Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 5106 107 108 109 110202 203 204 205 206
Dunga
27.06.2013 11:48:00
Mule: Meni jo. Samaan hintaan, odotin hieman edullisempaa välikäden puuttuessa, mutta silti hinta on oikeinkin fiksu custom-laitteesta! Katsotaan miten edetään! Ja radiuksella tarkoitin compoundia 8-12":), kaipa sekin täytyy ottaa siis.. Markkinointi luo tarpeen, vai mites se olikaan.

Ilmoitteleppa millaista hintaa tarjotaan ja millaisilla spekseillä.

Itteäkin alkoi melkoisesti kiinnostamaan kun aiemminkin nuo Haarit olleet silmäilyssä :)
War... war never changes.
Mule
27.06.2013 13:48:27

Void: Ilmoitteleppa millaista hintaa tarjotaan ja millaisilla spekseillä.

Itteäkin alkoi melkoisesti kiinnostamaan kun aiemminkin nuo Haarit olleet silmäilyssä :)

Aiemmalla sivulla kuvailemani speksit johon lisänä se compound radius maksoi kuljetuksineen 1495,- , jonka lisäksi vaihtoehdot (joihin en ole sen koommin perehtynyt);

Sugar pine body, 1570,-
One piece body swamp ash, 1570,-
Dunga
27.06.2013 13:53:32
Mule: Aiemmalla sivulla kuvailemani speksit johon lisänä se compound radius maksoi kuljetuksineen 1495,- , jonka lisäksi vaihtoehdot (joihin en ole sen koommin perehtynyt);

Sugar pine body, 1570,-
One piece body swamp ash, 1570,-

No ei oo kyllä pahoja hintoja omien speksien mukaan tehdylle kepille. Pitääpi itekin alkaa vähän pohtia vakavammin :)
War... war never changes.
jyrkalt
27.06.2013 14:02:09 (muokattu 27.06.2013 14:03:29)
Void: No ei oo kyllä pahoja hintoja omien speksien mukaan tehdylle kepille. Pitääpi itekin alkaa vähän pohtia vakavammin :)

Mää myin Fenderin CustomShopin pois tuon tieltä.
Kahta hyvää saman stailin kitaraa ei ole mun ajattelumallin mukaan kande pitää.
Toi Haar oli parempi niin Fenkku sai lähtä..
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Laulava Kylätohtori
27.06.2013 14:13:44
jyrkalt: Mää myin Fenderin CustomShopin pois tuon tieltä.
Kahta hyvää saman stailin kitaraa ei ole mun ajattelumallin mukaan kande pitää.
Toi Haar oli parempi niin Fenkku sai lähtä..

Tässähän alkaa ihan mielenkiinto heräämään Haarin stratoon. Onneksi ei ole rahaa...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jyrkalt
27.06.2013 14:24:29
Laulava Kylätohtori: Tässähän alkaa ihan mielenkiinto heräämään Haarin stratoon. Onneksi ei ole rahaa...

Niin kannattaa muistaa että nää soittopelien paremmuudet on aina hyvin henk koht juttuja ja subjektiivisia.
Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
mpekkanen
27.06.2013 14:53:40
En ole näitä haar kitaroita koskaan nähnyt tai kokeillut. Kuitenkin ne ovat käsittääkseni euroopassa tehtyja. Jos siis haluaa rahalleen enemmän vastinetta niin kyllä näissä pitäisi olla enemmän sitä kuin amerikan Fenderissä. Siitähän joutuu maksamaan tullit kun tulee EU rajojen ulkopuolelta ja postimaksutkin ovat kalliimmat. Siis nämä ovat siinä kivijalkaliikkeen hinnassa ihan samalla lailla kuin sen ostaisi muutenkin jenkeistä. Tosin maahantuojat voivat saada sen soittimen muutoin hieman halvemmalla.
Voi olla siis niinkin että joissain tapauksissa halvempi on parempi.
Kotimaista käsityötä kannattaa kanssa miettiä jos on ihan perusteleä hankkimassa. Saa varmasti Fenderin custom shoppia halvemmalla ja laatukin tuskin on huonompi. Kotimaisen käsityö kitaran voi saada jo ihan sillä amerikkalaisen peruskepin hieman kalliimman mallin hinnalla. Ei siis edes puhuta mistään custom shopin hinnoista vielä.
antnis
28.06.2013 13:18:24
Hyvän telen kaltaisen lankun nyt väsää kuka vain soitinrakentaja Suomessa. Jälleenmyyntiarvo onki sitten eri juttu, kun sen kuitenkin myy pois jonkun ajan päästä, kun foorumilla joku hehkuttaa taas jotain uutta pikkumerkkiä.

