![]() 26.10.2018 15:37:26 | |
---|---|
Shredator: Niin, heitin vitsinä lähinnä kun tuota Tohtorin pedaali/kaiutinpuljailua olen tässä vuosien varrella seurannut...Että oliskos se vahvistimessa vika? Ja kyllä tuolla taittuu moni muukin asia kuin DT, ei näistä kannata suuttua :) Juu, ei vahvarissa vikaa, eikä Mesat kyllä kiinnosta tässä kohtaa tipan vertaa. Kyllä vahvarissa on joku vika, jos siitä ei saa kunnon soundia ilman mieletöntä ruuvaamista. :) Soundissahan ei ole mitään vikaa, eikä missään muuallakaan. Mutta jos sittenkin joku jostain toisikin hieman paremman soundin, vaikken osaa edes sanoa, mitä se käytännössä tarkoittaisi. Tää on tätä, ei tässä järjellä ole mitään tekemistä. :D Lyhyesti sanottuna vika on päässä, ei soundissa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 26.10.2018 15:47:22 | |
Laulava Kylätohtori: Lyhyesti sanottuna vika on päässä, ei soundissa. Eli tarttet seuraavaksi laulavaa päätohtoria! :D | |
![]() 26.10.2018 16:11:55 | |
Laulava Kylätohtori: Eikö ketään ole testannut Celestionia ja WGS:n ET65:sta, että osaisi sanoa, kuinka lähellä ovat toisiaan? Suora kopio vai sinnepäin? Ei viitsisi ostaa ET65:sta testiin, jos on samasta muotista.. On, ei oo suora kopio, ET65 omaa enemmän yläpäätä ja on muutenkin "raikkaampi", ei oikeestaan ees sinne päin. G12-65 on munsta paras tötterö tollasen JCM800:n kaveriksi, tasoittelee ne kirpakat rosot sopivasti, mut makuasioit. Lyhyesti:Rohkiast kokheilemaan, nuistahan pääsee kyllä eroon sitten ilman pärsnettoo, jos käytettynä hommoo. Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 26.10.2018 16:44:07 | |
Jucciz: Eli tarttet seuraavaksi laulavaa päätohtoria! :D Se on aino vaihtoehto, jos haluaa joskus tämän hulluuden loppuvan. :D Kamoja vaihtamallahan se ei lopu. Ehkä lääkkeet pitäisi vaihtaa tai suoraan lobotomia... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 26.10.2018 22:59:59 | |
Laulava Kylätohtori: Ostin vanhan englantilaisen Celestion G12-65:n, kun mielestäni hyvään hintaan sai. Mutta ei se kyllä oikein toiminut vieläkään. Eikä se ollut mikään yläpää, mikä oli meh! vaan koko elementti. Jotenkin kuin M tai H greenback, mutta hiomapaperilla hiottu särmät ja luonne pois. En osaa puurokorvillani sen paremmin selittää, mutta jotenkin vaan tuntuisi soundista puuttuvan tiukkuus, muna ja luonne. Tosin tiukkuus tarkoittaa varmaan monille eri asiaa kuin itse asian ajattelen. Eikä se mielestäni puhdistunut kitaran volastakaan kuin nuo Taydenit, jotka perustuvat mallista riippuen enemmän tai vähemmän Celestioneihin. Vähän kuin olisi Taydeneilla joku huonosti puhdistuva od päällä ja soundista katoaa jotain tärkeää yläpäästä. Tämänhän pitäisi kuitenkin olla Celestionin paras elementti? Kuinkas lähellä WGS:n elementti on tätä Celestionia oikeasti? Onko sen verran kuitenkin samanlainen, ettei maksa vaivaa kokeilla, jos alkuperäinen Celestionkaan ei iske makuhermoon? Itsekin omistin heritage version G12-65:n ja en itsekään saanut siitä irti mitä halusin. Olen myös omistanut WGS ET65:n ja en siitäkään saanut mitä halusin, joten tästä päättelen, että meillä on tohtori aika samanlainen maku soundin suhteen, kun vielä molemmat tykätään samasta pure vintage 65 strato mikkisetistäkin :) Tämän takia suosittelen Celestion G12 Neo Creamback kajaria josta itse tykkään todella paljon. Hieman Greenback maailmaa ja Creamback maailmaa, näin lokeroisin tuon. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 27.10.2018 00:02:53 | |
