Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 59 10 11 12 13442 443 444 445 446
J.Nikkanen
05.10.2013 12:06:23
Kyllähän tuo tori toimii, mutta ei välttämättä sovi hätäilijöille. Aika tekee kauppansa, ja toki laadukas ja oikein hinnoiteltu tavara menee suht nopsasti. Muutama huijausyrityskin on vastaan tullut, ja onpa kai muutaman kerran ehditty huijariksin syyttää. Yhden kerran postin vitkuttelujen takia, kerran käyttäjäperäisen häiriön takia (ostaja ei osannut eikä vissiin lukenut manuaalia, eikä vissiin ihan ollut varma mitä oli ostanut, sittemmin palautusrumban jälkeen tuote löytänyt uuden ja tyytyväisen omistajan) ja onpahan rahojen etukäteen tilille vaatiminen tuottanut tuskaa ja kaupat jäi siitä syystä hieman oudoissa fiiliksissä tekemättä.
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa.
ekikoo
05.10.2013 19:24:45
Mulla oli basso vuoden torilla myynnissa, tuli kyllä kyselyjä muttei jaksanut sendiä Oulun ulkopuolelle kuten ilmoituksessakin mainitsin. Halusin myös 270e, tarjottiin jokusia kertoja 250e mutta en suostunut.
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
Seba
05.10.2013 19:33:14 (muokattu 05.10.2013 19:34:09)

Oululaisilta on muutenkin lähes mahdoton ostaa mitään kun kukaan ei tunnu osaavan lähettää tavaraa.
Onko siellä matkahuolto jossain vuorenhuipulla, eikö ihmisillä ole autoja vai eikö oululaiset vaan osaa täyttää pakettikorttia vai mikä siinä mättää?

Tavaraa on aina myynnissä mutta ei sitten jakseta myydä ellei tulla kotoa hakemaan.
Vai onko oululaiset vaan niin patalaiskoja ettei vaan vaivaudu?
Ostaessa kyllä jaksaa matkiksesta hakea.

Monta kauppaa em asian vuoksi jäänyt tekemättä.
Tämä ei ole mikään vitsi, vaan moni muukin ihmettelee että mikä siinä on niin vaikeaa.
Liian läski hipsteriksi.
Gabe
05.10.2013 19:38:55
Seba: Oululaisilta on muutenkin lähes mahdoton ostaa mitään kun kukaan ei tunnu osaavan lähettää tavaraa.
Onko siellä matkahuolto jossain vuorenhuipulla, eikö ihmisillä ole autoja vai eikö oululaiset vaan osaa täyttää pakettikorttia vai mikä siinä mättää?

Tavaraa on aina myynnissä mutta ei sitten jakseta myydä ellei tulla kotoa hakemaan.
Vai onko oululaiset vaan niin patalaiskoja ettei vaan vaivaudu?
Ostaessa kyllä jaksaa matkiksesta hakea.

Monta kauppaa em asian vuoksi jäänyt tekemättä.
Tämä ei ole mikään vitsi, vaan moni muukin ihmettelee että mikä siinä on niin vaikeaa.

Tämä on muuten mystinen homma, pari kertaa on omallakin kohdalla kaatunut tähän kaupat oululaisten kanssa. Veli muutti juuri kyseiselle paikkakunnalle ja tuntuu olevan mahdoton urakka hänelle nyt lähettää tänne turkuun pari sinne unohtunutta tavaraa.. jotain hämärrää siellä on selvästi tekeillä.
J.Nikkanen
05.10.2013 20:52:09
Seba: Oululaisilta on muutenkin lähes mahdoton ostaa mitään kun kukaan ei tunnu osaavan lähettää tavaraa.

Mulla on ollut silloin tällöin maininta että en lähetä Ouluun. Sitä saa mitä tilaa.
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa.
JaaGeRMaisTeR
05.10.2013 20:59:58
Gabe: Tämä on muuten mystinen homma, pari kertaa on omallakin kohdalla kaatunut tähän kaupat oululaisten kanssa. Veli muutti juuri kyseiselle paikkakunnalle ja tuntuu olevan mahdoton urakka hänelle nyt lähettää tänne turkuun pari sinne unohtunutta tavaraa.. jotain hämärrää siellä on selvästi tekeillä.

Ehkä se määränpää on ongelma :D
Gabe
05.10.2013 21:43:58
JaaGeRMaisTeR: Ehkä se määränpää on ongelma :D

Jäänee mysteeriksi. :)
Old Joe
05.10.2013 22:03:11
JuSu: Hyvän kompromissin tunnistaa siitä, että se vituttaa molempia osapuolia yhtä paljon. =)

JuSu

Totta :) Kompromissi on tosin tavallisesti tinkimisen tulos, enkä ainakaan itse mielellään lähde tinkimään. Jos hinta on mielestäni liian kova, voin ehdotta käyvempää hintaa, tai jätän asian sikseen. Tinkaamaan en kuitenkaan lähde.
Onhan se toki mukavampaa jos hinta on alun alkaen molempia osapuolia tyydyttävä.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
edenbeast
05.10.2013 22:58:28
Oululaisia yritetään aina kusettaa.
???
Krice
05.10.2013 23:08:44

Meillä ainakin matkahuolto on sellaisessa paikassa, että kun sinne menee niin tuntuu kuin astuisi länkkärin saluunaan. Pianonsoitto loppuu ja rekkakuskit tuijottaa.
Jucciz
06.10.2013 08:42:23
Krice: Pianonsoitto loppuu ja rekkakuskit tuijottaa.

