Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5106 107 108 109 110121 122 123 124 125
Kapuli14
18.06.2009 15:24:43
Landstr: Itsellä meni ainakin tästä nyt pointti aivan ohi.
Sori siis rumpali kun en ole xD
Full Throttle
18.06.2009 17:23:47
Antti1: Missä kohtaa se tyhmä kommentti myyjältä tuli?
Ei välttisti tyhmä kommentti, mutta huono kokemus oli. Tää ketju näyttäs olevan täynnä offtopicia jos otsikkoa viilataan noin tarkasti.

Antti1: Ellet nimenomaan osoittanut jotain tiettyä settiä, niin ei tuokaan ole lainkaan typerä kysymys. "Hb" kielet kun voi olla minkä tahansa paksuiset, kunhan niissä on vähän normaalia paksummat alakielet suhteessa muihin.

Noju, kyseessä sellanen pieni musapulju pienessä kaupungissa, ei siellä todellakaan myydä muita heavy bottomeita ku Ernie Ballin "Skinny top heavy bottom".
Viha saa minut väittelemään. Väittely tekee minut vihaiseksi.
horseface
18.06.2009 22:24:08
Full Throttle: Ei välttisti tyhmä kommentti, mutta huono kokemus oli.

Varmaan on elämä vaikeaa, jos on noin arka kukka.
Oli miten oli, näin on!
Full Throttle
19.06.2009 01:39:05
horseface: Varmaan on elämä vaikeaa, jos on noin arka kukka.

ei oo pakko lukee foorumia jos ei kiinnosta.
Viha saa minut väittelemään. Väittely tekee minut vihaiseksi.
koponen
19.06.2009 10:39:27 (muokattu 19.06.2009 10:39:34)
pekurides:Vähän sama kuin asiakas sanoo että 10. setti kiitos..

Kyllä "kymppisetti" on 10-46 ja "ysisetti" 9-42, vaikka maailma onkin täynnä kainelaisia sekopakkauksia. :)
I'm endorsed by Marshall
Väsykäsi
25.06.2009 00:33:47
Tälläistä kävi tänään:

Minä: Onko teillä pedaalien välijohtoja.

Myyjä: Onko sulla montakin samanlaista pedaalia? Mulla olis tässä tälläisiä plugeja mitkä vaan laitetaan pedaaliin.

Minä: Eiku piuhaa tarttis saada omasta mielestä käytännölisempiä

Myyjä: Onko puoltoista metriä sopiva?

Minä: Aivan liikaa. Pedaalien etäisyys laudalla/lattialla 5cm.

(Myyjä selaa hyllyä ja antaa Fenderin lyhyen n. 10cm pitkän (kalliin) puhelinpiuha välijohdon.)

Myyjä: Tossa olis tommonen.

Minä: Eiku pitäis olla irrotettavilla plugeilla että voi korjata jos tulee jotain häikkää.

Myyjä ojentaa 27 euroa maksavan välipiuhan ja toteaa: entäs tollanen

Minä: Taitaa olla markka-aikaa tuo hinta.

Myyjä naurahtaa ja toteaa: Ei valitettavasti, se on helvetin kallis mutta varmasti hyvä.

Minä: Mulla on kymppi rahaa ja kaks piuhaa pitäis saada.

Myyjä antaa hyllystä fenkun normin välijohdon hinta 9e.

Minä: Eikun kaks pitäis saada eikä kaiken lisäks oo Fenderin piuhoista kauheen hyviä kokemuksia (muutaman saanut rikki).

Myyjä pyysi odottamaan ja lähti käymään varastossa siellä ei ollut mitään.

Myyjä: Ojentaa 2 kengännauhaa (tiedätte kyllä mitä ne on) ja sanoo tollasen saa euron zipale.

Minä: Ei kiitos noista olen pääsemässä eroon.

Myyjä: Sitten ei ole muuta valitan.

Kyllähän myyjältä tuo oli mahtavan asiallista että yritetään tarjota monia vaihtoehtoja peukut jos satut lukemaan! Mutta se ettei liikkessä ollut sopivia välipiuhoja mitkä sentään ovat ihan perustavaraa ei ollut. Kuka arvaa mikä liike?

Ps: Kävelin sitten Deluxeen ja ostin sieltä kaks cordialin piuhaa aikaa asiointiin meni minuutti. Yllä olevaan aika lailla enemmän.
Sairaan hidas, mutta värikäs ;)
rintapek
25.06.2009 01:01:09

Väsykäsi95:
Minä: Mulla on kymppi rahaa ja kaks piuhaa pitäis saada.

