Aihe: Tarinasi Mesa/Boogien kanssa
1 2 3 4 510 11 12 13 1418 19 20 21 22
Guitarfreak
21.02.2018 22:30:31
hevikukko: Kysyikö joku jotain?

Ei. Väärä merkki vaikka painaa saman verran ku se oikea merkki :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
21.02.2018 22:33:46
hevikukko: .... Nämä kun yhdistää niin on aika laaja repertuaari joita on kiva kantaa mukana, vaikka olis pienen elefantin paino auton takakontissa.

RÖKRÖK!

Joskus meinasin tehdä keikkasetin kahdesta nupista + kahdesta kaapista mutta kyl mulle riittää vähempikin kantamus näinkin kynäniskana.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
VIPMetal
21.02.2018 23:11:30

Jucciz: Onks tommoset kiva roudata aina keikalle?

Eihän roudaaminen koskaan kivaa ole. Räkkihommissa on se etu, että voi halutessaan siipaloida pienempiin osiin. Ite ratkaisin parilla eri rigillä roudaamis- ja tilaongelmat.

Painaahan ne vanhat marsutki ihan helvetisti btw. =D Uus Marshall DSL1HR nuppi olis kyllä painonsa puolestakin näppärä roudattava!
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
hevikukko
21.02.2018 23:13:06 (muokattu 21.02.2018 23:31:10)
Guitarfreak: Joskus meinasin tehdä keikkasetin kahdesta nupista + kahdesta kaapista mutta kyl mulle riittää vähempikin kantamus näinkin kynäniskana.

Just niin. Mun ei tarvitse roudata tällä hetkellä mihinkään. Jos ja kun tarvitsee, niin roudaan mielelläni. Ei se paino, vaan soundit.
Katkennut kieli ei ehjäksi muutu.
hallu
21.02.2018 23:25:57
Ei nyt yhteen puolihuolimattomaan heittoon painosta kannata tukehtua. Jos Jucciz ei keksi muuta kritisoitavaa Mesasta, niin alkaa olla kyseessä jo tosi kova peli :-D .
Elämä on reiässä rattoisaa......
hevikukko
21.02.2018 23:36:19 (muokattu 22.02.2018 07:11:11)
hallu: Ei nyt yhteen puolihuolimattomaan heittoon painosta kannata tukehtua. Jos Jucciz ei keksi muuta kritisoitavaa Mesasta, niin alkaa olla kyseessä jo tosi kova peli :-D .

No ei ja kovaa on peli!
Säädin just komppeja ja huomasin konkreettisesti että Mark IV ja IIc+ ovat lähes erottamattomat. IIc+ vie voiton sillä että tuo enemmän kuultavaa soundia ainakin Leadiin ja yläpää on just eikä melkein. Perhana ku lisää Tubescreameria niin alkaa tapahtua kaikenlaista efekteineen. Ei niin alapäävoittoinen soundi vaan just sellainen keskiääninen ja hemmetin terhakka ja napsakka ote siellä yläpään nauhoilla. Kyllä on ihme laitteita nää Mesat. Aina löytää uusia juttuja joka namiskan käännöllä. Kaikkea on kokeiltu mutta kokoajan tulee uutta ja vanhaa sekaisin, vaikka pitäisi olla jo tiedossa mihin nää pystyy.

Peeäss. Pistin päättäriin uudet 8kpl JJ:t ja kylläpäs on samat kuin Mesatkin. Kuulas ja bassokas ääni. Ei mitään muuta eroa orkkiksiin, paitsi älyttömästi paremmat kuin vanhat kuluneet M putket. Puhdas soundi. Suosittelen.
VIPMetal
22.02.2018 00:45:22

hevikukko: No ei ja kovaa on peli!
Säädin just komppeja ja huomasin konkreettisesti että Mark IV ja IIc+ ovat lähes erottamattomat. IIc+ vie voiton sillä että tuo enemmän kuultavaa soundia ainakin Leadiin ja yläpää on just eikä melkein. Perhana ku lisää Tubescreameria niin alkaa tapahtua kaikenlaista efekteineen. Ei niin alapäävoittoinen soundi vaan just sellainen keskiääninen ja hemmetin terhakka ja napsakka ote siellä yläpään nauhoilla. Kyllä on ihme laitteita nää Mesat. Aina löytää uusia juttuja joka namiskan käännöllä. Kaikkea on kokeiltu mutta kokoajan tulee uutta ja vanhaa sekaisin, vaikka pitäisi olla jo tiedossa mihin nää pystyy.