Mä olen vuosien mittaan alkanut arvostaa vanhaa kunnon G12T-75:sta. Se on yleinen, luotettava ja mitä enemmän se saa runtua sitä paremmaksi se tulee. Niillä ladattu kajari kestää 300 wattia. Koskaan ei tarvitse kysellä että paljonkohan toi nuppi tuuppaa pihalle, älä ainakaan kovemmalle käännä enää. JCM800 -ja 900 -sarjan kaappeja on tuupattu T75:lla pihalle pilvin pimein ja varmasti komerot kuulostavat siltä kuin tehdas on halunnut. Kaiken maailman pitkätukat ovat sekoilleet niiden kanssa pitkin mantuja vuositolkulla. Kelpaa mulle. Shut Up 'n Play Yer Guitar | |
![]() 27.10.2018 07:02:41 | |
mvirta: Mä olen vuosien mittaan alkanut arvostaa vanhaa kunnon G12T-75:sta. Se on yleinen, luotettava ja mitä enemmän se saa runtua sitä paremmaksi se tulee. Säröllähän tuo onkin parhaimmillaan. Jotkut ei vaan tykkää kun se on niin skuupattu ja sen takia luultavasti sirisevä niin sanotusti. Vanhat 80' luvun 75:t on paljon paremmat soundillisesta ja niitäkin näkyy aina välillä täällä torilla. https://www.youtube.com/watch?v=-iqfNCidmMs Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 27.10.2018 10:41:02 | |
Metalkallo: Säröllähän tuo onkin parhaimmillaan. Jotkut ei vaan tykkää kun se on niin skuupattu ja sen takia luultavasti sirisevä niin sanotusti. Vanhat 80' luvun 75:t on paljon paremmat soundillisesta ja niitäkin näkyy aina välillä täällä torilla. https://www.youtube.com/watch?v=-iqfNCidmMs Kuullostaa siltä ku toisessa(vanha) olis kartio jotain pahvia ja toisessa sitte jotain modernimpaa materiaalia mikä ei väritä soundia samalla tavalla. Vanha on kyllä paaaljon parempi. Makukysymyksiä. Itellä ollut g12-65 heritaget joskus ja tykkäsin niistä kyllä kovasti. Tykkään ehkä nykyisistä g12m heritageista vielä enemmän, vaikka tehonkestoa onkin vähemmän. Greenbackissa on sellanen kiva pahvinen/puinen, lämmin, rapsakka ja hyvin neutraali sointi. Ei käy korvaan mitään häiritseviä sirinöitä tai kihinöitä Kunnon korvakarkkia miedoilla säröillä ja myös ihan garymooresäröilläkin. Mulla oli aikasemmin kiinaversio greenbackista, mutta siitä en kyllä tykänny...Oli jotenki tosi tukkonen sointi heritageihin verrattuna. Kannattaa noita heritageja oikeesti kokeilla, jos on kokemusta vaan kiinagreenbackeista. | |
![]() 27.10.2018 10:45:54 | |
Metalkallo: Säröllähän tuo onkin parhaimmillaan. Jotkut ei vaan tykkää kun se on niin skuupattu ja sen takia luultavasti sirisevä niin sanotusti. Vanhat 80' luvun 75:t on paljon paremmat soundillisesta ja niitäkin näkyy aina välillä täällä torilla. https://www.youtube.com/watch?v=-iqfNCidmMs Ois mielenkiintoinen kuulla mikitettynä noiden saman kaapin eri elementtien erot :D vois siinäkin olla jonkinmoinen ero. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck | |
![]() 28.10.2018 13:18:10 (muokattu 28.10.2018 13:18:31) | |
Guitarfreak: Ois mielenkiintoinen kuulla mikitettynä noiden saman kaapin eri elementtien erot :D vois siinäkin olla jonkinmoinen ero. Samoin kuin olisi mielenkiintoista kuulla miltä nuo uudemmat elementit kuulostavat imettyään pölyä, kosteutta, tupakansavua ja vitossointuja 30 vuotta. Shut Up 'n Play Yer Guitar | |
![]() 31.10.2018 15:57:12 | |
Metalkallo: Itsekin omistin heritage version G12-65:n ja en itsekään saanut siitä irti mitä halusin. Olen myös omistanut WGS ET65:n ja en siitäkään saanut mitä halusin, joten tästä päättelen, että meillä on tohtori aika samanlainen maku soundin suhteen, kun vielä molemmat tykätään samasta pure vintage 65 strato mikkisetistäkin :) Tämän takia suosittelen Celestion G12 Neo Creamback kajaria josta itse tykkään todella paljon. Hieman Greenback maailmaa ja Creamback maailmaa, näin lokeroisin tuon. Joo, sain G12-65:sta jo varsin hyviä soundeja, mutta ei se vielä greenbackien ohi mennyt. Jokin viimeinen juttu siitä jäi vielä uupumaan. Sen verran kuitenkin vielä kiinnostaa, että G12-65:t voisivat olla bändikäytössä verrattomat. Pitää vielä testata ennen kuin myyntiin laittaa. Mulla on kuitenkin greenbackit (eli Taydenin identtiset