Aihe: Hukummeko pian kitaroihin
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 08:45:16
antnis: On se vissiin suomiräpin totaalinen epämusikaalisuus mikä mättää. Popissa nyt on hyviä melodioitakin aina ollut ja suht hyviä laulajia ja sinänsä en sitä oikeen osaa kategorisoida vain yhdeksi putkeksi kun sitä on kuiteskin tehty vuosikymmenet.

Kyllä sielä aika heikkojakin laulajia on joukossa. Sanoisin, että ulkomailla pitää osata laulaa, mutta kotimaisista arteista ihan liian moni on kyllä sen sorti ujellusta, että ei toimi ääni sen paremmin kuin taidotkaan. Esim. jo täällä mainittu Sanni sekä Johanna Kurkelalta tuli joku täysin käsittämätön piipitys telkkarista joku päivä. Ja onhan niitä paljon muitakin. Kotimaisista taitaa olla helpompi luetella, ketä osaa laulaa. Omko täällä tarjonta todella niin huonoa, että pelkällä ulkonäöllä pärjää - eikä sekään aina niin ihmeellinen ole.

Enkä niiden melodioidenkaan päälle kovin paljo laskisi...

Mut tää nyt on vaan mun miälipide... :)
They pass too much electricity. -SRV
antnis
13.04.2016 08:52:04
Laulava Kylätohtori: Kyllä sielä aika heikkojakin laulajia on joukossa. Sanoisin, että ulkomailla pitää osata laulaa, mutta kotimaisista arteista ihan liian moni on kyllä sen sorti ujellusta, että ei toimi ääni sen paremmin kuin taidotkaan. Esim. jo täällä mainittu Sanni sekä Johanna Kurkelalta tuli joku täysin käsittämätön piipitys telkkarista joku päivä. Ja onhan niitä paljon muitakin. Kotimaisista taitaa olla helpompi luetella, ketä osaa laulaa. Omko täällä tarjonta todella niin huonoa, että pelkällä ulkonäöllä pärjää - eikä sekään aina niin ihmeellinen ole.

Enkä niiden melodioidenkaan päälle kovin paljo laskisi...

Mut tää nyt on vaan mun miälipide... :)

Niin mä meinasin että on siellä ollu hyviäkin joukossa nimenomaan ulkomailla ja ihan ok melodioitakin aina välillä ettei se poppi nyt täysin kirosana ole koskaan mulle ollut. Kotimaisista ihan samaa mieltä :)
Kefiiri
13.04.2016 09:01:15
Nyt joku roti! Johanna Kurkelalla on kaunis ääni. Lisäksi keskustelu menee jo kohtuuttomasti ohi aiheen :(
En ole musiikin asiantuntija.
Rämppy
13.04.2016 09:01:26
Jukka Häikiö: Hyvä biisi on hyvä biisi, ei sillä väliä minkä genren sisällä sitä tuupataan. Noi räbänderitkin on joutunut meidän neljän teinin johdosta upottamaan itelleen pakkosyötöllä. Ennen olin sitä mieltä, et kaikki siinä laarissa on jöötiä, mut näin se vanhempikin taatta on joutunut itelleen markkinoimaan, et on siellä hyvääkin settiä joukossa, paikka paikoin jopa ihan helmiä.

Yleensäkin mun mielestä on aika huvittavaa elvistellä sillä, että ei tajua jotain musaa. Sehän ei ole musan ongelma, vaan kuuntelijan ongelma kun ei tajuu.
En mäkään tykkää läheskään kaikesta musasta, mutta en mä nyt ala internetissä julistamaan että teillä on kuulkaas huono musiikkimaku kun kuuntelette esim. suomiräppiä. Mulle on käynyt niinkin, että nuoruuden ylemmyydentunnossani dissaamani musagenret, artistit tai biisit ovat nykyään meikäläiselle kovaa valuuttaa. Liekö sitten orastavaa dementiaa vai elämänkokemuksen ja kilometrien tuomaa jumalallista viisautta. Esim. tämä suomiräp: tuosta genrestä löytyy muutamia tämän päivän kiinnostavimpia ja kovimpia juttuja, siis munsta.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 09:07:45
Kefiiri: Nyt joku roti! Johanna Kurkelalla on kaunis ääni. Lisäksi keskustelu menee jo kohtuuttomasti ohi aiheen :(

Melkosen ohutta ujellusta on kyllä se. :D

Mutta joo, sori, hieno artisti, hienot biisit, mikä minä olen niitä arvostelemaan... :(
antnis
13.04.2016 10:10:45 (muokattu 13.04.2016 10:11:08)
Laulava Kylätohtori: Melkosen ohutta ujellusta on kyllä se. :D