Ne on vaan ne sun hauikset.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Seba
06.10.2013 10:35:43

Oliko länkkärisaluunoissa rekkakuskeja?
Liian läski hipsteriksi.
kosmonausea
06.10.2013 20:17:05
Voin todistaa väitteen, ettei oululaiset lähetä vermeitään mihinkään, vääräksi kunhan joku ostaa jotain noista myymistäni kamppeista :)
Perkelefantti.
Metalliac
06.10.2013 20:52:16
Kyllä mulle on huomenna Oulusta kitara tulossa lähetykseen. Johtuu varmaan siitä että matkahuolto on myyjän koulumatkan varrella! :)
ekikoo
06.10.2013 23:12:10
Lol :b

Hain kyllä soitinliikkeestä joutilaan pahvilootan, kun ei ollut mitään muuta mihin paketoida. Sellaisen kanssa pyöräily (huom. ei bussikorttia, autoa) keskustan liepeillä olevaan Matkahuoltoon oli sairas ajatus. Kvalitatiivinen induktio sanoo siis että oululaiset on laiskoja.
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
JuSu
07.10.2013 11:16:32
ekikoo: Kvalitatiivinen induktio sanoo siis että oululaiset on laiskoja.

Tai köyhiä (ei bussikorttia, autoa).

Anteeksi. =)

JuSu
Tsugu Way
07.10.2013 13:08:40
kosmonausea: Voin todistaa väitteen, ettei oululaiset lähetä vermeitään mihinkään, vääräksi kunhan joku ostaa jotain noista myymistäni kamppeista :)

En osta nyt, mutta ne useat eteläsuomalaiset, joille olen Oulusta tavaraa lähettänyt voivat todistaa, että ainakin yksi oululainen lähettää! Korjaan lisäksi muutaman muunkin edelläesitetyn väitteen:

Oululaiset ovat köyhiä. Ei pidä paikkaansa. Itse olen ehkä just just keskituloinen. Kitarakamoihin pistän keskimäärin 200 euroa kuukaudessa.

Oululaisilla ei ole autoa. Minulla ainakin on. Ford, vuosimalli -99, ajettu 223 354km. Kolmestatoista työtoverista jokaisella on auto. Mitäs siihen sanotte?

Oululaisilla ei ole bussikorttia. Tätä en pysty täysin todistamaan vääräksi, koska minulla ei bussikorttia ole. Tosin en sitä tarvi, koska minulla on ajokortti. Mutta bussit ovat aamuisin ennen kahdeksaa täynnä seisomapaikkoja myöten. Epäilen, että näistä matkustajista jollakin on bussikortti. Ainakin koululaisilla. Eikähän äiti ole ostanut kortin jollekin pikku-samulille, että jaksaa väsymättä käydä oppivelvollisuutensa loppuun.

Matkahuolto on hankalassa paikassa ja siellä on villinlännenmeininki (vaimitensemenikään). No joo on on - mutta mitä v***n väliä sillä on. Postitoimipaikkoja on joka lähiössä. Itse ainakin lähetän telecasterit Turkuun tai Espooseen (taimihinlie) aina postipakettina.

Oululaiset ovat laiskoja. No joo - ehkä osittain. Ainakin minä olen joskus. Mutta ei siitä sen enempää, sillä kyllä kitarakaupat aina jaksaa tehdä vaikka sipoolaisten kanssa. Kotitöistä voi sitten luistaa, jos laiskottaa.

Ja oliko muuta oululaisista?

;-)
Blues is allright!
JaaGeRMaisTeR
07.10.2013 13:45:20
Tsugu Way: Oululaisilla ei ole autoa. Minulla ainakin on. Ford, vuosimalli -99, ajettu 223 354km. Kolmestatoista työtoverista jokaisella on auto. Mitäs siihen sanotte?

Eli ei ole autoa.
jhlamm
07.10.2013 13:51:51
Ja oliko muuta oululaisista? ;-)

Juokko nää piimää? Pelekääkkö nää polliisia?

Anteeksi, ei voinut vastustaa... Ja todettakoon, että kyllä etelämpääkin löytyy monesti ihmisiä jotka eivät lähettele :/ Tosin oman makunsa mukaan kukin. Itse kuitenkin oon aina käyttänyt postia tuohon kaman lähettelyyn.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Gabe
07.10.2013 13:55:07
Otsola käväisi pari tuntia torilla ja aika paljon tuli kyselyjä vaikka hintapyyntö oli paljon korkeampi kuin se perinteinen 70% uuden hinnasta. En sitten kuitenkaan raaskinut myydä sitä, ei kannattaisi olla hätäinen. :) Mutta oli hauska huomata ettei tori vielä ihan hyytynyt ole.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)