UKKOMIES 26.05.2013 21:39:19 | |
---|
Hoimoi, laiska oon ja mulle kaikki heti nyt. Meikäläisellä on tuo Tokain ate-50 japanin tele, oikein kiva ja hyvä skitta, mut mikit tosi laimeet. Mikäs ois semmonen räyhee mikki setti teleen, ajatuksena p90 kaulaan ja joku sinkku tallaan, mulla oli sinkkuhumppari mut se oli huono. Eikös p90 mikki mee kaulaan pleksin vaihdolla? Tykkäsin stratossa texmex mikeistä mutta nehän ei passaa kiinnityksen puolesta telen tallaan. Rouhee perinteitä kunniottava saundi, en ole mikään nysvääjä vaan haluaisin toimivan setin, saundi pitäs saada puhtaaksi volumepotikalla. Rohkea rokan syö. |
LaMotta 26.05.2013 21:47:04 | |
---|
UKKOMIES: Hoimoi, laiska oon ja mulle kaikki heti nyt. Meikäläisellä on tuo Tokain ate-50 japanin tele, oikein kiva ja hyvä skitta, mut mikit tosi laimeet. Mikäs ois semmonen räyhee mikki setti teleen, ajatuksena p90 kaulaan ja joku sinkku tallaan, mulla oli sinkkuhumppari mut se oli huono. Eikös p90 mikki mee kaulaan pleksin vaihdolla? Steel Pole-mikki käy suoraan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Mule 26.06.2013 14:33:14 | |
---|
...ja niinhän siinä kävi että Tele on saatava ja seuraavat ehdot täytyttävä; - ruusupuu-otelauta - valkoinen (valko-minttu ja etenkin kellastunut vint.white-valkoinen) - hinta maks. ~ 1500 brand spankin' new. (-) hieman modernimpaa kuin vint.nauhat ja 7,25. (-) mielellään kolmen ruuvin talla Luulisi löytyvän helposti jotain mutta ei. Koska hinta ja laatu kulkevat yleensä käsi kädessä niin olin järkyttynyt 50s Road Wornin hyvyydestä - sen lisäksi että suorastaan halveksun näitä relikointeja (tässä tapauksessa kuitenkin 'less is more' -periaatteella toteutettu). Sääli vain että kaula on vaahteraa sekä relikointi siinä tapauksessa luokkaa full retard. Josta päästäänkin seuraavaan: mitä jos tilaan erikseen kaulan, onnistuuko insinööriltä vaihto ja säädöt? Robben Fordin laitos toimikoon referenssinä siitä etsimästäni: http://i35.photobucket.com/albums/d185/BRITtwin/DSC05197.jpg |
Kuha 26.06.2013 14:36:26 (muokattu 26.06.2013 14:43:57) | |
---|
Old Fenders never die |
Mule 26.06.2013 14:45:29 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 26.06.2013 14:51:36 (muokattu 26.06.2013 14:52:13) | |
---|
Tietääkö kukaan, mikä japanilaisessa ATE-55:ssa (vuosimalli ~07) on kaulan radius? American Vintage '52 telessähän on 7,25 ja kovasti tuo on saman tuntuinen, joten voisikohan olla sama? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
p130 26.06.2013 14:53:36 (muokattu 26.06.2013 14:53:50) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tietääkö kukaan, mikä japanilaisessa ATE-55:ssa (vuosimalli ~07) on kaulan radius? American Vintage '52 telessähän on 7,25 ja kovasti tuo on saman tuntuinen, joten voisikohan olla sama? Voisi olla. Vintagespeksisissä Toksuissa on yleensä 7,25". Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Ziggy Bubba 26.06.2013 14:55:51 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tietääkö kukaan, mikä japanilaisessa ATE-55:ssa (vuosimalli ~07) on kaulan radius? American Vintage '52 telessähän on 7,25 ja kovasti tuo on saman tuntuinen, joten voisikohan olla sama? Omassa Tokaissa on ainakin enemmän tommonen vanhan ajan C. AVRI '52:sta mainostetaan U-mallisella - siltä se on musta about tuntunutkin kun olen pari kertaa hipelöinyt moisia. Toki noissa Toksuissakin voi olla eroja, eli ei tiiä vaikka olisikin suht lähellä. |