Ihteäni yllätti se LD2 Red (MarkIII Searing lead) soundi! Toimii tosi kovana komppisoundina. Boostatun Recton soundimaailmassa melkeimpä liikutaan. Sitähän se Johnnykin käytti 2014 liverigissään kompeissa. Unohti vaan kliiniltä sen choruksen siihen päälle. =DD
hevikukko
22.02.2018 01:11:48 (muokattu 22.02.2018 07:01:49)
VIPMetal: Ihteäni yllätti se LD2 Red (MarkIII Searing lead) soundi! Toimii tosi kovana komppisoundina. Boostatun Recton soundimaailmassa melkeimpä liikutaan. Sitähän se Johnnykin käytti 2014 liverigissään kompeissa. Unohti vaan kliiniltä sen choruksen siihen päälle. =DD

Täytyy tutustua III:n äänimaailmaan seuraavaksi.
BulletFace
07.03.2018 16:24:54
Onkos täällä mesafanit kokeilleet mesan plugareita? Aito on tietenkin aina aito, mutta mielestäni yllättävän hyvät ovat nuo mesan plugarit, jopa niin hyvät että sijoitin niiden ostamiseen muutaman euron ja pitää kyllä todeta, että sain rahoilleni vastinetta.

Itse mesoista tullut testattuna livenä Dualia, Tripleä sekä Mark V:tä ja alkuperäisiin kun vertaa niin yllättävän hyvin onnistuttu ainakin kyseiset nupit mallintamaan. Jopa siinä määrin, että kotidemot ja pääosin jopa treenaus tulee nykyään tehtyä noiden mesan plugareiden kanssa. Vaikka kotoa ihan aitoakin putkea löytyy.

http://www.ikmultimedia.com/products/mesa/

https://www.youtube.com/watch?v=gtPIl6kgB60
Tuossa alla vielä Ola Englundin testit kyseisetsä paketista.
Get the best and fuck the rest.
hallu
07.03.2018 19:34:39
BulletFace: Onkos täällä mesafanit kokeilleet mesan plugareita? Aito on tietenkin aina aito, mutta mielestäni yllättävän hyvät ovat nuo mesan plugarit, jopa niin hyvät että sijoitin niiden ostamiseen muutaman euron ja pitää kyllä todeta, että sain rahoilleni vastinetta.

Itse mesoista tullut testattuna livenä Dualia, Tripleä sekä Mark V:tä ja alkuperäisiin kun vertaa niin yllättävän hyvin onnistuttu ainakin kyseiset nupit mallintamaan. Jopa siinä määrin, että kotidemot ja pääosin jopa treenaus tulee nykyään tehtyä noiden mesan plugareiden kanssa. Vaikka kotoa ihan aitoakin putkea löytyy.

http://www.ikmultimedia.com/products/mesa/

https://www.youtube.com/watch?v=gtPIl6kgB60
Tuossa alla vielä Ola Englundin testit kyseisetsä paketista.

No ne mitä mä olen kokeillut, ei ole ollut plugienkaan maailmassa parhaimistoa millään tavalla, mutta kyllä niistä esikuvansa on tunnistanut. Oikeaa rectoa en kylläkään ole soittanut niin en soittotuntumajutskiin osaa ottaa kantaa. Mark plugia olen kokeillut Logicissa ja siitä tunnistaa mitä ollaan jäljitelty, mutta ei se kyllä ihan sama ole mitä nuo kaksi markkia mitä olen soittanut oikeasti. Mutta uskon, että varmasti on olemassa laadukkaampiakin plugeja jos niistä van vähän maksaa. Mark plugia en ole motivoitunut ostamaa kun mulla on kaksi ihan oikeaa markia omasta takaa, mutta jos olisi uskottava/laadukas rectoplugi, niin semmoiseen voisin vaikka investoidakin kun rectoa mulla ei ole ja olisi mukava vähän tutustua sen sielunmaisemaan myös.
Guitarfreak
07.03.2018 20:10:13
Triaxis kokeiltu. Onhan se Mark -soundi ku kotiin ois tullu... :D huomaan että oon EDstä hakenut saman soundin.

Menee melko pitkään et saa tähdet kohdilleen tästä :)
VIPMetal
07.03.2018 22:02:25

Guitarfreak: Triaxis kokeiltu. Onhan se Mark -soundi ku kotiin ois tullu... :D huomaan että oon EDstä hakenut saman soundin.