Mutta joo, sori, hieno artisti, hienot biisit, mikä minä olen niitä arvostelemaan... :(

Ei ruveta nöyristelemään :D
Gabe
13.04.2016 10:59:05
Rämppy: Yleensäkin mun mielestä on aika huvittavaa elvistellä sillä, että ei tajua jotain musaa. Sehän ei ole musan ongelma, vaan kuuntelijan ongelma kun ei tajuu.
En mäkään tykkää läheskään kaikesta musasta, mutta en mä nyt ala internetissä julistamaan että teillä on kuulkaas huono musiikkimaku kun kuuntelette esim. suomiräppiä. Mulle on käynyt niinkin, että nuoruuden ylemmyydentunnossani dissaamani musagenret, artistit tai biisit ovat nykyään meikäläiselle kovaa valuuttaa. Liekö sitten orastavaa dementiaa vai elämänkokemuksen ja kilometrien tuomaa jumalallista viisautta. Esim. tämä suomiräp: tuosta genrestä löytyy muutamia tämän päivän kiinnostavimpia ja kovimpia juttuja, siis munsta.

Tätä olen itsekin yrittänyt tässä ihmetellä. Ja vastaavia kokemuksia myös itselläni, joskaan suomiräppi ei ole vieläkään meikäläisen juttu.. tai no Atomirotalla on hyvä meininki ja soundi. Nykyään olen kuitenkin sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia ja on vain hyvä jos luodaan uusia juttuja ja toteutetaan itseään.. kukin parhaaksi katsomallaan tavalla.
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
Funkånaut
13.04.2016 11:32:57 (muokattu 13.04.2016 11:34:33)

Gabe: Tätä olen itsekin yrittänyt tässä ihmetellä. Ja vastaavia kokemuksia myös itselläni, joskaan suomiräppi ei ole vieläkään meikäläisen juttu.. tai no Atomirotalla on hyvä meininki ja soundi. Nykyään olen kuitenkin sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia ja on vain hyvä jos luodaan uusia juttuja ja toteutetaan itseään.. kukin parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ei. Ainoata oikeata musaa on se, missä soitetaan sähkökitaraa ja larpataan entisaikojen sähkö_kitara_ukkoja.

E: Ulkomaakortissa pitää muistaa se, että Suomessa ei soi murto-osakaan ulkomaiden musasta. Tällöin todennäköisimmiten emme kuule sitä valtavaa enemmistöä, joka niissäkin maissa on paskaa. Suomessa vaan altistuu sille kotimaiselle paskalle helpommin kuin esmes Saksan paskalle, Iso-Britanniasta tai Yhdysvalloista puhumattakaan.
"I've been described, ladies and gentlemen, as a sex symbol. That symbol is a question mark. Followed by a no." Jimmy Carr
antnis
13.04.2016 12:17:17 (muokattu 13.04.2016 12:18:21)
Funkånaut: Ei. Ainoata oikeata musaa on se, missä soitetaan sähkökitaraa ja larpataan entisaikojen sähkö_kitara_ukkoja.

E: Ulkomaakortissa pitää muistaa se, että Suomessa ei soi murto-osakaan ulkomaiden musasta. Tällöin todennäköisimmiten emme kuule sitä valtavaa enemmistöä, joka niissäkin maissa on paskaa. Suomessa vaan altistuu sille kotimaiselle paskalle helpommin kuin esmes Saksan paskalle, Iso-Britanniasta tai Yhdysvalloista puhumattakaan.

Akustinen kitara on tosin siistimpi kuin sähkö

Sitäpaitsi ei ole mitään hävettävää siinä, että sanoo paskaa paskaksi. Pitää olla periaatteita.
hallu
13.04.2016 12:30:43 (muokattu 13.04.2016 12:33:57)
antnis: Akustinen kitara on tosin siistimpi kuin sähkö

Sitäpaitsi ei ole mitään hävettävää siinä, että sanoo paskaa paskaksi. Pitää olla periaatteita.

Pitää vaan erottaa puhutaanko lannotteesta vai jostakin mikä huuhdotaan vessanpöntöstä ;-).

Mitä taas suomiräppiin tulee, niin sehän on todella kovaa kamaa. Se että jorkut keski-ikäiset kitaristit pitää sitä paskana todistaa, että siellä tehdään jotakin todella oikein :-D

E: pitää vielä lisätä, että periaatteet ovat vain keino tehdä ahdasmielisyydestä, kapeakatseisuudesta ja suvaitsematomuudesta hyve.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Funkånaut
13.04.2016 12:37:57 (muokattu 13.04.2016 12:40:17)

hallu: Mitä taas suomiräppiin tulee, niin sehän on todella kovaa kamaa. Se että jorkut keski-ikäiset kitaristit pitää sitä paskana todistaa, että siellä tehdään jotakin todella oikein :-D

Suomiräppiskene tehoaa vanhuksiin siis samalla tavalla ku 60-luvun alussa rokki silloisiin vanhuksiin. "Mitä ihmeen pitkätukkia rämpyttämässä kitaroita", kuten vaarini tokaisi Beatlesit telkkarissa nähdessään ensimmäistä kertaa. Jotakin siis pennut tekevät nykyään oikein! :)

E: pitää vielä lisätä, että periaatteet ovat vain keino tehdä ahdasmielisyydestä, kapeakatseisuudesta ja suvaitsematomuudesta hyve.

