Osteri 05.09.2016 23:09:29 | |
---|
Ostin kuljeksimasta Randall RG75 G2 mallin hevitrankun. Ulkomaisilla forumeilla (ja vissiin täälläkin?) ovat verranneet tätä ja Tech21 Trademark 60 aika samaan tasoon joten pakko oli ostaa kokeiluun. Tech mulla jo on ollutkin mutta tällaista ei vielä. Voin jossain vaiheessa antaa lausunnon. - Rock ... erityisesti kasarirock ! - |
Milkop 06.09.2016 11:58:27 | |
---|
Tuo on itsellä myös. Varsinkin puhdas kanava on oikein mainio. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
barclay 06.09.2016 17:43:04 | |
---|
|
pappasfin 06.09.2016 19:10:59 (muokattu 06.09.2016 19:12:18) | |
---|
barclay: Kirpparilta Axe(l)Smith PG 10 -vahvaimen 4 €urolla. Yllättävän paljonkin irtoaa noin pienestä värkistä tehoa. Ainut tieto mitä Google tuosta löysi oli muuten tämmönen: http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=1485 Että näin.. Jos vaikka kirpparilta ostettu niin ei kait sielläkään saa myydä "vaarallista" tuotetta eli rahat takas myyjältä kommenttien kera... jos myyjän vielä saapi käsiin. Vaikka ei tuo ollu kuin 4€ mutta siltikin, melkoisen ikävä teko ainakin mun mielestä myydä tuoteta jossa on sähköiskun vaara ja mikä on aikaisemmin poistettu markkinoilta. PappaSFin |
TTV 06.09.2016 21:02:15 | |
---|
TTV: Poistin eilen torilta Seymour Duncanin zebra '59 setin ja pamautin kiinni ESP Eclipse II FT kepukkaan originaalien nikkelikuoristen JB+'59 tilalle. Kitarasta tuli kauniimpi ja saundiltaan tasapainoisempi, säröä ja erottelevuuttta riittää, muttei mistäännkohtaa liikaa. Mainio päivitys itelle ja joku saa nyt hyvän Duncan setin pilkkahintaan Torilta :-) Ja tänään päivitin Horizontiin uuden Pegasus Sentient setin, todella hyvä ja erotteleva pari metalliin. Vaihdon seurauksena torille päätyi taas hyväkuntoinen JB+59 setti :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Osteri 06.09.2016 21:11:54 (muokattu 06.09.2016 21:12:49) | |
---|
Milkop: Tuo on itsellä myös. Varsinkin puhdas kanava on oikein mainio. Niinpä muuten onkin varsin puhdas kanava! Mites tällainen on mahdollista? Tämähän on heavyvaffari. Ei saa olla näin kliiniä tässä :) Säröpuolestakin saa melko kelvollista soundia irti mutta täytyy vielä lisää hakea, kyllä nämä yleensä kohdilleen loksahtaa kun vaan säätää. Alustavasti tuntuu siltä että säröt vaatii kyllä rumpalin äänitasolla soittoa jotta laite pääsee oikeuksiinsa. Kotisoitossa tuntuu hieman nihkeeltä. Botnea on samoin kuin Tech21. Jatketaan.... - Rock ... erityisesti kasarirock ! - |
barclay 07.09.2016 09:37:26 (muokattu 07.09.2016 09:43:30) | |
---|
pappasfin: Jos vaikka kirpparilta ostettu niin ei kait sielläkään saa myydä "vaarallista" tuotetta eli rahat takas myyjältä kommenttien kera... jos myyjän vielä saapi käsiin. Vaikka ei tuo ollu kuin 4€ mutta siltikin, melkoisen ikävä teko ainakin mun mielestä myydä tuoteta jossa on sähköiskun vaara ja mikä on aikaisemmin poistettu markkinoilta. En usko että edellinen omistaja on ollut tosta tietoinen. En mäkään tiedä mitä kaikea muutakin myynnistä vedettyä multa kenties löytyy. Mistäpä noista koskaan tietää. Käyttöön tuo jää. Melko teoreettiselta tuo vaarakin vaikuttaa, etenkin mun satunnaisessa kotikäytössä. Ja voihan olla että tohon yksilöön on laitevalmistaja jo puutteet korjannutkin. Sarjanumero löytyy, muttei Googlella tietoa. |
pappasfin 07.09.2016 10:51:19 | |
---|
