Aihe: Kunnon delay?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
fridgebuzz
06.02.2008 11:39:36

Onkohan sellaista spedua tehtykään, josta saisi pelkästään tuollaisen soundin?? Jos on niin mikä??

Tuon ominaisuuden nimi on siis "ducking". Eli delay ikäänkuin väistyy signaalin tieltä. Löytyy esim. erinomaisesta nyt jo vanhemmasta Korgin 301dl Dynamic Echo -pedaalista (http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=38), mutta ilmeisesti muuten melko harvinainen pedaaleissa. Ilmeisesti löytyy ainakin Line 6:n DL-4:sta sekä Echo Parkista?
Tee
06.02.2008 19:39:48
Tuon ominaisuuden nimi on siis "ducking". Eli delay ikäänkuin väistyy signaalin tieltä. Löytyy esim. erinomaisesta nyt jo vanhemmasta Korgin 301dl Dynamic Echo -pedaalista (http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=38), mutta ilmeisesti muuten melko harvinainen pedaaleissa. Ilmeisesti löytyy ainakin Line 6:n DL-4:sta sekä Echo Parkista?

Echo Parkissa oli ainakin, voisi melkein kuvitella sen sitten löytyvän isoveljestäänkin.
Pulu ja patsas.
Swan
07.02.2008 16:51:44
Voi herranjestas pojat. Lopettakaa.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
Disney-huone avattu!
>-)))> #26
S.M.A.K.
Hotlicks
07.02.2008 17:15:18
Etsintä on päättynyt.

Pakko hiukan hämmentää, että jos ei sittenkään olis ihan varmaa...

http://web.eventide.com/AudioDivisi … Products/StompBoxes/TimeFactor.aspx

Tostahan oli uusimmassa Riffissäkin arvio. Muutoin varmasti harkinnan arvoinen, mutta tuo 5:lla alkava hintalappu rauhottaa aika nopeasti.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Tami
11.01.2012 19:53:05

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1434 päivää vanhaan ketjuun!....

Ketjua on nyt luettu ja siitäpä nousi mieleen kysymys.

Mulla on vahvistimen rinnakkaisloopissa delay (boss-re-20) ja kiusalliseksi tekee polkimen ongelma/ ominaisuus.... eli polkaistaessa delay päälle, laskee kokonaisvolyymi ja tietysti toisinpäin. Tätä voi tietysti kompensoida esmes volyymipolkimella, mutta pärjäisinkö paremmalla delaylla..?
Eri asetusten ruuvailu Bossista ei auta tähän ongelmaan.

Olettekos huomanneet samanlaista ongelmaa esmes nova delayssa, tai MP:n deep bluessa? Eli onko siis syytä suunnata delayostoksille.
Hakusessa on kuitenkin rautalangasta hevitiluun taipuva laite käytettäväksi rinnakkaisloopissa. MIKÄ?

Ja jos teillä on myynnissä sopiva delay juuri minulle, niin iskekääpäs tarjousta ;D
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Andy J.
12.01.2012 12:33:30
Tami: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1434 päivää vanhaan ketjuun!....

Ketjua on nyt luettu ja siitäpä nousi mieleen kysymys.

Mulla on vahvistimen rinnakkaisloopissa delay (boss-re-20) ja kiusalliseksi tekee polkimen ongelma/ ominaisuus.... eli polkaistaessa delay päälle, laskee kokonaisvolyymi ja tietysti toisinpäin. Tätä voi tietysti kompensoida esmes volyymipolkimella, mutta pärjäisinkö paremmalla delaylla..?
Eri asetusten ruuvailu Bossista ei auta tähän ongelmaan.

Olettekos huomanneet samanlaista ongelmaa esmes nova delayssa, tai MP:n deep bluessa? Eli onko siis syytä suunnata delayostoksille.
Hakusessa on kuitenkin rautalangasta hevitiluun taipuva laite käytettäväksi rinnakkaisloopissa. MIKÄ?

