![]() 11.02.2013 09:39:49 (muokattu 11.02.2013 09:47:48) | |
---|---|
Jii-Gee: Colorsound Overdriveria tekis mieli..ainakin kokeilla, mut eipä noita pahemmin missään näy. Onk mtn hyvii vinkkei, clooneja tai jtn reissue purkkei, meneeks diy -hommiks.. hä ?? Tee itse, niin tulee sitten sellainen kuin sattuu... Aika hankala noita on löytää, uusia ei taida enää olla, eikä tulla, ainakin tuo brittiläinen nettikauppa, jossa noita joskus oli sanoo niin: http://www.musictoyz.com/guitar/pedals/colorsound.php Käytettyä voi tietty yrittää metsästää, mutta aika hinnoissaan taitavat olla nekin, alkuperäisistä nyt puhumattakaan. Ihan hauska pedaali tuo kyllä on, mulla on tollanen diy-versio, löytyy cleanboostista lähes fuzzahtavaan säröön asti. | |
![]() 11.02.2013 10:02:38 (muokattu 11.02.2013 10:05:55) | |
Torille ilmesty just yks: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=724862&fb=1 Tiedä sitten onko ri vai orkkis.. e: Olikin power boosti, mut samanhenkistä tuuttausta tostakin lähtenee. | |
![]() 11.02.2013 10:35:33 (muokattu 11.02.2013 10:41:24) | |
erty: Torille ilmesty just yks: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=724862&fb=1 Tiedä sitten onko ri vai orkkis.. e: Olikin power boosti, mut samanhenkistä tuuttausta tostakin lähtenee. Sama peli, eri kuoret. Edit: Vanhoissa ei ole sitä master volume säätöä, joten siinä vaiheessa kun purkista alkaa irrota säröä on boostikin jo melkoinen. | |
![]() 11.02.2013 10:41:55 | |
Jii-Gee: Colorsound Overdriveria tekis mieli..ainakin kokeilla, mut eipä noita pahemmin missään näy. Onk mtn hyvii vinkkei, clooneja tai jtn reissue purkkei, meneeks diy -hommiks.. hä ?? Juuri tuossa pari viestiä ylempänä kirjoitin vastauksen ongelmaasi.....Black Arts Toneworksin Black Forest on Colorsound Overdriverin pohjalle tehty pedaali. Silmät auki :D Kuolo korjaa | |
![]() 11.02.2013 12:34:08 | |
RrRailo: Juuri tuossa pari viestiä ylempänä kirjoitin vastauksen ongelmaasi.....Black Arts Toneworksin Black Forest on Colorsound Overdriverin pohjalle tehty pedaali. Silmät auki :D Kyllä mun puuvalmisteiset silmät ton toki jo bongas, kiitokset vinkistä. Halusin vaan herättää keskustelua & kerätä tipsejä ko purkista / sen kopioista sun muista ratkaisuista tästä aiheesta. Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
=>
Seventies poster | |
![]() 11.02.2013 21:51:51 | |
Midrange: DOD YJM 308 Preamp overdrive. Sopii just loistavasti Maideniin ja muuhun kasariheviin. Tosin nuo on nykyään aika kiven alla kun niitä ei ole enää valmistettu vuosiin, mutta jos tulee vastaan niin kannattaa hankkia. Ynkällä on ehkä maailman paskin kitarasoundi, johtuukohan se tuosta purnukasta...:) No joo, DODit on liian fuzzahtavia tähän tarkoitukseen. Katseeni kääntyy Catalinbreadin DLS:ä, Mad Professorin Mighty Rediä tai Zvexin Distortronia kohti. Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti? | |
![]() 12.02.2013 21:25:18 | |
Mulla kävi tänään testissä se paljon puhuttu Mad Professor Sweet Honey OD ja ettepä ole toverit turhaan sitä kehuneet. Olen jonkin aikaa käyttänyt Rockerverbin boostaukseen 808-kopiota ja SHODin jälkeen se kuulosti aika karskilta ja kuivalta. SHODista ei oikein edes saa epämiellyttävän kuuloista, vaikka tyrkkää enemmänkin ja vahvarin soundin perusluonne pysyy aina samana. Focus-namiska oli oikein kiva juttu ja värikin natsaa hyvin Orankien kanssa ;) Mutta miksi sen pitää olla niin halavatun kallis? Uuden hintaa en todellakaan maksais. Pääseekö mikään halvempi purkki ollenkaan samantapaisiin tuloksiin? -General Petrovsky | |