mpekkanen 26.06.2013 15:23:22 | |
---|
rrroope: b-benderit on kiihottanut jo pitkään. mutta kova on myös hinta noilla vehkeillä. vois vaikka ite jyrsiä ja asentaa telen bodyyn sellasen autenttisen systeemin, mutta ei niitä rakennussarjojakaan noin vaan saa kovin edullisesti. telecaster-foorumilla jengi oli ite rakennellu niitä systeemejä. eipä se paljoo tarvis, vähän metallitankoa, muttereita, pultteja ja jousia. vois joskus yrittää. joku saksalainen firma tekee konversioita myös, tuo hinta ei olis pahakaan: http://www.ebay.de/itm/B-Bender-ode … amp;category=46645&cmd=ViewItem Tulee hieman viiveellä tämä, kun vasta nyt huomasin koko jutun. Suosittelisin hommaamaan sellaisen b-benderin jossa voi sitä virettä hienosäätää. Ainakaan tässä mallissa en sellaista missään huomannut. Voi olla etten tunne tarpeeksi hyvin kyseistä laitetta,mutta jos siinä ei ole hienoviritystä niin ei sillä minusta tee kyllä yhtään mitään. Sehän on jatkuvasti epävireessä käytti sitä benderiä tai ei. |
jyrkalt 26.06.2013 16:28:23 | |
---|
Mule: ...ja niinhän siinä kävi että Tele on saatava ja seuraavat ehdot täytyttävä; - ruusupuu-otelauta - valkoinen (valko-minttu ja etenkin kellastunut vint.white-valkoinen) - hinta maks. ~ 1500 brand spankin' new. (-) hieman modernimpaa kuin vint.nauhat ja 7,25. (-) mielellään kolmen ruuvin talla Luulisi löytyvän helposti jotain mutta ei. Koska hinta ja laatu kulkevat yleensä käsi kädessä niin olin järkyttynyt 50s Road Wornin hyvyydestä - sen lisäksi että suorastaan halveksun näitä relikointeja (tässä tapauksessa kuitenkin 'less is more' -periaatteella toteutettu). Sääli vain että kaula on vaahteraa sekä relikointi siinä tapauksessa luokkaa full retard. Josta päästäänkin seuraavaan: mitä jos tilaan erikseen kaulan, onnistuuko insinööriltä vaihto ja säädöt? Robben Fordin laitos toimikoon referenssinä siitä etsimästäni: http://i35.photobucket.com/albums/d185/BRITtwin/DSC05197.jpg Tolla rahalla sulla on kahdessa kuukaudessa mittatilaus Haar T-Style. Tohon rahaan lyömätön tele. Itsellä on ollut tommonen vuoden ja kitara paranee vaan koko ajan. When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
Tawsky 26.06.2013 16:40:39 | |
---|
Soittelin eilen soinnun jos toisenkin '62 telellä. Oli rouhee peli (ja myös rouhea sentin action). Oikein semmonen kunnon sotaratsu. Jumaliste kun tommosen sais huippuunsa viritetyillä säädöillä. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Freewheeler 26.06.2013 19:41:34 | |
---|
ADEHD: Soittelin eilen soinnun jos toisenkin '62 telellä. Oli rouhee peli (ja myös rouhea sentin action). Oikein semmonen kunnon sotaratsu. Jumaliste kun tommosen sais huippuunsa viritetyillä säädöillä. Orkkis '62 Tele? http://www.soundcheckmag.org |
Tawsky 26.06.2013 19:46:05 | |
---|
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Mule 26.06.2013 20:05:45 (muokattu 26.06.2013 21:00:22) | |
---|
jyrkalt: Tolla rahalla sulla on kahdessa kuukaudessa mittatilaus Haar T-Style. Tohon rahaan lyömätön tele. Itsellä on ollut tommonen vuoden ja kitara paranee vaan koko ajan. Oikeinkin kiinnostava vaihtoehto, korvan taakse. Käsikopeloa vain vaatisi ensin. Gregor Hildenin kautta posteineen juuri sen 1500,-... kamala ja loistava asia, yhtä aikaa. http://imageshack.us/a/img153/5306/14mu.jpg Editin edittiä: hitto niissähän on radiuskin kasista kahteentoista. E3: kehtaako udella minkälaista hintaa maksoit ja onko itse nimeämilläsi spekseillä kursittu? |