Onnittelut!! Siinä on kyllä hyvä setti! Käyhän kuunteleen Triaxis/2:50/4x12 Recto soundia profiilin linkistä. Aika pitkälle vedettiin kitarat noiden vehkeiden läpi. Paitsi komppisoundi otettiin Single Rectosta. Kuukauden päästä pääsee tekemään taas studiolle EP:tä ja nyt on Road King ja Triaxis kaksikko tulessa. Cant wait!
Guitarfreak
07.03.2018 22:30:53
VIPMetal: Onnittelut!! Siinä on kyllä hyvä setti! Käyhän kuunteleen Triaxis/2:50/4x12 Recto soundia profiilin linkistä. Aika pitkälle vedettiin kitarat noiden vehkeiden läpi. Paitsi komppisoundi otettiin Single Rectosta. Kuukauden päästä pääsee tekemään taas studiolle EP:tä ja nyt on Road King ja Triaxis kaksikko tulessa. Cant wait!

No mulla on toi tri/2:50/Recto 4x12 (traditional) kotona nii ohan se muikea.. ;) ei oikeen 20min päässy luukuttaan ja kokeileen et mitä kaikkee löytyy mutta lupaavalta kyl kuulostaa ja etenkin tuntuu. En kyl ymmärrä että mitä noi netissä kitisee dynamiikan puutteesta jne :D

Yllättävää oli se kuinka saumattomasti vaihtelee moodista toiseen. Ei pauku eikä rutise.

Joku päivä täytyy kokeilla kokeilla sit ihan pedaalilaudan kanssa...
Pedro de la Helvetto
07.03.2018 23:32:31 (muokattu 07.03.2018 23:33:39)
Nyt on käytössä Mark 3 Combo ja Studio 22+. Stereona kelpaa soitella. Markista tulee etuasteen soundi jonka jaan stereoksi efektiloopista - eli käytän 22`sta lähinnä päätteenä. Aiemmin mulla oli F-50 Combo joka ei oikeen ollut mun makuun. Särö oli hyvä mutta clean oli liian lineaarinen. Yes.
hevikukko
08.03.2018 16:13:40
Guitarfreak: Triaxis kokeiltu. Onhan se Mark -soundi ku kotiin ois tullu... :D huomaan että oon EDstä hakenut saman soundin.

Onnea vielä uudesta Amp-perheenlisäyksestä! Nyt vaan ruuvaat kunnolla ajan kanssa.

Mä vaihdoin kaikki putket 2:90:een ja Trixuun. Sisällä JJ:t. Vertasin Mesan putkiin ni sama soundi mutta ei tarvitse avata niin paljon middleä eikä treblekään pistä korvaan = lopputuloksena kuulostaa ihan itseltään Mesalta. Kiinalaiset, Tung Sol ja Sovtek testattu sekaisin Trixussa ja JJ:t vei voiton riittävän avoimen ja pyöreän soundinsa johdosta. Etsin itse juurikin tätä soundia. Mesat ehkä heitän sisälle jossain vaiheessa ku JJ: t kulahtaa, saa nähdä sitten.
StaggerLee
08.03.2018 16:26:04 (muokattu 08.03.2018 16:27:39)
Triaxis 2:90 setin omistajat annan vinkin mikä itsellä ainakin paransi triaxista enemmän kuin mikään muu.

Annan vinkin, ostakaan Mesa/Boogie Boogie Five-band Graphic EQ Pedal ja laittakaa sillä tärkein vaikka komppisoundinne kohdilleen fx loopissa. Sit sitä saatanan dynamic voicea vain muihin jos tarvitsee.

Itsellä oli 5 band equ triaxis loopissa ja sitten triaxis ja 2:90 välissä oli g-major2. Näin sai vielä sen equn päälle vain niihin bankkeihin kun halusi helpolla.

Mulla oli vielä gatet siinä välissä.. kitara - gate - triaxis (jonka loopissa 5band eq) - gate - gmajor - 2:90..

Furmanista virrat kaikille.. Ei ollut ylimääräisiä hurinoita tai surinoita :)

Jotenkin noin muistaakseni.. Hitto oli hyvä ja helppo setti, painoin ihan perkeleesti vain ja vähän turhan järeä kun piti sit tuoda himaan se. :D

https://muusikoiden.net/dyn/users/136111.jpg

ps.tuo ei ollut eq asetus vain kuvaa varten tietenkin huumorilla vedetty keskiäänet equlla täysin nollaan :)
hevikukko
08.03.2018 20:41:04
StaggerLee: Annan vinkin, ostakaan Mesa/Boogie Boogie Five-band Graphic EQ Pedal ja laittakaa sillä tärkein vaikka komppisoundinne kohdilleen...