barclay: En usko että edellinen omistaja on ollut tosta tietoinen. En mäkään tiedä mitä kaikea muutakin myynnistä vedettyä multa kenties löytyy. Mistäpä noista koskaan tietää. Käyttöön tuo jää. Melko teoreettiselta tuo vaarakin vaikuttaa, etenkin mun satunnaisessa kotikäytössä. Ja voihan olla että tohon yksilöön on laitevalmistaja jo puutteet korjannutkin. Sarjanumero löytyy, muttei Googlella tietoa. Voihan se olla, ettei myyjä tiedä tuosta "vaarasta". Itelle muodostu käsitys siitä jutusta, että kun tuote on vedetty markkinoilta kokonaan pois niin silloin tuotetta ei ole korjattu vaan vika on edelleen siinä tuotteessa, toki tämä nyt on vaan mun käsitys. No toivotaan, ettei tuosta ole harmia ja että 4€ summalla saapi kohtalaista soundiakin ;D PappaSFin |
barclay 07.09.2016 15:24:52 | |
---|
pappasfin: No toivotaan, ettei tuosta ole harmia ja että 4€ summalla saapi kohtalaista soundiakin ;D Enemmän mua jännittäisi käyttää jonkun kotikolvaajan itse tekemää/korjaamaa vahvistinta tai pedaalia. Niitä täällä M.netissä kuitenkin myydään ja käytetään aivan vapaasti ilman että Tukes valvoo asiaa. ;) |
Räbbänä 07.09.2016 16:49:28 | |
---|
Lespa kerkesi hyvän tovin kuumottelemaan, joten koin tarpeelliseksi korjata japsi-Epin torilta roikkumasta. Ehkä oli ihan ansaittukin hankinta, kun opparinkin saanut palauteltua ja tutkintotodistushakemuskin pitäisi ensi viikolla laitella menemään. Vielä tosin PRS:n CE kutkuttelis ja se 5-kielinen... "50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
uusiipe 08.09.2016 05:55:37 | |
---|
barclay: Enemmän mua jännittäisi käyttää jonkun kotikolvaajan itse tekemää/korjaamaa vahvistinta tai pedaalia. Niitä täällä M.netissä kuitenkin myydään ja käytetään aivan vapaasti ilman että Tukes valvoo asiaa. ;) Ei kukaan ole niin hullu, että laittaisi myyntiin itse valmistamansa laitteen, jonka sähköturvallisuus ei ylittäisi Tukesin vaatimuksia vähintään kolminkertaisesti. Halpaelektroniikan maahantuojat sen sijaan ovat tämän suhteen käsittämättömän suurpiirteisiä. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
iec 08.09.2016 08:34:46 | |
---|
uusiipe: Ei kukaan ole niin hullu, että laittaisi myyntiin itse valmistamansa laitteen, jonka sähköturvallisuus ei ylittäisi Tukesin vaatimuksia vähintään kolminkertaisesti. Halpaelektroniikan maahantuojat sen sijaan ovat tämän suhteen käsittämättömän suurpiirteisiä. Joo ainakin tuttavapiirissä kaikki jotka rakentelevat elektroniikkalaitteita, tekevät kyllä vimpan päälle laadukasta jälkeä ja sähköturvallisuus on aina otettu huomioon. Ei tule sutta ja sekundaa. Ja samalla periaatteella teen itse omat DIY-kamppeet. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
stratobuster 08.09.2016 20:10:07 | |
---|
Squier Classic Vibe 60s strato! Ennestään oli jo Classic Vibe 50s strato, josta pidin kovasti, joten pitihän tämä myös hankkia. Siis ihan huikeita keppejä nämä Classic Vibet! (eikä tarvitse edes sanoa 'hintaisekseen', koska tieltä ovat väistyneet heikoimpina esim am std fender ja japanin tokai.) Kerrassaan mainiot mikit, höyhenen keveys ja erinomainen kaula, joka sopii käteen kuin hanska - whats not to like!?
...ja uutta vastaava maksoi 220€, hiljaiseksi vetää. |
vvaltsu 09.09.2016 19:24:54 | |
---|
Dulce et decorum est lapis esse sidus |
Laulava Kylätohtori 09.09.2016 19:28:30 | |
---|
stratobuster: Squier Classic Vibe 60s strato! Ennestään oli jo Classic Vibe 50s strato, josta pidin kovasti, joten pitihän tämä myös hankkia. Siis ihan huikeita keppejä nämä Classic Vibet! (eikä tarvitse edes sanoa 'hintaisekseen', koska tieltä ovat väistyneet heikoimpina esim am std fender ja japanin tokai.) Kerrassaan mainiot mikit, höyhenen keveys ja erinomainen kaula, joka sopii käteen kuin hanska - whats not to like!?