Kävin soittelemassa American Deluxe Ash teleä ja hitto että oli kiva. Ei niin etteikö siinäkin hinta laskisi, mutta ei aina tarvitse lähteä merta edemmäksi kalaan. Haarit kyllä olis mielenkiintoisia, mutta tuskin nekään mitään Holy Graileja ole, muutenhan kaikilla olis sellaiset, eikä Ruokangas tai kukaan muukaan sais myytyä yhtään telemallia.
Laulava Kylätohtori
28.06.2013 13:25:01
antnis: mutta tuskin nekään mitään Holy Graileja ole, muutenhan kaikilla olis sellaiset, eikä Ruokangas tai kukaan muukaan sais myytyä yhtään telemallia.

Se on tavallaan harmillista, että mitään muitakaan Holy Graileja ei ole olemassa. Juuri, kun kuvittelit saavasi ne täydelliset kamat, niin johan sitä jostain tulee taas jotain, mikä pitää ostaa. Helppoahan se Holy Grailien kanssa olisi, mutta sitten katoaisi testauksen ilo...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
p130
28.06.2013 16:27:36

Sattuko kukaan muistamaan milloin megainen volapotikka tuli Telecasteriin?

Olen sen aina mieltänyt 60-luvun lopun/70-luvun ominauisuudeksi, mutta vastikään meille muuttaneessa -74 telessä on 250k ja vaikuttaa alkuperäiselle.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
J0K1
28.06.2013 18:03:10
p130: Sattuko kukaan muistamaan milloin megainen volapotikka tuli Telecasteriin?

Olen sen aina mieltänyt 60-luvun lopun/70-luvun ominauisuudeksi, mutta vastikään meille muuttaneessa -74 telessä on 250k ja vaikuttaa alkuperäiselle.

Ihan 60-luvun lopussahan se tuli, mutta poikkeuksetkin ovat kyllä mahdollisia.
Puavali
28.06.2013 22:13:40
p130: Sattuko kukaan muistamaan milloin megainen volapotikka tuli Telecasteriin?

Meneekö paljon pieleen, jos arvaan että silloin kun teleen tuli humbuckerit?
p130
28.06.2013 22:36:40 (muokattu 28.06.2013 22:36:50)

J0K1: Ihan 60-luvun lopussahan se tuli, mutta poikkeuksetkin ovat kyllä mahdollisia.

Jos ei ole ollut speksin mukaista käsillä, niin on lykätty toimivin saatavilla oleva. Ihan loogista. Mutta osaisiko joku sanoa, milloin megainen oli speksissä? Hakukoneellakin on hankala löytää, en kai keksi sopivia hakusanoja...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
J0K1
28.06.2013 23:37:32
p130: Jos ei ole ollut speksin mukaista käsillä, niin on lykätty toimivin saatavilla oleva. Ihan loogista. Mutta osaisiko joku sanoa, milloin megainen oli speksissä? Hakukoneellakin on hankala löytää, en kai keksi sopivia hakusanoja...

http://books.google.fi/books?id=B9f … p;hl=fi#v=onepage&q&f=false

"1 MEG value in use since 1969."
Vetehinen
28.06.2013 23:43:39
Vaihdoin '72 Custom reissuen tallan 6-palaiseen ja siihen Axesrusilta tuhdin Heavy Heart -mikin. Lespaulmainen Fenkku sai myös mikkiswitchin ympärille lätkän. Minusta se sopii tuohon noin.

http://muusikoiden.net/dyn/users/113429.jpg
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
weelie
04.07.2013 19:43:50
J0K1: http://books.google.fi/books?id=B9f … p;hl=fi#v=onepage&q&f=false

"1 MEG value in use since 1969."

