Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
this1sux
07.08.2007 22:47:24
Miks muuten ton mun styrkkarin takana ei ole verkkoa, vaan pelkästään sellanen poikkitanko tyyliin -> http://www.ascendancymusic.com/images/ebay2/dual/9.jpg

Onks tollasta käytetty ainoastaan vanhemissa Rectoissa?

Tollasia ne kai vain on, mulla ainakin.

Onko muuten joku keksinyt hyvää tapaa vaihdella etuasteputkia ilman että joutuisi nyppimään pääteputkia? Meikästä se menee ainakin vähän turhan ahtaaksi pujotteluksi.
lalalaa
Ben_D
07.08.2007 23:15:22 (muokattu 07.08.2007 23:38:18)

Tollasia ne kai vain on, mulla ainakin.

Onko muuten joku keksinyt hyvää tapaa vaihdella etuasteputkia ilman että joutuisi nyppimään pääteputkia? Meikästä se menee ainakin vähän turhan ahtaaksi pujotteluksi.

Mä olen nähnyt sellasia, jossa on verkko takana....samapa tuo...mulla on suojahuppu styrkkarin päälle.
http://www.myspace.com/fiercemetal
p_ofony
07.08.2007 23:42:11

Mä olen nähnyt sellasia, jossa on verkko takana....samapa tuo...mulla on suojahuppu styrkkarin päälle.
Mun Triplessä on verkko. Oliskohan noissa uusissa 3ch vehkeissä verkko ja 2ch versioissa sitten se tanko.
gear-A-holic
Werihukka
08.08.2007 00:31:01

Mulla on 2ch versio ja verkko.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Werde
08.08.2007 15:47:56
Olen juuri saanut käsiini huippusalaista materiaalia Pofonyn tuoreista nauhoituksista, äänessä 3Recto, Stiletto3 ja Framus Dragon. Voin kertoa että toimii, jäätävä valli.
Dead men tell no tales.
Werihukka
08.08.2007 15:53:55 (muokattu 08.08.2007 16:44:02)

Olen juuri saanut käsiini huippusalaista materiaalia Pofonyn tuoreista nauhoituksista, äänessä 3Recto, Stiletto3 ja Framus Dragon. Voin kertoa että toimii, jäätävä valli.

Tahtoo kuulla myös. :)

Edit: Testasin nyt tuota chstyle modern, orange kanava ja gain täysille... En ois ikinä uskonu, että tästä saa tämmöstäkin saundia... Kunnon Tarot-saundit lähtee siltään ilman boosteja. Ihan kun vanha Marhall jonka edessä joku OD-purkki. Aivan taivaallinen saundi. Täytyy hyödyntää kun äänittelee kamaa.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Ben_D
08.08.2007 19:52:08

No johan on sekasotku :) Eiks Rectosta tai Framuksesta olis lähteny yksistään tarpeeks hyvä jytke?
Lärvätsalo
08.08.2007 23:32:59
On se kumma että täällä valitetaan että mesassa on löysä saundi mutta esim Master Of Puppetsin kitarasaundit ovat kyllä kaikkien aikojen tiukimmat, ja nehän on soitettu mesalla...
DZN
08.08.2007 23:39:10 (muokattu 08.08.2007 23:40:12)
On se kumma että täällä valitetaan että mesassa on löysä saundi mutta esim Master Of Puppetsin kitarasaundit ovat kyllä kaikkien aikojen tiukimmat, ja nehän on soitettu mesalla...

Ja ensinnäkin, oletko lukenut koko threadin? Jos olisit, tuollaista kommenttia ei olisi tullut.
Toiseksi, kyse oli Stilettosta ja Rectosta, ei Mark-sarjan laitteista.

Tervetuloa M.nettiin. Olkoon ensimmäinen päiväsi täällä viihtyisä.
Aka. Dino and 6077dino
Painajaismainen
08.08.2007 23:42:25 (muokattu 08.08.2007 23:44:49)

Rupesin miettimään että eikait ne Mesoja jo silloin käyttäneet, mutta MoP:in kansilehtinen varmisti asian.

edit: Ei ollutkaan aiheeseen liittyvää.
Tässä tapauksessa pieni ei ole kaunista.
oiva tumpeloinen
08.08.2007 23:43:20

Eipä tainnut vielä silloin Rectot jyrätä kuvioissa.....
trih
09.08.2007 00:11:17
Eipä tainnut vielä silloin Rectot jyrätä kuvioissa.....

No eipä ei. Vaan nämä:

* Mesa Boogie Mk IIC+
* Mesa Boogie Quad Preamp
* Marshall JCM 800
* Marshall JMP Heads
* Marshall 4x12 with 65 watt speakers
* Furman PQ4 parametric EQ
* Ibanez multi-effects box
* Mesa Boogie Heads slaved into Marshalls
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
p_ofony
09.08.2007 09:54:35

No johan on sekasotku :) Eiks Rectosta tai Framuksesta olis lähteny yksistään tarpeeks hyvä jytke?