G12M-kopiot) kotikaapissa. Niissä on soundin lisäksi plussana vielä varsin matala herkkyys. Nuo G12 Neot ovat kyllä todella mielenkiintoiset elementit. Varsinkin bändikäyttöön myös, koska paino on enemmän kuin kohdallaan. Soundia en ole ikinä kuullut, eikä noita paljon torillakaan näy (ainakaan vielä), joten pitää nyt katsoa, jaksaako alkaa uusia ostamaan 2x12" kaappiin. Hyviltä ehdokkailta ne kuitenkin vaikuttavat. Toisaalta, kai bändikäytössä menisi ylisuuri 1x12" kaappikin, koska ei se soundi juurikaan eroa, jos on yksi tai kaksi elementtiä käytössä (samassa 2x12" kaapissa siis). Ja kaappi kuitenkin mikitetään periaatteessa aina. Pääasia, että tehonkesto riittää. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 31.10.2018 16:27:44 | |
Laulava Kylätohtori: Nuo G12 Neot ovat kyllä todella mielenkiintoiset elementit. Varsinkin bändikäyttöön myös, koska paino on enemmän kuin kohdallaan. Soundia en ole ikinä kuullut, eikä noita paljon torillakaan näy (ainakaan vielä), joten pitää nyt katsoa, jaksaako alkaa uusia ostamaan 2x12" kaappiin. Hyviltä ehdokkailta ne kuitenkin vaikuttavat. Toisaalta, kai bändikäytössä menisi ylisuuri 1x12" kaappikin, koska ei se soundi juurikaan eroa, jos on yksi tai kaksi elementtiä käytössä (samassa 2x12" kaapissa siis). Ja kaappi kuitenkin mikitetään periaatteessa aina. Pääasia, että tehonkesto riittää. Greenback https://youtu.be/l7wHmi_OoC8?t=85 G12 Neo Creamback https://youtu.be/l7wHmi_OoC8?t=160 Noista saa aika hyvän kuvan. Mun mielestä Neo on suht lähellä Greenback soundia, tai vaikuttais olevan lähempänä kuin 65 Creamback. Mun mielipide neosta on, et se on vähän kuin moderni Greenback. Itselleni Neo on SE elementti 1x12 kombossa silloin kun Greenbackiä ei pysty käyttämään alhaisemman tehonsa takia. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 31.10.2018 17:27:13 | |
Kuinka paljon kaappi vaikuttaa? Nyt on itse tehty kaappi missä 1x10 Celestion Gold. Haluaisin kuitenkin 1x12 ton Monsterin nupin kaveriksi. On vain tulossa kotisoittoon joten tehoskestoa ei tarvita. Vaihtoehdot: - ostaa kaappi esim. Bluetone tai Monster teetettynä (tosin katsellut samalla myös Bluetonen vahvareita) - ostaa joku halpa kaappi missä vaikka V30 ja ehkä vaihtaa kajari - ostaa laatukaappi, Marshall 1912, Mesa, joku muu jne "Music is my religion." - Jimi Hendrix | |
![]() 31.10.2018 17:43:30 | |
arijuki: Kuinka paljon kaappi vaikuttaa? Nyt on itse tehty kaappi missä 1x10 Celestion Gold. Haluaisin kuitenkin 1x12 ton Monsterin nupin kaveriksi. On vain tulossa kotisoittoon joten tehoskestoa ei tarvita. Vaihtoehdot: - ostaa kaappi esim. Bluetone tai Monster teetettynä (tosin katsellut samalla myös Bluetonen vahvareita) - ostaa joku halpa kaappi missä vaikka V30 ja ehkä vaihtaa kajari - ostaa laatukaappi, Marshall 1912, Mesa, joku muu jne Kyllä se minusta vaikuttaa aika tavallakin. 1x12" kaappi toistaa korostetusti korkeita taajuuksia, mutta matalia varsin heikosti. 2x12" kaappi toistaa matalia jo huomattavasti paremmin (omasta mielestäni tarpeeksi), mutta silti yläpäätä riittää välillä liikaakin. 4x12" kaapissa on selkeästi vähemmän yläpäätä, mutta matalat taajuudet toistuu paremmin ja botnea riittää. Omasta mielestäni kyse on enemmän kaapin tilavuudesta kuin varsinaisesti elementtien määrästä. Toinen merkittävä tekijä on kaapin avoimuus/suljettu rakenne. Omasta mielestä toiset elementit toimivat paremmin isoissa kaapeissa kuin toiset ja taas toiset toimivat paremmin avoimissa ja toiset suljetussa. Loputon suo tai sitten vaan päätät, että tämä on hyvä ja tällä mennään. :) Sinänsä asialla on merkitystä, että jos kaappi jättää jotain toistamatta kuten pienet kaapit alapäätä, niin aika vaikea niitä on onnistuneesti siihen soundiin myöheminkään taikoa. Toisaalta, jos olet ollut tyytyväinen 1x10 kaappiin, niin varmaan 1x12", 1x12" oversized tai 2x12" menee hyvin. Itse suosittelen suoraan laatukaappia ja oma suositukseni on Bluetone. Itse olen ollut todella tyytyväinen Bluetonen 2x12" kaappeihin, mutta makuasioitahan nämä... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 01.11.2018 13:13:37 | |