Tämä keskustelu liippaa läheltä ja oli mielestän mielenkiintoinen: http://www.tdpri.com/forum/tele-tec … e-wring-1-meg-volume-250k-tone.html
http://pickingjjcale.blogspot.com/
Freewheeler
05.07.2013 08:20:48
weelie: Tämä keskustelu liippaa läheltä ja oli mielestän mielenkiintoinen: http://www.tdpri.com/forum/tele-tec … e-wring-1-meg-volume-250k-tone.html

Mun '69:ssä oli megaiset ja vaihdoin ne 250-kiloisiin. Paljon käyttökelpoisempi (= vähemmän jääpuikkoa) soundi nyt, silti se 60-luvun lopun kirkas ja rouhea soundi on tallella. Megaiset ovat ihan overkillit muutenkin kirkassoundiseen kitaraan. Fender laittoi niitä Teleihin, kun ostivat kerralla hirveän läjän 1Megan CTS-potikoita vuonna 1966 (mun 1969 Telen potikoissa myös vuosiluku 1966). Käyttivät niitä enimmäkseen styrkkareissa ja laittoivat sittemmin myös skittoihinkin. Ainoat Telet, joissa ne toimivat hienosti ovat 70-luvun alun Custom ja Deluxe Wide Range humppareineen.
http://www.soundcheckmag.org
klobasa
05.07.2013 19:16:49 (muokattu 05.07.2013 19:36:59)
Pakko kehua vähän omaa teleäni. On se vaan ihan V*TUN hyvä kitara. Paras! Kiitos.

Eiku joo, mulla on Baja. Sen mikkejä kehutaan netissä pitkin ja poikin, mutta totesin aika pian, että jokin ei ole kohdillaan. Persoonaton ja "kitara" ei kuulu äänessä. Kuului vaan ne mikit. Tästä muistui mieleen vanha viidakkosanonta "99% myytävistä mikeistä on liian tehokkaita - ei ole ihme jos soundi on persoonatonta tuubaa". Piti taas paikkaansa.

Ari Lappalainen tekaisi tallaan alnico 2 magneeteilla varustetun 6,5K mikin ja kaulaan "stratosoundisen" 5,2K mikin ilman metallikuorta. JUMPE! Siinä se on! Soundi oli elävä ja soundissa kuului myös KITARAN sointi. Olipa mukavaa silloin huomata, että Lappalainen oli iloissaan kun tilasin nimenomaan _heikkotehoiset_ mikit. Muistini mukaan kertoi, että tätä vanhaa kansanviisautta ei nykyään ihmiset enää tiedä / usko.

Telecasterissahan on 1. maailman paras tallamikin soundi ja 2. maailman paras ja mukavin muotoilu. Stratocasterissa on taas maailman parhaat kaikki muut soundit (paitsi siis talla). "Straton soundi telecasterista - Myytti." - Dan Brownin uuden romaanin aihe. "Mahdottomuus!"

Taisin vuoden päivät soitella telemikeillä, mutta kokoajan asia vaivasi. Perkule kun ne kaksi omistamaani Robert Cray stratoa molemmat _soundasi_ silti paremmalta, vaikka teleni muuten olikin mukavampi. Lopulta oli pakko ottaa tuumasta toimeen. *JYRS JYRS*. Keskimikin kolo tehty. Ebaystä uus pleksi. 5-asentoinen switch. Emergency puhelinlinja auki kohti Lappalaista ja tilaukseen n. 5.5K straton keskimikki. Hetkeä myöhemmin mikki kolahti postiluukusta. Ruuvimeisseliä, kolvia. Valmis.

JUMALEISSÖN kun on spänkkiä, twangiä ja quackia! Muutaman viikon olen soitellut ja tässä se on. Täydellisin kitara mitä olen koskaan omistanut. En myy koskaan pois. Varsinkaan siksi en myy pois, koska olen modannut tästä lähes kaiken ja jälleenmyyntiarvo on ihan fidurallaan. En silti myy vaikka maksaisit tonnin!