Sit se tyhmä kommentti myyjältä?
One kind of music only - the good kind
Väsykäsi
25.06.2009 01:05:49
No vähän off topicicsi meni kun se tyhmä kommetti jäi uupumaa.
Dunga
25.06.2009 08:32:20
Kuka arvaa mikä liike?

Miten tosta pitäs moinen päätellä? Myyjällähän oli sopivia piuhoja mutta sä oot liian ronkeli/persaukinen ;)
War... war never changes.
Murgo
25.06.2009 08:43:15

Väsykäsi95: No vähän off topicicsi meni kun se tyhmä kommetti jäi uupumaa.

No, olihan siellä ehkä yksi hiukan hassu kysymys Myyjä: Onko puoltoista metriä sopiva? mikäli oli siis jo tehty selväksi että kahden pedaalin välipiuhaa haetaan. Tietysti voihan joku käyttää puolentoista metrin piuhaa siinäkin, mutta useimmat ei :)

Parhaiten muuten saa juuri sellaisia piuhoja kuin haluaa kun ostaa piuhaa metritavarana ja irtoplugeja ja kolvaa itse. Tai jos ei kolvi pysy kädessä niin onhan sitten näitä "irtopääpiuhoja" kuten George L.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
arppah8
25.06.2009 08:45:52

Murgo: No, olihan siellä ehkä yksi hiukan hassu kysymys mikäli oli siis jo tehty selväksi että kahden pedaalin välipiuhaa haetaan. Tietysti voihan joku käyttää puolentoista metrin piuhaa siinäkin, mutta useimmat ei :)

Mulla on jostain syystä ihan vastakkaisia kokemuksia. Jengi ostaa meiltä aina pidempiä piuhoja spedujen väliin vaikka kuinka yrittää myydä lyhykäisiä patch-piuhoja. En mie ymmärrä miten ne oikein pedaalinsa asettelee...
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
FensonGibder
25.06.2009 08:48:53
Väsykäsi95: Kuka arvaa mikä liike?

Ton jutun perusteella: eikuulekiinnosta.
riffi, nyt
Murgo
25.06.2009 08:51:30

arppah8: Mulla on jostain syystä ihan vastakkaisia kokemuksia. Jengi ostaa meiltä aina pidempiä piuhoja spedujen väliin vaikka kuinka yrittää myydä lyhykäisiä patch-piuhoja. En mie ymmärrä miten ne oikein pedaalinsa asettelee...

Jos ne levittävät pedaalit ympäri lattiaa että voi hyppiä pedaalilta toiselle soittaessaan?

Tai sitten ovat pihejä ja laskevat että pitkässä piuhassa saa enemmän piuhaa eurolla? Lyhyet kun ovat pituuteensa nähden kalliimpia :)
arppah8
25.06.2009 08:54:26

Murgo: Jos ne levittävät pedaalit ympäri lattiaa että voi hyppiä pedaalilta toiselle soittaessaan?

Tai sitten ovat pihejä ja laskevat että pitkässä piuhassa saa enemmän piuhaa eurolla? Lyhyet kun ovat pituuteensa nähden kalliimpia :)

Taitaa toi eka vaihtoehto olla lähempänä totuutta :-D Näin ainakin parissa tapauksessa kun olen kysynyt "miksi?" Ei kai mun tarvitsekaan ymmärtää.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Silppuri
25.06.2009 11:25:50

arppah8: Mulla on jostain syystä ihan vastakkaisia kokemuksia. Jengi ostaa meiltä aina pidempiä piuhoja spedujen väliin vaikka kuinka yrittää myydä lyhykäisiä patch-piuhoja. En mie ymmärrä miten ne oikein pedaalinsa asettelee...

Mun mielestä tuo myyjä oli varsin asiantunteva, kun tarjosi tuotetta, jota "et edes tiennut tarvitsevasi". Ite kans ostelin aina ennen piuhoja noiden pedaalien väliin, ku en ollu kuullutkaan sellasesta metallisesta plug-plugi-hässäkästä, joka on lyhyt, ei mene rikki ja yhdistää pedaalit jämäkästi.

