Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 510 11 12 13 1433 34 35 36 37
oiva tumpeloinen
17.07.2012 00:35:17
the-Antero: Enhän mä nyt meinannu että pitäs mennä pahoinpitelemään myyjää. Mutta tiukka puhelinsoitto ja puhuttelu voisi olla paikallaan. Mikäli herra siis edes vastaa puheluihin enään.

En kai mä maininnut pahoinpitelyä missään vaiheessa? Oikeustoimilaista mainitsin, kuten palstoille kuuluu. Ja itseasiassa se laki liittyy juurikin tähän tapaukseen ja sen perusteella niitä korvauksia voisi hakea vaikka kanneteitse.
ReBeat
17.07.2012 01:07:44

Karvanaama-Zakk: No lähdin sitten eilen klo8:40 Jyväskylästä kohti määränpäätä ja olinkin siellä noin klo10:30.Aloin sitten soittelee myyjälle,mutta eipä hän vastannut kun 2tunnin ajan koitin häntä tavoittaa.Noin 10kertaa koitin soittaa.No eipä hän sitten soittanut mulle takaisinkaan ja mun pitikin lähtee jo takas Jyväskylään kun duuni alkoi klo14.

Tänään sitten huomasin,että oli ilmoitukseen puhelinnumero vaihtunut ja kitara/vahvistin edelleen myynnissä torilla.Tää nyt jäi mulle epäselväks,että halusko se sittenkään myydä niitä kamojaan.Olisin mielelläni sen kitaran itselleni ostanu!!

Ilmoitusta näkyviin vaan niin tiedetään olla vähän varuillaan!
novo
17.07.2012 01:54:06 (muokattu 17.07.2012 01:56:58)
Karvanaama-Zakk: Et saa ikinä ostettua Carvinia ;D
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Alfons Åberg
17.07.2012 09:24:42
Jucciz: Paljon parempi kuin ei mitään. Moni kaveri olisi varmasti tuumannut "ei paljon kiinnosta, tehtiin kaupat pari vuotta sitten ja kyseessä on ihan sun oma ongelma".

Toisaalta moni liikekään ei tuossa korvaisi oma-aloitteisesti, koska "tuote myydään siinä kunnossa kuin se on ostettaessa". Toki sitten kuluttaja-asiamies välikätenä tällaisesta voitaisiin kinata, koska vastaavassa tilanteessa liike olisi kuitenkin ns. asiantuntijaosapuolena.
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Hynkel
17.07.2012 11:06:00
IntriguingMan: Toisaalta moni liikekään ei tuossa korvaisi oma-aloitteisesti, koska "tuote myydään siinä kunnossa kuin se on ostettaessa". Toki sitten kuluttaja-asiamies välikätenä tällaisesta voitaisiin kinata, koska vastaavassa tilanteessa liike olisi kuitenkin ns. asiantuntijaosapuolena.

Myyjän pitää silti antaa oikeaa tietoa tuotteen kunnosta. Hyvässä uskossakaan oleminen ei oikein riitä jos vian väittää olevan ominaisuus.
Never argue with idiots. They drag you to their level and beat you with experience.
Karvanaama-Zakk
17.07.2012 11:54:33 (muokattu 17.07.2012 11:58:22)

novo: Et saa ikinä ostettua Carvinia ;D

No en prkl saa!!Alkaa menee tähänkin hommaan jo hermot =D...Tosin just laskeskelen,että joskos tuolta tililtä vois (uskaltas) ottaa ennakkoon ton hinnan pois...Opiskelijan arkea
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
the-Antero
17.07.2012 12:22:32

oiva tumpeloinen: En kai mä maininnut pahoinpitelyä missään vaiheessa? Oikeustoimilaista mainitsin, kuten palstoille kuuluu. Ja itseasiassa se laki liittyy juurikin tähän tapaukseen ja sen perusteella niitä korvauksia voisi hakea vaikka kanneteitse.

Joo, sori :) luin väsyneenä :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Kontiak
17.07.2012 14:23:09
Noll_a: Jep, tämä on nimenomaan se mihin meikäläinen on aina pyrkinyt.

Suurin osa Torilla hyörivistä myyjistä ja ostajista varmasti pyrkii tuohon. ;) Hyvinhän kauppa näyttää sujuvan siihen nähden että kyseessä on yleensä myyjä, jolla ei ole minkäänlaista myyntialan koulutusta tai organisaatiota tukenaan.
http://www.truthinshredding.com
Alfons Åberg
17.07.2012 14:26:53
Kontiak: ...kyseessä on yleensä myyjä, jolla ei ole minkäänlaista myyntialan koulutusta tai organisaatiota tukenaan.

Itse en juurikaan välitä lipevistä ja/tai tekopirteistä ammattimyyjistä.
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Kontiak
17.07.2012 14:39:06
IntriguingMan: Itse en juurikaan välitä lipevistä ja/tai tekopirteistä ammattimyyjistä.