Planeetat ja horoskoopit olivat puolellani, sillä tämä tele ei kuulosta täysin "stratolta", vaan tässä on mielestäni molempien parhaat puolet. Telen twang ja straton quack samassa paketissa. Ja ne 2 ja 4 mikkiasennot, aijaija. Ny rillataan.

Ei mulla muuta... Suosittelen: 1. heikkotehoisia mikkejä 2. että teetät ne Lappalaisella. Minä olen todella tyytyväinen asiakas.

http://muusikoiden.net/dyn/users/113590.jpg
Kuha
05.07.2013 19:34:26

klobasa: Pakko kehua vähän omaa teleäni. On se vaan ihan V*TUN hyvä kitara. Paras! Kiitos.

Eiku joo, mulla on Baja. Sen mikkejä kehutaan netissä pitkin ja poikin, mutta totesin aika pian, että jokin ei ole kohdillaan. Persoonaton ja "kitara" ei kuulu äänessä. Kuului vaan ne mikit. Tästä muistui mieleen vanha viidakkosanonta "99% myytävistä mikeistä on liian tehokkaita - ei ole ihme jos soundi on persoonatonta tuubaa". Piti taas paikkaansa.

Ari Lappalainen tekaisi tallaan alnico 2 magneeteilla varustetun 6,5K mikin ja kaulaan "stratosoundisen" 5,2K mikin ilman metallikuorta. JUMPE! Siinä se on! Soundi oli elävä ja soundissa kuului myös KITARAN sointi. Olipa mukavaa silloin huomata, että Lappalainen oli iloissaan kun tilasin nimenomaan _heikkotehoiset_ mikit. Muistini mukaan kertoi, että tätä vanhaa kansanviisautta ei nykyään ihmiset enää tiedä / usko.

Telecasterissahan on 1. maailman paras tallamikin soundi ja 2. maailman paras ja mukavin muotoilu. Stratocasterissa on taas maailman parhaat kaikki muut soundit (paitsi siis talla). "Straton soundi telecasterista - Myytti." - Dan Brownin uuden romaanin aihe. "Mahdottomuus!"

Taisin vuoden päivät soitella telemikeillä, mutta kokoajan asia vaivasi. Perkule kun ne kaksi omistamaani Robert Cray stratoa molemmat _soundasi_ silti paremmalta, vaikka teleni muuten olikin mukavampi. Lopulta oli pakko ottaa tuumasta toimeen. *JYRS JYRS*. Keskimikin kolo tehty. Ebaystä uus pleksi. 5-asentoinen switch. Emergency puhelinlinja auki kohti Lappalaista ja tilaukseen n. 5.5K straton keskimikki. Hetkeä myöhemmin mikki kolahti postiluukusta. Ruuvimeisseliä, kolvia. Valmis.

JUMALEISSÖN kun on spänkkiä, twangiä ja quackia! Muutaman viikon olen soitellut ja tässä se on. Täydellisin kitara mitä olen koskaan omistanut. En myy koskaan pois. Varsinkaan siksi en myy pois, koska olen modannut tästä lähes kaiken ja jälleenmyyntiarvo on ihan fidurallaan. En silti myy vaikka maksaisit tonnin!

Planeetat ja horoskoopit olivat puolellani, sillä tämä tele ei kuulosta täysin "stratolta", mutta tässä on mielestäni molempien parhaat puolet. Telen twang ja straton quack samassa paketissa. Ja ne 2 ja 4 mikkiasennot, aijaija. Ny rillataan.

Ei mulla muuta... Suosittelen: 1. heikkotehoisia mikkejä 2. että teetät ne Lappalaisella. Minä olen todella tyytyväinen asiakas.

http://muusikoiden.net/dyn/users/113590.jpg

Hieno juttu. Laita joku saundinäyte.
Old Fenders never die
LaMotta
05.07.2013 19:34:37 (muokattu 05.07.2013 19:38:23)

klobasa: Telecasterissahan on 2. maailman paras ja mukavin muotoilu.

TÄ! Virhe!

Ne vielä paremmat 2 ja 4 mikkiasennon soundit löytyy valmiiksi Nashville Telecasterista. Tällainen on meikäläisellä myynnissä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)