Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 5106 107 108 109 110122 123 124 125 126
sip78
11.12.2009 11:09:37
Tilasin 4.12. fender deluxe reverb -combon ja jammun elektro-akustisen. Kumpikin oli silloin "in stock". Eilen tuli kirje, jossa pyydettiin soittamaan dv:een salasana turvallisuussyistä. Soitin sinne tänään ja sieltä kerrottiin, että vahvistin tulisi heille tammikuun loppuun mennessä. Roinat maksoin jo silloin 4.12. ja kumpikin tuote on yhä sillä "in stock" -statuksella. Käsittääkseni ainakin Fender lähettää tavaraa kerran viikossa. Erikoista hommaa...
Vladi
11.12.2009 11:31:43
Tilasin itselleni TC Electronicin Nova Systemin ja serkkupojalle Vintage V100:sen. Kummankin tila oli 3-12 päivää, asioin paikkaan sähköpostilla. Nova Systemiä oli muutenki jo tilattu sinne ja se tuli parissa päivässä varastoon. V100:sia oli jossain varastossa josta toimittaminen kesti arviolta 10 päivää. Pari päivää tilauksesta sieltä tulikin mailia että onnistui saamaan yhden V100:sen jostain ja että paketti lähtee tänään(viestin saapumispäivänä). Nyt on kamat ollu matkalla jo pari päivää, saattais olla että tänään tulee.

Onko teillä muuten kokemusta, kuinka nopeasti tää (dpd.co.uk) toimittaa yleensä kamat suomeen? Mulla tarckingin mukaan viimeinen paikka mistä on mitään tietoa on kööpenhamina eilen 4.20 aamulla, että luulis tavaran jo liikkuneen sen jälkeen?
Kyllä se siitä.
Grugi
11.12.2009 11:45:19 (muokattu 11.12.2009 11:47:51)
Vladi: Tilasin itselleni TC Electronicin Nova Systemin ja serkkupojalle Vintage V100:sen. Kummankin tila oli 3-12 päivää, asioin paikkaan sähköpostilla. Nova Systemiä oli muutenki jo tilattu sinne ja se tuli parissa päivässä varastoon. V100:sia oli jossain varastossa josta toimittaminen kesti arviolta 10 päivää. Pari päivää tilauksesta sieltä tulikin mailia että onnistui saamaan yhden V100:sen jostain ja että paketti lähtee tänään(viestin saapumispäivänä). Nyt on kamat ollu matkalla jo pari päivää, saattais olla että tänään tulee.

Onko teillä muuten kokemusta, kuinka nopeasti tää (dpd.co.uk) toimittaa yleensä kamat suomeen? Mulla tarckingin mukaan viimeinen paikka mistä on mitään tietoa on kööpenhamina eilen 4.20 aamulla, että luulis tavaran jo liikkuneen sen jälkeen?

Kyllä siinä se 7 arkipäivää ainakin menee plus sitten paikallinen kuriiri 1-2pvä. Jos ihan mahottoman hyvin menee niin saattaa se tulla siinä viikossa.

Tässä mun yhden tilauksen matka.

22 Sep 2009 _14:08 _Finland _Delivered, signed for by *******
18 Sep 2009 _16:06 _Finland _Held by Depot - Awaiting Customer Collection _
18 Sep 2009 _09:19 _Finland _Confirmed at Depot _
18 Sep 2009 _05:05 _Vantaa _Consolidation Scan _
18 Sep 2009 _01:50 _Vantaa (helsinki) _International Hub - In Transit _
16 Sep 2009 _15:13 _Kopenhagen _International Hub - In Transit _
15 Sep 2009 _15:57 _Osnabruck _Consolidation Scan _
15 Sep 2009 _05:22 _Hub _Sorted by offshore gateway _
15 Sep 2009 _03:58 _Gateway _Exported by international gateway, to DPD Group _
15 Sep 2009 _03:58 _Birmingham _International Hub - In Transit _
14 Sep 2009 _22:31 _Hub 3 _Forwarded to Kolding - Exports _
14 Sep 2009 _22:30 _Hub 3 _Confirmed at Hub _
14 Sep 2009 _16:45 _Woodford _Customer data received
SDMF
Vladi
11.12.2009 12:08:48
Grugi: Kyllä siinä se 7 arkipäivää ainakin menee plus sitten paikallinen kuriiri 1-2pvä. Jos ihan mahottoman hyvin menee niin saattaa se tulla siinä viikossa.

Tässä mun yhden tilauksen matka.

