Aihe: Tokai kitarat
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17 18
tuskiz
23.08.2018 08:59:18
Mistä sait päähän että nuo korealaisia olisi?
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Epävirtuoosi
23.08.2018 09:45:21 (muokattu 23.08.2018 09:54:50)
tuskiz: Mistä sait päähän että nuo korealaisia olisi?

Eikö ALS- mallit ole korealaisia? Jos on jossain vaiheessa muuttunut niin seison korjattuna :)

E: Onhan tuo valmistusmaa näköjään vaihtunut aikoja sitten. Pahoittelut jos pilasin jonkun päivän.
Stone
23.08.2018 13:13:01

Metalkallo: Kantsii Stone kokeilla 50's wiring juotoksia, mulla ainakin herätti 57 classicit uuteen uskoon. 50's wiring tekee sen vintage soundin lisäksi, et kitaran volumea pakittamalla sointi pysyy kirkkaana eikä muhjuunnu kuten modernilla.

No...itseasiassa se on kollegalla työn alla mikkienvaihto operaatiossa ja siihen tulee sittenkin tuo 50's wiring. Lisäksi mikkien puolitukset ja uudet mallory tonepotikat.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
FastEddie
12.09.2018 16:30:51 (muokattu 12.09.2018 16:36:50)

Tulipahan sitten tutustuttua Tokai kitaroihinkin.

Kesällä myin Gibsonin Custom Shopin Les Paulin ja hankin Tokain Love Rockin tilalle.
Tai kaksi, koska en osannut päättää mitä haluan.

Torilla Tokait liikkuvat edullisiin hintoihin, valintani oli -94 vuoden LS malli (lienee LS45) ja uudempi LS100F. Yhtaishinta oli noin puolet Aidosta stankusta.

LS45; on hienosti säilynyt plain top, hieno kitara, hyvä soundi, hyvä soitettavuus.
LS100F; upea flamed kansi, soundillisesti mainio ja hyvä soitettavuus.
Molemmissa kitaroissa on mainion tuntuinen 59' tyyppinen kaula.
Molemmat kitarat ovat mitä mainioimpia soittajan kitararoita, jotka vetävät vertoja G-pajan tuotteille.

No, sittenmin kuitenkin myin LS100Fn. Miksi? Koska talosta löytyy kuitenkin Aito Lespa ja loppupeleissä, se kuitenkin vei hienon hienosti voiton laadullisesti. Enkä halunnut kiintyä tähän kitaraan liikaa.

LS45 jää taloon.

Tokait ovat siis minun kokemuksen mukaan loistavia kitaroita, ihan kaikilla mittapuilla.
Mutta mutta, jos haluaa Harvey Davidsonin, ei siinä Hondat auta...
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
Metalkallo
12.09.2018 21:46:45
Stone: No...itseasiassa se on kollegalla työn alla mikkienvaihto operaatiossa ja siihen tulee sittenkin tuo 50's wiring. Lisäksi mikkien puolitukset ja uudet mallory tonepotikat.

Eikös sulla tullut Duncanin 59 setti tuohon? Ne kyllä toimii todella hyvin 50's wiring:lla.

Meillä on sitten aika samanlaiset setupit Tokai lessuissa, kun mulla/kin 59 tallassa ja jazz kaulassa, molemmat myös puolitettavissa ja 50's wiring. :)
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
hallu
12.09.2018 21:53:03
FastEddie: ....................

Tokait ovat siis minun kokemuksen mukaan loistavia kitaroita, ihan kaikilla mittapuilla.
Mutta mutta, jos haluaa Harvey Davidsonin, ei siinä Hondat auta...

No ei auta joo. Jos haluaa hyvä prätkän, niin japskit on kyllä hyviä, mutta ei ne tosiaan mitään harrikoita ole. Tosin harrikkafetisistien mielestä uudet harrikatkaan ei ole riittävän harrikoita :-)..... pitää olla pannupää tai sohveli :-D.