Tämä. Korvat auki ja kuuntelemaan uutta musaa, kyllä sieltä aina jotakin kiinnostavaa löytää jos pitää korvat auki ja etsii kiinnostavia juttuja. Eniten erilaisen musan paskuudesta poraa jengi, jonka käsitys monipuolisesta musankuuntelusta on countryn JA westerinin kuuntelu.

E: Ainahan nuoret haluavat saada omalle sukupolvelle oman äänen. Bebob oli aikanaan silloisten nuorten tapa erottua vanhemmista, sitten oli rokki, sitten punkki, sitten heavy metal, sitten grunge ja niin edelleen. Rap on siinä mielessä osa loogista jatkumoa, jossa uusi sukupolvi haluaa oman äänen itselleen.
"I've been described, ladies and gentlemen, as a sex symbol. That symbol is a question mark. Followed by a no." Jimmy Carr
antnis
13.04.2016 12:40:40
Funkånaut: Suomiräppiskene tehoaa vanhuksiin siis samalla tavalla ku 60-luvun alussa rokki silloisiin vanhuksiin. "Mitä ihmeen pitkätukkia rämpyttämässä kitaroita", kuten vaarini tokaisi Beatlesit telkkarissa nähdessään ensimmäistä kertaa. Jotakin siis pennut tekevät nykyään oikein! :)

Tämä. Korvat auki ja kuuntelemaan uutta musaa, kyllä sieltä aina jotakin kiinnostavaa löytää jos pitää korvat auki ja etsii kiinnostavia juttuja. Eniten erilaisen musan paskuudesta poraa jengi, jonka käsitys monipuolisesta musankuuntelusta on countryn JA westerinin kuuntelu.

Olet sikäli väärässä, että räppi keksittiin jo vuosikymmenet sitten.
Funkånaut
13.04.2016 12:41:22 (muokattu 13.04.2016 12:51:53)

antnis: Olet sikäli väärässä, että räppi keksittiin jo vuosikymmenet sitten.

Sähkökitarakin keksittiin 30-luvulla. Ja jos väittää ysärin alun ganstra-rap -skeneä tai alla mainittua kotimaista huumorirap-skeneä samaksi kuin nykynen JVG ja Cheek -osaston sedularäppi niin huhhahhei.
hallu
13.04.2016 12:46:34
antnis: Olet sikäli väärässä, että räppi keksittiin jo vuosikymmenet sitten.

Onhan suomiräp tullut eteenpäin hiukan sitten Pääkkösistä ja Raptorista :-D. Rakkaus keksittiin vuosituhansia sitten ja yhä se vaan on tuoretta ja jokainen sukupolvi keksii sen joka kevät uudelleen :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 12:52:39
Funkånaut: Sähkökitarakin keksittiin 30-luvulla. Ja jos väittää ysärin alun ganstra-rap -skeneä samaksi kuin nykynen JVG ja Cheek -osaston sedularäppi niin huhhahhei.

Cheek nyt on paskaa, ei se siitä muutu, vaikka kuinka selittäisi netissä lisää paskaa asian tiimoilta.

Yhtä lailla Lada on romu, vaikka kuinka joku tulipalon punainen kommunisti yrittäisi sitä ylistää sosialistisen helmen uskomattoman hienoksi teolliseksi urotyöksi...

Ja turha tuosta Cheekistä on yrittää mitään sukupolvijuttua tehdä. Yhtälailla kaikkina aikoina kaikkien esittävien tahojen tuottama paska on paskaa. Hyvä räppi on hyvää, huono huonoa, paska paskaa, eikä siihen mitkään sukupolvet vaikuta...

Itse luulen, ettei nykyisiä aikuisia pysty enää musiikilla järkyttämään kuten joskus pystyi. Kaikki on jo nähty ja jos haluaa nykyään oikeasti säväyttää, niin mitkään "pelottavat" naamarit, veren sylkemiset tai saatanan kuvat ei oikein enää riitä, vaan pitää melkein tehdä jotain laitonta lavalla...
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 12:56:44
hallu: Onhan suomiräp tullut eteenpäin hiukan sitten Pääkkösistä ja Raptorista :-D. Rakkaus keksittiin vuosituhansia sitten ja yhä se vaan on tuoretta ja jokainen sukupolvi keksii sen joka kevät uudelleen :-D

Tuo suomiräp on käsitteenäkin vähän huono, koska pitää sisällään Cheekin tyylistä tuubaa ja sitten jotain muuta, joka voi potentiaalisesti olla hyvääkin...

Eli jos joku haukkuu Cheekkiä, niin ei se tarkoita, että ko. henkilö on vanhuuttaan järkyttynyt suomiräpistä, vaan ihan vaan siitä, että toteaa yksinkertaisen faktan ääneen.

Ymmärrän kyllä Cheekin lasten musiikkiina. Kuten oma 4 v. lauloi "sukka irti", mutta sitä en tajua, että aikuiset ihmiset menee Cheekin konserttiin ihan tosissaan. But it's just me...
Funkånaut
13.04.2016 12:58:49

Laulava Kylätohtori: Eli jos joku haukkuu Sex Pistolsia, niin ei se tarkoita, että ko. henkilö on vanhuuttaan järkyttynyt punkista, vaan ihan vaan siitä, että toteaa yksinkertaisen faktan ääneen.

Ymmärrän kyllä
Sex Pistolsin lasten musiikkiina. Kuten oma 4 v. lauloi "kaat sei tö kiin", mutta sitä en tajua, että aikuiset ihmiset menee Sex Pistolsin konserttiin ihan tosissaan. But it's just me...

Kuulostat melko paljon monien vanhemmilta. :)
antnis
13.04.2016 13:02:26
Laulava Kylätohtori: Cheek nyt on paskaa, ei se siitä muutu, vaikka kuinka selittäisi netissä lisää paskaa asian tiimoilta.

Yhtä lailla Lada on romu, vaikka kuinka joku tulipalon punainen kommunisti yrittäisi sitä ylistää sosialistisen helmen uskomattoman hienoksi teolliseksi urotyöksi...

Ja turha tuosta Cheekistä on yrittää mitään sukupolvijuttua tehdä. Yhtälailla kaikkina aikoina kaikkien esittävien tahojen tuottama paska on paskaa. Hyvä räppi on hyvää, huono huonoa, paska paskaa, eikä siihen mitkään sukupolvet vaikuta...

Itse luulen, ettei nykyisiä aikuisia pysty enää musiikilla järkyttämään kuten joskus pystyi. Kaikki on jo nähty ja jos haluaa nykyään oikeasti säväyttää, niin mitkään "pelottavat" naamarit, veren sylkemiset tai saatanan kuvat ei oikein enää riitä, vaan pitää melkein tehdä jotain laitonta lavalla...

Taidat olla vaan kapeakatseinen Cheekkiä kohtaan, oikeasti et vaan ymmärrä hänen musiikkiaan :D Sen verta moni siitä tykkää, että on pakko olla loistavaa.

Minä en sitäpaitsi oikeastaan enää edes usko sukupolvijuttuihin, ei nykyään edes ole mitään, jota vastaan kapinoida ja kaikki on tosiaan jo nähty. Maailma on ihan eri kuin silloin joskus sodan nähneiden ihmisten ollessa vallassa. Parempi vain lukea itsensä insinööriksi ja pistää it-firma pystyyn.
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 13:03:15
Funkånaut: Sex Pistolsia punkista Sex Pistolsin lkaat sei tö kiin Sex Pistolsin

Kuulostat melko paljon monien vanhemmilta. :)

Tuskin sentään. Eikös näiden järkyttyneiden vanhempien tavoite ollut juurikin estää lapsiaan kuuntelemasta Sex Pistolsia, ei julistaa sitä lasten musiikiksi...

Ja Sex Pistols menee aika pitkälti samaan kategoriaan Cheekin kanssa, kuten kaikki muukin punk... ;)
antnis
13.04.2016 13:11:08
Laulava Kylätohtori: Tuskin sentään. Eikös näiden järkyttyneiden vanhempien tavoite ollut juurikin estää lapsiaan kuuntelemasta Sex Pistolsia, ei julistaa sitä lasten musiikiksi...

Ja Sex Pistols menee aika pitkälti samaan kategoriaan Cheekin kanssa, kuten kaikki muukin punk... ;)

Pistolsien aikaan ei voinut edes sanoa paska telkussa ilman kauheata metakkaa. Ei nykyään vanhemmat ajattele, että jokin tuollainen turmelisi nuoret, ei ole mitään sukupolvien välistä kuilua ja hyvä niin. Tavallaan vahinko, että funkolta puuttuu perspektiivi asioihin niin sen trollit eivät ole edes hauskoja :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)