![]() 10.08.2009 19:29:08 | |
---|---|
Grugi: Mikäs ajo myymään loistavan pelin? (Kamarunkkaus. Loppu onkin sitten suoraa paskanjauhantaa.) Entiä. Ei se ensin vakuuttanut yhtään, johtuu siitä että sillä joutuu vetämään vähän kovempaa kuin kanssaihmiset sallisi. Ja kliinit on.. no sitä perus puhdassignaalia jota saa kahdenkympin markettivahvarista. Seuraavassa onkin jo astetta isompi elementti, erilainen luuppi ja asiallinen kaiku. Eli ei mulla loppujen lopuksi ollut mitään syytä. Eikä mua edes gasita tuo uusi, etenkään kun klipit on vähissä mutta eipähän tule persnettoa tehtyä, heh. Mutta kuitenkin vähän yksipuolinen laitos, kun hyvän puhtaan päälle saa kuitenkin rakennettua vaikka mitä. Mut se on vissi, että jos väsäävät kokotuubilaitoksen ko. vehkeestä kakstoista tuumasella elementillä, soon sit mun peli. Sen verta halpa hevimörshäri kuitenkin. Jännä, etten saanut/osannut/jaksanut vääntää sitä kunnon rokroksaundia mitä apaut kaikki netin videoklipit tarjoaa.. | |
![]() 10.08.2009 19:39:22 | |
En mä tuota yksipuoliseksi sanoisi, kumminin se ISF-säädin toimii ihan kohtalaisen hyvin tuoden monipuolista soundipalettia, ja säröäkin voi ruuvata pienemmällä ilman että soundi ohenee liikaa. Ei kyllä Rockerverbille pärjää tuossa suhteessa, mutta harvassa ovat ne jotka pärjäävät :) No joo, tosiaankin itellä on nuppi + 4x12 -kaappi, joten soundi on varmasti isompi ja tukevampi mitä compolla. | |
![]() 10.08.2009 19:48:55 | |
duc: En mä tuota yksipuoliseksi sanoisi, kumminin se ISF-säädin toimii ihan kohtalaisen hyvin tuoden monipuolista soundipalettia, ja säröäkin voi ruuvata pienemmällä ilman että soundi ohenee liikaa. Ei kyllä Rockerverbille pärjää tuossa suhteessa, mutta harvassa ovat ne jotka pärjäävät :) No joo, tosiaankin itellä on nuppi + 4x12 -kaappi, joten soundi on varmasti isompi ja tukevampi mitä compolla. No vähän ohkaseksi se jäikin (10 tuumaa med avoin perse vs. 4x12.. hoh), ja kyllä se syö kokonaisuutta jos vähän sinnepäin se puhtoinen osasto. Vaikka toisaalta noin halpaan ja yksinkertaiseen peliin ei ehkä kehtaa "extraa" pyytääkään.. =) Mutta siis mainio peli, ehkä saa myös soittoa monipuolistettua kun löytyykin tuosta seuraavasta vahvarista eri osa-alueelta ne hyvät saundit. Ristiriitaiset johtopäätökset eron myötä, tykkää vai ei tykkää.. | |
![]() 10.08.2009 20:41:07 (muokattu 10.08.2009 20:47:35) | |
Ei HT-5 -nupista ole itselläkään irronnut kovin hyviä täysin puhtaita. Mutta aika mukavasti heti siitä eteenpäin kun mukaan tulee hieman rupea. Itse olen saanut kotikäytössä lisättyä säätömahdollisuuksia laittamalla halvan Behkun DC-9:n kompuran looppiin (ei varsinaisesti kompressoimaan, vaan säätämään hieman voimakkuutta). Sen avulla voi kikkailla hieman lisää varsinkin od-kanavan volumen ja gainin kanssa, ja tietysti kitaran volumen ja tonen. Od-kanava tuossa on paljon käyttökelpoisempi myös melkein puhtailla kuin varsinainen puhdas kanava, josta puuttuu kyllä luonnetta. Toinen kätevä pedaali HT-5:n looppiin on ollut EHX:n HolyStain, jolla saa lisättyä hieman tilaa/tremoloa ja tarvittaessa drive/fuzzia. Sillä saa omasta mielestä hieman sitä puhtaan osaston puuttuvaa lämpöä ja sävyjäkin mukaan, vaikka tietysti se puhtaista puuttuva puhtailla hyvän putkivahvistimen dynamiikka ei sillä keinoin paranekaan. Omaan makuun HT-5:n kanssa sopii paremmin joku perinnehenkisempi ja dynaamisempi elementti, kuin nyt itsellä käytössä oleva Wizard, joka itsessäänkin on hieman saman suuntainen soundiltaan kuin HT-5. En ole vielä(kään) päässyt kokeilemaan 12'' Eminencejä Wizardin lisäksi, 10'' Copperhead toimii sen verran hyvin, että joku vastaava 12'' voisi olla nappiratkaisu. Muutaman kerran olen päässyt kokeilemaan Tele ja Marsun 4x12'' -yhdistelmällä rumpujen kanssa ja mitään isompaa negatiivista ei tullut esille, vaikka ei mitään tajunnan räjäyttävääkään. Ajaa tällä hetkellä asiansa (eli pääasiassa kotisoitossa) paremmin kuin hyvin. Jossain välissä pitää katsastaa taas olisiko jotain joka taipuisi vielä paremmin puhtaisiin jsoundeihin a miedompiin rokkeihin & perinnehenkiseen musaan, kuitenkin niin ettei joutuisi kovin paljoa tinkimään HT-5:n joustavuudesta. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 10.08.2009 21:01:45 | |