varakeef 26.06.2013 20:59:17 | |
---|
mpekkanen: Suosittelisin hommaamaan sellaisen b-benderin jossa voi sitä virettä hienosäätää. Ainakaan tässä mallissa en sellaista missään huomannut. Voi olla etten tunne tarpeeksi hyvin kyseistä laitetta,mutta jos siinä ei ole hienoviritystä niin ei sillä minusta tee kyllä yhtään mitään. Sehän on jatkuvasti epävireessä käytti sitä benderiä tai ei. Olisiko se viritysruuvi siinä yläsarven päällä oleva kuusiokolo? Voisin kuvitella, että mitä syvemmälle ruuvia kiistää sitä pienemmän liikkeen vipu tekee. En usko kenenkään tekevän benderiä ilman viritintä... "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
mpekkanen 26.06.2013 22:18:11 | |
---|
varakeef: Olisiko se viritysruuvi siinä yläsarven päällä oleva kuusiokolo? Voisin kuvitella, että mitä syvemmälle ruuvia kiistää sitä pienemmän liikkeen vipu tekee. En usko kenenkään tekevän benderiä ilman viritintä... Fenderissä se oli sellainen pyörivä ja helposti säädettävä juttu siellä takana. On aika monimutkainen jos jollain avaimella joutuu sitä säätämään kun vireet voivat vähän heittää kesken soittamisenkin. Itse en ostaisi kyllä tuollaista,mutta voihan se jonkun mielestä olla ihan hyväkin. |
varakeef 26.06.2013 22:29:07 | |
---|
Voi olla, vaikea sanoa kun en ole tuota nimenomaista versiota kokeillut. En ole kyllä koskaan esimerkiksi kesken keikan joutunut venyttimien säätöruveihin kajoamaan. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
jyrkalt 26.06.2013 23:16:55 | |
---|
Mule: Oikeinkin kiinnostava vaihtoehto, korvan taakse. Käsikopeloa vain vaatisi ensin. Gregor Hildenin kautta posteineen juuri sen 1500,-... kamala ja loistava asia, yhtä aikaa. http://imageshack.us/a/img153/5306/14mu.jpg Editin edittiä: hitto niissähän on radiuskin kasista kahteentoista. E3: kehtaako udella minkälaista hintaa maksoit ja onko itse nimeämilläsi spekseillä kursittu? Juu kaikki specsit saat itse päättää. Niinkuin otelaudan radiuksenkin. Samaan hintaan saat sen suoraan Haar guitarssilta kuin Hildeniltä. Voi olla snadisti halvempikin. Kaksi kuukautta oli toimitusaika. Nitrolakkaus on mahdollista. Samaten rostetinauhat. Kaikki Haarit plekataan vielä. Voin suositella lämpimästi! Eiku Erikille meiliä vaan :) When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
Mule 26.06.2013 23:40:55 (muokattu 26.06.2013 23:43:36) | |
---|
jyrkalt: Juu kaikki specsit saat itse päättää. Niinkuin otelaudan radiuksenkin. Samaan hintaan saat sen suoraan Haar guitarssilta kuin Hildeniltä. Voi olla snadisti halvempikin. Kaksi kuukautta oli toimitusaika. Nitrolakkaus on mahdollista. Samaten rostetinauhat. Kaikki Haarit plekataan vielä. Voin suositella lämpimästi! Eiku Erikille meiliä vaan :) Meni jo. Samaan hintaan, odotin hieman edullisempaa välikäden puuttuessa, mutta silti hinta on oikeinkin fiksu custom-laitteesta! Katsotaan miten edetään! Ja radiuksella tarkoitin compoundia 8-12":), kaipa sekin täytyy ottaa siis.. Markkinointi luo tarpeen, vai mites se olikaan. |
antnis 27.06.2013 00:19:48 | |
---|
Haar vaiko American Deluxe, siinäpä kysymys! |