![]() 12.02.2013 21:28:41 | |
Muovinen: Mulla kävi tänään testissä se paljon puhuttu Mad Professor Sweet Honey OD ja ettepä ole toverit turhaan sitä kehuneet. Olen jonkin aikaa käyttänyt Rockerverbin boostaukseen 808-kopiota ja SHODin jälkeen se kuulosti aika karskilta ja kuivalta. SHODista ei oikein edes saa epämiellyttävän kuuloista, vaikka tyrkkää enemmänkin ja vahvarin soundin perusluonne pysyy aina samana. Focus-namiska oli oikein kiva juttu ja värikin natsaa hyvin Orankien kanssa ;) Mutta miksi sen pitää olla niin halavatun kallis? Uuden hintaa en todellakaan maksais. Pääseekö mikään halvempi purkki ollenkaan samantapaisiin tuloksiin? Toria kyttäät, josko tehdasversio ilmestyisi käytettynä. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. | |
![]() 12.02.2013 21:37:12 (muokattu 12.02.2013 21:38:25) | |
Muovinen: Mulla kävi tänään testissä se paljon puhuttu Mad Professor Sweet Honey OD ja ettepä ole toverit turhaan sitä kehuneet. Olen jonkin aikaa käyttänyt Rockerverbin boostaukseen 808-kopiota ja SHODin jälkeen se kuulosti aika karskilta ja kuivalta. SHODista ei oikein edes saa epämiellyttävän kuuloista, vaikka tyrkkää enemmänkin ja vahvarin soundin perusluonne pysyy aina samana. Focus-namiska oli oikein kiva juttu ja värikin natsaa hyvin Orankien kanssa ;) Mutta miksi sen pitää olla niin halavatun kallis? Uuden hintaa en todellakaan maksais. Pääseekö mikään halvempi purkki ollenkaan samantapaisiin tuloksiin? Joyo: Sweet Baby. Mulla tuo joskus pyörähti pikaisesti kokeilussa, mutta muistelisin, ettei se ihan tuolle aidolle SHODille pärjännyt. http://www.verkkotukku.fi/tuotteet.html?id=18/120 Sanon edelleen, että SHOD on loistava joo, mutta jotenkin liian kirkas.... tai jopa riipivä tai jotain. Säilyttäähän se hienosti vahvarin soundin ja on dynaaminen, mutta jokin siinä ei oikein natsaa. Itsekään en maksaisi uuden hintaa, lähes 250 on kyllä liikaa... Onko kukaan kokeillut VOP-9 Maxonilta? Se on mielestäni loistava boost-pedaali, jos mikä, mutta eipä siitä koskaan kukaan mitään kirjoita... Paitsi minä sitä samaa ainaista hehkutusta... Itse mietin, josko myisi tuon oman Shodin vai eikö myisi.... Pitää olla varma, ettei tule myöhemmin katumusta... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 12.02.2013 21:57:15 | |
Muovinen: Mulla kävi tänään testissä se paljon puhuttu Mad Professor Sweet Honey OD ja ettepä ole toverit turhaan sitä kehuneet. Olen jonkin aikaa käyttänyt Rockerverbin boostaukseen 808-kopiota ja SHODin jälkeen se kuulosti aika karskilta ja kuivalta. SHODista ei oikein edes saa epämiellyttävän kuuloista, vaikka tyrkkää enemmänkin ja vahvarin soundin perusluonne pysyy aina samana. Focus-namiska oli oikein kiva juttu ja värikin natsaa hyvin Orankien kanssa ;) Mutta miksi sen pitää olla niin halavatun kallis? Uuden hintaa en todellakaan maksais. Pääseekö mikään halvempi purkki ollenkaan samantapaisiin tuloksiin? SHOD:ta jaksan hehkuttaa. :) Minusta sen vahvuus on juurikin tuo sen kyky säilyttää vahvistimen soundin perusluonne samana. Focus-säädin on tosiaan jännä. Suomalainen käsityö maksaa aina sen minkä maksaa, mutta eipä tarvitse laadusta murehtia. Voisit torilta tai Ebaystä kytätä psb versiota käytettynä, 85-100e pintaan niitä pyörii välillä. Sondaa kuulemma aika samalta mitä käsityönä tehtykin. Itse maksoin ihan hyvillä mielin tuon uuden hand wired version hinnan, enkä ole katunut. Loppujen lopuksi tuon 250e saa palamaan aika nopeaa paljon turhempaankin. Luulisi tuolla mötikällä kuitenkin olevan aika monta käyttövuotta edessä. Sweet Babyä ovat myös kokeilleet, olen itsekin sitä testannut mutta ei se kyllä ollut minusta sama. | |