Ei suinkaan sekasotku vaan taivaallinen yhdistelmä. Kai me nyt oltais jätetty narulle yksistään Recto tai Framus jos se olis ollu parempi ku noi kaikki yhdessä, vaan kun ei ollut. Eikä tuo 3 raitaa kitaraa nyt mikään iso määrä ole, kun ne vaan soittaa tiukasti yhteen niin toimii kun häkä!
gear-A-holic
Terry Pantheras
09.08.2007 10:07:22
Ei suinkaan sekasotku vaan taivaallinen yhdistelmä. Kai me nyt oltais jätetty narulle yksistään Recto tai Framus jos se olis ollu parempi ku noi kaikki yhdessä, vaan kun ei ollut. Eikä tuo 3 raitaa kitaraa nyt mikään iso määrä ole, kun ne vaan soittaa tiukasti yhteen niin toimii kun häkä!

Kuulostaa kiintoisalta... Mitä kanavia mistäkin nupista, jos pieni teollisuusvakoilu näin Framuksen omistajana sallitaan? :)
I pity the fool!
Ben_D
09.08.2007 10:59:15 (muokattu 09.08.2007 11:14:16)

Eikä tuo 3 raitaa kitaraa nyt mikään iso määrä ole, kun ne vaan soittaa tiukasti yhteen niin toimii kun häkä!

No ei ole ei....me äänitettiin viimeks 4 komppiraitaa...2xMesa, 2xENGL. Harvemmin vaan olen kuullut äänitettävän kolmella eri styrkkarilla komppiraitoja, mutta pääasiahan on lopputulos.
Lärvätsalo
09.08.2007 11:42:28
No ei ole ei....me äänitettiin viimeks 4 komppiraitaa...2xMesa, 2xENGL. Harvemmin vaan olen kuullut äänitettävän kolmella eri styrkkarilla komppiraitoja, mutta pääasiahan on lopputulos.

Jos on pofonyllä noin komiat työkalut niin pitäähän sitä laittaa ne hyötykäyttöön. :)
Ben_D
09.08.2007 11:45:08

Nyt testasin Mesan EMG-81 mikeillä ja laulaahan se ehkä vieläkin mukavammin kun SD SH-6:lla. Red kanava kuulostaa todella jyrältä ja gainia on vaikka muille jakaa, mutta eniten olen yllättynyt tosta Orange kanavan turboahdetusta Marshallista.
p_ofony
09.08.2007 11:53:11 (muokattu 09.08.2007 12:27:49)

Kuulostaa kiintoisalta... Mitä kanavia mistäkin nupista, jos pieni teollisuusvakoilu näin Framuksen omistajana sallitaan? :)

Triplestä punainen kanava ja framuksesta Lead kanava. Molemmissa boosterina Bad Monkey. Triplessä oli bold moodi ja diodit päällä. Stiletosta revittiin sitten semmonen keskiääninen vähän "epätarkempi" soundi siihen keskelle myöskin boostattuna apinalla. Syksyn mittään noista yks biisi ilmestyy tonne meidän MySpacen sivustoille, eli sinne sitten ihmettelemään.

EDIT: Ja nuo kaikki ajettiin ENGLin Standard kaapin läpi, joka on ladattu V60 elementeillä. En itse oikein tykkää V30 elementeistä, joten Mesan kaappi sai jäädä nauhoituksista pois.
gear-A-holic
Detox
09.08.2007 12:35:20

Miks muuten ton mun styrkkarin takana ei ole verkkoa, vaan pelkästään sellanen poikkitanko tyyliin -> http://www.ascendancymusic.com/images/ebay2/dual/9.jpg

Onks tollasta käytetty ainoastaan vanhemissa Rectoissa?

Kyse ei ole vahvistimesta vaan suomen tiukasta lainsäädännöstä. Sähkölaitteet pitää olla hyvin suojattu eikä sinne "konehuoneeseen" saa vahingossakaan päästä käsiksi. Siksi suomiversioissa on aina joku "grilli tai ritilä" edessä. Muualla ne ei ole niin tarkkoja noista joten esim. jenkkiversioissa ei ole kuin tollanen tanko suojaamassa putkia pahimmilta iskuilta.

Mun mielestä ainakin ihan hyvä että verkko suojaa putkia ettei roudatessa mikään pääse sinne sohaisemaan. Mark IV:ssä on kanavan vaihtaja sijoitettu nerokkaasti taakse putkien suojaksi. Soittaessahan se on sitten ihan paljas mutta tuulettuupahan paremmin ;)
Mesa 4 Life!
Detox
09.08.2007 12:39:39

Nyt testasin Mesan EMG-81 mikeillä ja laulaahan se ehkä vieläkin mukavammin kun SD SH-6:lla. Red kanava kuulostaa todella jyrältä ja gainia on vaikka muille jakaa, mutta eniten olen yllättynyt tosta Orange kanavan turboahdetusta Marshallista.

Joo mainitsinkin että Mesa & EMG-81 = Match made in Heaven (or Hell if you prefer). Ainakin ahtojuntta -kamaan. Voishan sitä itsekin testata tuota SH-6:sta mutta epäilen että tulee EMG:stä luovuttua. Olis kiva kuulla jonkun kokemuksia siitä DiMarzion D-Sonic:ista Mesan kanssa...
Mesa 4 Life!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)