22 Sep 2009 _14:08 _Finland _Delivered, signed for by *******
18 Sep 2009 _16:06 _Finland _Held by Depot - Awaiting Customer Collection _
18 Sep 2009 _09:19 _Finland _Confirmed at Depot _
18 Sep 2009 _05:05 _Vantaa _Consolidation Scan _
18 Sep 2009 _01:50 _Vantaa (helsinki) _International Hub - In Transit _
16 Sep 2009 _15:13 _Kopenhagen _International Hub - In Transit _
15 Sep 2009 _15:57 _Osnabruck _Consolidation Scan _
15 Sep 2009 _05:22 _Hub _Sorted by offshore gateway _
15 Sep 2009 _03:58 _Gateway _Exported by international gateway, to DPD Group _
15 Sep 2009 _03:58 _Birmingham _International Hub - In Transit _
14 Sep 2009 _22:31 _Hub 3 _Forwarded to Kolding - Exports _
14 Sep 2009 _22:30 _Hub 3 _Confirmed at Hub _
14 Sep 2009 _16:45 _Woodford _Customer data received

Ok, kiitos tästä. Hitto ku luulin että kamat saattais olla jo täällä tänään. Mutta eipä sitten näköjään.
Kyllä se siitä.
TemeL
12.12.2009 10:30:27

Itse tilasin tuolta Vintagen vs6:sen lähes satasen halvemmalla. Samalla tilasin Line6 Spider IV 30, kantopusiin ja piuhan. VAT-veroja? tuli 50e, mutta en tiedä oliko se vero? Mutta ei ainakaan postituskuluja tullut ollenkaan, ja lupasivat laittaa pakulla etupihalle:) Se adapteri minuakin mietityttää, että kannattaako ostaa joku Clashin halpis vai laittavatko vapaaehtoisesti mukaan.
SirElwood
12.12.2009 10:37:48
TemeL: VAT-veroja? tuli 50e, mutta en tiedä oliko se vero?

Jep, arvonlisävero. Tässä tapauksessa brittiläinen 15%.
Grugi
12.12.2009 10:38:54 (muokattu 12.12.2009 10:39:30)
TemeL: Itse tilasin tuolta Vintagen vs6:sen lähes satasen halvemmalla. Samalla tilasin Line6 Spider IV 30, kantopusiin ja piuhan. VAT-veroja? tuli 50e, mutta en tiedä oliko se vero? Mutta ei ainakaan postituskuluja tullut ollenkaan, ja lupasivat laittaa pakulla etupihalle:) Se adapteri minuakin mietityttää, että kannattaako ostaa joku Clashin halpis vai laittavatko vapaaehtoisesti mukaan.

Se sun vero on arvonlisävero mikä pitääkin tulla.

Äh hidas tai muuten laiska kirjoittaja.
SDMF
Torspo83
13.12.2009 16:22:10
Tilasin maanantaina American Deluxe straton. Kun pariin päivään ei tapahtunut mitään, niin lähetin kyselyä sähköpostilla. Vastauksen mukaan uutena asiakkaana täytyy odotella jotta lähettävät postilla jotain infoa ja tarkistelevat. Ei siinä mitään, mutta kirjettä odotellessa ryökäleet olivat myyneet kaikki Deluxe stratot varastosta. Nyt toimitusaikana on siis tuo "yleensä 3-12 päivää". Toivottavasti ensi viikolla tulisi tuo kirje niin pääsisi homma etenemään jollain tavoin. Miinuksena sanottakoon vielä se, että poiketen muiden vastaavien "isojen" verkkokauppojen toiminnasta rahat kelpasi heti tilauspäivänä, eikä vasta tilausta lähetettäessä.

Huomasin tuossa juuri, että tililtä veloitettiin n.20e enemmän mitä tavaroiden arvo on. Liekkö toimituskulut silti lisätty hintaan, vaikka sivuilla sanotaan, että yli 299e ostoista ei tule toimituskulua. Hmm, pitänee laittaa taas kyselyä maanantaina.

Hintaeroa on Thomanniin vielä kuitenkin n.300e, joten kai sitä pystyy vähän aikaa odottelemaan...
snobi
13.12.2009 16:46:26
Semmonen muisti kuva et joku ois puhunu et Fenderilt tulee viikoittain toimitus, nii kyselisin vaa et uskaltaakohan american standard stratoo tilata vaik ei oiskaa varastos ettei bygi useita kuukausii? kellään kokemuksii
Vetehinen
16.12.2009 14:27:41 (muokattu 16.12.2009 19:49:10)
Sampy137: ... arvioitu saapumisaika oli noin 2 vko. Kun tuo arvioitu aika oli kulunut ja aloin odottelemaan tilauksen lähetysilmoitusta, tulikin sähköpostia, että toinenkin tilaamani tavara on loppu. Pistin perään aika kriittisen viestin siitä, että sillä aikaa kun tuotteen tilaus on sisällä ja paketti odottaa toimistusta, niin myyvät jo tilatun tuotteen varastosta loppuun. Onko tämä hyvää asiakaspalvelua kysyin. Vastasivat nopeasti ja pahoittelivat ja selittivät jotain miksi näion on käynyt ja kun tilausten postitusta hoidetaan useasta eri paikasta ja varastosta, blaa blaa ja antoivat arvion milloin puuttuva tuote saapuu taas varastoon.

