Aihe: Hei, ostin taas kitarakamaa!
1 2 3 4 5108 109 110 111 112122 123 124 125 126
oiva tumpeloinen
16.09.2008 11:11:53
Korjaan velipojan puolesta. :) Eli tuo bonnien kaula on tosiaan periaatteessa täyteläinen, mutta koska se on naiselle tehty (tai ihan sama miksi, mutta..) siinä on jotenkin kaikin puolin ''pienemmän kaulan'' fiilis. Eli tällainen keskimittaisen käden peukalo yltää helpommin painamaan bassokieliä henkka-tyyliin jne. En tiedä tajusiko tästä mitään, mutta mielestäni tuo on yksi parhaista stratokauloista, jota olen pidellyt. Ei siis ole mikään pölkky-D kuten srv:ssä. Eikä siinäkään ole vielä mitään verrattuna kunnon tukkiteleen tai lespaan... HYVÄ KAULA ON!! :)

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Sulla kun oli se PRS (millä prosiililla?), niin miltä tuo tuntuu siihen verrattuna? Radius on varmasti eri, mutta miten kaulan paksuus ja muoto?
spedu ray
16.09.2008 11:25:10
Se oli sitä vähän nopeempaa PRS-kaulaa eli suht ohut prs:ksi. Ei voi verrata kyllä yhtään. Stratokaula on stratokaula. Itse tykkään noista mun fendereitten kauloista enemmän. Ei oikein muut merkit kolahda, tähän olen päätynyt.
Fender+Monster=OK
Pantse
16.09.2008 17:52:41
Eilisenä iltapäivänä kitaraperheeseen liittyi torilta bongattu Ibanez USRG10. Kiitoksia vielä myyjälle nopeasta toimituksesta, tällä kitaralla kelpaa kyllä riffitellä:) SG löysi haastajansa, aika näyttää, kumpi kitara jää ykköskepiksi. Täytynee pistää kuvia nettiin lähipäivinä, on se vaan niin perhanan nätti.
Mielestäni pullaan tukehtuminen ei olisi lainkaan hassumpi tapa kuolla.
Fiz
17.09.2008 08:29:13
BKP:n Nailbombit tupsahtivat postista ja ne saatiin vihdoin viimein asennettuakin. Mikkien mukana toimitettu väärä kytkentäkaavio aiheutti pientä hämminkiä, mutta lopulta sain BKP:n Timiltä oikean kaavion ja sitten mikit saatiinkin helposti kiinni.

Mikit siis menivät tuohon kukkaJEMiin PAF Pro:n tilalle. Keskimikiksi otin Trilogy Suiten. Pinkit osat vaihtuivat kauttaaltaan mustiin, kun nuo pinkit potikat olisivat näyttäneet vaan vähän hassuilta ilman pinkkejä mikkejä..

Noh, asiaan. Voi herran jestas mikä soundi. Kyllä nyt taitaa unelmakitara olla aika lailla kasassa. Mikit erottelee ja potkii aivan eri tavalla ku PAF Pro:t ja mikä hienointa, kliinit soundit kuulostavat todella paljon tukevimmilta. Nyt kelpaa :)
jo_tu
17.09.2008 09:40:32 (muokattu 17.09.2008 13:01:46)
ostin konkkia ja vastuksia, ja hupsis, superbass kloonista tuli 50w 1987 superlead ja matchless lightningistä vahvasti oskilloiva 15w trainwreck liverpool... ;D

pitänee rakennella täysin leiskan mukaan uudelleen tuo liverpool, oikaisin ilmeisesti väärissä kohdissa...

Edit: ja niin, virhehän se sieltä layoutista löytyi, mutta nyt toimii, niinkuin pitääkin..
Tumppi38
17.09.2008 11:34:48
Pitihän se taas alistua GAS:n voiman edessä (Häv möösi pliis) ja hommata VOX:n nupin lisäksi tuo virallinen VOX:n Celestion alnico blue 12" kaiutin ! Perskules että soundaa hyvältä. Tosin piti luopua ensin Marshallin 1922 kaapista mutta kyllä se kannatti. Toki ohessa sorruin ostamaan pari uutuus spedua Digitechiltä Hardwire Valve Distortionin ja Tube Overdriven, ovat pojat perskuleet oppineet tekemään pedaaleja..etää gas gas gas vaan..
Etäisyys antaa välimatkaa !
Krice
17.09.2008 15:32:44

Kieliä ja plektroja. Ostin kokeeksi Dunlop Teckpickin joka on tehty alumiinista ja se yllätti positiivisesti. Jotkut voi soittaa ihan millä muovipalalla tahansa, mutta minulle plektran kanssa säätäminen on ollut tosi tarkkaa puuhaa. Ultex on poistanut tuskaa, mutta Teckpick on myös hyvä. Kielten kuluminen on tosin ehkä nopeampaa, kun taitaa ennemmin kielet kulua kuin plektra.
arppah8
17.09.2008 15:44:44

Kieliä ja plektroja. Ostin kokeeksi Dunlop Teckpickin joka on tehty alumiinista ja se yllätti positiivisesti. Jotkut voi soittaa ihan millä muovipalalla tahansa, mutta minulle plektran kanssa säätäminen on ollut tosi tarkkaa puuhaa. Ultex on poistanut tuskaa, mutta Teckpick on myös hyvä. Kielten kuluminen on tosin ehkä nopeampaa, kun taitaa ennemmin kielet kulua kuin plektra.