Oon muuten ihan unohtanut tuon Mesan oman purkin. Vois olla Loopissa kova juttu ja ohjelmois sen joihinkin Presetteihin messiin ku Dynamic EQ ei oo käytössä. Tuota purkkia voi hienosäätää miten haluaa ja oiva lisä. Hintaa taitaa olla enemmän kuin 80 luvun autolla.
VIPMetal
08.03.2018 23:29:30

hevikukko: Oon muuten ihan unohtanut tuon Mesan oman purkin. Vois olla Loopissa kova juttu ja ohjelmois sen joihinkin Presetteihin messiin ku Dynamic EQ ei oo käytössä. Tuota purkkia voi hienosäätää miten haluaa ja oiva lisä. Hintaa taitaa olla enemmän kuin 80 luvun autolla.

Ite kans miettiny tota EQ -pedaalia nyt on/off ainaki 6v. Sen vois heittää tosiaan vaikka loopperin looppiin ja tarvittaessa taikoa esiin. Ei huono vinkki! Aina vaan sitte miettiny, et onko se lopulta turha, mutta eipä se sen kummempi oo kuin vaikka Mark-vahvistimessa itsessään.
GiveUpGiveIn
09.03.2018 00:48:51
Tässä hieman sivusta seurannut tuota Triaxis -keskustelua ja rupesin miettimään kuinka ko. kampe toimisi Torpedo Liven pääte- ja kaappisimulaatioiden kanssa. Pidemmän aikaa ajanut Mark IV:tä Torpedon kautta ja saundeihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Kompaktius ja monipuolisuus houkuttelee tuossa Triaxiksessa kuitenkin aika paljon, koko livesetti mahtuisi käytännössä yhteen räkkiin ja pedaalilautaan, koko hoito olisi ohjattavissa midillä kuten nytkin.

Montaa mieltä voidaan olla päätteen mallintamisesta näiden kamppeiden kohdalla ja luulen, että monelle ei nuo sanat pääte ja mallintaminen eivät edes mahdu samaan lauseeseen/sanaan/laitteeseen :D Torpedon päätesimulaatiota en ole päässyt kokeilemaan enkä pikaisella haulla löytänyt mitään tuloksia Triaxis+Torpedo live parille.

Ajatuksia tästä? Itseäni kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta testailla mitä tällä yhtälöllä vois saada aikaan.
hallu
09.03.2018 09:11:09 (muokattu 09.03.2018 09:13:59)
GiveUpGiveIn: Tässä hieman sivusta seurannut tuota Triaxis -keskustelua ja rupesin miettimään kuinka ko. kampe toimisi Torpedo Liven pääte- ja kaappisimulaatioiden kanssa. Pidemmän aikaa ajanut Mark IV:tä Torpedon kautta ja saundeihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Kompaktius ja monipuolisuus houkuttelee tuossa Triaxiksessa kuitenkin aika paljon, koko livesetti mahtuisi käytännössä yhteen räkkiin ja pedaalilautaan, koko hoito olisi ohjattavissa midillä kuten nytkin.

Montaa mieltä voidaan olla päätteen mallintamisesta näiden kamppeiden kohdalla ja luulen, että monelle ei nuo sanat pääte ja mallintaminen eivät edes mahdu samaan lauseeseen/sanaan/laitteeseen :D Torpedon päätesimulaatiota en ole päässyt kokeilemaan enkä pikaisella haulla löytänyt mitään tuloksia Triaxis+Torpedo live parille.

Ajatuksia tästä? Itseäni kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta testailla mitä tällä yhtälöllä vois saada aikaan.

Käsittääkseni Triaxis ei tarvitse Torpedo Liveä koska se on pelkkä etunen. Torpedo CAB tai jonkin muun valmistaan vastaava laite pitäisi riittää hyvin. Elikkäs kamppeessa ei tarvitse olla kuormaa riittää että on kaappisimu ja päätesimu (päätesimukin on vähän makuasia tarviiko sitä, kaikki etuset ei päätettä kaipaa). Ainoa vaan että ilman päättäri ei kamppeessa riitä henki tositoimiin siis potkimaan kitarakaappia korkealle rumpalin pään yläpuolelle :-D

E: Tsori luin kysymyksen huonosti: tietenkin torpedo live varmasti toimii pelkän etusen kanssa kun onhan siinä linein mihin sen etusen voi tökätä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)