Mulle kävi suunnilleen samalla tavalla, lupailivat että kaikki kamat olisi olleet perjantaina heillä varastossa, tänä tiistaina laitoin mailia että onkos kamat jo matkalla, niin yksi tuote oli ehtinyt loppua. Tosin epäilen kyllä, että tilauksen käsittelijä oli katsonut listaa alunperin huolimattomasti. Nyt sitten odottelen seuraavaa ETAa, joka on niinkin kaukana kuin 5.1.2010...

Aika tasaisena on btw punnan kurssi pysynyt viimeiset pari viikkoa. Juuri nyt kuitenkin näyttäisi vähän kallistuvan suhteessa euroon.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/valuutat/valuutta.jsp?curid=GBP

Jos ei olisi näin hyvä diili, ja jos euro vielä sukeltaa suhteessa puntaan, niin kohta varmaan tulisi mieleen ottaa rahansa korkoineen takaisin. ;)
shouting at an empty boat
Eemil
16.12.2009 19:07:29 (muokattu 16.12.2009 19:07:46)
Torspo83: Tilasin maanantaina American Deluxe straton. Kun pariin päivään ei tapahtunut mitään, niin lähetin kyselyä sähköpostilla. Vastauksen mukaan uutena asiakkaana täytyy odotella jotta lähettävät postilla jotain infoa ja tarkistelevat. Ei siinä mitään, mutta kirjettä odotellessa ryökäleet olivat myyneet kaikki Deluxe stratot varastosta. Nyt toimitusaikana on siis tuo "yleensä 3-12 päivää". Toivottavasti ensi viikolla tulisi tuo kirje niin pääsisi homma etenemään jollain tavoin. Miinuksena sanottakoon vielä se, että poiketen muiden vastaavien "isojen" verkkokauppojen toiminnasta rahat kelpasi heti tilauspäivänä, eikä vasta tilausta lähetettäessä.

Huomasin tuossa juuri, että tililtä veloitettiin n.20e enemmän mitä tavaroiden arvo on. Liekkö toimituskulut silti lisätty hintaan, vaikka sivuilla sanotaan, että yli 299e ostoista ei tule toimituskulua. Hmm, pitänee laittaa taas kyselyä maanantaina.

Hintaeroa on Thomanniin vielä kuitenkin n.300e, joten kai sitä pystyy vähän aikaa odottelemaan...

"Virhelaskutus" johtuu punnan ja euron kurssin muutoksesta, puntamääräisesti sulta on luultavasti laskutettu ihan oikea summa. Mä odottelin mun American deluxea yli puoli vuotta tästä lafkasta, onnea! Silloinkin oli kamaa varastossa, mutta äärimmäisen salaperäisesti sitä ei ollutkaan kun tilauksen jätti.
Torspo83
16.12.2009 21:23:32
Eemil: "Virhelaskutus" johtuu punnan ja euron kurssin muutoksesta, puntamääräisesti sulta on luultavasti laskutettu ihan oikea summa. Mä odottelin mun American deluxea yli puoli vuotta tästä lafkasta, onnea! Silloinkin oli kamaa varastossa, mutta äärimmäisen salaperäisesti sitä ei ollutkaan kun tilauksen jätti.

Juuri tuosta muutoksesta johtui tuo odotettua suurempi veloitus.

Kitara oli yllättäen varattukin minun tilaukseen. Piti vain odotella että tuo varmistuskoodi tulee postissa. Jouduin kuitenkin myöhästyttämään tilauksen lähetystä viikolla kun ei tuossa muutamina päivinä pysty vastaanottamaan. Näinollen kuun lopussa pitäs skitta ilmaantua.