Njoo, analogi-tyyppinen delay + yksikelaiset mikit niin käyttökelpoiset ne puhtaatkin on. Marshall-tyylinen kun on tuo vahvistin on niin ei pidä puhtaita niin mahdottoman hyviksi odottaakaan, vaikka täysputkivahvistin onkin kyseessä :) | |
![]() 10.08.2009 21:10:17 | |
Vaihtaa sen ECC83:n putken ECC81 niin ainakin mun mielestä cleani paranee ja volumeakin kehtaa nostaa ihan kunnolla eikä siltikään mene ruvelle helposti. SDMF | |
![]() 10.08.2009 21:10:32 (muokattu 10.08.2009 21:14:30) | |
duc: Njoo, analogi-tyyppinen delay + yksikelaiset mikit niin käyttökelpoiset ne puhtaatkin on. Marshall-tyylinen kun on tuo vahvistin on niin ei pidä puhtaita niin mahdottoman hyviksi odottaakaan, vaikka täysputkivahvistin onkin kyseessä :) Hyvä delay multa uupuu, mutta tosiaan enimmäkseen olen kahdella telellä tuota soitellut, joista toisessa on kaulassa P90, muuten normimikitys. Itse saan parhaat puhtaat kun väännän od-kanavan volumen täysille ja sitten gainia sopivasti (eli aika vähän). Loopissa olevalla, joko DC9:llä tai HolyStainilla sitten vielä hieman tarvittaessa jarruttelen volyymiä (kotona siis nämä). Aivan pieni määrä lyhyttä kaikua parantaa myös ihmeesti puhtaita. Moderneille täyspuhtaille ei itsellä olisi juuri käyttöäkään, mutta mitä paremmat sellaiset vähän likaiset "puhtaat" ovat sen parempi. Nyt ne ovat riittävät, mutta ainahan sitä haluaa ainakin pikkuisen parempaa. Jollain muulla elementillä luultavasti saisi soundia aika paljon haluttuun suuntaan, Wizard on ehkä liian "hifi". E: Tosiaan tuo putken vaihto. Kun hommasin tuon kokeilin ainoalla JJ ECC81, mikä mulla oli, mutta siinä putkessa oli jotain hämminkiä kun clean-kanava alkoi kohista , mitä ei ole millään muulla putkella tehnyt (od-kanava toimi aivan ok). Jäi sitten tuo kokeilu. Kohta on menossa Uraltonelle tilaus, joten pitääpä samalla ottaa yksi ECC81 uutta kokeilua varten. Mitään higain-säröjä en tarvitse, joten miedompi putki voisi olla paikallaan. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 10.08.2009 21:33:18 | |
Ite pistin just testimielessä tällasen Groove Tubes 5751-M:n kiinni, ja puhdas kanava puhdistui ainakin: http://uraltone.com/kauppa/product_ … p2405_Groove-Tubes-5751-M.html& Särökanavasta katosi vähän puhtia, mutta se nyt oli odotettavaa :) | |
![]() 10.08.2009 21:44:38 | |
Kurkkasin juuri kans tuonne oman Blackstarin sisään, ja sinne oli jäänyt Tung-Sol viime putkikokeiluista. Vaihdoin Champion 600:sta JJ ECC83S:n sen tilalle ja jo tuo muutti puhtaita omaan korvaan mukavammiksi. Tung-Sol saa mennä Fenkkuun, voi tehdä sille vaihteeksi hyvää :D - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 12.08.2009 09:16:30 | |
Tulipas testattua nyt vihdoin tuota laitetta ja yllätti kyllä positiivisesti! Clean on ihan ok ja säröpuolikin toimii hyvin. Mukava mauste tosiaan tuo USA-Brit -namiska. Mutta vähän tosiaan jäi ohueksi soundi säröllä johtuen varmaan tosta open-back -kotelosta. Olis pitäny testata sitä vielä isommalla kaappilla.... Kyllä vähän alko poltteleen... :) "I havent slept since I woke up." | |
![]() 13.08.2009 21:46:42 | |
Pergules, mistä tätä kuulis rehellisesti jotta miltä kuulostaa. On kovan olonen peli muttei sikaa säkissä.. | |
![]() 13.08.2009 21:49:17 | |
JAK: Pergules, mistä tätä kuulis rehellisesti jotta miltä kuulostaa. On kovan olonen peli muttei sikaa säkissä.. Kyllä halvan possun uskaltaa ostaa. Toimii hyvin yhteen tuon sun 5150-kaapinkin kanssa :) | |
![]() 13.08.2009 21:58:55 | |