Kaupassa saattaa käydä vuosia tyyppejä, jotka eivät osta yhtään mitään, vaan joko potkivat renkaita, tilauttavat tuotteita kokeiltavaksi tai sitten menevät kotiin ja tilaavat netin kautta ulkomailta. Yhdenlainen kyky se on myyjänä kestää tuollaistakin.
Laulava Kylätohtori
17.07.2012 21:28:06
IntriguingMan: Itse en juurikaan välitä lipevistä ja/tai tekopirteistä ammattimyyjistä.

Tämä, plus siihen vielä päälle pari myyjäkurssilla opittua fraasia, niin ostamatta jättäminen on varma. Mikään ei vituta kuin myyjä, joka on yli-innokas, päällekäyvä, vähän tyhmänpuoleinen ja kuvittelee, että uskon kaikki hänen idioottimaiset läpinäkyvät ulkoa opetellut lässytyksensä....
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Noll_a
17.07.2012 22:36:03 (muokattu 17.07.2012 22:38:20)
Tämä, plus siihen vielä päälle pari myyjäkurssilla opittua fraasia, niin ostamatta jättäminen on varma. Mikään ei vituta kuin myyjä, joka on yli-innokas, päällekäyvä, vähän tyhmänpuoleinen ja kuvittelee, että uskon kaikki hänen idioottimaiset läpinäkyvät ulkoa opetellut lässytyksensä....

Pakko heittää tähän tarina tuolta vajaan kymmenen vuoden takaa, kun kokemusta ei vielä ollut ihan niin paljoa kuin intoa..
Olin ostamassa itselleni ensimmäistä ihkaomaa sähkökitaraa ja niitä sitten paikallisessa musiikkiliikkeessä tuli käytyä monet kerrat soittelemassa ja kokeilemassa. Noh, olin tykästynyt sitten tuohon lespamalliin jo silloin ja LTD:n EC-400 tuntui "the" kitaralta kaupassa vaihtoehtoja kokeillessa.
Kuitenkin puodin omistaja suoraan sanoen haukkui kitaran luokattoman heikoksi esitykseksi hintaluokassaan ja sanoi, että kannattaa laittaa vähän enemmän rahaa ja saan oikean CUSTOMIN!

Noh, siinä oli sitten nuori poika melkoisena pähkinänä, kun tarjottiin "kohtuuhinnalla" uutta "customkitaraa", joka olikin vain muutamaa satasta kalliimpi kuin kyseinen mielusaksi todettu LTD.. Kuitenkin tämä "customkitara" olisi pitänyt tilata ja maksaa tietysti etukäteen, eli kokeilumahdollisuutta ei ollut. No, kaikesta huolimatta, jostakin kumman syystä monen unettoman yön jälkeen tuli kuitenkin tuo LTD hankittua. Onneksi.

Tämä "custom" olikin aivan tavallinen epiluurin LP Custom ja hinta oli muistaakseni lähes kaksinkertainen oikeaan hintaan verrattuna. Siis aivan taivaasta repäisty. Siinä vaiheessa ei siis ollut mitään aavistusta, että mitä standard, custom ja muut MALLIT ovat ja tarkoittavat ja omistaja olisi todellakin käyttänyt tilaisuuden hyväkseen.

Nyt jälkeenpäin on monta kertaa hymyilyttänyt kun olen kyseisessä liikkeessä vieraillut. Onneksi eivät lue ajatuksia.
Hihulihei, kamarunkkaus rahani vei
novo
17.07.2012 23:02:53
Karvanaama-Zakk: No en prkl saa!!Alkaa menee tähänkin hommaan jo hermot =D...Tosin just laskeskelen,että joskos tuolta tililtä vois (uskaltas) ottaa ennakkoon ton hinnan pois...Opiskelijan arkea

Voidaan me hoitaa se kyl osarillaki sulle :D Massit menee tod.näk. kuitenkin säästötilille Bluetonea vartomaan =)
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
delarco
18.07.2012 06:54:17 (muokattu 18.07.2012 07:17:15)
En olisi kirjoittanut tästä "kaupasta" mitään, mutta kun aletaan omaa nickiä mustamaalamaan, niin saanen antaa vastineen, jäsen koppiksen myynti-ilmoitukseen:

"Mäntän jäbä "Delarco" ei huolinutkaan. Juu Broidi hakee ja silleen; ei hae milloinkaan. Ketään ei kuulu Ja sitä rataa. Luota nyt näihin. En varaa enää kellekään, paitsi Pohojalaasille ja Savolaisille. Vaihdan johonkin. Pakastin etusijalla. Tsekkaa omat kuvat. Groverit."

Lupauduin 12.7. ostamaan kyseisen Deanin kitaran.
Kysyin haluaako koppis rahat omalle tilille, vai maksaako pikkuveljeni kitaran noutaessaan.
Vastaus oli, että rahat noudettaessa.
Samana päivänä kyselin, mitkä noutoajat olisivat herralle sopivia.