Kävin kohtuu hupaisan keskustelun Digital Villagen myyjän kanssa puhelimessa tänään. Olin töissä juuri keskustelemassa ulkomaalaisen asiakkaan kanssa sähköpostin välityksellä. Samassa puhelin soi tuntemattomasta numerosta ja jantteri aloittaa puhelun "I received your email you just sent...". Luulin monen minuutin ajan tyypin olevan firmamme asiakas Kiinasta (tyyppi puhui huonoa englantia ja kuulostikin kinukilta). Selostin sitten tyypille työasioita tovin ja kumpikaan ei tajunnut mitä toinen selitti. Sälli kysyi jopa yhdessä vaiheessa "are you drunk?" :D
P-man
18.12.2009 14:29:52
6.12 jätin tilauksen ja 18.12 paketti kotona. Tyytyväinen olen kyseiseen firmaan.
tuquoque
18.12.2009 23:30:01 (muokattu 18.12.2009 23:33:02)
Mulle kävi harmillinen takaisku firman kanssa sillon kun niillä oli se tarjous, että Fender American Standardin kanssa saa kaupan päälle Champion 600:sen. Ilmossa luki, että diili koskee vain UK-asukkaita, mutta asiasta kysyessäni sain sähköpostilla vastauksen, että voivat antaa championin 600:sen myös mulle, vaikken briteissä asukaan. Tein tilauksen ja jäin odottelemaan. Championia ei sitten tullutkaan. Kävin viikon mittaisen email-sodan niiden kanssa, että jos on luvattu niin siitä tulisi pitää kiinni. Ei onnistunut, en saanut luvattua Championia. Jäi paska maku suuhun. Harmi oli vielä se, että enhän minä sitä vahvistinta itse tarvinnut, mutta laitoin tänne myyntiin ja sovin jo kaupatkin siitä. Piti sitten perua koko homma.

Muutama muu kauppa tätä ennen meni oikein hienosti. Ihan vain vittuillakseni ostan kuitenkin DV247:sta enää vain, jos tuote on oikein reilusti halvempi kuin muualla. Monet tuotteet löytyy muista brittikaupoista samaan hintaan tai jopa halvemmalla, kun jaksaa vain googlailla.
m.
--Roller--
19.12.2009 13:02:46
tuquoque: Monet tuotteet löytyy muista brittikaupoista samaan hintaan tai jopa halvemmalla, kun jaksaa vain googlailla.

Mitähän tällaisia paikkoja sitten on??
http://groups.ultimate-guitar.com/finlandeeros/ Liittykää ihmeessä, tehdään tilaa Suomi-ilmiölle UG:hen!
MoreK
19.12.2009 13:18:28

--Roller--: Mitähän tällaisia paikkoja sitten on??

Tuolta jos jaksat etsiä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=37840

Tuolta ostin ite Telecaster Bajan vuosi sitten, hyvin toimi ja hinta oli halvin mitä sillä hetkellä löysin:
http://www.andertons.co.uk/
tuquoque
19.12.2009 13:58:15
--Roller--: Mitähän tällaisia paikkoja sitten on??

Moniakin, ja tuosta ym. listasta varmaan löytyy suurin osa.
DV247:a kannattaa käyttää referenssihintana ja sitten surfata läpi ne muutamat paikat, jos sattuu vaikka olemaan halvemmalla. Monet tuotteet on jopa Thomannilla halvempia kuin DV247:ssa.

mm näistä on tullut tilailtua jotain DV247:a halvemmalla.

http://www.gear4music.com/

http://www.reverb-store.co.uk/
m.
Grugi
19.12.2009 14:27:20
Mutta muistaa vielä sitten se että DV247:lla 4V takuu ja 30pvä rahat takaisin takuu sekä ilmainen toimitus normaalisti yli 399€ tilauksille (allekkin on tullut ilman kuluja)
SDMF
Vemmy
20.12.2009 00:05:11
No, pistetään nyt omatkin kokemukset kyseisestä puljusta tänne...

Eli, tilaus netin kautta, rahat lähti tililtä heti. Viikon kesti että tuli se salasana postissa kotiin, ja viikko melkein meni että ehdin soittaa sinne... Prkl työt... Työttömänä oli mukavampaa... No, katselin sitten sivuilta, että tavaraa ei enää ole varastossa, joten kestänee jonkun aikaa. Kiva tyttö puhelimessa kuitenkin ilmoitti minulle, että kiitos, tavara löytyy varastosta, lähtee heti, ja on ensi viikolla perillä. Saas nähdä kun joulu tulee, mutta oli tosiaan eilen illalla heti lähtenyt liikkeelle kohti kylmää pohjolaa. Joten kiltit DPD:n pojat, käsitelkää hellävaroen mun pakettiani kun se tulee, mäkin voin koittaa olla vähän varovaisempi töissä sitten ihmisten kartsojen ja lavojen kanssa... ainakin joskus. ;)
Ketä kiinnostaa.
Lunnu
21.12.2009 13:02:03
Yleisesti ottaen meikäläisen kokemukset ovat olleet positiivisia mutta tämänkertainen käynti dv247.fi:ssä oli veret seisauttava:
http://www.dv247.fi/icat/Guitar+Metsikk%C3%B6jen/3948/

Guitar metsikköjen?
Nostalgy is not what it used to be
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)