Mutta aiheeseen palatakseni olen kyllä samaa mieltä asiasta.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Stone
13.09.2018 12:39:21

Metalkallo: Eikös sulla tullut Duncanin 59 setti tuohon? Ne kyllä toimii todella hyvin 50's wiring:lla.

Juu, mulla on 59' kaulassa ja lopuksi päädyin sittenkin JB tallaan, joka olikin mukavan artikuloiva/ napakka sinne.

Meillä on sitten aika samanlaiset setupit Tokai lessuissa, kun mulla/kin 59 tallassa ja jazz kaulassa, molemmat myös puolitettavissa ja 50's wiring. :)

Se puolitustoiminto on mielestäni tosi hyvä, joka lisää soittimen monipuolisuutta huikeasti. Alkaa hipoa melko huippua tämä kitara, ainoastaan jos tallan vielä vaihdan sekä luusatulan, niin siinäpä se.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
LaMotta
13.09.2018 12:46:32

hallu: No ei auta joo. Jos haluaa hyvä prätkän, niin japskit on kyllä hyviä, mutta ei ne tosiaan mitään harrikoita ole.

Japseista puuttuu mielikuva Amerikan way to livingistä sekä lain alapuolella elävästä itsenäisestä ja vapaasta desperadosta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
13.09.2018 16:55:04
LaMotta: Japseista puuttuu mielikuva Amerikan way to livingistä sekä lain alapuolella elävästä itsenäisestä ja vapaasta desperadosta.

Juurikin näin :-) sekä kitaroissa ettäprätkissäliikutaan vahvasti mielikuvien maailmassa ja toisinaan tavara on identieetin jatke. Toisaalta japsipyöriä voi tulla yllättävissä yhteyksissä vastaan esimerkkinä mainittakoon vaikka elokuva "harley Davidson ja Marlboromies" jossa elokuvan päähenkilö (Kurt Russelko se nyt oli?) ajeli koko rainan alkupuolen nimenomaan Yamahalla (olisko olut peräti virago). No toisaalta ennen leffan puoliväliä se ampui reiän pyöräänsä :-). Mutta siis on noita esimerkkejä muitakin missä japanilaiset customit ovat tunkeutuneet harrikoiden valtakuntaan. Myös prätkärakentelijoiden parissa japsipyörät ovat yllättävän suosittuja (johtuneeko hinnasta, varaosien saatavuudesta tai metrisistä mutterikannoista, mutta yhtä kaikki ).

Mutta yhtäkaikki kovin jätkä soittaa Gibsonia ja uskottavien osapäivädesperado ajelee harrikalla :-D
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Laulava Kylätohtori
13.09.2018 19:02:28
LaMotta: Japseista puuttuu mielikuva Amerikan way to livingistä sekä lain alapuolella elävästä itsenäisestä ja vapaasta desperadosta.

No ilmankos mä olen aina japsikitaroista tykännyt..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Metalkallo
13.09.2018 19:47:20 (muokattu 13.09.2018 19:50:06)
Laulava Kylätohtori: No ilmankos mä olen aina japsikitaroista tykännyt..

Niin minäkin. :)

Mulle made in Japan sanoo enemmän kuin USA, hinta on inhimillisempi ja laatu silti mainio.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
hallu
13.09.2018 20:07:41
Laulava Kylätohtori: No ilmankos mä olen aina japsikitaroista tykännyt..

Japseista tykkään minäkin ja arvostan ne yhtä korkealle kuin USA kitaratuotteet. Mutta ei nekään neutraaleja ole ja niihinkin liittyy oma romanttinen mielikuva kauniissa paperitalossaan hitaasti samurain kärsivällisyydella työskentelevä puuseppämestari hieromassa juuri tätä minun kitaraa äärimmäiseen täydellisyytensä :-)
Rämppy
14.09.2018 08:59:14
hallu: Japseista tykkään minäkin ja arvostan ne yhtä korkealle kuin USA kitaratuotteet. Mutta ei nekään neutraaleja ole ja niihinkin liittyy oma romanttinen mielikuva kauniissa paperitalossaan hitaasti samurain kärsivällisyydella työskentelevä puuseppämestari hieromassa juuri tätä minun kitaraa äärimmäiseen täydellisyytensä :-)