duc: Kyllä halvan possun uskaltaa ostaa. Toimii hyvin yhteen tuon sun 5150-kaapinkin kanssa :) http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/582010 Tosiaan ihan tota meinasin, ei hinnalla pilattu kun ei edes päävahvistimeksi olisi tulossa. Sais vaan sopivaa "lofi"-meininkiä ja muuta kuin täyttä mättövä. Tollasen ku istuttais mun framuksen cobra-kaapin päälle niin kyllä lähtis. Mutta tässäpä onkin paha probleema, Blackstar, Tiny terror vaiko Blackheart? Orange on hyväsoundinen mutta tippuu säätävajavaisuudeltaan kyydistä heti.. Oiskohan hevi-ihmiselle sitten BS paree? | |
![]() 13.08.2009 22:03:51 | |
JAK: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/582010 Tosiaan ihan tota meinasin, ei hinnalla pilattu kun ei edes päävahvistimeksi olisi tulossa. Sais vaan sopivaa "lofi"-meininkiä ja muuta kuin täyttä mättövä. Tollasen ku istuttais mun framuksen cobra-kaapin päälle niin kyllä lähtis. Mutta tässäpä onkin paha probleema, Blackstar, Tiny terror vaiko Blackheart? Orange on hyväsoundinen mutta tippuu säätävajavaisuudeltaan kyydistä heti.. Oiskohan hevi-ihmiselle sitten BS paree? Sanoisin että olisi. Tiny Terrorin soundi on mainio, mutta gainia siinä on vähemmän mitä Blackstarissa. Ja mustasydämissä kait vielä vähemmän. Itellä on just tuollanen nuppi ja suosittelen kotivahvistimeksi, ja miksei satunnaiseen treenailuunkin. Puhtaat lähinnä saattaa loppua kesken rumpujen kanssa... | |
![]() 14.08.2009 08:31:32 | |
Muistaakseni täälläkin oli puhetta, mutta mulla tuossa testitilanteessa se vahvistin hurisi kokoajan aika isolla. Olikos tämä vika vai onko tuo vaan jotenki erityisen herkkä häiriöille? Testaushuoneessa oli loisteputkivalot katossa, mutta eipä kyllä ole koskaan mikään vahvistin noin paljon häiriötä ottanut. "I havent slept since I woke up." | |
![]() 14.08.2009 11:52:39 | |
Mulla ainakin on päinvastoin hiljaisempi hurinoiden suhteen kuin muut pikkuputkarit joita on tai on ollut. Loisteputkiakin kämpillä on joskus päällä samassa huoneessa, enkä ole huomannut sen vaikuttavan (tietty niissä on isoja eroja). Aivan täpöillä en ole tuota koskaan soittanut, mutta kohtuullisella bändivolyymillä ja vielä Telellä 4x12'' -kaapin kautta kyllä, enkä silloin huomannut pahempia hurinoita. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 14.08.2009 11:54:29 | |
Ei mullakaan ole hurissut ihmeemmin, oli sitten losteputket tai ei. | |
![]() 14.08.2009 13:08:00 | |
Ei hurise eikä narise mutta soitettaessa murisee kivasti joten liekö viallinen vai mikä on, oma stacki on tietokoneen vieressä eikä sekään vaikuta mitenkään. Olikos sulla joku spedu siinä kiinni vaiko suoraan skebasta nuppiin? SDMF | |
![]() 14.08.2009 21:56:07 | |
JAK: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/582010 Tosiaan ihan tota meinasin, ei hinnalla pilattu kun ei edes päävahvistimeksi olisi tulossa. Sais vaan sopivaa "lofi"-meininkiä ja muuta kuin täyttä mättövä. Tollasen ku istuttais mun framuksen cobra-kaapin päälle niin kyllä lähtis. Mutta tässäpä onkin paha probleema, Blackstar, Tiny terror vaiko Blackheart? Orange on hyväsoundinen mutta tippuu säätävajavaisuudeltaan kyydistä heti.. Oiskohan hevi-ihmiselle sitten BS paree? Pari rokkikeikkaa oon Les Paul + HT-5H + 4x12 kaappi -yhdistelmällä heittänyt eikä soundista ole kyllä kukaan valittanut. Lava vol noin klo 12 ja treeni vol noin klo 3. Puhtaalla kanavalla en soita joten siähen päätilaan en ota kantaa. | |
![]() 18.08.2009 08:31:37 | |
Grugi: Ei hurise eikä narise mutta soitettaessa murisee kivasti joten liekö viallinen vai mikä on, oma stacki on tietokoneen vieressä eikä sekään vaikuta mitenkään. Olikos sulla joku spedu siinä kiinni vaiko suoraan skebasta nuppiin? Suoraan johto kiinni. Ja hurina kuului enemmän pienellä soittaessa, koska se hurina oli "vakiovoimakkuudella". Eli kun volaa lisäili, niin hurina pysyi samana ja peittyi pikkuhiljaa sen MURINAN alle. "I havent slept since I woke up." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)