![]() 12.02.2013 22:05:37 | |
Tuli hommattua hype bogner sininen, täytyy käsi sydämmellä todeta että pyyhkii kyllä lattioita muilla säröillä... Mikään muu säröpedaali ei ole päässyt lähellekkään dynamiikassa ja tatsissa kun tää ( ja ne on kahlattu läpi lähes kaikki ;-) ) Monsterin mocamboon tuli oikeesti kaksi uskottavaa kanavaa lisää... Ja R8 pauli tykkäs kun hullu puurosta niinkuin varressa roikkujakin. Man With Bad Tone Laughs Alone! | |
![]() 20.02.2013 15:18:37 (muokattu 20.02.2013 15:40:22) | |
Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta Behringerin edullisesta 12AX7:lla varustetusta Vintage Tube Overdive VT999 tai VT911:sta? Lähinnä mietin miten tuo toimisi maustamaan cleania "reunasäröllä" vai onko viisaampaa rakentaa vaikka tuo Matsumin Valvecaster (= Jaska's Music Garage VolGa)? Haluaisin mieluiten sellaisen OD- pedaalin, joka ei muuta taajuusvastetta ainakaan kovin paljoa. http://www.thomann.de/fi/behringer_vt999.htm http://www.dv247.com/studio-equipme … vintage-tube-overdrive-vt911--38152 www.musicgarage.fi/category/stompboxes/ Behringeriä puoltaa sikamaisen halpa hinta, mutta toisaalta siinä ei ole sitä rakentelun iloa :) -iec Ja niin päin pois... | |
![]() 20.02.2013 16:27:31 | |
Shredator: Ynkällä on ehkä maailman paskin kitarasoundi, johtuukohan se tuosta purnukasta...:) Michael Angelo Batiolla on ihan megahuono ainakin omasta mielestä, mutta sillti sen T. Rex MAB-overdrive on musta pirun hyvä overdrive-pedaali varsinkin soolosoundia varten. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM | |
![]() 21.02.2013 17:26:37 | |
iec: Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta Behringerin edullisesta 12AX7:lla varustetusta Vintage Tube Overdive VT999 tai VT911:sta? Lähinnä mietin miten tuo toimisi maustamaan cleania "reunasäröllä" vai onko viisaampaa rakentaa vaikka tuo Matsumin Valvecaster (= Jaska's Music Garage VolGa)? Haluaisin mieluiten sellaisen OD- pedaalin, joka ei muuta taajuusvastetta ainakaan kovin paljoa. http://www.thomann.de/fi/behringer_vt999.htm http://www.dv247.com/studio-equipme … vintage-tube-overdrive-vt911--38152 www.musicgarage.fi/category/stompboxes/ Behringeriä puoltaa sikamaisen halpa hinta, mutta toisaalta siinä ei ole sitä rakentelun iloa :) -iec Dodii... kärsimätön kun olen, laitanpa tuon Behringerin VT999:n tilaukseen Thomannilta, ja kokeilen ihan itse :) Halpahan tuo on, eli ei korkealta tipu vaikka olisikin vikaostos. Laatikossa sattuu olemaan noita vahvarin vanhoja etuasteputkia, joten voin sitten kokeilla miten Electroharmonix ja Sovtek soivat verrattuna alkuperäiseen kiinalaisputkeen. -iec Ja niin päin pois... | |
![]() 21.02.2013 20:11:36 | |
Bognerin hehkutetusta Blue pedaalista sellainen tarina että hankin sellaisen sinisen Zvexin Distortronin korvaajaksi, mutta vuorotellen niillä soiteltuani sininen saikin Jatkaa matkaansa ja Zvex jäi. Ehkä hieman liian moderni minun 60 lukulaiseen Maailmaani, ja boost turhan tukeva miedoillakin asetuksilla. Soolon nostattajana toimii nyt Joyon vintage overdrive, joka on yllättävän hyvä Maksaakseen irtokarkkipussin verran. Nyt puuttuu enää fuzz. Onkohan Soul bender Kova? "rock`n`roll is never die" Kirka | |