Ja mikä tärkeintä: nahkaessu päällä.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Kefiiri
14.09.2018 09:13:19
Muistanko väärin, vai oliko Made In Japan naureskelun aihe vielä 70-luvulla? Siihen suhtauduttiin kuten Kiinan tuotantoon nykyään.
En ole musiikin asiantuntija.
LaMotta
14.09.2018 09:27:00

hallu: Mutta ei nekään neutraaleja ole ja niihinkin liittyy oma romanttinen mielikuva kauniissa paperitalossaan hitaasti samurain kärsivällisyydella työskentelevä puuseppämestari hieromassa juuri tätä minun kitaraa äärimmäiseen täydellisyytensä :-)

Oma mielikuva Japanista on hitech-yhteiskunta johon liittyy lähes fanaattinen tarve tehdä kaikki laadukkaasti.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
fox
14.09.2018 09:43:57

Kefiiri: Muistanko väärin, vai oliko Made In Japan naureskelun aihe vielä 70-luvulla? Siihen suhtauduttiin kuten Kiinan tuotantoon nykyään.

Se oli sitä aikaa, kun keinonahkahousut kulkivat nimellä "Ibanez pants", kyllä. Eli varsinaisesti ennen tuota kuuluisaa "lawsuit era" -aikaa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rämppy
14.09.2018 12:07:27
Kefiiri: Muistanko väärin, vai oliko Made In Japan naureskelun aihe vielä 70-luvulla? Siihen suhtauduttiin kuten Kiinan tuotantoon nykyään.

Kyllä ihan yleisesti varoiteltiin, että varo halpoja japanilaisia kopioita. :D
In Finland we have this thing called "diu diu".
delorean
14.09.2018 12:31:28
Onneks mulla on jo valmiiksi niin iso muna ettei sen takia tartte soittaa Gipsonilla...
Lonesome
14.09.2018 12:53:02
Rämppy: Kyllä ihan yleisesti varoiteltiin, että varo halpoja japanilaisia kopioita. :D

Näin. Tosin se oli todellinen "upgrading", kun siirtyi italialaisesta Ekosta Ibanezin Roadsteriin. Se, miten hyvä kitara tuo v. -79 kiinteätallainen strato oli jäi vähäisen soittotaidon varjoon. Toki se piti aitoon Gibsoniin vaihtaa, käytettyyn "The SG" SolidGuitariin.

Ja ihan pimennossa täällä oltiin, miten hienoja härskisti kopioituja kitaroita Japanissa tehtiin omille markkinoille ilman lawsuit-ongelmia. Nykyisin tulee soiteltua enimmäkseen Tokain valmistamalla "stone-logo" Fernandes-stratolla. Tykkään.

Mutta Morrikset, Diat ja mitä näitä nyt oli. Kyllä varoiteltiin... :D
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
fox
14.09.2018 13:34:25

Lonesome:
Mutta Morrikset, Diat ja mitä näitä nyt oli. Kyllä varoiteltiin... :D

Etupäässähän noilta "tukkureilta" eli myyjätahoilta/brändinomistajilta tuotiin ns. "halvemman pään" malleja Euroopankin markkina-alueelle. Eipä niillä mallisarjojen yläpään soittimilla oikein ollut saumoja käydä kaupaksi. Kyllähän sitten noitten keskihintaistenkin markkinat luisui tuonne itäisten maitten soittimien suuntaan, kun noita länsimaisia keskihintaluokan merkkejä alkoi kaatuilemaan, vaikka nyt EKOn Recanatin tehdas. Ja samaa menoa oli tuolla lännempänä. Niinkuin vaikka tuolla toisessa aiheessa käsitelty Kay/Harmony, brändi myytiin Japaniin ja valmistus loppui jenkeissä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)