Vastaus saapuu 13.7.että hän on lähdössä viikonlopuksi pois kaupungista.
Vastaan tekstiviestillä, että hoidetaan siinä tapauksessa nouto tämän kuluvan viikon aikana ja siirrän rahat pikkuveljeni tilille.
Tekstiviestiin ei tule koskaan vastausta.

Maanantaina 16.7. kitara on ilman mitään yhteydenottoja ilmestynyt uudetaan myyntiin (20€ kalliimpana, kuin sillä hetkellä, kun olen sen luvannut ostaa.)

Kyselen syytä tähän ja vastaus on "kun ei kuulunut mitään..."

Perun kaupat, koska homma alkaa tuntumaan hieman oudolta ja mm. yhdeksi syyksi kiireelle ilmoitetaan tilan puute.
Kuitenkin uudessa ilmoituksessa (taas muutettu) kitara ei enää ole myynissä vaan se halutaan vaihtaa elektroakustiseen. (Miten tämä sopii yhteen tilanpuutteen kanssa?)

Kaikki kirjeenvaihto asian suhteen on tallessa, jos joku haluaa edellisen "mustaa valkoisella".

Olen tässä parin kuluneen kuukauden sisällä ostanut mnetistä tavaraa yli 1000€:lla ja kauppakumppaneiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia suuntaan eikä toiseen.
Samoin olen vuosia tehnyt kauppaa huuto.netissä ja yhtäkään negatiivista tai neutraalia palautetta ei löydy.

Ja kuten voi huomata, ilmoitus on taas muuttunut jo tätä kirjoittessanikin....

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=655778

Että näin.
Tympee Huttunen
18.07.2012 07:58:37
Pari kunnon renkaanpotkijaa on tullut vastaan. Toinen meni ihan nuoruuden piikkiin ja homma myöhemmin sovittiin. Kerran oli kuitenkin vanhempi herrasmies, jolle pidin soitinta varattuna varmaan puolisen vuotta. Ensin oli tinkaukset sun muut ja tämän jälkeen säätöä aikataulujen kanssa. Hetken päästä maileissa tuli kuvia miehestä itsestään miehen soittimista. Ilmeisesti vähän "uhkauksena", jos olisinkin huijari (jolle sopi nouto kuukausienkin päähän). No viestittely jatkui ja osto siirtyi taas keittiöremontin jälkeiseen aikaan. Tosi yllättävää ettei myöhemmin kuulunut enää mitään.
Alfons Åberg
18.07.2012 08:31:27
Tuohon delarcon kirjoitukseen: eikös koppis ole yksi näitä torin ns. ammattimyyjiä?
kojones
18.07.2012 08:36:05
IntriguingMan: Tuohon delarcon kirjoitukseen: eikös koppis ole yksi näitä torin ns. ammattimyyjiä?

Hyvinhän tolla kamat kiertää. Parit kaupat tein silloin kun vielä suostui lähettämään, erittäin asiallista kaupankäyntiä.
Kontiak
19.07.2012 18:57:12 (muokattu 19.07.2012 18:57:37)
kojones: Hyvinhän tolla kamat kiertää. Parit kaupat tein silloin kun vielä suostui lähettämään, erittäin asiallista kaupankäyntiä.

Varmaan itse kukainenkin purkautuja voisi miettiä että löytyykö itselle sopiva kauppakumppani nopeammin huutamalla huonon kontaktin nimeä muusinetissä vai etsimällä uusia kauppakumppaneita.
Noll_a
19.07.2012 20:43:22
Varmaan itse kukainenkin purkautuja voisi miettiä että löytyykö itselle sopiva kauppakumppani nopeammin huutamalla huonon kontaktin nimeä muusinetissä vai etsimällä uusia kauppakumppaneita.

Threadin otsikoksi voisi siis muuttaa "Pelkästään positiivisia kokemuksia m.netin torista" vai mitenkä? Kun sulla nyt on niin kova huoli siitä, että saako tänne kirjoittavat "purkautujat" kamojaan kaupaksi ja noita rakentavia neuvoja kaupankäyntiinkin on kovasti niin etkö voisi käyttää tuonkin ylimääräsen ajan vaikka mainitsemiesi kauppakumppanien etsimiseen? Mulle voit heittää sitten pikaviestiä, kun löydät sopivan, eiksje?

Olinpa hölmö kun tartuin provoon, mutta tartuinpa silti.
Hihulihei, kamarunkkaus rahani vei
Kontiak
19.07.2012 21:05:34 (muokattu 19.07.2012 21:06:24)
Noll_a: Threadin otsikoksi voisi siis muuttaa "Pelkästään positiivisia kokemuksia m.netin torista" vai mitenkä?

Ei tarvitse muuttaa otsikkoa ja jatkossakin otsikosta riippumatta tänne tulevat purkautumaan ne, joilla on tarvetta purkautua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)