Ei myöskään kannata sivuuttaa kaapin materiaalin vaikutusta soundiin. Vaneri- tai lastulevykaappi on eri asia kuin vaikkapa männystä rakennettu. | |
![]() 05.11.2018 10:15:42 (muokattu 05.11.2018 10:17:19) | |
Guitarfreak: Ois mielenkiintoinen kuulla mikitettynä noiden saman kaapin eri elementtien erot :D vois siinäkin olla jonkinmoinen ero. Tuo vintage g12-t75 oli kyllä tosi hyvän kuuloinen. Samalta tubettajalta löytyy tämmöinen elementtien vertailuvideo: https://www.youtube.com/watch?v=zQdvSYUzruc E: Eipä tuollakaan videolla 80's g12t75 huonoimmasta päästä ollut. | |
![]() 05.11.2018 10:30:24 | |
Icy-Sun: https://www.youtube.com/watch?v=zQdvSYUzruc Huh, mikä ero '71 ja '74 G12H:lla, vaikka periaatteessa pitäisi olla sama kaiutin. Tässä huomaa sen, miten tuon ikäisissä tötteröissä soundieroja voi olla jo ihan valtavasti riippuen siitä, miten kovaa kyytiä kyseinen yksilö on saanut - ellei toisessa sitten ole jo ihan eri kartio: '74 on vähän rajatapaus, mutta tuossa kyllä sanotaan, että molemmissa olisi vielä Pulsonic. Mene ja tiedä. | |
![]() 23.11.2018 10:53:29 | |
Yllättävän iso ero Rola G12-65:lla ja vastaavalla Heritagella (jonka soittomäärä on tuntematon). Ei tietenkään mikään tgp:n night and day, mutta yleiseen tiukkuuteen ja kitaran reagoimiseen. Johtunee varmasti kartion löystymisestä, sillä vanhempi on jotenkin löysemmän oloinen, vaikkei soundi mikään löysä olekaan. Ehkä attack on uudemassa kovempi ja aavistus enemmän kirkkautta. Hassua myös, että Rola kuulostaa aina huonolta, kun alkaa soittamaan, mutta kun pistää musan soimaan ja soittaa siihen päälle, niin ne ärsyttävät asiat katoaa. Soittoveijoillehan tämä tietysti on suunniteltukin. :) Toki, kun korva tottuu, niin kuulostaa yksinäänkin paremmalta. Henk koht taidan tykätä enemmän Heritagesta tiukemman otteen vuoksi. Rola-fani taas voisi kutsua sitä kireydeksi. Tällastahan tämä on. Toisen lämmin on toisen tunkkainen. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 23.11.2018 13:17:09 | |
Laulava Kylätohtori: Yllättävän iso ero Rola G12-65:lla ja vastaavalla Heritagella (jonka soittomäärä on tuntematon). Ei tietenkään mikään tgp:n night and day, mutta yleiseen tiukkuuteen ja kitaran reagoimiseen. Johtunee varmasti kartion löystymisestä, sillä vanhempi on jotenkin löysemmän oloinen, vaikkei soundi mikään löysä olekaan. Ehkä attack on uudemassa kovempi ja aavistus enemmän kirkkautta. Hassua myös, että Rola kuulostaa aina huonolta, kun alkaa soittamaan, mutta kun pistää musan soimaan ja soittaa siihen päälle, niin ne ärsyttävät asiat katoaa. Soittoveijoillehan tämä tietysti on suunniteltukin. :) Toki, kun korva tottuu, niin kuulostaa yksinäänkin paremmalta. Henk koht taidan tykätä enemmän Heritagesta tiukemman otteen vuoksi. Rola-fani taas voisi kutsua sitä kireydeksi. Tällastahan tämä on. Toisen lämmin on toisen tunkkainen. Mulla oli Rola ja Heritage pömpelit, täytynee myöntää Heritagen olleen itselle enempi mieleen. Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 21.02.2020 22:35:12 | |
Mulla on toisessa kaapissa kaksi G12H30-55:sta ja toisessa G12H30-75:sta. Heritageja kaikki ja kyse siis 4x12" kaapeista. Maksaako vaivaa pistää näitä neljää samaan kaappiin? Kokemuksia? Eli kannattaako siis kokeilla, vai miten on? Kauhea vaiva, ei viittis turhan päiten.. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)