---|
Gary the pine: Jaksoit lukea ensimmäisen lauseen. Ihan heti perään oli toinen lause : "Mä noista uudemmista tiedä mitään". Että sikäli kyllä ihan yleispätevä tuo on Mursujen osalta. Mitä vanhempi sitä varmemmin vaneria. Se miltä se kuulostaa on sitten kitaristin koiran korvassa. Itsekin olen soittanut törkyisen hyvänkuuloisella Carlsbro-kaapilla ja tyylipuhdasta lastulevyä oli koko kottaraisen pönttö. Ja semmoisella vanerikomerollakin olen soittanut mitä ei mikään ämyri parantanut. Mutta sehän ei ollut se pointti. Totta, my bad. Kaapit on yksilöitä siinä missä skebatkin, yksi huono kulmarakenne tai huonosti resonoiva takalevy kun on niin paraskaan 13-viiluinen koivuvaneri ei merkkaa mitään. Gabe: 80-/90-lukujen 1960-kaapilla ei oikein voi mennä metsään, tarkempi malli on makukysymys. Mitä olen sun sielunmaisemasta oppinut tietämään, niin lähtisin hakemaan 1960ax-mallia, eli greenbackit ja vintage grill. Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla. |
Gabe 11.08.2015 23:21:08 | |
---|
jumara: Gabe: 80-/90-lukujen 1960-kaapilla ei oikein voi mennä metsään, tarkempi malli on makukysymys. Mitä olen sun sielunmaisemasta oppinut tietämään, niin lähtisin hakemaan 1960ax-mallia, eli greenbackit ja vintage grill. Tämähän kuullostaisi kyllä justiinsa minun komootilta. Ei auta kun pitää silmät auki torilla. |
Muovinen 12.08.2015 10:15:03 | |
---|
Pitäis itekki käydä tuo Marsukaappi läpi, kun se tiukimmilla alarekistereillä alkaa hieman pärisemään. Kiristelin kyllä ruuvit siitä mutta ehkä jotain muutakin vois vielä tehdä. Oisko takaseinän saumaan jotain tököttiä? |
jniska 12.08.2015 10:50:27 | |
---|
jumara: 80-/90-lukujen 1960-kaapilla ei oikein voi mennä metsään, tarkempi malli on makukysymys. Mitä olen sun sielunmaisemasta oppinut tietämään, niin lähtisin hakemaan 1960ax-mallia, eli greenbackit ja vintage grill. Näin on, täällä pääsisi muuten testaamaan molempia kaappeja neljällä eri Marshallin nupilla. JCM 800 kaapissa on G12-65:set ja Uudemmassa englannin greenbacit "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
Gary the pine 12.08.2015 10:59:36 (muokattu 12.08.2015 11:00:26) | |
---|
Muovinen: Oisko takaseinän saumaan jotain tököttiä? Yks hyvä, helppo ja nopea on hyvälaatuinen ikkunatiiviste. Tiivistää hyvin eikä sotke. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Muovinen 12.08.2015 11:03:18 | |
---|
Gary the pine: Yks hyvä, helppo ja nopea on hyvälaatuinen ikkunatiiviste. Tiivistää hyvin eikä sotke. Juuri se mitä itsekkin tuossa ajattelin, kiitos uskon vahvistuksesta! |
Juzpe 12.08.2015 17:26:31 (muokattu 12.08.2015 17:26:58) | |
---|
Gabe: Valaiskaapa tietämätöntä näistä marsun kaapeista. Mitkä niistä on tehty siitä MDF seoksesta ja mitkä vanerista? Onko niiden nimessä jotain mistä nämä voi erottaa toisistaan. 4X12 kaappia silmäilen ja vähän heikosti Marshallin sivuillakaan on eritelty mistä mikin komero on tehty. Esim Bluetonella tekevät koivuvanerisia kaappeja. Eikä ihan ältsän kalliita ole. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Dropped C 12.08.2015 17:36:39 | |
---|
|
Gabe 12.08.2015 23:49:55 | |
---|
Juzpe: Esim Bluetonella tekevät koivuvanerisia kaappeja. Eikä ihan ältsän kalliita ole. On kyllä paljonkin kokemusta heidän komeroistaan. Nyt tuota Orangea käytettyäni täytyy kuitenkin sanoa että siinä on vähän paremmin rahat kiinni, tosi hyvä kaappi. 18mm koivuvaneria jne. Iso soundi ja tosi hyvin tehty. Kotimaisista osaajista Chief Custom ja Puuverstas Änäkäinen kiinnostaisi toiseksi kaapiksi. Marsun HW1960 voisi myös toimia... |
Juzpe 13.08.2015 00:02:33 | |
---|
Gabe: On kyllä paljonkin kokemusta heidän komeroistaan. Nyt tuota Orangea käytettyäni täytyy kuitenkin sanoa että siinä on vähän paremmin rahat kiinni, tosi hyvä kaappi. 18mm koivuvaneria jne. Iso soundi ja tosi hyvin tehty. Kotimaisista osaajista Chief Custom ja Puuverstas Änäkäinen kiinnostaisi toiseksi kaapiksi. Marsun HW1960 voisi myös toimia... Mitäs tossa HooWeessä on eroo peruksen 1960A/B komeroon? Mulla kun nääs ei oo 4x12 kioskia ollu kun vasta tulevaisuudessa. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Shredator 13.08.2015 08:40:08 | |
---|
Gabe: Kotimaisista osaajista Chief Custom ja Puuverstas Änäkäinen kiinnostaisi toiseksi kaapiksi. Marsun HW1960 voisi myös toimia... Chief Customsia voin kyllä suositella lämpimästi. Hinta on kohdallaan, työnlaatu priimaa ja soundi ykkösluokkaa. If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking. |
Gabe 13.08.2015 08:46:49 (muokattu 13.08.2015 08:47:58) | |
---|
Juzpe: Mitäs tossa HooWeessä on eroo peruksen 1960A/B komeroon? Mulla kun nääs ei oo 4x12 kioskia ollu kun vasta tulevaisuudessa. Joku fiksumpi varmaan osaa sanoa onko niillä paljon mitään eroa. Se on ainakin hemmetin hieno, näytti ainakin olevan myös vaneria. Shredator: Chief Customsia voin kyllä suositella lämpimästi. Hinta on kohdallaan, työnlaatu priimaa ja soundi ykkösluokkaa. Näin olen huomannut. Mulla on tuossa tarjous 4x12 komerosta, jos ei tule mitään yllättävää rahareikää niin pistän tilaukseen lähi kuukausina. |