Jos kirjoittaja on saanut fenederin piuhan rikki, niin mitähän tulee käymään noille halpispiuhoille, mitä kaikki liikkeet ei edes suostu myymään....
"I havent slept since I woke up."
Väsykäsi
25.06.2009 12:42:18
Kuten jo sanoinkin että myyjä oli erittäin asiallinen. Kyllä olen välillä ronkeli ja persaukinen ;) Ja kyllä 3 Fenderin piuhaa kotisoitossa olen saanut hajalle. Soittotunteja tosin on n.4 tuntia päivässä kyllä ne kuukauden kesti ennen kuin juotos petti ja joutu rikkomaan plugin ostamaan uudet plugit ja korjaamaan.
pekurides
25.06.2009 13:24:42

Ihan offtopiccina että miten te koti tai reenistilanteissa niitä piuhoja yleensä saatte rikki?

varsinkin jossain pedalilaudassa missä ovat kiinteinä?

no, itse olen sähkärinä oppinut kunnioittamaan kuumia piuhoja enkä "pligeja/pistokkeita" revi väkisin enkä muutenkaan aiheuta turhaa mekaanista rasitusta.....
...samaa vaimolle aina valitan kun hän imuroidessa repii lisää johtoa vaikka töpselit 90kulmassa ja rasia juuri lentämässä seinästä kun johto on loppu mutta lisää vaan yritetään saada vaikka väkisin! :=)
...sitten ihmetellään kun kännykän laturitkin (johdot) aina hajoavat kun niitä revitään väkisin... kun löysät on loppu ne on loppu, ihme touhua?

sama kun revitään johtoja irti pelkästään johdosta vetämällä... ei niitä ole tarkoitettu niin käytettävän.

Itse en ole juuri mitään naruja saanut rikki mutta toisilla niitä tuntuu menevän kokoajan .....

sen ymmärrän jos vahingossa astuu plugin päälle kun se on lattialla kytkettynä johonkin pedaaliin.... mutta kuitenkin onko se johdon vika jos niitä väärinkäytetään?

no, joo olihan purkaus....

toinen ihmetyttää kun jossain kitaroissa suora-plugi osuu suoraan johonkin sohvanreunaan istueltaan soitettaessa ja siinä se kepukka koko painolla lepää plugin varassa ja ihmetellään kun ei kestä ja paska kitara kun jakkikin hajoaa vähän väliä. (kulmaplugejakin on olemassa)

mutta joo livehommissa ne pitääkin sitten kestää ylimääräiset nykimiset.
Tunteella päin vittua.
HS
25.06.2009 13:45:35
Terve

:D :D :D !!
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ...hyvin".
Murgo
25.06.2009 13:49:20 (muokattu 25.06.2009 13:50:05)

Silppuri: Mun mielestä tuo myyjä oli varsin asiantunteva, kun tarjosi tuotetta, jota "et edes tiennut tarvitsevasi". Ite kans ostelin aina ennen piuhoja noiden pedaalien väliin, ku en ollu kuullutkaan sellasesta metallisesta plug-plugi-hässäkästä, joka on lyhyt, ei mene rikki ja yhdistää pedaalit jämäkästi.

Jos kirjoittaja on saanut fenederin piuhan rikki, niin mitähän tulee käymään noille halpispiuhoille, mitä kaikki liikkeet ei edes suostu myymään....

Ei kokemusta noista jäykistä "plugi-plugi-hässäköistä", varmaan toimivat ja ovat siistit jos pedaalit ovat tukevasti pedaalilaudassa kiinni eivätkä pääse liikkumaan, mutta lattialla pyöriviä pedaaleja en sellaisilla menisi yhdistämään ainakaan jos pedaaleissa on muoviset jakit kolvattuna suoraan piirilevyyn kuten monissa on.

On nimittäin aikamoinen riski että tuohon yhdyskappaleeseen kohdistuva vääntö jonkun vahingossa potkaistessa pedaaleja tai, jos alla on vaikkapa matto joka antaa periksi, ihan normaalin polkemisen yhteydessa joko rikkoo plugin tai jakin tai vielä pahempaa, murtaa piirilevyn. Pedaalien (tukevampiakaan) jakkeja kun ei ole tarkoitettu pedaalien mekaaniseen kiinnittämiseen vaan ainoastaan signaalin siirtämiseen.

Piuhat taas antavat periksi jolloin ylimääräistä vääntöä ei synny niin helposti. Ja siistin asennuksen saa tekemällä juuri sopivan pituiset piuhat (ei kuitenkaan liian lyhyet taas tuon jakkien rasituksen takia) kuhunkin väliin.
Bluesmies
25.06.2009 15:25:07

Repesin. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)