Noi Teckpickit kyllä kuluvat kanssa aika nopsaan teräväreunaisiksi ja värjäävät sormet. Joskus kokeilin noitakin. Paras vastaantullut metallipleku tähän mennessä on ollut jonkun mystisen S&B-firman hopeanvärinen lärpäke, joka tosin piti hioa kärjeltään JazzIII-muotoon kun olen siihen tottunut. Vaasasta noita ostin joskus. Ei kulu ja tuntuu hyvältä, jännä juttu on se että pito sormiin on hemmetin hyvä. Jos löydät jostain niin tsekkaa ihmeessä.

Niin ja Dava Control- plekun metallikärkinen versio on aika jees kanssa.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
jussimus
17.09.2008 16:24:07 (muokattu 17.09.2008 17:08:57)
Squierin Classic Vibe Tele saapui vihdoin taloon. Uskomattoman hyvä hinta/laatu-suhde, ei voi muuta sanoa!
Broadcaster
17.09.2008 16:40:50
Uskomaton hinta/laatu-suhde

Hehe, kuinkahan kauan menee, ennen kun joku alkaa taas viisastelemaan :)
Antti1
17.09.2008 16:53:26
Hehe, kuinkahan kauan menee, ennen kun joku alkaa taas viisastelemaan :)

Ei siinä näköjään kovinkaan kauaa menny... Samaa sä ajattelet mielessäs kuitenkin, turha kieltää!

On se hyvä varmaan, unohtakaa noi suhteet toteamuksistanne. ;)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Broadcaster
17.09.2008 18:29:00
Ei siinä näköjään kovinkaan kauaa menny... Samaa sä ajattelet mielessäs kuitenkin, turha kieltää!

On se hyvä varmaan, unohtakaa noi suhteet toteamuksistanne. ;)

Mä olin itse ihan vilpittöimin mielin, mutta toi lausahdus saa vähän joka ketjussa aikaan häsmäkkää :)
masterhat
17.09.2008 19:13:32 (muokattu 17.09.2008 19:14:25)
jaahas, kävin today tsigaamas paikallisen musaliikken telet, ni mukaan tartui ibanezin 15w trankkucombo with reverb, 50 eur käytettynä. Tuon kautta on mukavampi soittaa sohvalla töllöä kasellessa, kuin valve junnun kanssa. Microcubella oli huntti hintaa, ja soundillisesti nuo on kaikki samanlaisia, joten mielestäni ihan muksu löytö...
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
Krice
17.09.2008 19:13:38

Noi Teckpickit kyllä kuluvat kanssa aika nopsaan teräväreunaisiksi ja värjäävät sormet. Joskus kokeilin noitakin.

Eikä se ollutkaan kovin hyvä, kyllä ultex on vaan paras.
Artist
17.09.2008 19:15:50

Itse ostin eilen pari Teckpickiä kokeeksi, alumiinia nämä joo on. Oisin halunnut messinkisen tai vielä mielummin kuparisen plekun. Normaalista soitan isolla muoviplekulla, mutta metalliplekuja tarvitsee tiettyyn soundiin.
"Ei hevoshulluille tai NKOTB-faneille"
arppah8
17.09.2008 19:20:39

Itse ostin eilen pari Teckpickiä kokeeksi, alumiinia nämä joo on. Oisin halunnut messinkisen tai vielä mielummin kuparisen plekun.

Mullon yksi kuparinenkin, mistä lie olen sen saanut. Sekin on aika hyvä. Skitsoilen vaan kielien kulumisen kanssa ja tyydyn JazzIII XL-plekuihin, joka on paras muovilärpäke. Jahka tekevät Ultexista samankokoisen version niin täytyy tsekata kestääkö se oikeesti kulutusta niin hyvin kuin väittävät.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Karipiirto
17.09.2008 19:46:12

Otelauta ja kaularauta tuli hommattua käynnissä olevaan tele-projektiin. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Megalomania
18.09.2008 15:39:20
Peavey Valveking 212 tuli hommattua tässä männä viikolla bändisoitteluun.
Mr. Speed
18.09.2008 22:11:17
Alustavasti sovittu vaihtokauppa. Oma ENGL Savage lähtenee, ja tilalle luultavasti tulee Mesa Dual Recto. Savagesta puuttu se jokin, jonka toivon Jenkistä löytäväni.
Telecaster on ruma kitara.
slapvete
18.09.2008 22:45:15
DOD Delay, Whammy IV, Fuzzfactory, vanha Twin Reverb... loppuvuosi selibaatissa kamahuorauksen suhteen. Ehkä.

Ostakaa pois mun seiskakielinen.
51% motherfucker, 49% son of a bitch
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)