...ja uutta vastaava maksoi 220€, hiljaiseksi vetää. Ei ei ei. Nehän on ihan pashoja ne Squjut. Ne on niin halpojakin. Pistät sen 60sin uuniin ja myyt sen 50s straton mulle halvalla... Vakavasti puhuen tuo sun omissa kuvissa oleva 50s strato on kyllä yksi hienoimmista stratoista ikinä... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Tetragrammaton 10.09.2016 17:26:21 | |
---|
SD 59 mun Ibanez SZ520:n kaulaan tarttui eilen matkaan. Ostin tuon kitaran jo jonkin aikaa sitten käytettynä kolmellasadalla. Ajatuksena oli vaihtaa siihen mikit ja tehdä siitä vähän tommonen perinteisemmän kuuloinen kitara vs. noi mun rymistely Ibat. Siinä kitarassa on omituisimmat mikrofonit mihin olen ikinä törmännyt Duncan/Ibanez lisenssimikit. Se tallamikki on ihan mahtava, todella tymäkkä ja iskevä mutta ei kuitenkaan mikään täysin hevimikki. Kaulamikki taas on käytännössä soittokelvoton. Hiljainen, nuhainen eikä oikein minkään kuuloinen. Piti oikein avata se kitara ja katsoa että onko edellinen omistaja tehnyt siihen jonkun coil tapin tai juottanut jotain päin helvettiä koska kitaran kanteen oli jostain syystä porattu reikä jossa ehkä oli joskus ollut joku vipu tai sitten ei. En tiedä olivatko ne Ibanezilla hakeneet siihen jotain mitä mä en oikein ymmärrä vai onko tuossa jok maanantaikappale kaulassa. No, 59 sen tilalle ja pitäisi toimia. Alunperin ajattelin vaihtaa molemmat mikit mutta olen niin tykästynyt tuohon tallamikkiin että jätän sen paikalleen. |
Myrkky Nuoli 11.09.2016 11:19:57 | |
---|
uusiipe: Ei kukaan ole niin hullu, että laittaisi myyntiin itse valmistamansa laitteen, jonka sähköturvallisuus ei ylittäisi Tukesin vaatimuksia vähintään kolminkertaisesti. Halpaelektroniikan maahantuojat sen sijaan ovat tämän suhteen käsittämättömän suurpiirteisiä. Suurin osa harrastajista tekee parempaa jälkeä joo kuin keskimäärin kaupan laitteissa, mutta on kyllä tullu nähtyä semmosia virityksiä, että voi pyhä isä. Pahimpia on naapurin pertsan tms. kyläsepän "huoltamat" vintagevehkeet, joissa on viritetty kaikki pommit alkaen nippusiteillä kiinnitetyistä filtterikonkista. Kylmät väreet oikein tulee. Ei sen puoleen, ihan yhtä hirveitä virityksiä on tullut nähtyä ammattilaistenkin tekemänä. More Nintendo, less Marshall. |
mikpe 11.09.2016 17:10:40 | |
---|
mikpe: Laitoin juuri tilauksen vetämään Taisto Guitarsilta. Saas nähdä valmistuuko ennen toukokuussa tilattua Auroraa. Valkoinen Taisto saapui tänään. Pikaisesti testasin, vaikuttaa erittäin laadukkaalta soittimelta. Raportoin perinpohjaisemmin Taisto Guitars -ketjussa kunhan saan soittotunteja lisää. Ehti ennen Auroraa, joka todennäköisesti ei valmistu koskaan.... |
TTV 11.09.2016 17:33:46 | |
---|
mikpe: Valkoinen Taisto saapui tänään. Pikaisesti testasin, vaikuttaa erittäin laadukkaalta soittimelta. Raportoin perinpohjaisemmin Taisto Guitars -ketjussa kunhan saan soittotunteja lisää. Ehti ennen Auroraa, joka todennäköisesti ei valmistu koskaan.... Kuvia kuvia kuvia :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
JeKo 11.09.2016 17:38:21 | |
---|
mikpe: Ehti ennen Auroraa, joka todennäköisesti ei valmistu koskaan.... Onko valmistus venähtänyt? Itelläkin on Aurora tilauksessa. Alkuvuodesta pitäisi olla näpeissä, jos aikataulut pitää. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa |