Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 59 10 11 12 13153 154 155 156 157
sustain65
12.08.2014 19:27:44
RaskasMielinen: Omien kamojen mainostaminen tässä ketjussa on alkanut jurppimaan myös minua. Tämän ketjun peruslähtökohta on mun mielestäni erinomainen: jonkun muun kuin myyjän itsensä huomio/mielipide on tehnyt tästä kiinnostavan.

Aivan samat aatokset. Omien kamojen mainostaminen vesittää koko ketjun.
Gabe
12.08.2014 19:52:05
ZK: Miten se edes kuuluu asiaan tai edes yleensäkään vaikuttaa mihinkään jos omaa ilmoitustaan mainostaa? Itse ainakin olen tyytyväinen kun saan ostaa edullisesti skepoja sun muuta.

Ongelma on ollut lähinnä se että paria poikkeusta lukuun ottamatta ne myyjän itse mainostamat romppeet eivät ole olleet mitenkään erityisen halpoja kun niitä vertaa torin yleiseen hintatasoon. Ulkopuolinen näkee sen ilmoituksen vähän objektiivisemmin. :)
Gary the pine
12.08.2014 20:52:09
Tossa on halpaa ku saippua. Jos mä tarttisin nyt hyvää kaappia, niin ostasin ehti. Yks parhaista mitä itellä on ollu ja aika monta komeroa on kokeiltu.

Vuosia sitten mulla oli Enkulin Fullstack ja molemmissa kaapeissa 2x V60 ja 2x V30 ristikkäin, sairaan hyvä kombinaatio.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=907100
Tulin, näin, paskoin housuun.
ZK
12.08.2014 23:50:43
Gabe: Ongelma on ollut lähinnä se että paria poikkeusta lukuun ottamatta ne myyjän itse mainostamat romppeet eivät ole olleet mitenkään erityisen halpoja kun niitä vertaa torin yleiseen hintatasoon. Ulkopuolinen näkee sen ilmoituksen vähän objektiivisemmin. :)

Onhan se näinkin. Itse nyt ekaa kertaa hoidin myyntiäni näin ja olen myös ollut hyvin tyytyväinen kaikkiin ostamiini välineisiin joten siksi ei pahaa sanottavaa ole ollut. Toki joukkoon mahtuu kaikenlaista ja se voi hämätä porukkaa jotka ovat hieman noviiseja näissä asioissa. Koitetaan pitää tämä sellaisena kuin sen tarkoitus alunperin olikin. :)
stratobuster
13.08.2014 13:10:55
Juu. Kyllä sais olla sääntö, että omia roippeita ei tässä ketjussa mainosteta. Sen verran turhia "vinkkejä" on näkynyt kun oma lehmä on ollut ojassa...
AngieRainbow
13.08.2014 13:31:31 (muokattu 13.08.2014 13:33:46)
Mulla olisi muuten Marshall halvalla torilla juuri nyt.

No, jos ihan vakavissaan puhutaan, niin tämmöinen ketju suorastaan kerjää linkittämään omia ilmoituksia. Eikös tämä ole muutenkin aika turha ketju, kun näkeehän kaikki itsekin, mikä on torilla halpaa ja mikä ei. Lisäksi jokainen voi itse päättää, mikä on halpa hintapyyntö.

Eihä tässä ketjussa mitään vikaa ole, mutta tämmöisen luonne on vähän sama kuin "turvonneet hintapyynnöt" -ketju. Otsikko ei vittaa kitarakamoihin mitenkään, joten kaikenlaista rölöä on odotettavissa. Lisäksi: Jos tulee sellaisia kirjoituksia, mitkä ei miellytä, niin tarvitseko näitä ketjuja lukea? Koskee myös itseäni.

Tämä ketju oli tuhoon tuomittu jo alkaessaan ja suorastaan huutaa rölöilyä. Jos halutaan asiallista keskustelua kitaralaitteista, niin tämmöiset "halvat/kalliit hintapyynnöt torilla" -ketjut tuskin sitä tarjoaa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
ReBeat
13.08.2014 15:26:30

Kyllä tää olis aivan mielenkiintoinen ketju, jos modet laittaisivat otsikkoon lisäyksen "(ei omien mainostamista)". Omien mainostaminen pilaa tän. Very simple.
RaskasMielinen
13.08.2014 16:20:40

ReBeat: Kyllä tää olis aivan mielenkiintoinen ketju, jos modet laittaisivat otsikkoon lisäyksen "(ei omien mainostamista)". Omien mainostaminen pilaa tän. Very simple.

Aluksi tämä ketju tosiaan oli mielenkiintoinen. Oli muutama myyntikohde aivan törkeään alihintaan. Luin tätä lähinnä itseni kiusaamiseksi, koska ei niihin toki koskaan olisi ehtinyt ensimmäiseksi - vaikka usein täällä notkunkin (pitäis kait hankkia elämä).
VIPMetal
13.08.2014 20:21:09

ReBeat: Kyllä tää olis aivan mielenkiintoinen ketju, jos modet laittaisivat otsikkoon lisäyksen "(ei omien mainostamista)". Omien mainostaminen pilaa tän. Very simple.

Juurikin näin. Tämä omien "todella edullisten" 0,7x Thomann hinta pilaa koko ketjun tarkoituksen. Jos se on oikeasti halpa, niin joku laittaa sen tänne tai ostaa pois. Hävetkää!
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Juzpe
15.08.2014 17:36:11

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
Tinippa84
15.08.2014 22:05:34

jelma
16.08.2014 12:21:29
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=908442

Tuohan on jo melkein ilmainen.
Gary the pine
16.08.2014 20:07:15
Tinippa84: No prrrglm:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=908234

Kerros mulle vielä yksilöidysti, että mikä tossa sun mielestä on nyt erityisen halpaa?
Tulin, näin, paskoin housuun.
joku muu sikko
16.08.2014 20:52:42 (muokattu 16.08.2014 20:53:48)

Mun mielestä voisi laittaa säännön että omaa pitää saada mainostaa jos sen hinta on alle 50% thomann listahinnasta. Silloin se istuu ketjun aiheeseen niin kuin pitääkin.
ZK
16.08.2014 21:44:38
joku muu sikko: Mun mielestä voisi laittaa säännön että omaa pitää saada mainostaa jos sen hinta on alle 50% thomann listahinnasta. Silloin se istuu ketjun aiheeseen niin kuin pitääkin.

Sä ootkin ainoa joka myy sitten ne omat kamat täällä. Muilla on sentään jotain järkeä päässä noissa ilmoituksissaan ja ne ovat varmasti riittävän halpoja jos nyt tyyppi ei ole joku joka koittaa vedättää tietämättömiä.

Itse pyysin Lexiconista 100e ja tarjottiin parhaimmillaan 130e. Eka ostaja perui kaupat joten myin toiselle 120e koska halusi niin vaikka itse pyysin satasta. Kaikki voitti!
RaskasMielinen
16.08.2014 21:50:37 (muokattu 16.08.2014 21:51:03)

joku muu sikko: Mun mielestä voisi laittaa säännön että omaa pitää saada mainostaa jos sen hinta on alle 50% thomann listahinnasta. Silloin se istuu ketjun aiheeseen niin kuin pitääkin.

Etenkin kalliimmassa mutta paljon tarjolla olevassa kamassa 50% Thomannin hinansta ei ole mikään erikoistarjous. Esimerkiksi Recto maksaa Thomanilla 2 555 €. Jos olisin ostamassa m.netin torilta kyseistä kampetta, niin en maksaisi enempää kuin 1 200 € ja veikkaa, että tonnillakin lopulta itselleni sellaisen saisin ja vieläpä ihan hyväkuntoisen (omani pistin keväällä vaihtoon ja maksinkohan siitä aikanaan m.netin torilta 1 100 €).

Minun mielestäni tämä asia on selvä: omia ei mainosteta.

Halvaksihan joku voi väittää mitä tahansa, kunhan ei siis omaansa eikä kaverinsa kampetta, mitä jälkimmäisessä tapauksessa tosin on vaikea osoittaa, mutta muistakoon silloin - ja muutenkin - että täällä vastaanotto on aika kriittinen... ja helvetin hyvä niin:)
Generalissimo
17.08.2014 01:22:17
Parempi se on, että omia kamoja ei tänne laitella vaikka pyynti olisi 10% Thoomannin hinnasta. Muuten menee homma liian tulkinnanvaraiseksi. Muut käyttäjät kyllä laittaa, jos on oikeasti hyvä hinta.
sustain65
17.08.2014 07:06:50
Generalissimo: Parempi se on, että omia kamoja ei tänne laitella vaikka pyynti olisi 10% Thoomannin hinnasta. Muuten menee homma liian tulkinnanvaraiseksi. Muut käyttäjät kyllä laittaa, jos on oikeasti hyvä hinta.

Juuri näin. Silloin tästä ketjusta saattaisi olla vielä jotain iloa ja hyötyä. Tietty sittenkin jää vielä mahdollisuus agitoida hyvä kaveri asialle, mutta ei nyt välitetä enää siitä.
Gabe
17.08.2014 08:21:23
RaskasMielinen: Etenkin kalliimmassa mutta paljon tarjolla olevassa kamassa 50% Thomannin hinansta ei ole mikään erikoistarjous.

Juuri näin, ja kun katsoo myös missä hinnoissa kotimainen käsityö on torilla niin ei siinä enää 0,7 kertoimella ole mitään tekemistä.
Tsugu Way
17.08.2014 09:55:33
Gabe: Juuri näin, ja kun katsoo myös missä hinnoissa kotimainen käsityö on torilla niin ei siinä enää 0,7 kertoimella ole mitään tekemistä.

Tätä olenkin miettinyt, että mitenhän (ja mihin hintaan) käyvät torilla kaupaksi kitaranrakentajina vielä tuntemattomien kavereiden esimerkiksi jollain kurssilla lopputyönä rakentama kitara. Varmaankin todella hankalasti hinnoiteltava? Jos kaveri on sitä Ikaalisissa sydänverellään kuukausia rakentanut laadukkaista puuosista, niin hänen näkökulmastaan tuhat euroa ei liene ole alakanttiin. Mutta kuka maksaa tonnin tuntemattoman sällin veistämästä kitarasta? Yhtään vähättelemättä sen kitaran laatua.

Mutta sitten ongelmat vasta alkavatkin, kun kitaran veistäjä on saanut sen myytyä (vakuutellut ja dokumentoinutkin kaikki työvaiheet ostajalle) kohtuulliseen hintaan, mutta uusi ostaja ei olekaan tyytyväinen ja alkaa sitä myydä eteenpäin. Helkkarin vaikea vakuutella seuraaville ostajille, että "se on sen ja sen (tuntemattoman) sällin siellä ja siellä tekemä, mutta varmasti yhtä hyvä kuin customshopin tuotteet...". Veikkaan, että hinta tippuu roimasti tässä vaiheessa.

Ittelle kävi aikoinaan näin. Suoraan veistäjältä (onneksi "alehintaan") vaihdoin. Ei ollutkaan mun juttu ja kaupittelemaan. Olihan todella hankala saada menemään. Ois pitäny myydä jo suurinpiirtein Squierin hinnalla. No sain sitten menemään tämän veistäjän tutulle, kun se kuiteki tiesi, että laatukamppeesta kysymys. Mutta takkiin otin kuitenki tässä kierroksessa muutaman satasen.
Blues is allright!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)