Ja jos teillä on myynnissä sopiva delay juuri minulle, niin iskekääpäs tarjousta ;D

Mullahan ei luupillisia vahvistimia olekaan eikä Nova Delaytakaan enää, mutta olen kuullut, että rinnakkaisluupit ja Nova eivät tule keskeään toimeen, johtuen siitä, että Nova ajaa kuivankin signaalin AD/DA --muuntimien läpi, josta syntyy TODELLA pieni latenssi. Latenssi on niin pieni, että sitä ei sinällään huomaa, mutta rinnakkaisluupissa tämä aikaansaa chorusmaisen efektin.
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
Laulava Kylätohtori
24.07.2012 14:47:18 (muokattu 24.07.2012 14:47:43)
Mietinpä tuossa, jos vaihtaisi Carl Martinin Red Repeatin MXR:n Carbon Copyyn. Kannattaako? Onko mitään järkeä?

Red Repeat on toisaalta hyvä ja siinä on kaikki, mitä delayltä tarvitsen, mutta koko saisi olla pienempi. Carbon Copy olisi pienempi ja yhtä yksinkertainen käyttää (en halua mitään 100 eri ominaisuutta/moodia), mutta siinä olisi myös se modulaatio-nappi. Onko siitä mihinkään?

Kommentteja Red Repeat vs. Carbon Copy?
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
rheinone
24.07.2012 14:57:08
Laulava Kylätohtori: Mietinpä tuossa, jos vaihtaisi Carl Martinin Red Repeatin MXR:n Carbon Copyyn. Kannattaako? Onko mitään järkeä?

Red Repeat on toisaalta hyvä ja siinä on kaikki, mitä delayltä tarvitsen, mutta koko saisi olla pienempi. Carbon Copy olisi pienempi ja yhtä yksinkertainen käyttää (en halua mitään 100 eri ominaisuutta/moodia), mutta siinä olisi myös se modulaatio-nappi. Onko siitä mihinkään?

En oo kokeillu Red Repeatia, mutta tykkään Carbon Copyn saundista. Se taklaa tarpeisiini täysin.

Modulaatio-nappi on ihan jees lisämauste. Mieto chorus se vissiin lähinnä on.
I've got the devil in my blood tellin' me what to do (And I'm all ears)
gator
25.07.2012 14:39:30
Laulava Kylätohtori: Mietinpä tuossa, jos vaihtaisi Carl Martinin Red Repeatin MXR:n Carbon Copyyn. Kannattaako? Onko mitään järkeä?

Mun mielestä Carbon Copy on aikas tunkkaisen kuuloinen spedu, enkä tarkoita tällä mitään analogilämpöä. Red Repeat taasen hemmetin hyvä spedu, josta en paljon valitettavaa löydä, varsinkaan ton hintaluokan laitteeks.
choppari
25.07.2012 19:35:05

Mulla on red repeat ja siinä on kyllä hyvä tone-säätö ja hyvät soundit muutenkin. Se saisi kyllä olla fyysisesti pienemmän kokoinen, saisi pedaalilautaa vähän tiivistettyä.
Olen ajatellut hankkia esim. Tc electronicsin flashbackin tai line6 echo parkin, olisi ominaisuuksia ja sopiva koko mutta enpä tiedä sitten
ras ta far i
25.07.2012 21:12:14
Pisteet Boss RE-20:lle vaikka ne delayn hännät soikin, kun painaa dilsan offille (mun mielestä tosi hyvä ominaisuus). Ostin tommosen heti, kun kaupasta moinen löytyi ja siihen vielä expression pedaalin ja avot, eipä ole tarvinnut vaihtaa. On tap tempo, yhden tahi useamman nauhapään viivettä, eq viiveelle ja erittäin kestävä paukkaus. Tuli pedaalilautaan jäädäkseen. Mulla oli myös noita Carl Martin Red Repeateja kolme kappaletta, sain siis aina uuden edellisen lauettua, mutta kolmannen lauettua en jaksanut enää niitä palautella, jostain käsittämättömästä syystä eivät kestäneet mun käyttöä, ei siis omiaan luomaan luottamusta kyseiseen kapistukseen.

Itselleni RE-20 on melkeinpä instrumentti ja käytän sitä paljon pitkien vellovien ambient-massojen rakenteluun, ei oo loopperi mut ei tarttekaan, tykkään siitä jatkuvasta muuttuvuudesta , mutta myös perinteisiin rautalanka/ rock släbäreihin ja tietty dubbailujuttuihin. Suosittelen.
Laulava Kylätohtori
27.07.2012 21:37:27
Ok, eli kuulostaa siltä, ettei kannata ainakaan sokkona lähteä vaihtamaan...

Kiitän osallistujia valistavista viesteistä....
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)