![]() 21.02.2013 21:11:01 | |
telecustom: Nyt puuttuu enää fuzz. Onkohan Soul bender Kova? Fulltone? On se. ...ainakin se alkuperäinen isompi malli, pienempiin koteloihin survottuja uusiotuotantomalleja en ole kokeillut. Ja jos 60-lukulaista soittotatsiin reagoivaa, dynaamista ja ns. orgaanisempaa soundimaailmaa haet, '69 ja '70 (eli kaksi eri tyyppistä fuzzfacea) kannattaa ehdottomasti tsekata myös. En ole hirveästi kokenut tarvetta etsiä hyvää käyttöfuzzia sen jälkeen kun ostin oman 'kuusysini joskus vuosituhannen vaihteen seutuvilla. Muutaman fuzzfacekloonin olen rakennellut huvikseni ja lojuvathan nuo '70 ja Soul-Bender tuossa myös, välillä jopa käytössäkin, lisämausteina. Hupipärpättimet, kaaosrutisijat, töristimet ja oskillaatiosirkuttajat sitten erikseen, niitä on tullut ja mennyt, mutta Fulltonet ovat järkyttävän hyviä. Minun mielestäni. Liikaa säätöä. | |
![]() 21.02.2013 22:14:50 (muokattu 21.02.2013 22:19:00) | |
Illu: Tee itse, niin tulee sitten sellainen kuin sattuu... Aika hankala noita on löytää, uusia ei taida enää olla, eikä tulla, ainakin tuo brittiläinen nettikauppa, jossa noita joskus oli sanoo niin: http://www.musictoyz.com/guitar/pedals/colorsound.php En tiedä mitä musictoyz väittää, mutta Colorsoundin pedaalit ovat Macari's liikkeen valmistuttamia (sama suku omistajana kuin alkuperäinen Sola Sound). Liikkeestä saa niitä ostaa: http://macaris.co.uk/colorsound/Col … als/Standard-colorsound-series.aspx Hyviä speduja, mitä on kokeillut ja omistanut, ja ehdoton support perinteikkään pedaalibrändin jatkamisesta. "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" | |
![]() 22.02.2013 16:04:29 | |
Millaista overdriveä tai säröä suosittelisitte, jos hakusessa olisi 60-lukuinen kevyt autotalli/psykedeliamuro? Vedän Blues Junior kolmosen Silver-noir FSR-version ja Danelectron kanssa vaihtoehtorokkia pääasiassa kirkkailla kliineillä mutta välillä tarvisi keveää rosoa soundiin. Bad Monkey sai tämän setupin kuulostamaan pahvilaatikolta, RAT 2 menee sitten liikaa distortionin puolelle ja DS-1 on vaan "ihan jees". Rangemaster-klooni tai LPB-1? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 22.02.2013 16:22:53 | |
Sarko: Millaista overdriveä tai säröä suosittelisitte, jos hakusessa olisi 60-lukuinen kevyt autotalli/psykedeliamuro? Vedän Blues Junior kolmosen Silver-noir FSR-version ja Danelectron kanssa vaihtoehtorokkia pääasiassa kirkkailla kliineillä mutta välillä tarvisi keveää rosoa soundiin. Bad Monkey sai tämän setupin kuulostamaan pahvilaatikolta, RAT 2 menee sitten liikaa distortionin puolelle ja DS-1 on vaan "ihan jees". Rangemaster-klooni tai LPB-1? Rehellisesti sanoen en ole varma, millaista soundia tarkalleen haet, mutta mielestäni Mi Audion pedaalit ovat mainioita ja hinnaltaan kohtuullisia. Esim. Blues Pro ja varsinkin Blue Boy Deluxe, jossa riittää säätövaraa vähän kovemmallekin nysvärille... Ja asiasta toiseen, kovasti suosittelevat tuohon BBD:een Burr Brownin op amppia. Olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin, miten se vaikuttaa, mistä niitä saa ja mihin hintaan? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 22.02.2013 16:32:21 | |
Sarko: Millaista overdriveä tai säröä suosittelisitte Tämmöinen purkki voisi toimia kivasti: http://www.musicgarage.fi/2012/03/12/texasranger/ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)